ROK SZKOLNY 2022/2023
WYKORZYSTANIE TIK NA LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Na lekcjach wychowania fizycznego w celu urozmaicenia zajęć uczniom oraz zwiększenia motywacji uczniów do podejmowania aktywnego i zdrowego stylu życia wykorzystujemy następujące narzędzia TIK:
– laptop;
– projektor oraz rzutnik;
– smartfon + słuchawki bezprzewodowe;
– opaski monitorujące aktywność fizyczną;
– kamerę;
– korzystamy z Programów edukacyjnych np.Brain Break – to dynamiczna platforma internetowa na której znajdują się ćwiczenia oraz zabawy taneczne z całego świata. Brain Breaks® to ponad 100 filmików z udziałem osób (instruktorów, tancerzy, sportowców, itp.) z ponad 50 krajów. Są to interaktywne materiały edukacyjne obejmujące obszar zdrowia i dobrego samopoczucia, akcentujące holistyczne podejście do życia, JUST DANCE.
– Platforma edukacyjna Kinder Joy of moving Altermatywne lekcje wf.
– wykorzystujemy różne aplikację np. zdrowe zakupy, MapMyRun, Endomondo, krokomierz, GetSet, Spotify (kanał z muzyką), VivaVideo, Microsoft Teams i inne.
– tworzymy własne materiały na lekcję wychowania fizycznego z wykorzystaniem TIK np. aplikacja wordwall. Jamboard, mentimenter, Canva, Padlet, Genially, PowerPoint, QUIZZIZ, kanał Youtube, i inne.
Joanna Kunkel
VALENTINES DAYS NA SPORTOWO” Z WYKORZYSTANIEM TIK
Walentynki nie są wyłącznie dniem zakochanych!
To święto wszystkich osób, które kochamy i które zajmują szczególne miejsce w naszym sercu.
Dlatego z tej okazji życzymy wszystkim dużo radości a przede wszystkim morza miłości i serdeczności.
Tradycyjnie jak co roku z okazji Walentynek na lekcjach wychowania fizycznego czeka na nas Walentynkowa niespodzianką przygotowana przez Panią Asię.
14 lutego podczas wtorkowych zajęć uczniowie kl.IV b, V b oraz VI b gr. gimnastyczno – taneczna wzięła udział w lekcjach wychowania fizycznego pt:„VALENTINES DAYS NA SPORTOWO”.
Lekcję rozpoczęliśmy od wspólnej rozgrzewki z wykorzystaniem aplikacji Wordwall, podczas której odkrywaliśmy karty, kręciliśmy kołem fortuny lub odkrywalismy literki pod którymi kryły się ćwiczenia rozgrzewające poszczególne partię mięśni oraz karty z miłymi „cytatami” w formie niespodzianki przygotowanej dla nas. Następnie poznaliśmy nowe zabawy taneczne z wykorzystaniem TIK – np. Programu „Just Dance” i inne, podczas których doskonaliliśmy poczucie rytmu, synchronizację ruchu z muzyką, prawidłowe rozliczenie kroków, naśladowanie poszczególnych ruchów tanecznych oraz koordynacje wzrokowo – ruchową jak i również współracę w parach, grupie.
kl. VI b gr. gimnastyczno – taneczna
kl. V b gr. gimnastyczno -taneczna
kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Na zakończenie lekcji przygotowaliśmy również Walentynkowe życzenia dla siebie tworząc wspólnie kartkę z życzeniami na brystolu przeprowadzając jednocześnie
ewaluacje lekcji z wykorzystaniem narzędzi BOOST dzieląc się „miłym” słowem.
Pamiętajmy o byciu miłym każdego dnia… nie tylko z okazji święta jakim są Walentynki.
Joanna Kunkel
DOSKONALIMY POCZUCIE RYTMU W CZASIE ZABAW TANECZNYCH Z WYKORZYSTANIEM TIK – PROGRAM JUST DANCE
W czasie lekcji wychowania fizycznego doskonalimy poczucie rytmu, synchronizację ruchu z muzyką, poznajemy nowe kroki taneczne z wykorzystaniem różnych programów np. Just Dance w celu urozmaicenia lekcji uczniom.
Program Just Dance również można wykorzystać w czasie rozgrzewek przed lekcją.
Uczniowie lubią taką formę rozgrzewki.
Joanna Kunkel