Pierwsze dni za nami!
No i się zaczęło! Moje pierwszaki ruszyły w wielką szkolną podróż 🙂 Co prawda nowy rok szkolny przywitał nas deszczową pogodą, ale to zupełnie nie popsuło naszego dobrego nastroju. Troszkę się już poznaliśmy, porozmawialiśmy i ustaliliśmy „Kodeks klasowy”, dzięki któremu w klasie będziemy mogli odnosić się do wspólnie ustalonych reguł. Przed nami nowy tydzień – będziemy się odzywać 🙂 p. Hania
Oto MY!
Zwiedzanie szkoły
Zwiedzanie szkoły cześć pierwsza – zaliczona! Nawet udało nam się zajrzeć do gabinetu p. wicedyrektor Hani 🙂 i spotkać samą dyrekcje szkoły. Byliśmy też na słynnym poddaszu.. Jutro będziemy przemierzać kolejne korytarze.
Children’s day czyli „Dzień Dziecka” – każdy dzień powinien taki właśnie być 🙂
Mapy myśli
Wojtek i Andrii Kuba i Ignacy Ksawery i Igor Tosia i Hubert Michał i Franek Julka i Staś Anastazja i Marcel Natalka i Jaś Vadym i Julek Aleks i Kacper
We wtorek 8 września uczniowie mojej klasy stworzyli swoje PIERWSZE mapy myśli. Mapę należało wykonać do słowa „szkoła” i proszę mi wierzyć – zadanie wcale nie było takie proste! Po pierwsze: nikt wcześniej nie robił takiej mapy a po drugie: wykonanie zadania wymagało współpracy z kolegą lub koleżanką z ławki. Efekt końcowy naprawdę mnie zaskoczył a dzieci już pytaj, kiedy zrobią następną mapę myśli 🙂 Czy już mówiłam, że jestem z Was dumna…? p. Hania
Praca przy muzyce relaksacyjnej
Podczas pracy na lekcji warto skupić się nad zadaniem – wtedy pracuje nam się lepiej i efekty są o wiele lepsze, ponieważ nikt nam nie przeszkadza. Aby ułatwić to moim uczniom i wprowadzić miłą atmosferę włączam muzykę relaksacyjną, która brzmi bardzo przyjemnie i działa kojąco na nasze zmysły.
Dzień Kropki
Międzynarodowy Dzień Kropki, to co raz bardziej popularne święto kreatywności, odwagi i zabawy, które obchodzimy 15 września. W naszej klasie wiele się dzisiaj zadziało! Zaczęliśmy od mapy myśli do słowa „KROPKA” – wiem, wiem…to było bardzo trudne i pewnie niejeden dorosły mógłby mieć z tym problem, ale tak się fantastycznie składa, że moi uczniowie NIE 🙂 Prace wykonali w zespołach 3 i 4 – osobowych i okazało się, że to był strzał w dziesiątkę!
Tosia, Jaś i Vadym Julka, Julek i Kacper Inga, Natalia, Anastazja i Franek Ksawery, Wojtek i Staś Hubert, Kuba i Marcel Igor, Aleks, Ignacy i Michał
Dzisiaj przeszliśmy na wyższy poziom ( Level 2 ), ponieważ każdy zespół musiał dokonać prezentacji swojej pracy przed całą klasą. Wszyscy znakomicie sobie poradzili!
Mapy myśli wyszły genialnie – a niektóre skojarzenia naprawdę mnie zaskoczyły!
Żeby przybliżyć dzieciom ideę „Dnia Kropki” obejrzeliśmy krótki film. Główną bohaterką jest mała dziewczynka o imieniu Vashti, której wydaje się, że zupełnie nie umie rysować. Okazuje się jednak, że nawet mała niewinna kropka może stać się prawdziwym dziełem sztuki. Takie dzieła powstały także u nas 🙂
Na zakończenie dnia uczciliśmy „Dzień Kropki” na boisku szkolnym. Pogoda nam dopisała, dobre nastroje również – tylko jak zwykle, lekcje za szybko się skończyły 🙂
Dziękuję za kolejny wspaniały dzień Kochani 😉 p. Hania
Samorząd klasowy
Dzisiaj wielki dzień! Wybór tzw. „Trójki klasowej” czyli pierwszy egzamin zaufania i lojalności wśród rówieśników, kompanów, koleżanek i kolegów. Przewodniczący klasy został wybrany w I turze natomiast Pierwszy i Drugi Zastępca wymagali przeprowadzenia II tury, ponieważ głosy były wyrównane. Z dumą prezentuje tegoroczny skład Samorządu klasowego:
Ksawery Koperski – Przewodniczący klasy
Antonina Beger – Zastępca Przewodniczącego
Vadym Maliuhin – Drugi Zastępca Przewodniczącego
Bardzo dziękuje WSZYSTKIM moim uczniom za uczciwe wybory oraz godną postawę wobec wygranych. Cieszę się, że obdarzyliście zaufaniem Ksawerego, Tosię i Vadyma – wierzę, że będą wspaniale pełnili swoją rolę i nie ukrywam, że liczę na owocną współpracę 🙂 Razem możemy wszystko!
https://www.magisto.com/video/OloCOlxbFzMqRxBgCzE?l=vsm&o=i&c=m
Dzień Chłopca
Czytamy, bo lubimy!
No i tak to już u nas jest, że codziennie coś czytamy… Czy ma to sens? Czy mamy na to czas? Czy nam się chce? Oczywiście!!!!!
Nie ma nic piękniejszego, jak zaprosić dzieci do świata bajek, niezwykłych opowieści i wielkich przygód! Cudownie jest patrzeć, jak dzieci uczą się słuchać i naprawdę żyją tym, co jest w książce – a w każdej jest nie tylko „COŚ” – jest o wiele więcej…
Udało nam się rozwiązać zagadkę z Lasse i Mają, oczarował nas – i to absolutnie Piaskowy Wilk 🙂 a w chwili obecnej rozśmiesza nas kolejna część cioci Jadzi. Ciocia Jadzia jest „wielka „ jak chmura deszczowa” ale zawsze wesoła, uśmiechnięta i ma świetne pomysły!
Przed nami jeszcze wieeeeeele książkowych przygód!
Mamy niezwykłego przyjaciela!
Codziennie rano, kiedy wchodzimy po schodach do naszej klasy, na półpiętrze w oknie siedzi sobie pewien wróbelek 🙂 Wróbelek przygląda się nam z takim zaciekawieniem, jakby naprawdę chciał wejść do szkoły! Jest niezwykły, ponieważ w ogóle się nas nie boi – ale dzieje się tak pewnie dlatego, ponieważ my doskonale wiemy, jak należy się zachować! Wiemy, że nie wolno krzyczeć ani straszyć naszego gościa. Wróbelek często zagląda nam również do klasy – oczywiście przez okno 🙂 Bardzo byśmy chcieli, żeby długo z nami został, ponieważ sprawia nam codziennie wiele radości!!!
I tak minął pierwszy miesiąc…
Zapytałam dzisiaj moich uczniów, co im się najbardziej podoba po pierwszym miesiącu szkoły? Oto kilka odpowiedzi ( oryginalnych ):
„Bardzo mi się podobało to, że mogliśmy dużo rysować i kolorować” .
Ksawery
„Podoba mi się to, bo dużo rysowaliśmy i pisaliśmy, pani robiła dużo zagadek i poznałem nowych kolegów i koleżanki”.
Staś” Podobało mi się to, że dużo graliśmy, dużo się uczyliśmy i wiele się dowiedziałam”.
Tosia”Podoba mi się to, że pani nam czyta przy śniadaniu”.
Natalka
Kodowanie na „dywanie”
2 października 2020
Pierwsze kroki w kodowaniu zaliczone! Mata do kodowania to doskonałe narzędzie, które można wykorzystać na wiele różnych sposobów. Poprzez zabawę uczy logicznego myślenia, spostrzegawczości oraz praktycznych zastosowań – a do tego świetnie nadaje się do ćwiczeń w zakresie orientacji przestrzennej, która jest niezbędna nie tylko w matematyce, ale także w codziennym życiu.
Warzywa i owoce
21 października 2020
Jako „Szkoła promująca zdrowie” zależy nam, aby nasi uczniowie nabyli zdrowe nawyki żywieniowe, ale także mieli świadomość – dlaczego jedzenie warzyw i owoców jest tak ważne dla naszego zdrowia. Ponieważ zbliża się konkurs pt.: „Warzywa i owoce” dla klas 0-3, a my oczywiście chcemy wziąć w nim udział – od rana zabraliśmy się do pracy. Skupienie i precyzja bardzo się opłaciły, ponieważ efekt końcowy jest pierwszorzędny!!!!!
Wyszło ślicznie! Jestem z Was bardzo dumna 🙂 p. Hania
„Owoce dostarczają dużo siły i witamin i są bardzo zdrowe” Jaś
„Witaminy dają dużo siły na bieg, na piłę i na przejażdżki rowerowe” Igor
„Trzeba jeść dużo marchewki, bo od niej ma się lepszy wzrok” Vadym
Kacper tęsknimy za Tobą!
Zaopatrzeniowiec Tosia
22 października 2020
Wczoraj Tosia przyniosła nam zapas książek do czytania! Tematyka różna – i nawet taka, która wielkimi krokami przybliża nas do Świąt Bożego Narodzenia. Dziękujemy Tobie Tosiu – w imieniu naszym i naszej klasowej biblioteczki 🙂
Sposób na szary dzień
26 października 2020
Niezależnie od tego, czy na dworze świeci słońce czy jest pochmurny dzień, my i tak mamy świetne humory i dużo energii! Ooooj, naprawdę dużooo 🙂 Wyglądamy trochę, jak drużyna Ninja – ale to i tak nas nie zniechęca. W końcu zabawa w „Rekina” na szkolnym placu zabaw jest warta wielu poświęceń!
Matematyka w sztuce – a może sztuka w matematyce…?
30 października 2020
Na dzisiejszej lekcji moi uczniowie zamienili się w prawdziwych artystów! Za pomocą linii: prostych, krzywych i łamanych – czyli tak naprawdę za pomocą matematyki otworzyli swoje umysły, dali się ponieść wyobraźni i dzięki temu, stworzyli wyjątkowe i niezwykle prace. Kreatywność = otwartość! Dzisiaj każdy stworzył dzieło 🙂
Kacperku oczywiście bardzo gorąco i serdecznie Cię pozdrawiamy i ściskamy!!!!!
Ksawery Kuba Franek Aleks Igor Tosia Hubert Michał Vadym Andrii Jaś Ignacy Wojtek Anastazja Natalka Julek
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
Jakub i Mimmi to para kuzynów, którzy niezbyt się lubią. Wkrótce jednak pojawia się szansa, by to zmienić. Dzieci zaprzyjaźniają się z gangiem gadających psów.
Jakub mieszka w centrum Rygi. Na co dzień pochłania go rysowanie. Fascynuje go planowanie przestrzeni urbanistycznej, ponieważ w przyszłości chce zostać, tak jak jego ojciec, architektem. Pewnego dnia tata oznajmia mu, że będzie musiał spędzić tydzień ze swoją kuzynką Mimmi i wujkiem Orłem na obrzeżach miasta, w Maskaczce. Chłopiec nie jest zadowolony z takiego pomysłu. Wkracza w inny, nieznany mu świat. Jakub czuje się samotny, bo niespecjalnie dogaduje się ze swoją kuzynką Mimmi. Sytuacja zmienia się gdy poznaje okoliczne psy z Bossem na czele. Razem z Mimmi i zaprzyjaźnionymi psami, które potrafią mówić ludzkim głosem, walczy o zatrzymanie budowy biurowców w okolicy. Wspólne działanie na rzecz środowiska jednoczy ich i sprawia, że czas spędzony u rodziny na zawsze zostanie w jego pamięci.
Przeczytane w październiku!
4 listopada 2020
Ze zdjęć jasno wynika, że zachwyciła na seria o „Cioci Jadzi”. Nawet nie będzie zaprzeczać 🙂 Ciocia Jadzia oprócz tego, że ma niezwykle przygody to potrafi nas tak rozśmieszyć i ubawić, że śmiejemy się całą klasą!!!!!!! Serdecznie polecamy te książki.
„Przez czytanie książek poznaję litery – bo jak pani czyta, to ja sobie w głowie głoskuję” Hubert
„Jak pani nam czyta to jeszcze bardziej rozwija mi się wyobraźnia i poznaję różne, nowe słowa” Ignacy
„Bardzo lubię, jak pani nam czyta bo to jest dla mnie chwila relaksu – a ja bardzo to lubię. Zamieniam się wtedy w słuch. Tosia
Listopad – lekcje zdalne z projektami eTwinning na czele!
Trochę nas nie było – wiemy… ale to dlatego, że byliśmy bardzo, bardzo ale to bardzo zajęci… Lekcje zdalne, platforma Teams i spotkania online to całkowita nowość dla moich uczniów. To nie mogła być nuda – przynajmniej nie powinna. Dlatego podjęliśmy wyzwanie i realizowaliśmy aż dwa projekty eTwinning: „11 na 11 – go” oraz „Zaklęta w dynię”. Pracy było naprawdę dużo, ale dzięki wytrwałości i zaangażowaniu – wszystkich, a wszyscy oznaczają Uczeń – Rodzic – Wychowawca, udało się! Teraz możemy się troszkę pochwalić 🙂
„11 na 11 – go”
Projekt miał na celu: rozwijanie świadomości patriotycznej i obywatelskiej, kształtowanie więzi z krajem ojczystym oraz szacunku dla własnego państwa. Rozwijanie i wzmacnianie poczucia tożsamości narodowej oraz upamiętnienie rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości. Zadania zostały opracowane wspólnie przez nauczycieli biorących udział w projekcie. Wśród zadań były m.in. zadania typowe dla projektów eTwinning: prezentacja klas w biało- czerwonych strojach, prezentacja szkół, „Moje miasto”- zagadki geograficzne, historyczne lub przyrodnicze. Wykonanie kotylionów, sławne postacie związane z regionem, kodowanie symboli narodowych , redagowanie życzeń dla Polski, tworzenie quizu z wiedzy o naszym kraju, spotkania on-line itp.
Pierwszym zadaniem naszych uczniów, było wykonanie pracy pt.: „Z czym Ci się kojarzy Polska?” Z wybranych prac powstało logo projektu:
Na wszystkie prace uczniów klasy 1a warto spojrzeć i spróbować je rozszyfrować 🙂
Uczniowie złożyli Polsce piękne życzenia!
Specjalnie na tą okazję powstała książka z życzeniami:
Dzięki pracy nad projektem poznaliśmy także mnóstwo legend:
Wszystkie legendy – nasze i naszych partnerów dostępne są tutaj:
Pokazaliśmy również naszym kolegom i koleżankom z innych szkół nasze miasto – Swarzędz , a oni pokazali nam swoje.
Powstała doskonała platforma do układania puzzli:
Jednym z największych wyzwań, było spotkanie online z partnerami projektu! Padło wiele pytań, trochę pośpiewaliśmy, ale najbardziej cieszymy się z tego, że powstała wspólna piosenka, którą udało nam się nagrać dosłownie chwilę przed zamknięciem w domach!
„Jesteśmy Polką i Polakiem” – piosenka przewodnia projektu, zaśpiewana na wiele głosów:
Śpiewania trochę było – w naszej klasie ujawniły się prawdziwe talenty!
Ten projekt był dla nas naprawdę ogromnym wyzwaniem, ale daliśmy radę – jesteśmy WIELCY!!!
„Zaklęta w dynię”
Projekt był skierowany dla klas 1-3 szkoły podstawowej. Zakładał różnego rodzaju działania z dynią w roli głównej. Realizacja tematyki odbywała się w obrębie wszystkich obszarów edukacji poprzez rozmaite aktywności uczniów. Rezultatem projektu jest wspólna książka partnerów projektu „Zaklęta w Dynię”. Projekt jest zgodny z podstawą programową. Głównym celem było podniesienie świadomości uczniów w zakresie zdrowego odżywiania- poznanie właściwości i wartości odżywczych dyni.
Uczniowie narysowali dynie swoimi oczami:
Kolejnym zadaniem było pokazanie tego, co dynia w sobie kryje…? Do sprawy można było podejść czysto naukowo – ale także twórczo. Wyszły naprawdę niezwykłe i jedyne w swoim rodzaju prace:
Przygotowaliśmy oczywiście dyniowe kodowanie:
Nasi partnerzy przygotowali dla nas różne zadania matematyczne – a my przygotowaliśmy dla nich:
Najważniejszym, wspólnym działaniem projektowym było napisanie bajki – każda klasa wymyśliła swoją część, która stworzyła całość:
Możemy się także pochwalić naszymi „gadającymi” dyniami:
Żaden z projektów nie odbyłby się bez pomocy rodziców. W normalnych warunkach – czyli w szkole, jest z tym zawsze dużo pracy, ale podczas pracy zdalnej to prawdziwe wyzwanie! Dlatego z całego serca – szczerze i najpiękniej jak umiem DZIĘKUJĘ KOCHANI RODZICE!!!! Bez Was – nie wykonalibyśmy żadnego projektowego zadania.
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
Co prawda nadal w wersji online, ale dzięki dostępowi do konta na platformie Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej każdy uczeń – a nawet cała rodzina może obejrzeć kolejny film. Ty m razem śnieżna bajka:
Zwycięzca wyścigu saneczkowego może być tylko jeden. Czy pomysłowemu Frankiemu uda się pokonać pewnego siebie Zaca, który nie ma skrupułów, by oszukiwać podczas rywalizacji?
Trwają przygotowania do corocznego wyścigu saneczkowego. Frankie, nieco szalony naukowiec, obmyśla koncepcję pojazdu, który ma zapewnić zwycięstwo jego drużynie. Kiedy maszyna niespodziewanie rozpada się tuż przed linią mety, nikt nie może uwierzyć, że stały za tym błędy w konstrukcji. Wynalazca wspólnie z kolegami odkrywa, że to sprawka Zaca – zarozumiałego i nieco tajemniczego zawodnika, który w międzyczasie dołączył do stawki wyścigu. Frankie pragnie rewanżu i ponownego, tym razem uczciwego rajdu. Wraz z drużyną wiernych przyjaciół zrobią wszystko, by skonstruować jeszcze szybszy pojazd i wygrać rywalizację z oszustem! Błyskotliwa animacja udowadnia, że nie ma rzeczy niemożliwych dla grupy pogodnych i zdeterminowanych, choć nie zawsze zgodnych przyjaciół.
Światowy Dzień Pluszowego Misia
25 listopada obchodzimy Światowy Dzień Pluszowego Misia. To niezwykle miłe i sympatyczne święto, które lubią zarówno dzieci jak i dorośli. Chyba każdy z nas miał chociaż jednego misia? Misie od lat stanowią wyzwanie dla twórców zabawek, autorów piosenek, pisarzy a także filmowców. Takie święta cechuje jedno- wzbudzają w nas tylko dobre emocje W tym roku dzieci wykonały portrety Misia – każdy jest inny!
Aleks Franek Hubert Ignacy Inga Jasiu Julek Kacper Ksawery Kuba Marcel Michał Natalka Stasiu Anastazja Tosia Vadyym Wojtek
Mikołajki
p. Hania
W oczekiwaniu na Boże Narodzenie
Grudzień to bardzo szczególny czas w rok… Jest to niezwykle magiczny, pełen wyczekiwania i niespodzianek miesiąc. Mimo, że nasze lekcje nadal odbywały się zdalnie, postanowiliśmy nieco odpocząć od projektów i zająć się tematami, które po prostu przybliżą nas do Świąt Bożego Narodzenia. Pracy oczywiście było sporo, ale też czasu było nieco mniej, ponieważ od 23 grudnia rozpoczęła się przerwa świąteczna. Dużo jednak rozmawialiśmy o niesieniu pomocy, pomaganiu i sprawianiu małych – a może nawet wielkich upominków komuś, kogo wcale nie znamy. I tak też się stało! Dzięki ogromnemu zaangażowaniu moich uczniów oraz rodziców udało się wykonać mnóstwo kartek świątecznych dla osób przebywających w Hospicjum Palium w Poznaniu. To niezwykłe, ile taki gest znaczy. Dziękuję Wam z całego serca!!!
Imię zwykłe? Czy niezwykłe?
Zdecydowanie niezwykłe! Każdy ma swoje, to oczywiste – ale przy odrobinie wyobraźni można z nich stworzyć prawdziwe dzieło! Wszystko utrzymane rzecz jasna w świątecznym klimacie.
Święta, choinka, prezenty…
Co to za grudzień, bez prawdziwych dziecięcych prac plastycznych, których – wiem, że się powtarzam, ale jestem naprawdę WIELKĄ fanką!!!! Jak zwykle każda jest niezwykła, każda inna, każda wyjątkowa – dlaczego? Bo tacy właśnie są moi uczniowie! Każdy jest jedyny i niepowtarzalny…
Zaproszenie na Wigilię
Oczywiście w przenośni – czysto teoretycznie, ponieważ doskonale wiemy, jak wygląda rzeczywistość w obliczu pandemii….Ale pierwsze próby napisania zaproszenia być może w przyszłości zaowocują doskonałymi umiejętnościami pisania wszelkich zaproszeń.
Wigilia klasowa
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
Niestety nadal zdalnie, ale jeszcze wrócimy do czasów, w których wyjazd do kina nie będzie zagrożeniem. A o czym jest bajka?
Niedźwiedzie wyruszają z gór do miasta na poszukiwania zaginionego syna ich władcy. Ludzie szykują się do walki z groźnymi, w ich mniemaniu, bestiami. Czy te dwa światy da się ze sobą pogodzić?
Wędrowny opowiadacz i jego mała asystentka spotykają w jaskini starego niedźwiedzia. Opowiadają mu historię słynnej inwazji jego braci na Sycylię. A było to tak: stado niedźwiedzi, pod przywództwem swojego króla, wyrusza na poszukiwanie jego porwanego przez ludzi syna. Na tę wieść władca miasta, do którego zmierzają zwierzęta, szykuje się do wielkiej bitwy. Między jedną a drugą stroną konfliktu staje czarodziej, któremu pozostały do wykorzystania już tylko dwa zaklęcia. Czy uda się odnaleźć zaginionego niedźwiadka i pogodzić świat ludzi ze światem zwierząt? Czy zwierzęta okażą się szlachetniejsze od ludzi?
Nauczanie zdalne w oczach dzieci 🙂
Nie ma nic lepszego, jak szczere i spontaniczne wypowiedzi dzieci! Powinno się za to przyznawać nagrody! Zapytałam swoich uczniów, co sądzą o lekcjach online? Oto, co odpowiedzieli:
„Na początku było trochę trudno, ale potem się już przyzwyczaiłam”. Tosia
„Jest fajnie, mogę siedzieć w domu, mogę rozmawiać z kolegami. Jak siedzę w domu to mogę sobie odpocząć”. Igor
” Na początku nie było trudno, a teraz już działam jak komputer”. Kuba
„Dla mnie jest niefajnie, bo bardzo często, jak mam w-f lub logopedię, to jestem na telefonie, bo mój brat jest wtedy na komputerze. A na telefonie ciągle się coś zacina”. Ignacy
„Niefajnie jest, bo musimy się łączyć, a nie możemy iść do szkoły. A jak się łączymy to jest niefajnie, a jak idziemy do szkoły to jest bardzo fajnie”. Hubert
„Na początku było fajnie, a później się do tego przyzwyczaiłam i dla mnie, to jest normalna rzecz”. Natalka
PODZIĘKOWANIE
Kochani! Dziękuję Wam za pierwsze wspólne cztery miesiące! Dziękuję za Waszą pracę, za Wasze zaangażowanie, za niezwykle świadomą postawę jako uczniów, za wszystkie wspólne chwile – i te na żywo i te przed szklanym ekranem. Jestem z Was bardzo dumna, naprawdę świetnie sobie ze wszystkim radzicie! A to dopiero początek – jeszcze tylko uporamy się z pandemią i wtedy dopiero pokażemy, na co nas stać!
Drodzy Rodzice – dziękuję za wszystko, dziękuję że jesteście!
Do zobaczenia w Nowym Roku!
Z Nowym Rokiem wielkim krokiem!
Szczęśliwie po feriach wróciliśmy do szkoły i od razu zabraliśmy się do pracy! Wszyscy bardzo za sobą tęskniliśmy, dlatego postanowiliśmy nie marnować czasu. Pogoda również stanęła na wysokości zadania i zrobiła nam niespodziankę w postaci białego szaleństwa!
OZOBOTY do roboty!
Ozoboty to istne szaleństwo!!!! Ten mały, sympatyczny robocik od razu rozkochuje w sobie i małych i dużych. Jest prosty w obsłudze, uczy programowania oraz myślenia algorytmicznego. Doskonale sprawdza się we wszystkich obszarach edukacyjnych: od informatyki począwszy na plastyce kończąc. Kto się jeszcze nim nie „bawił” nawet nie wie, ile stracił!
Pierwsze programowanie Ozobota przebiegło doskonale! „Bezpieczna droga do szkoły” – bo taki temat nam towarzyszył, znalazła swoje odzwierciedlenie blisko trasy naszego elektronicznego przyjaciela.
„Ozoboty to nasi przyjaciele, jeżdżą tylko na specjalnych kodach tj. turbo albo pauza 3 sekundy” Igor
„Ozoboty są mega fajne, polecam każdemu” Hubert
„Ozoboty to są mali przyjaciele, którzy jeżdżą po wyznaczonych trasach – można się przy nich fajnie bawić” Julek
Pasowanie na Czytelnika
27 stycznia 2021 roku w bibliotece szkolnej, odbyło się Pasowanie na Czytelnika. To bardzo ważne wydarzenie w życiu każdego ucznia, ponieważ od tej chwili stają się pełnoprawnymi użytkownikami biblioteki szkolnej. Moje pierwszaki dowiedziały się, jakie zasady obowiązują w bibliotece, ile książek można wypożyczyć i jak należy je traktować. Dziękujemy Pani Kasi za gościnę, a ja moim uczniom życzę wielu cudownym podróży i fantastycznych przygód z niejedną książką!
Tak nam miło mija czas…
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
Za nami kolejny film z cyklu Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej – tym razem bohaterami jest dwójka młodych, dobrze nam znanych detektywów! Czytaliśmy już o nich 🙂 Zachęcamy zarówno do oglądania, jak i do czytania!
Opis
Nieustraszeni detektywi znów na tropie. Tym razem poszukują rabusia, który okradł pociąg. Niespodziewanie podejrzanych robi się więcej. Kto i jak zatem ukradł fortunę z pędzącego ekspresu?
Przed Lassem i Mają trudna, kryminalna zagadka. Z więzienia uciekł złodziej skazany za kradzież wielkiej sumy pieniędzy z pędzącego pociągu! Dwójka detektywów włącza się w tropienie mężczyzny, ale nagle znajduje się ktoś, kto twierdzi, że poszukiwany jest niewinny. Lasse i Maja badają tajemniczą sprawę okradzionego pociągu: analizują fakty i zgromadzone dowody. Pojawia się coraz więcej pytań i wątpliwości. Sytuację dodatkowo utrudnia policja, która… zamyka biuro młodych detektywów! Tymczasem zbliża się kolejny transport dużej sumy pieniędzy. Czy rabuś znów się ujawni? Finał sprawy jak zwykle okaże się zaskakujący!
Najnowszy film o brawurowych detektywach oparty na serii książek „Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai” autorstwa Martina Widmarka.
MAMY TO!!!!
Z wielką, ogromną, gigantyczną radością informuję, że wczoraj otrzymaliśmy Krajową Odznakę Jakości eTwinning za projekt „11 na 11-go”! Jeszcze raz składam podziękowania moim uczniom i rodzicom – za wkład, chęci i zaangażowanie w działania na rzecz projektu.
Przeczytane w lutym
Na czytanie książek zawsze znajdziemy czas! To już nasza tradycja ale przede wszystkim wielka przygoda. Zachęcamy i gorąco polecamy książki, dzięki którym przenosimy się na chwilę w inny wymiar 🙂 Bardzo cieszy nas również fakt, że powrócił nasz kącik czytelniczy!
UKŁAD SŁONECZNY
05 marca 2021
Planety, rakiety, kosmos.. Aż chciałoby się tam polecieć! Na szczęście, dzięki nowoczesnej technologii i zdjęciom satelitarnym możemy wiele zobaczyć. Nam się udało! Napisaliśmy nawet list do NASA – teraz cierpliwie czekamy, ale jeśli nam odpiszą, na pewno dowie się o tym CAŁA SZKOŁA!!!!
Niespodzianka od biblioteki szkolnej
08 marca 2021
Pani Iza już tak ma, że zawsze nas czymś miłym zaskoczy 🙂 Dzisiaj, na specjalne zaproszenie udaliśmy się do biblioteki po książki. Na początku myśleliśmy, że mamy coś wypożyczyć, ale nie – okazało się, że czekał na nas prezent! „Książka połączeni – czyli uczymy się razem czytać” została nam podarowana 🙂 Za co oczywiście bardzo mocno dziękujemy!!!!
„Książka ta zachwyca, pobudza wyobraźnię, dodaje odwagi, wspiera proces moralnego, duchowego i umysłowego rozwoju. Wszystko dlatego, że jest w niej wszechświat ludzkich spraw, że jak w zwierciadle można w niej oglądać własną twarz i twarze innych ludzi, że raz zamyśla, a innym razem mówi prawdę, że otwiera bramy zachwytu. Towarzyszy w chwilach radości i smutku, wywołuje głośny śmiech i łzy szczerego wzruszenia. Widok dziecka, które kocha jakąś książkę i czyta ją wiele, wiele razy, to jedna z największych radości trudnego procesu wychowania. Stare chińskie przysłowie głosi: Gdy przeczytam nową książkę, to tak jakbym zalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już kiedyś czytałem – to tak jakbym spotkał się ze starym przyjacielem. Przynieśmy dziecku radość wielu książkowych przyjaźni. To największe dobro, które będzie procentowało każdego dnia dziecięcego i dorosłego życia.” prof. Grzegorz Leszczyński
21 marca Dzień Motyla
Jak co roku, przyłączyliśmy się do obchodów „Dnia Motyla” organizowanego przez Hospicjum Palium z Poznania. Ten dzień jest przede wszystkim dniem wrażliwości – wrażliwości na drugiego człowieka. Takie piękne wartości staramy się przekazywać naszym uczniom. W tym roku, do kartek z pięknymi życzeniami od Hospicjum Palium, dzieci dorysowały motyle! Wszystko zostało zalaminowane po to, aby móc bezpiecznie wręczyć to sąsiadce, sąsiadowi czy po prostu przypadkowo spotykanej osobie. Cudownie było patrzeć na zaangażowanie dzieci, które doskonale wiedziały, po co to robią…
ZDROWIE NA TALERZU!
Jako „Szkoła promująca zdrowie” nie zapominamy o zdrowym odżywaniu i staramy się, aby zdrowe śniadania i zdrowe przekąski znalazły się w śniadaniówkach każdego dnia. Zdrowie to podstawa naszego dobrego samopoczucia. Prawidłowo odżywiony organizm jest silniejszy, odporniejszy i posiada mnóstwo dobrej energii!
WIELKANOC, ZAJĄCZKI i PISANKI
PRZECZYTANE W MARCU
Po raz kolejny ciocia Jadzia rozbawiła nas do łez!!!!! Uwielbiamy te zwariowane przygody i pełne humoru dialogi – mistrzostwo po prostu 🙂 Ale pani Renata Piątkowska również uraczyła nas zabawnymi opowiadaniami, które naprawdę bardzo serdecznie polecamy. Złota księga bajek – no cóż, to klasyka – a po nią zawsze warto sięgnąć. Uwielbiam czytać moim uczniom!
DZIEŃ ZIEMI
Dzień Ziemi, znany też jako Światowy Dzień Ziemi lub Międzynarodowy Dzień Ziemi – akcje prowadzone corocznie wiosną, których celem jest promowanie postaw proekologicznych w społeczeństwie. Organizatorzy Dnia Ziemi chcą uświadomić politykom i obywatelom, jak kruchy jest ekosystem planety ludzi. To bardzo wdzięczny temat, do którego zawsze chętnie wracam z moimi uczniami – omawiamy go oczywiście, nie tylko przy okazji Dnia Ziemi. To cudowne, jak zwiększa się świadomość dzieci – przyszłości naszej planety.
22 kwietnia 2021
RECYKLING
Żeby stworzyć coś pomysłowego z surowców wtórnych, trzeba na pewno mieć głowę pełną pomysłów. Na szczęście moim uczniom tego nie brakuje, dzięki czemu powstały niesamowite instrumenty muzyczne.
Znowu RAZEM!
Dzień Dziecka
Wszystkiego najlepszego moje kochane Szkraby!!!!! Radości, pogody ducha, wiary w siebie, wspaniałych przyjaciół i samych pięknych i kolorowych dni!!!!!! p.Hania 🙂
Stacje zadaniowe
Życie jednak potrafi samo napisać scenariusz – a wszystko przez Ksawerego 🙂 Człowiek sobie coś zaplanuje, ułoży w głowie – a tu nagle puzzle przyniesione z domu… No puzzle jak puzzle – ktoś mógłby zauważyć. Otóż nie…To nie były zwykle puzzle. To były puzzle Avengers!!!!!!!! No nie….myśle sobie – nie dam rady! Nie pozwolę im leżeć na parapecie 🙂 Ale z drugiej strony, jedne puzzle na całą klasę to jednak trochę mało. Na szczęście z odsieczą przyszły: bierki, Memory, układanki słowne i jeszcze jedne puzzle 🙂 Zasady bardzo proste: klasa podzielona na zespoły, każdy zespół musi przejść po kolei każdą stację. No i przeszli!!!!! To był naprawdę dobry dzień, naprawdę dobry…:) Dzięki wielkie Ksawery :)))