Najnowsze materiały będą na początku strony.
Lekcja 20.04
Temat: Praca z tekstem matematycznym „Zadania na temat…”
Dzisiaj pracujemy z podręcznikiem.
Przeczytaj uważnie tekst na stronie 42. Przepis na sałatkę możesz wykorzystać w kuchni.
Rozwiąż zadania 1, 2, 3, str. 42
Temat i rozwiązania zadań prześlij na platformę.
Smacznego i powodzenia:)
Lekcja 17.04.2020
Temat: Powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych.
Możesz dopisać numer lekcji i date do poprzedniego tematu.
Wykonaj zadania z podręcznika:
Zadanie 6 str. 40 (zapisz przykłady w zeszycie i oblicz w pamięci)
Zadanie 8 str.40 ( ołówkiem w książce)
Zad. 11 str. 41 (w słupkach)
Zad. 13. str. 41 (wszystkie potrzebne obliczenia zapisz w zeszycie)
Powodzenia 🙂
Lekcja 16.04.2020
Temat: Powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych.
Rozpoczynamy powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych.
- Zapisz temat w zeszycie.
- Proszę wykonać zadania z podręcznika.
Zad. 1, 2, 3, 4 i 5 ze strony 40.
W zad. 1 należy rozszerzyć ułamki do mianownika 10, 100, 1000.
W razie problemów proszę się kontaktować na czacie.
Powodzenia?
Lekcja 15.04.2020
Temat: Ćwiczenia w zamianie jednostek.
Cel lekcji:
Uczeń będzie umiał:
- stosować poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności rachunkowe do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym
Dzisiaj pracujemy z podręcznikiem.
- Przepisz do zeszytu temat, cel zajęć.
- Wykonaj zadania:
Zadanie 7 str. 38 (zwróć uwagę na zapis jednostek, aby porównać 2 wielkości jednostka musi być taka sama, porównanie ile razy? oznacza ile razy jedna wielkość mieści się w drugiej czyli mnożenie lub dzielenie, a o ile? dodawanie lub odejmowanie)
Zadanie Czy już umiem? str. 39.
Zrób zdjęcie swoich prac i prześlij na platformę.
Jestem do Waszej dyspozycji na czacie podczas zajęć.
Powodzenia?
6.04 – 8.04 materiał na 2 godziny zajęć
Temat: Rozwiązywanie zadań dotyczących zamiany jednostek.
- Przypomnij sobie wiadomości dotyczące zamiany jednostek:
- Podręcznik strona 35
- Obejrzyj film:
- Obejrzyj film:
- Wykonaj zadania z podręcznika:
- Zadania 2, 3 i 4 strona 37
- Zadania z zeszytu ćwiczeń strona 101
Zdjęcia notatek prześlij na platforę.
Powodzenia ?
2.04 – 3.04 materiały na 2 godziny zajęć.
Temat: Zamiana jednostek.
Cel lekcji: Będę umiał
- zamieniać jednostki długości: milimetry, centymetry, decymetry, metry, kilometry
- zamieniać jednostki masy: gramy dekagramy, kilogramy, tony
- zamieniać jednostki monetarne: groszy, złoty
Dzisiaj pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.
Przepisz do zeszytu temat, cel oraz sporządź notatkę.
Przeczytaj informacje w podręczniku str. 35, 36, są tam rozwiązane przykłady z poszczególnych poziomów.
Wykonaj zadania:
Zadanie 1 / Poziom A a, b, c str. 36
Zadanie 1 / Poziom B a, b, c str. 37
Zadanie 1 / Poziom C a, b, c str. 37
Zrób zdjęcie swoich prac i prześlij na platformę lub grupę.
Powodzenia?
1.04. Podczas zajęć w dniu dzisiejszym obowiązuje strój galowy
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych w zadaniach tekstowych.
Zapisz temat oraz rozwiązania zadań w zeszycie. Zdjęcie przyślij na grupę.
Przy rozwiązywaniu zadań tekstowych uważnie czytaj treść zadań, dokonaj zapisu wszystkich danych oraz szukanej wielkości. Wszystkie obliczenia zapisz w zeszycie.
Pamiętaj o odpowiedzi!
Rozwiąż zadanie 3 str. 32 z podręcznika.
Podpowiedź:
1 zł = 100 gr czyli 1 gr = 0,01 zł
W matematyce bardzo często stosujemy zwroty „ile razy więcej” oraz „ile razy mniej”.
Zwrot „2 razy więcej” jest związany z mnożeniem.
Zwrot „4 razy mniej” jest związany z dzieleniem.
Sprawdź swoje wiadomości rozwiązując Czy już umiem? str. 33.
Powodzenia:)
31.03
Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się.
- Ćwiczymy tabliczkę mnożenia i dzielenia, możecie skorzystać ze strony www.tabliczkamnożenia.pl
- Proszę o zapoznanie się z filmami i instrukcją zakładania konta i pracy na platformie Teams.
Jeśli będziecie mieć jakiś problem to piszcie na ogłoszeniach.
Powodzenia 🙂
30.03
Temat: Ćwiczenia w dzieleniu ułamków przez ułamki.
Przypomnijcie jeszcze raz w jaki sposób dzielimy ułamki. Zobaczcie film:
Zauważyłam w waszych notatkach brak słupków. Takie rozwiązania są niekompletne. Do każdego przykładu musicie wykonać obliczenia sposobem pisemnym (w słupku).
Jeśli jeszcze macie problem to obejrzyjcie jeszcze raz filmy z poprzedniej lekcji.
Wykonajcie zadania:
podręcznik zad.2 poziom C a, b, c str. 31
zeszyt ćwiczeń ćw. 4 i 6 str. 100
Oczywiście czekam na rozwiązania na grupie.
Powodzenia 🙂
Zadania do rozwiązania 27.03
Temat: Dzielenie ułamka przez ułamek.
cel: Umiem podzielić ułamek przez ułamek.
Umiecie już podzielić ułamek przez liczbę, dzisiaj nauczycie się podzielić ułamek przez ułamek.
Proszę o zapisanie w zeszycie od matematyki:
- tematu,
- celu lekcji,
- notatki,
- rozwiązanych przykładów.
Ile to jest: 1,44 : 1,2 ? Odpowiedź znajdziesz w filmiku! Słuchaj uważnie i rozwiązuj przykłady 🙂
Notatka:
Aby wykonać dzielenie dwóch ułamków dziesiętnych – należy w dzielnej i w dzielniku przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc, ile jest miejsc po przecinku w dzielniku, a potem wykonać dzielenie ułamka dziesiętnego przez liczbę naturalną.
Zadanie 1: Wykonaj zadanie 1 na stronie 31 z podręcznika – poziom B i C. Przykłady wraz z odpowiedziami przepisz do zeszytu
Poziom B:
a) 0,28 : 7
b) 0,2 : 4
c) 0,21 : 3
d) 0,3 : 6
e) 0,25 : 5
f) 0,49 : 7
Poziom C
a) 2,5 : 0,5
b) 4,8 : 0,06
c) 5,6 : 0,7
d) 2 : 0,4
e) 0,012 : 0,3
f) 1 : 0,2
Zadanie 2: Wykonaj ćwiczenie 1, 2, 3 na stronie 99 z zeszytu ćwiczeń
Powodzenia:)
Zadania do rozwiązania 26.03
Ćwiczymy dzielenie ułamków przez liczby naturalne.
Zad. 1 poziom B a, b, c str. 31 oraz zeszyt ćwiczeń cała strona 99, w razie problemów proszę o kontakt.
Powodzenia:)
Temat 4: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczbę naturalną
Cel lekcji:
- Uczniowie będą umieli dzielić ułamki dziesiętne przez liczbę naturalną w pamięci (w najprostszych przykładach) oraz pisemnie.
Proszę o zapisanie w zeszycie od matematyki:
- tematu,
- celu lekcji,
- notatki,
- rozwiązanych przykładów.
Drodzy Uczniowie – dzisiaj będziemy uczyć się dzielić ułamki dziesiętne przez liczby naturalne. Jak to robimy? Odpowiedź znajdziecie w filmiku! Zapraszam do zapoznania się z nim.
Uwaga: Oglądając filmik możecie ćwiczyć z osobą prezentującą film – wystarczy zeszyt i coś do pisania.
Notatka:
Dzielenie pisemne ułamka dziesiętnego przez liczbę naturalną wykonujemy tak, jakby nie było przecinka, a w otrzymanym ilorazie dopisujemy przecinek nad przecinkiem dzielnej. Ułamek możemy rozszerzać, dopisując zera po przecinku – korzystamy z tego, gdy nie zakończymy wcześniej dzielenia.
Zadanie 1: Wykonaj zadanie 1 na stronie 31 z podręcznika – poziom A. Przykłady wraz z odpowiedziami przepisz do zeszytu i prześlij zdjęcie na grupę, 🙂
Poziom A:
a) 0,28 : 2
b) 0,69 : 3
c) 0,84 : 4
d) 0,42 : 2
e) 0,55 : 5
f) 0,36 : 3
Zadanie 2: Oblicz
a) 1,5 : 3
b) 0,48 : 4
c) 7,6 : 2
d) 30,4 : 4
W przypadku pytań, trudności zapraszam do kontaktu
Temat3: Przypomnienie dzielenia liczb sposobem pisemnym. 24.03.2020
Zapisz w zeszycie temat oraz wykonaj w zeszycie notatkę z filmu.
Ćwiczenia:
Oblicz sposobem pisemnym w zeszycie:
582 : 3 =
1398 : 9 =
1027 : 3 =
Przypomnij sobie na jutro tabliczkę mnożenia i dzielenia.
Możesz skorzystać ze strony
https://www.tabliczkamnożenia.pl/
Do jutra 🙂
Tematy na tydzień 16-20.03
Temat 1 – klasy 5 a, b, d
Przypomnienie wiadomości dot. mnożenia ułamków dziesiętnych
a) Obejrzyj poniższe filmy:
Mnożenie ułamków dziesiętnych
b) Wykonaj ćwiczenia na portalu szalone liczby:
c) Uzupełnij zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron: 96-98
d) Sprawdź ile potrafisz – wykonaj quiz na swoim koncie quizizz.com , który będzie umieszczony przez nauczyciela
Temat 2 – klasy 5 a, b, d
Przypomnienie wiadomości dot. dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych
a) Obejrzyj poniższe filmy:
Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych
b) Wykonaj ćwiczenia na portalu szalone liczby:
Dodawanie ułamków dziesiętnych
Odejmowanie ułamków dziesiętnych
c) Uzupełnij zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron: 93-95
d) Sprawdź ile potrafisz – wykonaj quiz na swoim koncie quizizz.com , który będzie umieszczony przez nauczyciela