Rok szkolny 2018/2019

 

Podobny obraz

W tym roku klasa II a przystąpiła do programu „Przyroda z klasą” przygotowaną przez Fundację Uniwersytetu Dzieci. Pierwszy scenariusz, jaki realizowaliśmy to: „Jak rozpoznawać emocje?”

Zarówno dorośli, jak i dzieci przeżywają codziennie emocje, z którymi nie potrafią sobie poradzić.  Emocje te są bowiem czasem trudne do rozpoznania i zaakceptowania. Trudne bywa też radzeniem sobie z reakcjami, które wywołują emocje, m.in. w naszym ciele. Człowiek, który wie, co czuje i rozumie reakcje własnego ciała na różne emocje, potrafi zachowywać się w sposób adekwatny do sytuacji. Lepiej rozumie także innych ludzi, którzy również przeżywają i okazują emocje.
Podczas lekcji uczniowie nauczyli się nazywać swoje emocje oraz odczytywać je na podstawie reakcji innych ludzi. Stworzyliśmy drużyny emocji i wykonaliśmy ćwiczenia, dzięki którym rozpoznawanie emocji stało się łatwiejsze. Uczestnicząc w zabawach ruchowych uczniowie dowiedzieli się również, jak radzić sobie ze złością, jak wygląda wstręt oraz jak sprawić radość innym ludziom. 
Hanna Janowska
 
„Gdzie mieszkają jeże?” – kolejny scenariusz za nami! 

W trakcie zajęć uczniowie poznali warunki, jakie powinno spełniać schronienie dla jeża, a następnie sami mogli je zaprojektować.  Uczniowie dowiedzieli się, jak można pomagać jeżom i co zrobić, aby ogrody były przyjazne dla tych zwierząt. Do czego jeże przygotowują się jesienią? Do hibernacji! Hibernacja to stan uśpienia w okresie zimowym, w który zazwyczaj zapadają zwierzęta żyjące w strefie klimatu umiarkowanego. Jeże z reguły śpią w specjalnie stworzonych do tego celu gniazdach, które same budują. Jednak nie zawsze są w stanie samodzielnie je wykonać.Jak zwykle dużo się działo! Stworzenie znaków ostrzegawczych okazało się bardzo emocjonującym elementem zajęć. Życzylibyśmy sobie, aby takie znaki pojawiły się w wielu miejscach i chroniły naszych kolczastych przyjaciół.

                                                                                         Hanna Janowska