Zasady oceniania na lekcjach Biologii
- Obowiązuje podręcznik i zeszyt w kratkę
- Bieżące wiadomości (z trzech ostatnich lekcji) mogą być sprawdzane w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedzenia
- Przewidziane są sprawdziany, zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem oraz kartkówki, obejmujące materiał z trzech ostatnich tematów. Sprawdziany są obowiązkowe, uczeń nieobecny pisze je w wyznaczonym dodatkowym terminie. Oceny niedostateczne należy poprawić w wyznaczonym terminie (do dwóch tygodni). Poprawa ocen dopuszczających i dostatecznych jest dobrowolna, a ocena z poprawy wpisywana jest do dziennika.
- Oceny niedostateczne z odpowiedzi, kartkówki i zadania domowego uczeń ma możliwość poprawy do tygodnia od otrzymanej oceny, po wcześniejszym uzgodnieniu z nauczycielem.
- Brak przygotowania do lekcji ( zadań domowych, potrzebnych materiałów i przyborów) będzie skutkował wpisem nieprzygotowania, a trzy ”np.” to ocena niedostateczna.
- Aktywny udział w lekcji nagradzany jest oceną.
- Uczeń przygotowuje się do każdej lekcji, a w przypadku nieobecności ma obowiązek uzupełnić braki
- Uczeń ma prawo zgłosić dwa razy w semestrze nieprzygotowanie (wiadomości, zad. domowe, pomoce dydaktyczne)
- Uczeń nie może zgłosić nieprzygotowania do lekcji powtórzeniowej i zapowiedzianego sprawdzianu lub kartkówki
- W przypadku nauki zdalnej, ocenie będą podlegać: kartkówki, odpowiedzi ustne, zad. domowe oraz aktywność i systematyczność ucznia.
Temat: Płazy – kręgowce wodno – lądowe.
Przeczytaj temat w podręczniku str.93- 96, obejrzyj film ( należy skopiować kod do ćwiczeń umieszczony przy temacie w ćwiczeniach i wkleić go do przeglądarki) i odpowiedz pisemnie na pytania zawarte w ćwiczeniach str. 77-80. Jeżeli nie możesz wydrukować stron z ćwiczeniami to zapisz odpowiedzi do zeszytu przedmiotowgo. Wypełnione zadania należy wkleić do zeszytu przedmiotowego i zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły. Od tego momentu, raz w tygodniu, będę umieszczać na stronie szkoły wszystkie zadania z biologii.
docwiczenia.pl Kod: B6NHJP
Temat : Przegląd i znaczenie płazów.
(Notatka do zeszytu)
W Polsce wszystkie płazy są pod ochroną!!!
- Płazy dzielimy na trzy grupy:
- Płazy ogoniaste np.
- Płazy bezogonowe np.
- Płazy beznogie np.
Dopisz przykład płaza do każdej grupy.
- Znaczenie płazów (str. 101). Dopisz po dwa przykłady znaczenia:
- W przyrodzie-
- Dla człowieka-
Zadanie domowe
Ćwiczenie 1-6 str. 82-84
Temat: Gady – kręgowce, które opanowały ląd.
- Środowisko życia:
- Ląd np. kameleony, węże, jaszczurki
- Woda i ląd np. krokodyle, żółwie
- Przystosowanie do życia na lądzie:
- Gruba, sucha skóra pokryta łuskami i tarczkami
- Oczy z powiekami
- Oddychają za pomocą płuc
- Są zmiennocieplne – w niekorzystnych warunkach zapadają w stan odrętwienia
- Rozmnażanie się i rozwój:
- Są jajorodne, składają jaja na ladzie (błony płodowe umożliwiają rozmnażanie na lądzie)
- Zapłodnienie wewnętrzne
- Potomstwo od razu zdolne do samodzielnego życia
Zadanie domowe
Przeczytam temat w podręczniku, wykonam zadania w ćwiczeniach str.85- 88.
Nie przesyłam wykonanych ćwiczeń nauczycielowi.
Temat: Przegląd i znaczenie ptaków.
18-22.05.
- Ze względu na środowisko i warunki życia, sposób odżywiania się ptaki różnią się wyglądem;
ubarwieniem, wielkością, masą ciała, sylwetką, kształtem skrzydeł, budową dzioba i nóg. - Budowa dzioba zależy od sposobu odżywiania się – zapoznaj się na stronie 126-127.
- Znaczenie ptaków w przyrodzie:
- Pożywienie dla innych organizmów
- Rozsiewają nasiona
- Zapylają kwiaty
- Oczyszczają skórę roślinożerców z pasożytów
- Regulują liczebność innych organizmów
- Zagrożenie dla ptaków Ochrona ptaków
- Wycinka drzew, lasów, zakładanie skrzynek lęgowych
- Zanieczyszczenie gleby i wody, dokarmianie – karmniki
- Sieci rybackie, żyłki wędkarskie, ochrona gatunkowa
Zadania domowe
Ćwiczenia str. 102-105- nie drukuj, odpowiedzi zapisz w zeszycie. Niczego nie przesyłaj nauczycielowi. Na następnej lekcji sprawdzimy zadania. Za wykonanie otrzymasz „+”