biologia klasy 6

Zasady oceniania na lekcjach Biologii

  • Obowiązuje podręcznik  i zeszyt w kratkę
  • Bieżące wiadomości (z trzech ostatnich lekcji) mogą być sprawdzane w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedzenia
  • Przewidziane są sprawdziany, zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem oraz kartkówki, obejmujące materiał z trzech ostatnich tematów. Sprawdziany są obowiązkowe, uczeń nieobecny pisze je w wyznaczonym dodatkowym terminie. Oceny niedostateczne należy poprawić w wyznaczonym terminie (do dwóch tygodni). Poprawa ocen dopuszczających i dostatecznych jest dobrowolna, a ocena z poprawy wpisywana jest do dziennika.
  • Oceny niedostateczne z odpowiedzi, kartkówki i zadania domowego uczeń ma możliwość poprawy do tygodnia od otrzymanej oceny, po wcześniejszym uzgodnieniu z nauczycielem.
  • Brak przygotowania do lekcji ( zadań domowych, potrzebnych materiałów i przyborów) będzie skutkował wpisem nieprzygotowania, a trzy ”np.” to ocena niedostateczna.
  • Aktywny udział w lekcji nagradzany jest oceną.
  • Uczeń przygotowuje się do każdej lekcji, a w przypadku nieobecności ma obowiązek uzupełnić braki
  • Uczeń ma prawo zgłosić dwa razy w semestrze nieprzygotowanie (wiadomości, zad. domowe, pomoce dydaktyczne)
  • Uczeń nie może zgłosić nieprzygotowania do lekcji powtórzeniowej i zapowiedzianego sprawdzianu lub kartkówki
  • W przypadku nauki zdalnej, ocenie będą podlegać: kartkówki, odpowiedzi ustne, zad. domowe oraz aktywność i systematyczność ucznia.

Temat: Płazy – kręgowce wodno – lądowe.

Przeczytaj temat w podręczniku str.93- 96, obejrzyj film ( należy skopiować kod do ćwiczeń umieszczony przy temacie w ćwiczeniach i wkleić go do przeglądarki) i odpowiedz pisemnie na pytania zawarte w ćwiczeniach str. 77-80. Jeżeli nie możesz wydrukować stron z ćwiczeniami to zapisz odpowiedzi do zeszytu przedmiotowgo. Wypełnione zadania należy wkleić do zeszytu przedmiotowego i zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły. Od tego momentu, raz w tygodniu, będę umieszczać na stronie szkoły wszystkie zadania z biologii.

docwiczenia.pl Kod: B6NHJP

Temat : Przegląd i znaczenie płazów.

(Notatka do zeszytu)

W Polsce wszystkie płazy są pod ochroną!!!

  1. Płazy dzielimy na trzy grupy:
    • Płazy ogoniaste np.
    • Płazy bezogonowe np.
    • Płazy beznogie np.
      Dopisz przykład płaza do każdej grupy.
  2. Znaczenie płazów (str. 101). Dopisz po dwa przykłady znaczenia:
    • W przyrodzie-
    • Dla człowieka-

Zadanie domowe
Ćwiczenie 1-6 str. 82-84

Temat: Gady – kręgowce, które opanowały ląd.

  1. Środowisko życia:
    • Ląd np. kameleony, węże, jaszczurki
    • Woda i ląd np. krokodyle, żółwie
  2. Przystosowanie do życia na lądzie:
    • Gruba, sucha skóra pokryta łuskami i tarczkami
    • Oczy z powiekami
    • Oddychają za pomocą płuc
    • Są zmiennocieplne – w niekorzystnych warunkach zapadają w stan odrętwienia
  3. Rozmnażanie się i rozwój:
    • Są jajorodne, składają jaja na ladzie (błony płodowe umożliwiają rozmnażanie na lądzie)
    • Zapłodnienie wewnętrzne
    • Potomstwo od razu zdolne do samodzielnego życia

Zadanie domowe
Przeczytam temat w podręczniku, wykonam zadania w ćwiczeniach str.85- 88.
Nie przesyłam wykonanych ćwiczeń nauczycielowi.

Temat: Przegląd i znaczenie ptaków.

18-22.05.

  1. Ze względu na środowisko i warunki życia, sposób odżywiania się ptaki różnią się wyglądem;
    ubarwieniem, wielkością, masą ciała, sylwetką, kształtem skrzydeł, budową dzioba i nóg.
  2. Budowa dzioba zależy od sposobu odżywiania się – zapoznaj się na stronie 126-127.
  3. Znaczenie ptaków w przyrodzie:
    • Pożywienie dla innych organizmów
    • Rozsiewają nasiona
    • Zapylają kwiaty
    • Oczyszczają skórę roślinożerców z pasożytów
    • Regulują liczebność innych organizmów
  4. Zagrożenie dla ptaków                                                         Ochrona ptaków
    • Wycinka drzew, lasów,                                                   zakładanie skrzynek lęgowych
    • Zanieczyszczenie gleby i wody,                                     dokarmianie – karmniki
    • Sieci rybackie, żyłki wędkarskie,                                   ochrona gatunkowa

Zadania domowe
Ćwiczenia str. 102-105- nie drukuj, odpowiedzi zapisz w zeszycie. Niczego nie przesyłaj nauczycielowi. Na następnej lekcji sprawdzimy zadania. Za wykonanie otrzymasz „+”