Matematyka klasa 5a

Najnowsze materiały będą na początku strony.

Lekcja 20.04

Temat: Praca z tekstem matematycznym „Zadania na temat…”

Dzisiaj pracujemy z podręcznikiem.

Przeczytaj uważnie tekst na stronie 42. Przepis na sałatkę możesz wykorzystać w kuchni.

Rozwiąż zadania 1, 2, 3, str. 42

Temat i rozwiązania zadań prześlij na platformę.

Smacznego i powodzenia:)

Lekcja 17.04.2020

Temat: Powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych.

Możesz dopisać numer lekcji i date do poprzedniego tematu.

Wykonaj zadania z podręcznika:

Zadanie 6 str. 40 (zapisz przykłady w zeszycie i oblicz w pamięci)

Zadanie 8 str.40 ( ołówkiem w książce)

Zad. 11 str. 41 (w słupkach)

Zad. 13. str. 41 (wszystkie potrzebne obliczenia zapisz w zeszycie)

Powodzenia 🙂

Lekcja 16.04.2020

Temat: Powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych. 

Rozpoczynamy powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych. 

  • Zapisz temat w zeszycie. 
  • Proszę wykonać zadania z podręcznika. 

Zad. 1, 2, 3, 4 i 5 ze strony 40. 

W zad. 1 należy rozszerzyć ułamki do mianownika 10, 100, 1000. 

W razie problemów proszę się kontaktować na czacie. 

Powodzenia? 

Lekcja 15.04.2020

Temat: Ćwiczenia w zamianie jednostek.

Cel lekcji: 

Uczeń będzie umiał: 

  • stosować poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności rachunkowe do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym 

Dzisiaj pracujemy z podręcznikiem.

  • Przepisz do zeszytu temat, cel zajęć.
  • Wykonaj zadania:

Zadanie 7 str. 38 (zwróć uwagę na zapis jednostek, aby porównać 2 wielkości jednostka musi być taka sama, porównanie ile razy? oznacza ile razy jedna wielkość mieści się w drugiej czyli  mnożenie lub dzielenie, a o ile? dodawanie lub odejmowanie)

Zadanie Czy już umiem? str. 39.

Zrób zdjęcie swoich prac i prześlij na platformę.

Jestem do Waszej dyspozycji na czacie podczas zajęć. 

Powodzenia?

6.04 – 8.04 materiał na 2 godziny zajęć

Temat: Rozwiązywanie zadań dotyczących zamiany jednostek. 

  1. Przypomnij sobie wiadomości dotyczące zamiany jednostek: 
  • Podręcznik strona 35 
  • Obejrzyj film: 
  • Obejrzyj film: 
  1. Wykonaj zadania z podręcznika: 
  • Zadania 2, 3 i 4  strona 37 
  • Zadania z zeszytu ćwiczeń strona 101 

Zdjęcia notatek prześlij na platforę. 

Powodzenia ?   

2.04 – 3.04 materiały na 2 godziny zajęć.

Temat: Zamiana jednostek.

Cel lekcji: Będę umiał

  • zamieniać jednostki długości: milimetry, centymetry, decymetry, metry, kilometry
  • zamieniać jednostki masy: gramy dekagramy, kilogramy, tony
  • zamieniać jednostki monetarne: groszy, złoty

Dzisiaj pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.

Przepisz do zeszytu temat, cel oraz sporządź notatkę.

Przeczytaj informacje  w podręczniku str. 35, 36, są tam rozwiązane przykłady z poszczególnych poziomów.

Wykonaj zadania:

Zadanie 1 / Poziom A a, b, c str. 36

Zadanie 1 / Poziom B a, b, c str. 37

Zadanie 1 / Poziom C a, b, c str. 37

Zrób zdjęcie swoich prac i prześlij na platformę lub grupę.

Powodzenia?

1.04. Podczas zajęć w dniu dzisiejszym obowiązuje strój galowy

Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych w zadaniach tekstowych.

Zapisz temat oraz rozwiązania zadań w zeszycie. Zdjęcie przyślij na grupę.

Przy rozwiązywaniu zadań tekstowych uważnie czytaj treść zadań, dokonaj zapisu wszystkich danych oraz szukanej wielkości. Wszystkie obliczenia zapisz w zeszycie.

Pamiętaj o odpowiedzi!

Rozwiąż zadanie 3 str. 32 z podręcznika.

Podpowiedź:

1 zł = 100 gr czyli 1 gr = 0,01 zł

W matematyce bardzo często stosujemy zwroty „ile razy więcej” oraz „ile razy mniej”.

Zwrot „2 razy więcej” jest związany z mnożeniem.

Zwrot „4 razy mniej” jest związany z dzieleniem.

Sprawdź swoje wiadomości rozwiązując Czy już umiem? str. 33.

Powodzenia:)

31.03

Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się. 

  1. Ćwiczymy tabliczkę mnożenia i dzielenia, możecie skorzystać ze strony www.tabliczkamnożenia.pl 
  2. Proszę o zapoznanie się z filmami i instrukcją zakładania konta i pracy na platformie Teams. 

Jeśli będziecie mieć jakiś problem to piszcie na ogłoszeniach. 

Powodzenia 🙂 

30.03

Temat: Ćwiczenia w dzieleniu ułamków przez ułamki.

Przypomnijcie jeszcze raz w jaki sposób dzielimy ułamki. Zobaczcie film:

Film1

Zauważyłam w waszych notatkach brak słupków. Takie rozwiązania są niekompletne. Do każdego przykładu musicie wykonać obliczenia sposobem pisemnym (w słupku).

Jeśli jeszcze macie problem to obejrzyjcie jeszcze raz filmy z poprzedniej lekcji.

Wykonajcie zadania:

podręcznik zad.2 poziom C a, b, c str. 31

zeszyt ćwiczeń ćw. 4 i 6 str. 100

Oczywiście czekam na rozwiązania na grupie.

Powodzenia 🙂

Zadania do rozwiązania 27.03

Temat: Dzielenie ułamka przez ułamek.

cel: Umiem podzielić ułamek przez ułamek.

Umiecie już podzielić ułamek przez liczbę, dzisiaj nauczycie się podzielić ułamek przez ułamek.

Proszę o zapisanie w zeszycie od matematyki:

  • tematu,
  • celu lekcji,
  • notatki,
  • rozwiązanych przykładów.

Ile to jest: 1,44 : 1,2 ? Odpowiedź znajdziesz w filmiku! Słuchaj uważnie i rozwiązuj przykłady 🙂

Notatka:

Aby wykonać dzielenie dwóch ułamków dziesiętnych – należy w dzielnej i w dzielniku przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc, ile jest miejsc po przecinku w dzielniku, a potem wykonać dzielenie ułamka dziesiętnego przez liczbę naturalną.

Zadanie 1: Wykonaj zadanie 1 na stronie 31 z podręcznika – poziom B i C. Przykłady wraz z odpowiedziami przepisz do zeszytu

Poziom B:

a) 0,28 : 7

b) 0,2 : 4

c) 0,21 : 3

d) 0,3 : 6

e) 0,25 : 5

f) 0,49 : 7

Poziom C

a) 2,5 : 0,5

b) 4,8 : 0,06

c) 5,6 : 0,7

d) 2 : 0,4

e) 0,012 : 0,3

f) 1 : 0,2

Zadanie 2: Wykonaj ćwiczenie 1, 2, 3 na stronie 99 z zeszytu ćwiczeń

Powodzenia:)

Zadania do rozwiązania 26.03

Ćwiczymy dzielenie ułamków przez liczby naturalne.

Zad. 1 poziom B a, b, c str. 31 oraz zeszyt ćwiczeń cała strona 99, w razie problemów proszę o kontakt.

Powodzenia:)

Temat 4: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczbę naturalną

Cel lekcji:

  • Uczniowie będą umieli dzielić ułamki dziesiętne przez liczbę naturalną w pamięci (w najprostszych przykładach) oraz pisemnie.

Proszę o zapisanie w zeszycie od matematyki:

  • tematu,
  • celu lekcji,
  • notatki,
  • rozwiązanych przykładów.

Drodzy Uczniowie – dzisiaj będziemy uczyć się dzielić ułamki dziesiętne przez liczby naturalne. Jak to robimy? Odpowiedź znajdziecie w filmiku! Zapraszam do zapoznania się z nim.

Uwaga: Oglądając filmik możecie ćwiczyć z osobą prezentującą film – wystarczy zeszyt i coś do pisania.

Notatka:

Dzielenie pisemne ułamka dziesiętnego przez liczbę naturalną wykonujemy tak, jakby nie było przecinka, a w otrzymanym ilorazie dopisujemy przecinek nad przecinkiem dzielnej. Ułamek możemy rozszerzać, dopisując zera po przecinku – korzystamy z tego, gdy nie zakończymy wcześniej dzielenia.

Zadanie 1: Wykonaj zadanie 1 na stronie 31 z podręcznika – poziom A. Przykłady wraz z odpowiedziami przepisz do zeszytu i prześlij zdjęcie na grupę, 🙂

Poziom A:

a) 0,28 : 2

b) 0,69 : 3

c) 0,84 : 4

d) 0,42 : 2

e) 0,55 : 5

f) 0,36 : 3

Zadanie 2: Oblicz

a) 1,5 : 3

b) 0,48 : 4

c) 7,6 : 2

d) 30,4 : 4

W przypadku pytań, trudności zapraszam do kontaktu

Temat3: Przypomnienie dzielenia liczb sposobem pisemnym. 24.03.2020

Zapisz w zeszycie temat oraz wykonaj w zeszycie notatkę z filmu.

Ćwiczenia:

Oblicz sposobem pisemnym w zeszycie:

582 : 3 =

1398 : 9 =

1027 : 3 =

Przypomnij sobie na jutro tabliczkę mnożenia i dzielenia.

Możesz skorzystać ze strony

https://www.tabliczkamnożenia.pl/

Do jutra 🙂

Tematy na tydzień 16-20.03

Temat 1 – klasy 5 a, b, d

Przypomnienie wiadomości dot. mnożenia ułamków dziesiętnych

a) Obejrzyj poniższe filmy:

Mnożenie ułamków dziesiętnych

b) Wykonaj ćwiczenia na portalu szalone liczby:

c) Uzupełnij zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron: 96-98

d) Sprawdź ile potrafisz – wykonaj quiz na swoim koncie quizizz.com , który będzie umieszczony przez nauczyciela

Temat 2 – klasy 5 a, b, d

Przypomnienie wiadomości dot. dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych

a) Obejrzyj poniższe filmy:

Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych


b) Wykonaj ćwiczenia na portalu szalone liczby:

Dodawanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych

c) Uzupełnij zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron: 93-95

d) Sprawdź ile potrafisz – wykonaj quiz na swoim koncie quizizz.com , który będzie umieszczony przez nauczyciela