TIK w sporcie 2022/2023

ROK SZKOLNY 2022/2023

WYKORZYSTANIE TIK NA LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Na lekcjach wychowania fizycznego w celu urozmaicenia zajęć uczniom oraz zwiększenia motywacji uczniów do podejmowania aktywnego i zdrowego stylu życia wykorzystujemy następujące narzędzia TIK:

– laptop;

– projektor oraz rzutnik;

– smartfon + słuchawki bezprzewodowe;

– opaski monitorujące aktywność fizyczną;

– kamerę;

– korzystamy z Programów edukacyjnych np.Brain Break – to dynamiczna platforma internetowa na której znajdują się ćwiczenia oraz zabawy taneczne z całego świata. Brain Breaks® to ponad 100 filmików z udziałem osób (instruktorów, tancerzy, sportowców, itp.) z ponad 50 krajów. Są to interaktywne materiały edukacyjne obejmujące obszar zdrowia i dobrego samopoczucia, akcentujące holistyczne podejście do życia, JUST DANCE.

 Platforma edukacyjna Kinder Joy of moving Altermatywne lekcje wf.

– wykorzystujemy różne aplikację np. zdrowe zakupy, MapMyRun, Endomondo,  krokomierz, GetSet, Spotify (kanał z muzyką), VivaVideo, Microsoft Teams i inne.

– tworzymy własne materiały na lekcję wychowania fizycznego  z wykorzystaniem TIK np. aplikacja wordwall. Jamboard, mentimenter,  Canva, Padlet, Genially, PowerPoint, QUIZZIZ,  kanał Youtube, i inne.

Joanna Kunkel

VALENTINES DAYS NA SPORTOWO” Z WYKORZYSTANIEM TIK

Walentynki nie są wyłącznie dniem zakochanych!

To święto wszystkich osób, które kochamy i które zajmują szczególne miejsce w naszym sercu.

Dlatego z tej okazji życzymy wszystkim dużo radości a przede wszystkim morza miłości i serdeczności.

Tradycyjnie jak co roku z okazji Walentynek na lekcjach wychowania fizycznego czeka na nas Walentynkowa niespodzianką przygotowana przez Panią Asię.

14 lutego podczas wtorkowych zajęć uczniowie kl.IV b, V b oraz VI b gr. gimnastyczno – taneczna wzięła udział w lekcjach wychowania fizycznego pt:„VALENTINES DAYS NA SPORTOWO”.

Lekcję rozpoczęliśmy od wspólnej rozgrzewki z wykorzystaniem aplikacji Wordwall, podczas której odkrywaliśmy karty, kręciliśmy kołem fortuny lub odkrywalismy literki pod którymi kryły się ćwiczenia rozgrzewające poszczególne partię mięśni oraz karty z miłymi „cytatami” w formie niespodzianki przygotowanej dla nas. Następnie poznaliśmy nowe zabawy taneczne z wykorzystaniem TIK – np. Programu „Just Dance” i inne, podczas których doskonaliliśmy poczucie rytmu, synchronizację ruchu z muzyką, prawidłowe rozliczenie kroków, naśladowanie poszczególnych ruchów tanecznych oraz koordynacje wzrokowo – ruchową jak i również współracę w parach, grupie.

kl. VI b gr. gimnastyczno – taneczna

kl. V b gr. gimnastyczno -taneczna

kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna

Na zakończenie lekcji przygotowaliśmy również Walentynkowe życzenia dla siebie tworząc wspólnie kartkę z życzeniami na brystolu przeprowadzając jednocześnie

ewaluacje lekcji z wykorzystaniem narzędzi BOOST dzieląc się „miłym” słowem.

Pamiętajmy o byciu miłym każdego dnia… nie tylko z okazji święta jakim są Walentynki.

Joanna Kunkel

DOSKONALIMY POCZUCIE RYTMU W CZASIE ZABAW TANECZNYCH Z WYKORZYSTANIEM TIK – PROGRAM JUST DANCE

W czasie lekcji wychowania fizycznego doskonalimy poczucie rytmu, synchronizację ruchu z muzyką, poznajemy nowe kroki taneczne z wykorzystaniem różnych programów np. Just Dance w celu urozmaicenia lekcji uczniom.

Program Just Dance również można wykorzystać w czasie rozgrzewek przed lekcją.

Uczniowie lubią taką formę rozgrzewki.

Joanna Kunkel