Aktualności sportowe

Aktualności sportowe 2019/2020

ROK SZKOLNY 2020 – 2021

PROJEKT „DZIEŃ KOBIET NA SPORTOWO”

8 marca przypada święto Dzień Kobiet.
Z tej okazji przygotowałyśmy niespodziankę – projekt pt: „Dzień Kobiet na Sportowo”.
Dla naszych małych i dużych kobiet przygotowałyśmy na lekcję wychowania fizycznego różne rodzaje aktywności fizycznej np. rozgrzewka – urbanizze dane, stretching – dla tych, którzy siedzą dużo przed komputerem czy trening w formie tabaty.
Od rana przyjmowałyśmy mnóstwo życzeń od kolegów z klasy oraz ze szkoły. Jak i również same wzajemnie składałyśmy sobie życzenia z okazji naszego święta.
Wszystkie lekcje przebiegły w miłej i aktywnej atmosferze.
Dodatkowo tworzyłyśmy na lekcji projekty graficzne z wykorzystaniem TIK np. korzystając z aplikacji Canva, CollageMaker i inne oraz w tradycyjnej formie graficznej z wykorzystaniem pisaków, kredek oraz innych plastycznych przyborów.
Kartki przygotowane przez nas są o tematyce sportowej i nawiązują do kobiecości.
Poniżej zapraszamy Was do zwiedzania naszej galerii projektów graficznych przygotowanych z okazji Dnia Kobiet:

Weronika Długosz kl. VIII a
Pani Asia

Kornelia Nowak kl. VI b

Zosia Lewanowska kl. IV b gr.gimnastyczno – taneczna
Pani Magda
Natalia Smakowska kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Nikola Kotlarczyk kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Agata Bazarnik kl. VIII c
Liliana Łukasik kl. VIII c
Paulina Hoedt kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Magda Taterka kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna

Samantha Karbowska kl. VIII c

NASI KOLEDZY RÓWNIEŻ BYLI BARDZO TWÓRCZY I ZAPROJEKTOWALI DLA NAS SWOJE KARTKI Z OKAZJI NASZEGO ŚWIĘTA:

Krzysiu Fąferek kl. IV b gr. pływacka
Stasiu Książkiewicz kl. IV b gr. pływacka
Adrian Łenc kl. IV b gr. pływacka

Kacper Chojnicki kl. IV b gr. pływacka

Olin Grzymkowski kl. IV b gr. pływacka

Joanna Kunkel

Magdalena Bajer

15 LEKCJI ŻYCIOWYCH, KTÓRE NIESIE ZA SOBĄ UPRAWIANIE SPORTU

15 LEKCJI ŻYCIOWYCH PŁYNĄCYCH Z UPRAWIANIA SPORTU #CoachingTylkoPozytywny „Sport uczy życia” to nie pusty slogan. Uprawianie sportu, wszelkiego rodzaju aktywność fizyczna to bardzo wiele korzyści, zwłaszcza dla dzieci i młodzieży SPORT to „szkoła życia”! Kształtowanie charakteru, nauka pozytywnych wartości życiowych, umiejętność współpracy w grupie czy radzenie sobie z sukcesami i porażkami to tylko kilka przykładów zalet wynikających z uprawiania sportu. Dlatego bardzo ważne jest, żeby od najmłodszych lat angażować dzieci w sport, bez względu na dyscyplinę, a może właśnie uwzględniając najlepiej kilka różnych dyscyplin sportu

Źródło: www.pozytywny coaching.pl

Joanna Kunkel

🦋 WYNIKI KONKURSU TIK TOK DANCE CHALLENGE 🦋

Bardzo dziękujemy wszystkim uczestniczkom za wzięcie udziału w tanecznym konkursie organizowanym przez p. Agnieszkę Matczak. Łącznie w konkursie wzięło udział 21 tancerek. Dziewczyny wykorzystały w swoich pracach nowoczesne technologie dzięki czemu rozwinęły swoje umiejętności w zakresie TIK (Technologie informacyjno-komunikacyjne).

Konkurs idealnie połączył miłość do tańca z wykorzystaniem różnorodnych smartfonowych lub komputerowych aplikacji, które w dzisiejszych czasach są bardzo potrzebne. 📱 💻🎥

Dziewczyny w swoich nagraniach wykazały się niezwykłą kreatywnością i pomysłowością. Wszystkie filmy były bardzo energetyczne, rytmiczne i pełne tanecznej pasji. 💪

Wybór najlepszych układów tanecznych był bardzo trudnym zadaniem!  Zdecydowaliśmy się przyznać dodatkowo 3 wyróżnienia! 

1 miejsce: Michalina Meller 6A i Katarzyna Krzemińska 7A

2 miejsce: Julia Gołub 6 C i Alicja Smoczyńska 6 C

3 miejsce: Marika Droszcz 6 D

Wyróżnienia: Vanessa Burzyńska i Ewelina Kocłajda, Oliwia Książkiewicz, Natalia Wasyluk

Wszystkim bardzo gratulujemy ! 💙 Świetna robota dziewczyny ! 💙

TIK TOK DANCE CHALLENGE

Zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w tanecznym konkursie „TIK TOK Dance Challenge” !

Konkurs jest skierowany do wszystkich uczniów klas IV-VIII i będzie przeprowadzony w formie on-line na platformie Teams.

Jeśli kochasz taniec, muzykę i dobrą zabawę podczas nagrywania filmików to koniecznie musisz wziąć udział i zaprezentować swoje umiejętności ! 🙂

Wszelkie szczegóły oraz regulamin zostały przekazane uczniom przez nauczycieli wychowania fizycznego. W razie pytań należy kontaktować się z p. Agnieszką Matczak – organizatorką konkursu.

OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU – MISTRZ ŻONGLERKI !!!

Drodzy uczniowie z końcem lutego poznaliśmy zwycięzców Naszego piłkarskiego konkursu, który polegał na wykonaniu żonglerki z piłką 🙂

Celem konkursu była: popularyzacja gry w piłkę nożną wsród dzieci i młodzieży; propagowanie aktywnych form spędzania wolnego czasu, szczególnie podczas trwającej pandemii; oraz popularyzacja zdrowej, sportowej rywalizacji.

Konkurs odbył się w dwóch kategoriach: “poziom podstawowy” – żonglerka piłki z odbiciem od podłoża, oraz “poziom zaawansowany” – tradycyjna żonglerka piłki dowolną częścią ciała. Do uczestnictwa zgłosić mogły się zarówno dziewczęta jak i chłopcy a kategorie wiekowe były podzielone na klasy IV-VI, VII – VIII.

Poniżej przedstawiamy wyniku konkursu:

poziom podstawowy:

I MIEJSCE: MATEUSZ WEJMAN – klasa IV b – 300 podbić piłki

II MIEJSCE: JAN SIKORSKI – klasa IV a – 38 podbić piłki

III MIEJSCE: ZOFIA LEWANOWSKA – klasa IV b – 13 podbić piłki

poziom zaawansowany:

I MIEJSCE: ADAM JANUSZEWSKI – klasa VI a – 50 podbić piłki

II MIEJSCE: NIKOLAS BŁOTNY – klasa VI c – 7 podbić piłki

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy i gratulujemy. Dyplomy oraz drobne upominki za świetne wyniki zostaną przekazane po powrocie do szkoły 🙂 Uczniowie za udział w konkursie otrzymali ocenę celującą z wychowania fizycznego 🙂

MATEUSZ WEJMAN
JAŚ SIKORSKI
ZOSIA LEWANOWSKA
ADAM JANUSZEWSKI
NIKOLAS BŁOTNY

PROJEKT VALENTINES DAYS ONLINE 2021 r.

TIK NA LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

NIESPODZIANKA Z OKAZJI WALENTYNEK NA SPORTOWO

Podczas lekcji wychowania fizycznego z okazji Walentynek uczniowie kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna, kl. IV b, kl. VI b gr. dziewcząt, kl. VIII a gr. dziewcząt, kl. VIII b gr. dziewcząt oraz kl. VIII c wzięli udział w Projekcie Walentynkowym pt: „Valentines Days na Sportowo”. W czasie trwania lekcji uczniowie poznawali różne formy rozgrzewki np. z wykorzystaniem aplikacji wordwall. Uczniowie w czasie lekcji mieli za zadanie wykonać rozgrzewkę Valentynkową na sportowo, która znajdowała się w załączonym linku. Po otworzeniu planszy – pojawiły się na ekranie karty, pod którymi ukryte były ćwiczenia dla uczniów. Należało je rozdać i po kolei wykonać ćwiczenia. Pod kartami ukryte były również miłe cytaty z przesłaniem dla uczniów: np. „Miłość mi wszystko wyjaśniła, miłość wszystko rozwiązała – dlatego uwielbiam tę miłość gdziekolwiek by przebywała…” Jan Paweł II i inne.. Następnie Po wykonaniu rozgrzewki uczniowie zapisywali na Platformie Teams 3 ćwiczenia, które pojawiły się podczas dzisiejszej rozgrzewki w załączonym linku: 1 ćwiczenia na tułów, 1 ćwiczenia na mm. ramion i barków oraz 1 ćwiczenie na mm. nóg

Tworzyli również projekty graficzne z wykorzystaniem TIK np. aplikacja Canva i inne oraz w formie tradycyjnej z wykorzystanie bloku, pisaków, kredek i innych przyborów artystycznych. Doskonalili elementy taneczne tańca disco dance do wybranych utworów przez siebie.

Poniżej załączamy link do lekcji:

Przykładowe odpowiedzi uczniów:

  1. Ćwiczenia, które pojawiły się na rozgrzewce: 
  • Serduszko 
  • Wymachy nóg w bok 10x PN i 10x LN 
  • Skłon tułowia w przód 8x  
  • Brzuszki 8x 
  • Plank 40 sec 
  • Krążenia biodrami w prawą stronę 6x i lewą 6x  
  • Obu stronne krążenia ramion w tył i przód 10x  
  • Skręty tułowia do prawej i lewej nogi (na przemian) 10x 
  • Przysiady 10x  
  • Pompki męskie 10x  
  • Ukłon japoński 8x 
  1. Ćwiczenia na konkretne partie ciała 
  • Na tułowie- skłon tułowia w przód 8x 
  • Na ramiona- krążenia ramion w przód i tył 10x 
  • Na nogi-przysiady 10x lub wymachy nóg w bok 10x 

Malwina Kabacińska kl. VIII a

Dodatkowo uczennice kl. IV b gr. gimnastyczno taneczna stworzyły roztańczoną kartkę Walentynkową do utworu „Wszystko będzie dobrze” – dziewczyny pracowały nad układem tanecznym z serduszkiem, projektowały stroje do występu oraz tworzyły makijaż sceniczny.

Nikola Kotlarczyk kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Zosia Lewanowska kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna

ZAPRASZAMY WAS DO ZWIEDZANIA NASZEJ WALENTYNKOWEJ GALERII

„PROJEKTY NA KARTKĘ” Z WYKORZYSTANIEM TIK I INNE:

Natalia Smakowska kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Katarzyna Śmichura kl. VIII b
Aleksandra Kiszka kl. VIII b
Samantha Karbowska kl. VIII a
Anna Drozda kl. VIII a
Oliwia Graczyk. kl. VIII a
Malwina Kabacińska kl. VIII a
Oliwia Knade kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Nikola Kotlarczyk kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Magdalena Taterka kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Oliwia Książkiewicz kl. IV b
gr. gimnastyczno – taneczna
Adrain Łenc kl. IV b gr. pływacka
Zuzia Dąbrowska kl. IV b gr. pływacka
Zosia Lewanowska kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Krzysztof Fąferek kl. IV b gr. pływacka
Antosia Reimann kl. IV b gr. pływacka
Jagoda Bandosz kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
Vanessa Myćka kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
Paulina Hoedt kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Natasza Gąsior kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
Marta Kiszka kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
Amelia Knade kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
Natasza Piekarska kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
Stenia Dziczek kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
Stanisław Książkiewicz kl. IV b gr. pływacka
Olin Grzymkowski kl. IV b gr pływacka

Magdalena Bajer

Joanna Kunkel

PROJEKT INNOWACYJNY

TIK – wprowadzi Cię w aktywny i zdrowy ruch”

Autorski projekt edukacyjny „TIK – wprowadzi Cię w aktywny i zdrowy ruch” to cykl zajęć ruchowych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii np. smartfonów, opasek monitorujących aktywność fizyczną, aplikacji, projektorów, laptopów oraz kamery.

Projekt jest realizowany na lekcjach wychowania fizycznego w kl. VIII a, b i c w grupie dziewcząt.

Tematyka zajęć :

Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla II etapu edukacyjnego. Są one kontynuacją tematyki VIII klasy, uzupełniają ją, poszerzają o różne bloki tematyczne np. żywienie, aktywność fizyczna czy stres. Przewidziano realizację 25 tematów lekcyjnych.

Poszczególne fragmenty lekcji są na bieżąco dokumentowane w postaci zdjęć, filmików, kart pracy, plakatów jako efekty wspólnej pracy trzech klas – grupy dziewcząt na II etapie edukacyjnym.

CELE PROJEKTU:

1.Cel główny:
Wzrost motywacji wewnętrznej uczennic z kl. VIII do podejmowania zdrowego
i aktywnego stylu życia z wykorzystaniem nowoczesnej technologii.
2. Cele szczegółowe:
a) Uczennice znają sprzęt i aplikacje monitorujące aktywność fizyczną i zdrowie;
b) Uczennice potrafią zdiagnozować własną, dzienną aktywność fizyczną wykorzystując nowoczesne technologie (np. urządzenia monitorujące, aplikację internetowe);
c) Uczennice uczą się wzajemnie od siebie z wykorzystaniem kamery;
d) Uczennice potrafią stawiać sobie małe i duże cele w podejmowaniu aktywności fizycznej. Dobrze znoszą porażki, potrafią cieszyć się z sukcesów;
e )Uczennice potrafią współpracować w zespole wykorzystując TIK, potrafią wzajemnie zmotywować się do podjęcia aktywności fizycznej.
3. Metody i formy
Metody:
podająca;
poszukująca;
syntetyczna;
analityczna;
mieszana;
kształcenia multimedialnego;
ruchowej ekspresji twórczej.
Formy:
praca w grupach;
praca w parach,;
praca indywidualna;
praca jednym frontem;
obwód stacyjny
4. Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji, efekty)
Uczniowie:
a) Zdobywają wiedzę w sposób kreatywny, ponieważ uczennice samodzielnie angażują się w wykorzystanie TIK do podejmowania aktywności fizycznej, tworzą materiały dydaktyczne np. prezentacje, filmiki, robią zdjęcia.
b) Wykorzystują możliwości jakie daje im TIK do zwiększenia motywacji, do poprawy zdrowia, stylu życia w zakresie ruchu, zdrowego żywienia, radzenia sobie ze stresem itp.
c) Są świadome popełnianych błędów w technice wykonywania ćwiczeń dzięki wideofilmowaniu.
d) Mają możliwość korzystania z nowoczesnych technologii np. opaski monitorujące aktywność fizyczną, telefonów podczas lekcji wychowania fizycznego lub zajęć
w czasie wolnym.
e) Uczą się: współpracy w parach, grupie, radzenie sobie z porażką, zasad fair play itp.
Nauczyciele:
a) Wykorzystują nowoczesną technologię na lekcji wychowania fizycznego w celu uatrakcyjnienia zajęć dla uczniów.
b) Wymieniają się doświadczeniem w zakresie metodyki i dydaktyki wychowania fizycznego, wzajemnie motywują się do aktywności, podnoszą własną sprawność.
c) Nauczyciele są coachem, krytycznym przyjacielem w pokonywaniu słabości.

Projekt prowadzony jest przez nauczycielki wychowania fizycznego Panią Joannę Kunkel oraz Panią Magdalenę Bajer.

PROJEKT…CZAS START!!!

Zapraszamy do oglądania lekcji wychowania fizycznego z naszym udziałem;)

LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W TERENIE Z TELEFONEM Z WYKORZYSTANIEM APLIKACJI ENDOMONDO, KROKOMIERZA ORAZ OPASEK I ZEGARKÓW MONITORUJĄCYCH AKTYWNOŚC FIZYCZNĄ.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 131152491_715825422683953_8715291654847993306_n-1024x768.jpg

Od września ruszyłyśmy z naszą innowacją , kiedy to po długiej przerwie w szkole spowodowanej panującą pandemią Covid – 19 w całym kraju i na świecie oraz po powrocie z wakacji aktywnie nadrabiamy wspólnie spędzony czas wykorzystując nowoczesną technologię na lekcji wychowania fizycznego.

Jak wiadomo ruch to zdrowie, każdy Ci dziś to powie.

Dobrą rozgrzewką zawsze lekcję rozpoczynamy…nie zawsze jest łatwo…ale się staramy!

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 131073027_421052002268380_4829858493934437308_n-1024x768.jpg

Tak więc ruszyłyśmy na marszobieg z Paniami i Wam fajną trasę przedstawiamy…

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 131052996_4893038370736970_740579493151080484_n-498x1024.jpg

PIŁKA SIATKOWA

Doskonalenie odbicia piłki sposobem oburącz górnym i dolnym

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 131065681_421717015629911_4636053568182410007_n-797x1024.jpg

Podczas kolejnej lekcji wychowania fizycznego przygotowując się do sprawdzianu z piłki siatkowej pracowałyśmy na lekcjach wykorzystując nasze smartfony, w których zamontowane są kamerki w celu omówienia i poprawienia błędów jakie mogą występować podczas wykonywania danego ćwiczenia np. odbicia piłki w parach sposobem oburącz górnym i dolnym. Pracowałyśmy w parach wzajemnie motywując się do pracy, nagrywałyśmy filmiki i omawiałyśmy błędy.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image.png

LIST OD ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA  

Daleko w mroźnej Laponii na fotelu wygodnym  

siedzi święty Mikołaj. Jest w nastroju pogodnym, 

 bo spakował prezenty i aż w oczach się mieni – 

 pudełko na pudełeczku. Do nieba prawie – od ziemi!!!  

Woreczki przy woreczkach stąd aż do skraju lasu. 

 Wszystko skrzaty spakują do sań. Jest trochę czasu,  

więc Mikołaj wziął pióro i do dzieci list pisze… 

Moi Drodzy. 

W swoich listach prosicie o słodycze…wiec spełniam Wasze marzenia. 

Ale… 

Proponuje umowę – dla zdrowia! 

Przygotujcie strój, obuwie sportowe i rozpocznijcie dzień aktywnie razem z nami. 

 Nie ma rady:  

Przygotujcie strój, obuwie sportowe i rozpocznijcie dzień aktywnie razem z nami. 

Pozostając w klimacie Mikołajkowym przygotowałyśmy wraz z Mikołajem  

dla Was niespodziankę. 

Zajrzyjcie do środka…życzymy miłej aktywnej porannej zabawy! 

Christmast Workout “The ELF” – 10 min

PS. ZADANIE DLA CIEBIE: 

1. Wymień 3 przykłady ćwiczeń jakie zaprezentował Elf podczas swojej rozgrzewki – (napisz ich nazwy). 

2. Napisz na czacie, które ćwiczenie z zaproponowanej przez Elfa rozgrzewki sprawiło Ci największą trudność? 

Pozdrawiamy! Mikołajki – wuefistki z SP 1

Magdalena Bajer

Joanna Kunkel 

MAMY W SZKOLE MISTRZYNIĘ !!!

Niezmiernie miło jest nam poinformować, że uczennica naszej szkoły, AMELIA KUJAWA z klasy 7b wraz z drużyną UKS Swarek Swarzędz wywalczyła Mistrzostwo Polski w sezonie 2020/2021 w kategorii juniorek młodszych. Amelce i całej drużynie serdecznie gratulujemy.

OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU WYZWANIE “ZDROWIE NA TALERZU”

Drodzy uczniowie, po wspólnych naradach z komisją sędziowską w skład, której wchodzili nauczyciele wychowania fizycznego: Pani Magdalena Bajer, Pani Joanna Kunkel   oraz Pan Patrick Miszczak  jest nam niezmiernie miło ogłosić dziś wyniki konkursu Wyzwanie “Zdrowie na talerzu”, na które czekacie z niecierpliwością. 

Dla przypomnienia: 

Celem konkursu było: promowanie wśród uczniów nawyków zdrowego żywienia. 
Konkurs skierowany był dla uczniów kl. I-III oraz IV – VIII i składał się z 2 kategorii: 
I wyzwanie – na zdrowe śniadanie w domu; 
II wyzwanie – na zdrowy lunchbox do szkoły. 

W konkursie wystartowało 18 uczniów na poziomie kl. I -III oraz 45 uczniów  na poziomie

kl. IV -VIII. Łącznie w konkursie wzięło udział 65 uczniów „Jedynki”. 

Za co serdecznie dziękujemy. 

Trzy pierwsze wyróżnione miejsca na każdym etapie edukacyjnym (kl. I –III  oraz kl. IV-VIII) zostaną nagrodzone dyplomem oraz upominkiem.  Dyplomy oraz upominki rozdamy po powrocie do szkoły.  

Wszystkie osoby, które wzięły udział w konkursie otrzymują ocenę celującą z wychowania fizycznego.  

Poniżej przedstawiamy wyniku konkursu: 

Kl. I – III 

Kategoria I – wyzwanie na zdrowe śniadanie w domu 

I miejsce Wojciech Hutek kl. II a  

II miejsce Martyna Łuczak kl. III a  

III miejsce Vanessa Myćka  kl. III b gr. gimnastyczno  -taneczna 

Kategoria II – wyzwanie na zdrowy lunchbox do szkoły 

I miejsce Franciszek Danyluk kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna 

II miejsce Filip Cebo kl. III b gr. gimnastyczno taneczna 

Kl. IV –V III  

Kategoria I – wyzwanie na zdrowe śniadanie w domu 

I miejsce Klaudia Wietrzykowska kl. VIII b 

II miejsce Kaja Stefańska kl. VIII b 

III miejsce Aleksandra Zielazna kl. VI a 

Kategoria II – wyzwanie na zdrowy lunchbox do szkoły 

I miejsce Kornelia Nowak kl. VI b 

II miejsce Natalia Smakowska kl. IV b gr. gimnastyczno taneczna 

III miejsce Krzysztof Fąferek kl. IV b gr. pływacka 

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy i gratulujemy wspaniałych pomysłów w kuchni. 

Koordynator konkursu Joanna Kunkel we współpracy z chętnymi nauczycielami uczącymi w danych klasach wychowania fizycznego.  

Poniżej zapraszamy do galerii smacznych i zdrowych pomysłów na zdrowe śniadanie w domu oraz zdrowy lunchbox do szkoły

Wojciech Hutek kl. II a
Martyna Łuczak kl. III a
Vanessa Myćka kl. III b
gr. gimnastyczno – taneczna
Franciszek Danyluk kl. III b
gr. gimnastyczno – taneczna
Filip Cebo kl. III b
gr. gimnastyczno – taneczna
Klaudia Wietrzykowska kl. VIII b
Kaja Stefańska kl. VIII b
Aleksandra Zielazna kl. VI a
Kornelia Nowak kl. VI b
Natalia Smakowska kl. IV b
gr. gimnastyczno – taneczna
Krzysztof Fąferek kl. IV b gr. pływacka

Joanna Kunkel

INNOWACJA: „Fitness dla każdego – nowoczesne formy prowadzenia zajęć wychowania fizycznego”

W tym roku szkolnym uczennice klasy 6 „a” i 6 „c” biorą udział w innowacji z wychowania fizycznego przeprowadzonej przez panią Agnieszkę Matczak.

Innowacja pt. ” Fitness dla każdego – nowoczesne formy prowadzenia zajęć wf” ma na celu zainteresowanie uczniów nowoczesnymi formami zajęć fitness a także podnieść poziom sprawności fizycznej dziewcząt i uatrakcyjnić lekcje wf-u.

Ze względu na sytuację związaną z pandemią wirusa Covid realizujemy innowację w formie online. Dziewczęta poznały już korzyści płynące z wykonywania regularnego rozciągania oraz zasady prowadzenia prawidłowego Strechingu. Na własnej skórze przekonały się czym jest trening mięśni brzucha (ABS) oraz wiedzą dlaczego jest on tak ważny dla naszego zdrowia. Mamy już za sobą także trening całego ciała (TBC) z małym obciążeniem w postaci butelek z wodą. Uczennice klas szóstych poznały także historię powstania oraz wysoką intensywność w jakiej przeprowadza się trening Tabaty. Przeniosłyśmy się także na daleki wschód poznając tajniki treningu dla ciała i duszy jakim jest Joga. Podstawowe asany (pozycje) nie są już dla dziewczyn problemem.

Poniżej zdjęcia dziewczyn w różnych pozycjach jogi.

Aleksandra R. – 6c w pozycji „Drzewo”
Alicja S. – 6c w pozycji „Wielbłąd”
Laura C. – 6 a w pozycji „Pies z głową w górę”
Pola M. – 6 a w pozycji „Drzewo”
Julia G. – 6 c w pozycji „Wielbłąd”
Ola Z. – 6 a w pozycji „Pies z głową w górę”
Pola M. – 6 a

KONKURS

WYZWANIE „ZDROWIE NA TALERZU”

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie Wyzwanie „Zdrowie na talerzu uczniów kl. I – III oraz kl. IV -VIII .

Szczegóły konkursu znajdziecie poniżej.

Dołącz do nas na Platformie Teams i stwórz z nami wspaniałą galerię zdrowych nawyków żywieniowych.

Pomysłów macie wiele, więc pokażcie nam je drodzy przyjaciele.

Regulamin konkursu 

Cel: Promowanie wśród uczniów nawyków zdrowego żywienia. 

Uczestnicy: Konkurs skierowany jest do uczniów kl. I-III oraz IV –VIII. 

Nagrody: Trzy pierwsze wyróżnione miejsca na każdym etapie edukacyjnym  

(kl. I –III oraz kl. IV-VIII) zostaną nagrodzone dyplomem oraz upominkiem.  

Wszystkie osoby, które wezmą udział w konkursie otrzymają ocenę celującą z wychowania fizycznego. 

Zdjęcia wyróżnione przez komisję sędziowską – nadesłane przez uczniów zostaną umieszczone na stronie szkoły.  

Kategorie konkursu:  

Konkurs składa się z 2 kategorii do wyboru:  

I “Wyzwanie na zdrowe śniadanie w domu”; 

II “Wyzwanie na zdrowy lunchbox do szkoły”. 

Zasady konkursu: 

1.Zgłoś swój udział w konkursie u Pani Joanny Kunkel na platformie Teams na czacie i powiadom swojego nauczyciela wychowania fizycznego. Podaj swoje imię i nazwisko oraz klasę. (wysłane do koordynatora konkursu przez Ciebie zdjęcie jest zgodą do wzięcia udziału w konkursie oraz zamieszczenie go na Platformie Teams w zakładce Wyzwanie “Zdrowie na talerzu”. 

2. Wybierz kategorię konkursu. 

3. Przygotuj pomysł na zdrowe śniadanie w domu lub zdrowy lunchbox do szkoły.  

4. Zrób zdjęcie – prześlij je do Pani Joanny Kunkel. 

5. Opisz pod zdjęciem z jakich produktów się składa Twój posiłek. 

6. Powodzenia! 

 Czekamy na Wasze smaczne i zdrowe pomysły. 

Startujemy 9.12.2020 r.  

Zakończenie 16.12.2020 r. 

Ogłoszenie wyników: 22.12.2020 r. 

Joanna Kunkel – koordynator we współpracy z chętnymi nauczycielami uczącymi w danych klasach wychowania fizycznego. 

Komisja sędziowska: Magdalena Bajer, Joanna Kunkel, Patrick Miszczak 

Joanna Kunkel

Magdalena Bajer

MIKOŁAJKOWY TURNIEJ RZUTÓW DO KOSZA ONLINE

Z okazji Mikołajek uczniowie klasy IV b na lekcji wychowania fizycznego wzięli udział w „Mikołajkowy Turniej Rzutów do Kosza Online ”. Turniej odbywał się na 2 godzinach lekcyjnych. Organizatorem turnieju była Pani Asia, która podzieliła klasę na 4 równe grupy, a każde z nich wymyśliły dla siebie nazwę: grupa I ,,Najlepsi”, grupa II ,,Best six”, grupa III ,,Mikołajki” oraz grupa IV ,,Super grupka”. Każda z nich miała swoich kapitanów: Oliwie, Natalie, Olina i Wojtka. Wszyscy się mocno dopingowali i wspierali oraz oczywiście rywalizowali. Rywalizacja między drużynami polegała na wrzuceniu 2 piłeczek lub skarpetek do kosza przez każdego z uczestników. Wygrywała ta grupa która zebrała największą liczbę punktów (maksymalnie można było zdobyć 2 punkty za 1 rzut). Walka była tak zacięta, że w konsekwencji 2 drużyny miały po 19 punktów („Mikołajki” i „Najlepsi”) i zajęły wspólnie III miejsce na podium.

Rywalizacja końcowa przedstawia się następująco:

Grupa 4 „Super Grupka” – 21 pkt – I miejsce
Grupa 2 „Best Six” 20 pkt – II miejsce
Grupa 1 „Najlepsi” 19 pkt – III miejsce
Grupa 3 „Grupa Mikołajków” – 19 pkt – III miejsce

Pani zrobiła całej klasie świetną niespodziankę!

Wszyscy byli z tej zabawy bardzo zadowoleni, a najważniejsze to że wszyscy bawili w zdrowym duchu FAIR PLAY

Po powrocie do szkoły czekają na nas Mikołajkowe upominki!!!

Mateusz Wejman & Joanna Kunkel

„JEDYNKA” WSPIERA HOSPICJUM PALIUM W POZNANIU PODCZAS III BIEGU MOTYYLI

„Bieganie to styl życia, tak samo jak pomaganie!” 

W tym roku szkolnym również i nasza szkoła wzięła udział w III Biegu Motyli, którego inicjatorkom w naszej szkole była Pani Ania Wietrzykowska – pedagog szkolny.  

Zwykle Bieg Motyli odbywa się wokół Jeziora Maltańskiego, gdzie długość trasy wynosi ok. 5600 metrów, jednak w tym roku ze względu na panującą w całym kraju i na świecie pandemię spowodowaną Covid – 19 bieg został przeniesiony do świata wirtualnego. Dystans Biegu Motyli należało pokonać w dniach 17 – 25 października 2020 r. po zarejestrowaniu się na stronę, a następnie udokumentować przebytą przez siebie trasę oraz uiścić opłatę startową, która jednocześnie stanowi darowiznę na rzecz Hospicjum Palium w Poznaniu. 

W tym roku fundusze z biegu mają być przeznaczone na zakup NOWYCH materacy przeciwodleżynowych, które zmniejszają ból pacjentów oraz niewygodę ich ciągłego leżenia, chronią przed powstawaniem odleżyn. 

Pobiegliśmy!!!  

We własnym tempie 5 kilometrów.  

Indywidualnie i na lekcjach wychowania fizycznego z klasami.

Byli wśród nas nauczyciele: Magdalena Bajer, Anna Wietrzykowska, Joanna Kunkel, 

 Ewa Malicka, Beata Patryas, Anna Siebert, Judyta Chuda, Anna Jankowska, Adrianna

Helak,   Katarzyna Kornecka, Joanna Koralewska, Małgorzata Iwańska, Patrick Miszczak, Mariusz Jagodziński,  

jak i również pracownicy naszej szkoły Alicja Gruszczyńska  

oraz uczniowie:  

Kornelia Nowak kl. VI b, Kacper Siebert z kl. VI b, Katarzyna Śmichura, Amelia Wittke,  Książek Zofia  VIII b,  oraz Zuzanna Grzempa, Maja Owczarek, Liliana Łukasik z kl. VIII c,

którzy dołożyli swoją cegiełkę na rzecz Hospicjum Palium w Poznaniu. 

Poniżej nasza foto-relacja z Biegu Motyli. 

Anna Wietrzykowska

Joanna Kunkel