Aktualności sportowe 2021/2022

POKAZ AEROBIKU GRUPOWEGO „TAŃCZĄCYCH JEDYNEK” 

ORAZ POMOC W FORMIE WOLONTARIATU UCZNIÓW I NAUCZYCIELI SP 1 SWARZĘDZ

PODCZAS XXVIII OGÓLNOPOLSKIEJ SPARTAKIADY AMAZONEK

„DĄŻ DO SPRAWNOŚCI”.

Dnia 26 czerwca 2022 r. na zaproszenie organizatorów Poznańskiego Towarzystwa Amazonki w Poznaniu wraz z naszą trenerką Panią Joanną Kunkel brałyśmy udział w ceremonii otwarcia XXVIII Ogólnopolskiej Spartakiady Amazonek pt: „Dąż do sprawności”.

Miałyśmy tą przyjemność iż mogłyśmy uświetnić  całą Spartakiadę naszym pokazem Aerobiku Grupowego występując przed Amazonkami z całej Polski.

Zaprezentowałyśmy swój układ aerobiku sportowego do utworu Gabry Ponte x LuMxPrezioso – Thunder.

Emocje jakie towarzyszyły nam w tym dniu były wyjątkowe.

Panowała cudowna i serdeczna atmosfera.

W poznańskiej Spartakiadzie uczestniczą Amazonki z całej Polski.

Poznańskie Towarzystwo Amazonek, które jest organizatorem Spartakiady, działa na rzecz kobiet z rakiem piersi od 1991 roku.

Uroczyste otwarcie XVIII Ogólnopolskiej Spartakiady Amazonek przez Panią Krystynę Wechmann.

POMOC W FORMIE WOLONTARIATU UCZNIÓW I NAUCZYCIELI SP 1 SWARZĘDZ

W kolejnych dniach podczas trwania Spartakiady swoją obecnością w formie wolontariatu wspieraliśmy Amazonki podczas rozgrywania konkurencji sportowych takich jak np. rzut piłką do kosza, rzuty piłkami do bramki, slalom z piłeczką czy rzuty lotkami do tarczy (dart).

Aktywność fizyczna jest bardzo ważnym elementem w procesie przeciwdziałania nawrotowi choroby.

Uczestniczki Spartakiady brały również udział w wyścigach Smoczych Łodzi, które odbywały się na Torze Regatowym Malta Poznań, w zawodach na ergometrze wioślarskim oraz wybrały się na wspólny marsz z Kijkami Nordic Walking nad Maltę z naszymi nauczycielkami wychowania fizycznego Panią Magdaleną Bajer oraz Panią Joanną Kunkel.

Prezesem Federacji Stowarzyszeń Amazonki, założycielką i prezesem Poznańskiego Towarzystwa Amazonki, inicjatorką, założycielką oraz prezesem Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych jest Pani Krystyna Wechmann.

Poniżej zapraszamy Was do obejrzenia naszej foto – relacji XVIII Ogólnopolskiej Spartakiady Amazonek.

Joanna Kunkel

„JEDYNKA” PODCZAS FINAŁU XIV EDYCJI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU IM.EUGENIUSZA PIASECKIEGO W POZNANIU PT:” LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO REALIZUJĄCA PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ Z WYKORZYSTANIEM ATRAKCYJNYCH FORM AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ”.

Dnia 14 czerwca 2022 r. wraz z naszą trenerką Panią Joanną Kunkel na zaproszenie Akademii Wychowania Fizycznego – Zakładu Dydaktyki Aktywności Fizycznej w Poznaniu, pojechałyśmy na Finał XIV Edycji Ogólnopolskiego konkursu im. Eugeniusz Piaseckiego dotyczący wykorzystywania atrakcyjnych form aktywności fizycznej na lekcji wychowania fizycznego. Podczas finału nasze grupy z klas sportowych profilu gimnastyczno – tanecznym (IV b i V b) zaprezentowały swoje umiejętności taneczno – aerobikowe uświetniając nimi całą uroczystość.

Uczniowie zatańczyli do utworów: Boys Town Gang – Can’t Take My Eyes Off You – pokaz taneczny w formie Cheerleadingu (kl.IV b) oraz Gabry Ponte x LuMxPrezioso – Thunder – pokaz aerobiku grupowego (kl. V b).

Poniżej zapraszamy Was do obejrzenia naszej foto galerii z występów na AWF w Poznaniu:

Rozgrzewka przed pokazem to ważna sprawa;)

Przed pokazami taneczno – aerobikowymi wysłuchaliśmy również wykładu pt: „Szkolna aktywność fizyczna i bycie mindful – czyli świadomym – w kontekście zachowań prozdrowotnych” przygotowany przez dr hab. Dorotę Groffik, prof. AWF.

Pokazy taneczno -aerobikowe naszych grup z SP1.

Cała społeczność studencka przyjęła nas dużymi brawami.

SERDECZNIE DZIĘKUJĘ SWOIM RODZICOM UCZNIÓW KLAS SPORTOWYCH

ZA WSPARCIE I WIARĘ W NASZ ZESPÓŁ.

DZIĘKUJĘ,ŻE PODCZAS RÓŻNYCH POKAZÓW TANECZNO – AEROBIKOWYCH JESTEŚCIE RAZEM Z NAMI.

DZIĘKUJĘ prof. dr hab. Michałowi Bronikowskiemu z Zakładu Dydaktyki Aktywności Fizycznej w Poznaniu za zaproszenie

oraz całemu zespołowi zakładu za miłe przyjęcie nas.

DO ZOBACZENIA W PRZYSZŁYM ROKU!!!

Joanna Kunkel

LETNI PRZEGLĄD FORMACJI TANECZNYCH

W minioną sobotę 11 czerwca w naszej szkole odbył się „Rodzinny Festyn Jedynki”. Impreza cieszyła się dużym zainteresowaniem i sporą frekwencją. „Jedynka” wspólnymi siłami przygotowała wiele atrakcji i ciekawych stoisk.

Jedną z artystycznych atrakcji był przegląd szkolnych formacji tanecznych. W pokazach wzięło udział 27 dziewczynek z klas drugich, trzecich, czwartych, szóstych i siódmych.

Dziewczyny zaprezentowały się znakomicie. Przełamały lęk związany z wystąpieniem przez dużą publicznością i świetnie się przy tym bawiły. Widownia nagrodziła nasze tancerki ogromnymi brawami.

Zapraszamy do obejrzenia relacji z pokazów:)

POKAZ TANECZNO – AEROBIKOWY KLAS SPORTOWYCH

O PROFILU GIMNASTYCZNO – TANECZNYM

PODCZAS IV MEMORIAŁU BIEGOWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY SZKOLNEJ

IM. ZENONA BARANOWSKIEGO ZORGANIZOWANEGO

PRZEZ KOŁO PRZYJACIÓŁ UNIA „100” SWARZEDZ WE WSPÓŁPRACY Z UMiG SWARZĘDZ

Dnia 10 czerwca 2022 r. na Stadionie Lekkoatletycznym Unia Swarzędz po raz kolejny na zaproszenie organizatorów Koła Przyjaciół Unia „100” Swarzędz wzięliśmy udział w pokazie taneczno – aerobikowym przygotowanym przez klasy sportowe o profilu gimnastyczno – tanecznym (kl. IV b oraz kl. V b).

Po przywitaniu wszystkich gości oraz przed rozpoczęciem startów w zawodach biegowych swoimi pokazami taneczno – aerobikowymi uświetniliśmy całą uroczystość.

Jako pierwsza wystąpiła grupa z klasy IV b, która zaprezentowała się w układzie tanecznym w formie Cheerleadingu do utworu Boys Town Gang – Can’t Take My Eyes Off You , a zaraz po niej wystąpiły dziewczęta z klasy V b, które zaprezentowały swoje umiejętności w pokazie Aerobiku sportowego do utworu Gabry Ponte x LuMxPrezioso – Thunder.

klasa IV b gr. gimnastyczno – taneczna

Franciszek Danyluk, Jagoda Bandosz, Natasza Gąsior, Stefania Dziczek, Amelia Knade, Natasha Mierzejewska, Natasza Piekarska, Vanessa Myćka oraz Martyna Świgoniak.

klasa V b gr. gimnastyczno – taneczna

Paulina Hoedt, Oliwia Knade, Nikola Kotlarczyk, Marta Kiszka, Zofia Lewanowska, Laura Sarnikowska, Zofia Sosnowska, Natalia Smakowska, Magdalena Taterka.

Uczniowie zostali przygotowani do pokazów taneczno – aerobikowych

pod okiem trenerki Pani Joanny Kunkel.

Dziękujemy wszystkim rodzicom, którzy byli na miejscu razem z nami i duchowo nas wspierali!!!

Joanna Kunkel

IV Memoriał im. Zenona Baranowskiego

10 czerwca braliśmy udział w zawodach lekkoatletycznych, które odbyły się na Stadionie Lekkoatletycznym w Swarzędzu.

W zawodach wystąpiło 24 uczniów klas IV-VIII reprezentując naszą szkołą na dystansie 60 metrów, 100 metrów, 200 metrów, 300 metrów w kategorii dziewczęta i chłopcy oraz w sztafecie mieszanej 10 x 100 metrów.

W zawodach udział wzięli:

  • ZUZANNA DĄBROWSKA, AMELIA PASZKOWIAK, VALERIA MEILAKH – 60 metrów
  • NIKOLA BRZEZIŃSKA, KLAUDIA NOWAKOWSKA, ANTONINA FRĄCKOWIAK – 100 metrów
  • AMELIA WĘGRZYN, ZUZANNA BRUTKOWSKA, WIKTORIA GĄSIOR – 200 metrów
  • LENA BARANOWSKA, JULIA GRĄDZIEL, ALICJA SMOCZYŃSKA – 300 METRÓW
  • KACPER SZUBERT, PAWEŁ CZERWIŃSKI, OLIN GRZYMKOWSKI – 60 metrów
  • IGNACY PUWAŁOWSKI, ROMAN MAGDANS, DANYLO KRAVTSOV – 100 metrów
  • KRYSPIAN URBANIAK, MATEUSZ WEJMAN, PATRYK BZDAK – 200 metrów
  • MIKOŁAJ PUWAŁOWSKI, ALEKSANDER GAEWSKI, KASPER KLOSE – 300 metrów

I miejsce w biegu na 300 metrów zajęła uczennica klasy 7b –

JULIA GRĄDZIEL

Nasza Szkoła w klasyfikacji ogólnej uplasowała się na IV miejscu 🙂

Wszystkim uczestnikom zawodów serdecznie dziękujemy i gratulujemy świetnego występu 😉

Opiekunowie:

Anna Jankowska, Agnieszka Patyk

OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU
POSES CHALLENGE 2022
– MOJA ULUBIONA POZYCJA GIMNASTYCZNA –

Drodzy uczniowie, po wspólnych naradach z komisją sędziowską w skład, której wchodzili nauczyciele wychowania fizycznego: Pani Magdalena Bajer, Pani Joanna Kunkel oraz Pani Agnieszka Patyk jest nam niezmiernie miło ogłosić dziś wyniki konkursu Poses Challenge 2022 – moja ulubiona pozycja gimnastyczna, na które Wszyscy czekacie z niecierpliwością.Dla przypomnienia:

Celem konkursu było:

  • popularyzacja gimnastyki wśród uczniów klas sportowych o profilu gimnastyczno –
    tanecznym;
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień gimnastycznych uczniów;
  • rozbudzanie zainteresowań gimnastyką;
  • rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz przełamanie strachu przed szerszą
    publicznością
    .

Konkurs skierowany był dla uczniów kl. sportowych o profilu gimnastyczno – tanecznym (kl. III b, kl. IV b oraz kl. V b).
Uczniowie wybierali swoją ulubioną pozycję gimnastyczną w pozycji wysokiej lub niskiej, którą należało wykonać dobrze technicznie i przesyłali swoje zdjęcia do nauczycieli wychowania fizycznego
.

W konkursie wystartowało 5 uczniów z kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna, 10 uczniów z kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna oraz 9 uczniów z kl. V b gr. gimnastyczno – taneczna.
Łącznie w konkursie wzięło udział 24 uczniów „Jedynki”.
Za co serdecznie dziękujemy!

Jury przy ocenianiu pozycji gimnastycznych brało pod uwagę:

  1. Technikę wykonania pozycji gimnastycznej (cecha gimnastyczna – palce stóp + dłonie obciągnięte) (0 – 2 pkt).
  2. Poziom trudności wykonania ćwiczenia (0 – 3).
  3. Wyraz artystyczny (odpowiednio dobrany strój do ćwiczeń, spięte włosy) (0 – 3).

Trzy pierwsze nagrodzone miejsca w każdej klasie (kl. III b, kl. IV b oraz kl. V b gr. gimnastyczno – taneczna) zostaną nagrodzone dyplomem oraz medalem.
Dyplomy oraz medale zostaną wręczone uczniom na zakończenie roku szkolnego.

Wszystkie osoby, które wzięły udział w konkursie gimnastycznym otrzymują pamiątkowy dyplom oraz ocenę celującą z wychowania fizycznego.

Poniżej przedstawiamy wyniki konkursu:

Kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
I miejsce  Januszewska Maja
II miejsce  Dziczek Lena
III miejsce Garasz Nadia

Kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
I miejsce Bandosz Jagoda,
II miejsce  Dziczek Stefania,
III miejsce Franciszek Danyluk, Piekarska Natasza ,Świgoniak Martyna

Kl. V b gr. gimnastyczno – taneczna
I miejsce Smakowska Natalia, Taterka Magdalena
II miejsce Kiszka Marta, Lewanowska Zofia
III miejsce Kotlarczyk Nikola

Poniżej zapraszamy Was do naszej gimnastycznej galerii:

 kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna:

Januszewska Maja

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – poziomka gimnastyczna

Dziczek Lena

w swojej ulubionej pozycji gimnastycznej – stanie na głowie z ugiętą nogą w kolanie

Garasz Nadia  

w swojej ulubionej pozycji gimnastycznej – mostek gimnastyczny z ugięta nogą w kolanie

 kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna

Bandosz Jagoda 

w swojej ulubionej pozycji gimnastycznej – tzw. Ślimaczek (gięcie)

Dziczek Stefania

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – leżenie przodem z uniesioną nogą w górze

Danyluk Franciszek

i jego ulubiona pozycja gimnastyczna – leżenie przerzutne tzw. świeca z uniesioną jedną nogą w górze

Piekarska Natasza

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – stanie na rękach z nogą ugiętą w kolanie

Martyna Świgoniak

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – mostek gimnastyczny

Kl. V b gr. gimnastyczno – taneczna:


Smakowska Natalia 

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – stanie na rękach z ugiętą nogą w kolanie

Magdalena Taterka

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – stanie na głowie z nogą ugiętą w kolanie

Marta Kiszka

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – stanie na rękach

Lewanowska Zofia 

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – leżenie przerzutne tzw. świeca z uniesioną jedną nogą w górze


Kotlarczyk Nikola
 

w swojej ulubionej pozycji gimnastycznej – mostek gimnastyczny z nogą uniesioną w górze

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy i gratulujemy wspaniałych pokazów swoich ulubionych pozycji gimnastycznych.
Było nam niezmiernie miło Was oglądać 

Wszyscy jesteście wspaniali!


Koordynator konkursu Joanna Kunkel we współpracy z Agnieszką Patyk.

Joanna Kunkel

TAŃCZĄCE JEDYNKI” W FINALE XXIII WIELKOPOLSKICH IGRZYSK MŁODZIEŻY SZKOLNEJ W AEROBIKU GRUPOWYM”.

Dnia 28 kwietnia 2022 roku w Hali Sportowej przy Zespole Szkół Publicznych nr 3 w Pleszewie rozegrano Finał Wojewódzki w ramach XXIII Igrzysk Dzieci, Młodzieży Szkolnej oraz Licealiady w Aerobiku Grupowym. Uroczystego otwarcia Mistrzostw w Aerobiku Grupowym dokonali Prezes Szkolnego Związku Sportowego „Wielkopolska” Zdzisław Urbańczyk oraz Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew Arkadiusz Ptak. Ponad 17 najlepszych zespołów z całej Wielkopolski wzięło udział w zawodach sportowych, które po raz pierwszy odbyły się po przerwie spowodowanej pandemią Covid – 19. Wysoki poziom turnieju, ciekawe choreografie układów i umiejętności taneczno – aerobikowe zawodniczek wywarły duże wrażenie, zarówno na licznie zgromadzonych kibicach, jak i komisji sędziowskiej. Komisja sędziowska oceniała między innymi choreografię, dobór muzyki, elementy akrobatyczne, ćwiczenia w pozycjach górnych i dolnych oraz estetykę stroju. Po wielogodzinnych zmaganiach nastąpiło ogłoszenie wyników. Reprezentacja naszej szkoły w składzie: Paulina Hoedt, Marta Kiszka, Oliwia Knade, Nikola Kotlarczyk, Zofia Lewanowska, Laura Sarnikowska, Zofia Sosnowska, Natalia Smakowska oraz Magdalena Taterka zdobyła VI miejsce. Trenerem zespołu jest Pani Joanna Kunkel – nauczyciel wychowania fizycznego.

Klasyfikacja końcowa zawodów przedstawia się następująco: w kategorii Igrzysk Dzieci zwyciężyła Szkoła Podstawowa w Raszkowie, w kategorii Igrzysk Młodzieży Szkolnej Szkoła Podstawowa w Kobylej Górze, najlepszym zespołem w kategorii Licealiady został Zespół Szkół nr 1 w Ostrzeszowie.

Wszystkim serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów sportowych.

Dziękujemy wszystkim kibicom – uczniom i rodzicom, którzy byli na miejscu razem z nami…oraz tym, którzy nas duchowo wspierali 

„Jedynka” górą jest…tak jest, tak jest…tak jest!!!

„TAŃCZĄCE JEDYNKI” TEAM

PS. „Jedynki” jesteście wielkie.

Brawo My.

Dziękuję za walkę i ciężką pracę na parkiecie.

„Ciężka praca, pracowitość i wytrwałość są nierozerwalna częścią sukcesu”

BAWIMY SIE PASJĄ DALEJ;)

Poniżej zapraszamy do obejrzenia naszej pamiątkowej foto-relacji:

Joanna Kunkel

KOCHANI WSPIERAMY I POMAGAMY!!!

„JEDYNKA” I PRZYJACIELE?‍?

Michał Kałużny – to były uczeń, sportowiec naszej szkoły, który dziś potrzebuję naszego wsparcia. Jest oddanym zawodnikiem z pasją, który trenuje zapasy w Klubie Unia Swarzędz. Michał ma na swoim koncie wiele sukcesów sportowych np. złoty medal na Mistrzostwach Polski i wiele sportowych marzeń przed sobą, do których ciężko się przygotowywał i trenował. Niestety w ostatnim czasie doznał poważnej kontuzji – zwichnięcie rzepki z oderwaniem kawałka i jego przemieszczeniem. Bez kosztownej operacji Michał nie ma szans na powrót do sportowej pasji. Dajmy mu siłę i wiarę aby mógł przezwyciężyć ten trudny czas oraz by mógł w przyszłości realizować swoje sportowe pasje i marzenia.

Otwórzmy serca, pomagajmy #z wiarą po sportowe marzenia #Jedynka i Przyjaciele?❤️https://zrzutka.pl/hnf8jd…

Joanna Kunkel

LETNI PRZEGLĄD FORMACJI TANECZNYCH

W Naszej Szkole znajdziecie wiele tanecznych talentów. W tym roku szkolnym 2021/2022 mimo przerw spowodowanych pandemią, taneczne życie SP1 było bardzo urozmaicone. Powstało kilka formacji, które powiększyły taneczne grono „Jedynki”. Już niebawem pojawi się okazja aby na żywo zobaczyć naszych tancerzy.

Zapraszamy wszystkie chętne grupy do zaprezentowania swoich umiejętności podczas „Letniego Przeglądu Formacji Tanecznych”, który odbędzie się 11.06 podczas Festynu Rodzinnego.

REGULAMIN „LETNIEGO PRZEGLĄDU FORMACJI TANECZNYCH”

SKIEROWANY DLA UCZNIÓW KLAS I-III oraz IV – VIII

CELE PRZEGLĄDU

     1.  Popularyzacja tańca jako formy spędzania czasu wolnego wśród dzieci i młodzieży.

     2.  Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień tanecznych uczniów.

     3.  Rozbudzanie zainteresowań tańcem i muzyką.

     4.  Rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz przełamanie strachu przed szerszą publicznością.

TERMIN PRZEGLĄDU

  1. Startujemy: 16.05.2022
  2. Zakończenie: 11.06.2022 podczas Festynu Rodzinnego
  3. Rozdanie dyplomów podczas zakończenia roku szkolnego 24.06.2022

UCZESTNICY

  1. Przegląd skierowany jest do wszystkich chętnych uczniów klas I – VIII.

KATEGORIE PRZEGLĄDU

  1. Występ grupowy – grupa musi się składać minimum z 4 osób.

ZASADY PRZEGLĄDU

  1. Zgłoś swoją chęć udziału w przeglądzie u p. Agnieszki Patyk.
  2. Przygotuj układ taneczny do dowolnej, wybranej przez siebie muzyki.
  3. W układzie możesz wykorzystać dowolne przyrządy taneczne np. pompony, wstążka, hula-hop i inne.
  4. Układ nie może być krótszy niż 1 minuta oraz nie dłuższy niż 4 minuty.

NAGRODY

  1. Wszystkie osoby, które wezmą udział w „Letnim Przeglądzie Formacji Tanecznych” otrzymają ocenę celującą z Wychowania Fizycznego, dyplom oraz upominek.

Regulamin konkursu
Cel:

  1. Konkurs ma na celu popularyzację gimnastyki wśród uczniów klas sportowych
    o profilu gimnastyczno – tanecznym.
  2. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień gimnastycznych uczniów.
  3. Rozbudzanie zainteresowań gimnastyką.
  4. Rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz przełamanie strachu przed
    szerszą publicznością.

Termin konkursu:
Startujemy: 10.05.2022 r.

Zakończenie: 27.05.2022 r.

Ogłoszenie wyników: 31.05.2022 r.

Uczestnicy:

Konkurs skierowany jest do uczniów kl. sportowych o profilu gimnastyczno – tanecznym (kl. III b, kl. IV b oraz kl. V b).

Nagrody:

  1. Trzy pierwsze wyróżnione miejsca w każdej klasie (kl. III b, kl. IV b oraz kl. V b)
    zostaną nagrodzone dyplomem oraz medalem.
  2. Wszystkie osoby, które wezmą udział w konkursie otrzymają pamiątkowy dyplom
    oraz ocenę celującą z wychowania fizycznego.
  3. Zdjęcia wyróżnione przez komisję sędziowską – nadesłane przez uczniów zostaną
    umieszczone na stronie szkoły zakładka -sport (facebook) oraz na stronie konkursowej Platforma Teams (w zakładce -konkurs Poses Challenge – moja ulubiona pozycja
    gimnastyczna).

Zasady konkursu:

  1. Zgłoś swój udział w konkursie na Platformie Teams na czacie u Pani Joanny Kunkel
    kl. IV b i kl. V b oraz u Pani Agnieszki Patyk kl. III b.
  2. Podaj swoje imię i nazwisko oraz klasę (wysłane do konkursu przez Ciebie zdjęcie
    jest zgodą do wzięcia udziału w konkursie oraz zamieszczenie go na Platformie
    Teams w zakładce “Poses Challenge cz. III – ulubiona pozycja gimnastyczna, na stronie internetowej szkoły (facebook).
  3. Przygotuj pomysł na ulubioną pozycję gimnastyczną.
  4. Wybierz sobie jedno ćwiczenie w ulubionej pozycji gimnastycznej, wykonaj je
    dobrze technicznie. Może to być ćwiczenie gimnastyczne w pozycji wysokiej lub
    niskiej.
  5. Zrób zdjęcie – prześlij je do Pani Joanny Kunkel kl. IV b i kl. V b oraz do Pani
    Agnieszki Patyk kl. III b.

Ocena:
Jury przy ocenianiu pozycji gimnastycznych będzie brało pod uwagę:

  1. Technikę wykonania pozycji gimnastycznej (cecha gimnastyczna – palce stóp +
    dłonie obciągnięte) (0 – 2 pkt)
  2. Poziom trudności wykonania ćwiczenia (0 – 3)
  3. Wyraz artystyczny (odpowiednio dobrany strój do ćwiczeń, spięte włosy) (0 – 3).

Komisja sędziowska:

Magdalena Bajer, Joanna Kunkel, Agnieszka Patyk.

Koordynator konkursu:

Joanna Kunkel we współpracy z Agnieszką Patyk

Czekamy na Wasze wspaniałe pozycje gimnastyczne!
Zwycięzcy Konkursu zostaną poinformowani o wynikach konkursu w wydarzeniu konkursowym na Platformie Teams w zakładce “Poses Challenge cz. III – ulubiona pozycja gimnastyczna oraz na stronie internetowej szkoły – zakładka sport (facebook).

Joanna Kunkel

WSPOMNIJMY TO JESZCZE RAZ…

Poniżej załączamy filmik wszystkich nagrodzonych uczniów podczas konkursu tanecznego „Taniec z Gwiazdami – online”2022 zorganizowanego z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca .

Joanna Kunkel

OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU

Z OKAZJI MIĘDZYNARODOWEGO DNIA TAŃCA

„TANIEC Z GWIAZDAMI” – ONLINE 2022 r.

Drodzy uczniowie, po wspólnych naradach z komisją sędziowską (a przyznamy szczerze, że nie było łatwo) w skład, której wchodzili nauczyciele wychowania fizycznego, edukacji wczesnoszkolnej, matematyki oraz świetlicy szkolnej: Pani Joanna Kunkel, Pani Agnieszka Patyk, Pani Małgorzata Tarczewska, Pani Karolina Gruszczyńska oraz Pani Katarzyna Nadulicz jest nam niezmiernie miło ogłosić dziś wyniki konkursu tanecznego „Taniec z Gwiazdami – online 2022 r., na które czekacie z niecierpliwością.
Dla przypomnienia:
Celem konkursu było
:

  • Popularyzacja tańca wśród dzieci i młodzieży szkolnej jako formy spędzania czasu wolnego;
  • Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień tanecznych uczniów;
  • Rozwijanie wrażliwości artystycznej, wyobraźni i ekspresji twórczej u dzieci;
  • Rozbudzanie zainteresowań tańcem i muzyką;
  • Rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz przełamanie strachu przed szerszą publicznością.

Konkurs skierowany był dla uczniów kl. I-III oraz IV – VIII i składał się z 2 kategorii do
wyboru:
I układ taneczny solo – 1 osoba;
II układ taneczny duet – 2 osoby, trio – 3 osoby.

W układzie tanecznym można było wykorzystać dowolny przybór np. koło hula – hop, wstążkę gimnastyczną, piłkę, pompony czy chustę lub bez przyboru. Można było zastosować jeden utwór muzyczny lub mix muzyczny, jak i również wykorzystać
aplikację tik tok, InShot i inne.

W konkursie wystartowało 7 uczniów na poziomie kl. I -III oraz 25 uczniów na poziomie kl. IV –VIII. Łącznie w konkursie wzięło udział 32 uczniów +1 rodzic „Jedynki”.
Za co serdecznie dziękujemy!

Jury przy ocenianiu układów brało pod uwagę:

  1. Poczucie rytmu (0 – 2 pkt);
  2. Synchronizację ruchu z muzyką (0 – 2 pkt);
  3. Choreografię -wykorzystanie przestrzeni (0 – 3 pkt)
  4. Ogólny wyraz artystyczny – strój, dowolny przybór np. koło hula – hop, wstążka
    gimnastyczna, pompony, piłka, chusta. (0-3 pkt).

Trzy pierwsze nagrodzone miejsca na każdym etapie edukacyjnym (kl. I –III oraz kl. IV-VIII) zostaną nagrodzone dyplomem oraz pucharem.

Trzy pierwsze wyróżnione miejsca na każdym etapie edukacyjnym (kl. I –III oraz kl. IV-VIII) zostaną nagrodzone dyplomem oraz drobnym upominkiem.
Dyplomy oraz puchary zostaną rozdane uczniom na zakończenie roku szkolnego.

Wszystkie osoby, które wzięły udział w konkursie tanecznym otrzymują ocenę celującą
z wychowania fizycznego oraz pamiątkowy dyplom, który zostanie przesłany na platformie Teams.

Poniżej przedstawiamy wyniki konkursu:
kl. I – III
I-III miejsca

Kategoria – solo, duety, trio
I miejsce Maja Januszewska kl. III b gr.gimnastyczno – taneczna
II miejsce Wiktoria Łenc kl. I b
III miejsce Lena Dziczek & Kornelia Kuźmenko kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna

Wyróżnienie:
1. Sonia Ochowiak, Klara Urbaniak, Liliana Jęczmionka  kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna

kl. IV –V III
I-III miejsca

Kategoria – solo, duety
I miejsce Jagooda Bandosz &Natasha Mierzejewska kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczn

I miejsce  Zosia Lewanowska kl. V b gr. gimnastyczno – taneczna

I miejsce Mariana Kaliuzhka & Natalia Kaliuzhka (mama) kl. V b

II miejsce Martyna Świgoniak kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna

II miejsce Stefania Dziczek kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna

III miejsce Natasza Gąsior kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna

III miejsce Natalia Smakowska kl. V b gr. gimnastyczno – taneczna
III miejsce  Magdalena Taterka kl. V b gr. gimnastyczno – taneczna
III miejsce Maria Mikołajewska kl. VII b

Wyróżnienia:
1. Franciszek Danyluk kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
2. Filip Cebo kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna

3. Magdalena Cugier kl. V b gr. pływacka

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy i gratulujemy wspaniałych
pomysłów na układy taneczne.

Było nam niezmiernie miło Was oglądać.

Jesteście wszyscy wspaniali 😉


Koordynator konkursu Joanna Kunkel we współpracy z nauczycielami wychowania fizycznego, edukacji wczesnoszkolnej, matematyki oraz świetlicy szkolnej
.

Joanna Kunkel

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TAŃCA

29 kwietnia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Tańca. Jest to ważny dzień dla Wszystkich roztańczonych uczniów, którzy tak jak my kochają Taniec i nie mogą bez niego żyć. Międzynarodowy Dzień Tańca -(ang. International Dance Day, World Dance Day) – święto ustanowione w 1982 roku przez Komitet Tańca Międzynarodowego Instytutu Teatralnego (ang. International Theatre Institute, ITI) ). Dzień obchodów 29 kwietnia wybrano na pamiątkę chrztu francuskiego tancerza i choreografa Jeana-Georges’a Noverre’aCo roku w naszej szkole obchodzimy ten dzień biorąc udział w konkursie tanecznym „Taniec z Gwiazdami”. W tym roku szkolnym nasi uczniowie również wzięli udział w konkursie tanecznym – online. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną już wkrótce po naradzie jury. Natomiast już dziś możecie podziwiać nasze piękne prace, które powstały na cześć obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca. „Jedynki” świętują ten dzień wspaniale. Muzyka i taniec łączy pokolenia…z miłości do pasji, z miłości do tańca.

Zapraszamy do tanecznej galerii. Prace są stworzone przez uczniów kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna oraz kl. V b gr. gimnastyczno – taneczna. Technika wykonania plakatu była dowolna. Uczniowie oprócz ręcznie wykonanych prac korzystali również z nowoczesnych technologii i powstały piękne graficzne arcydzieła!!!Brawo uczniowie…Gratulujemy!

Świętna galeria.

Joanna Kunkel

INNOWACJA PEDAGOGICZNA BOOST

„LEKCJE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Z OK-EJEM/SERCEM- PRZYJAZNE UCZNIOM Z WYKORZYSTANIEM NARZĘDZI NA PLATFORMIE BOOST.

Autorski projekt edukacyjny „Lekcje wychowania fizycznego z OK – ejem/ sercem przyjazne uczniom” to cykl zajęć oparty o elementy oceniania  kształtującego takie jak: podanie celu lekcji językiem ucznia, określenie nacobezu (na co nauczyciel podczas lekcji będzie zwracał uwagę – kryteria sukcesu), praca w parach, praca w grupach (uczniowie będą uczyć się od siebie), informacja zwrotna od i do ucznia, ocena koleżeńska i ocena z komentarzem, ewaluacja lekcji metodami miękkimi. Innowacja ta będzie zawierać treści związane z dobrostanem psychicznym i fizycznym uczniów w celu zniesienia po pandemicznych skutków.

Innowacja będzie realizowana na lekcji wychowania fizycznego w kl. IV a, c/ dziewczęta oraz w kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna.

CELE INNOWACJI:

I. Cel główny:

  • Przeprowadzenie lekcji wychowania fizycznego wg zasad oceniania kształtującego.
  • Zniesienie po pandemicznych skutków  psychicznych i fizycznych uczniów.

II. Cele szczegółowe:

  • Wdrożenie elementów ocenia kształtującego podczas lekcji wychowania fizycznego  w celu budowania pozytywnego klimatu lekcji, budowania dobrej atmosfery, dostrzeganie dziecka, wspieranie dzieci, tworzenie bezpiecznego środowiska uczenia się.
  • Kształtowanie kompetencji społecznych – współpraca w zespole, komunikacja interpersonalna, umiejętność odnoszenia sukcesów i porażek, umiejętność podejmowania decyzji.
  • Podjęcie treści wykraczających poza podstawę programową w klasie IV, dotyczących dobrostanu psychicznego i fizycznego dzieci i młodzieży.
  • Rozwijanie integracyjnego charakteru zabaw i gier uczniów w różnym wieku.
  • Poznanie przez uczniów różnych form aktywności fizycznej z wykorzystaniem innowacyjnego sprzętu: stepy, pompony, wstążki gimnastyczne, opaski monitorujące aktywność fizyczną, kijki nordic walking w celu uatrakcyjnienia lekcji wychowania fizycznego.

III. Metody i formy

  • Metody:
  • podająca;
  • poszukująca;
  • syntetyczna;
  • analityczna;
  • mieszana;
  • kształcenia multimedialnego;
  • ruchowej ekspresji twórczej.
  • Formy:
  • praca w grupach;
  • praca w parach,;
  • praca indywidualna;
  • praca jednym frontem;
  • obwód stacyjny

IV. Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji, efekty)

Uczniowie:

  • Poprawa dobrostanu psychicznego i fizycznego uczniów, budowanie kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów.
  • Integracja zespołów klasowych z II etapu edukacyjnego.
  • Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu dziecka z uwzględnieniem zainteresowań uczniów.

Nauczyciele:

  • Poprawa dobrostanu psychicznego i fizycznego nauczycieli, budowanie kompetencji społeczno-emocjonalnych u nauczycieli.
  • Dzielenie się wiedzą i współtworzenie elastycznego podejścia do pracy z uczniami z wykorzystanie narzędzi z platformy  BOOST oraz samodzielnie opracowanych.
  • Uatrakcyjnianie zajęć dla uczniów z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu np. stepy, pompony, wstążki gimnastyczne, opaski monitorujące aktywność fizyczną, kijki nordic walking w celu uatrakcyjnienia lekcji wychowania fizycznego.
  • Nauczyciele są coachem, krytycznym przyjacielem w pokonywaniu słabości.
  • Sfilmowanie fragmentów lekcji w celu dokumentowania pracy nauczycieli i promowania dobrej praktyki na lekcji wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej nr 1 w Swarzędzu.

Projekt prowadzony jest przez nauczycielki wychowania fizycznego Panią Joannę Kunkel oraz Panią Magdalenę Bajer.

ZAPRASZAMY WAS DO OGLĄDANIA RELACJI Z LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Z NASZYM UDZIAŁEM.

JUŻ NA SAMYM POCZĄTKU WRZEŚNIA WYSTARTOWALIŚMY Z NASZĄ INNOWACJĄ.

POZNAJEMY ZASADY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO

Na pierwszych wspólnych lekcjach wychowania fizycznego poznaliśmy zasady oceniania kształtującego.

Następnie poznaliśmy rożne formy rozgrzewki tanecznej do ulubionych utworów muzycznych np. „Zabawa lustro”, „Taneczna piłka” i inne.

POZNAJEMY RÓŻNE FORMY ROZGRZEWKI Z WYKORZYSTANIE STEPÓW .

Na początku lekcji poznaliśmy zabawę integracyjną „Zapamiętaj moje imię”.

STEP AEROBIK

Step Aerobik – to forma zajęć fitness, do których wykorzystuje się specjalną, ok- 20 – centymetrową platformę zwaną stepem. Ćwiczenia ze stepem odbywają się w rytm skocznej muzyki, polegają na dynamicznym wchodzeniu i schodzeniu ze stopnia na różne sposoby Jest to kombinacja ćwiczeń połączona z aerobikiem. Step doskonale wpływa na poprawę sylwetki, wzmacnia mm. ud, mm. pośladków i mm. łydki.

POZNAJEMY ĆWICZENIA KSZTAŁTUJĄCE ZE WSTAŻKĄ GIMNASTYCZNĄ.

Podczas lekcji wychowania fizycznego wykorzystujemy również różne pomoce dydaktyczne takie jak np. wstążki gimnastyczne, z którymi lubimy bardzo ćwiczyć.

Wstążka gimnastyczna – jest jednym z obowiązkowych przyrządów z jakim występują zawodniczki w gimnastyce artystycznej. Wstążka wykorzystywana jest zarówno w układach indywidualnych, jak i zespołowych. Przybór ten wykonany jest z satyny lub innego podobnego materiału, jej kolor nie ma znaczenia – zwykle jest dopasowany do stroju zawodniczki. Do ćwiczeń ze wstążką zaliczamy min. podrzuty, koła, wężyki i inne.

POZNAJEMY NOWOCZESNE FORMY AKTYWNOSCI FIZYCZNEJ PRZY MUZYCE AEROBIK DANCE, ZUMBA KIDS , Cheerleading – taniec z pomponami.

W czasie naszych lekcji poznajemy różne formy aktywności fizycznej np. taniec z pomponami w formie cheerleadingu.

Bardzo lubimy taniec z pomponami, sprawia on nam dużo radości!

NA ZAKOŃCZENIE LEKCJI KAŻDY Z NAS LOSOWAŁ KARTECZKĘ Z MIŁYM SŁOWEM NA PODSUMOWANIE NASZEJ PRACY PODCZAS DZISIEJSZEJ LEKCJI;)

POZNAJEMY ZABAWY INTEGRACYJNE Z RÓŻNYMI PRZYBORAMI

np. „ZNAJDŹ SWÓJ KOLOR”, WYPRAWA NA GRZYBY”.

ZABAWA „ZNAJDŹ SWÓJ KOLOR”

ZABAWA „WYPRAWA NA GRZYBY”

POZNAJEMY RÓŻNE FORMY TRENINGU – CARDIO DRUMMING

CARDIO DRUMMING – DBAMY O FORMĘ PODCZAS GRY NA PERKUSJI!

CARDIO DRUMMING – „bębnienie cardio” jest, to świetna forma aktywności fizycznej, którą można dodać do planu treningowego.

Taka forma treningu jest przeznaczona dla każdej kategorii wiekowej np. dzieci, młodzieży, seniorów.

Ćwiczenia można wykonywać bez muzyki lub w rytm dowolnej muzyki, która posiada różne tempo.

Potrzebny jest tylko sprzęt w formie piłek gymball, wiaderko, pałeczki do gry na perkusji oraz dużo pozytywnego uśmiechu.

W USA i Kanadzie w wielu szkołach powstał Program DrumFIT. Zarówno dzieci, jak i młodzież są zachwycone tym połączeniem ćwiczeń muzycznych i fizycznych.

Twórcy tego programu twierdzą, że poprawia on zarówno fizyczną, jak i emocjonalną kondycję uczniów. Uczą się robić coś razem będąc aktywnymi fizycznie.

Na sesjach cardio perkusyjnych dzieci uderzają najlepiej jak potrafią i wszyscy są w pełni usatysfakcjonowani z ich wysiłku.

Bardzo lubimy innowacyjne formy nauczania na naszych lekcjach wychowania fizycznego oraz poznawać nowe pomoce dydaktyczne.

ZALETY GRY NA PERKUSJI CARDIO:

  • jest dostosowany do każdej grupy wiekowej;
  • poprawia samopoczucie i niweluje negatywne skutki stresu;
  • poprawia aktywność fizyczną;
  • sprzęt do ćwiczeń jest w odpowiedniej cenie;
  • jest przeznaczony dla każdej grupy wiekowej – łączy pokolenia;
  • granie na perkusji to świetna zabawa.

NASZĄ LEKCJĘ PODSUMOWALIŚMY WSPÓLNIE EWALUACJĄ GRAFICZNĄ W POSTACI PUDEŁKA ODPOWIADAJAC NA ZADANE PYTANIE:

275035009_306646178047092_1714075929039155667_n.png (1748×1240)

DOSKONALIMY WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE W CZASIE GRY „CZTERY OGNIE”

W czasie lekcji wychowania fizycznego poznajemy również różne gry rekreacyjne, które uczą współpracy w zespole np. „Cztery Ognie”.

Uczniowie w czasie gry doskonalą również podania i chwyt piłki, koordynację wzrokowo ruchową, orientację w przestrzeni, zwinność oraz szybkość reakcji.

Pamiętają również o zasadach fair play, które są ważne zarówno w życiu jak i w sporcie.

Każdą naszą lekcję podsumowujemy wspólnie z uczniami ewaluacją.

Poniżej na przykładzie plakatu graficznego „Balon”

uczniowie indywidualnie odpowiadali na zadanie pytanie:

Co było dziś atrakcyjnego na lekcji?

Co było dziś nie atrakcyjnego na lekcji?

STRETCHING W TRENINGU SPORTOWYM

Podczas lekcji wychowania fizycznego uczniowie oprócz wiedzy praktycznej – wykonywania poszczególnych ćwiczeń fizycznych wynoszą również wiedzę teoretyczną, która przydaje się w życiu.

Na ostatniej wspólnej lekcji w kl. IV a, c gr. dziewcząt oraz w kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna zrealizowałyśmy wspólnie temat z innowacji pedagogicznej dotyczący „Stretchingu w treningu sportowym”, wykorzystując w tym celu TIK – laptopa/rzutnik/ projektor.

Przekazałyśmy uczniom wiedzę na temat rozgrzewki – jaką pełni funkcję w treningu sportowym oraz jaką funkcję pełnią mięśnie.

Omówiłyśmy z uczniami podstawowe ćwiczenia rozciągające wraz z pokazem poszczególnych mięśni jakie są rozciągane przy wykonywaniu danego ćwiczenia oraz w jaki sposób rozciągać poszczególne partię mięśni.

Odpowiedzieliśmy sobie również na pytanie: W jaki sposób należy zregenerować mięśnie po wysiłku fizycznym?

Po przeprowadzeniu wspólnej „burzy mózgu” wśród naszych odpowiedzi znalazły się następujące przykłady: rozciąganie, rolowanie, kąpiel, automasaż, odpowiednie odżywianie, picie wody, odpoczynek, relaks.

Na zakończenie lekcji przeprowadziliśmy wspólnie z uczniami ewaluację lekcji.

Dokończ zdanie: dzisiejsza lekcja podobała mi się ponieważ?

Poniżej przykładowe odpowiedzi uczniów:

Stenia: To była ciekawa lekcja, ponieważ Panie przekazały nam dużo ciekawej wiedzy.

Natasza: Było ciekawie i miło.

Martynka: Ponieważ zobaczyłyśmy jakie mięśnie są rozciągane podczas wykonywania ćwiczeń.

Franek: Ponieważ wykonywaliśmy wspólnie ćwiczenia.

DOSKONALIMY WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE W CZASIE WYŚCIGÓW RZĘDÓW

W czasie wyścigów rzędów doskonalimy nie tylko współpracę w zespole, poszczególne cechy motoryczne ale i również logiczne myślenie przy wykonywaniu różnych zadań.

Na lekcji wychowania fizycznego wprowadzamy również korelację między przedmiotową np. podczas wykonywania ćwiczeń połączonych z działaniami np. z matematyki (dodawanie, odejmowanie, dzielenie czy mnożenie), z plastyki – doskonalenie rysunku, wyobraźni plastycznej.

Lekcje podsumowaliśmy ewaluacją wykorzystując plakat w postaci „Tarczy strzeleckiej”, na której to uczniowie zaznaczali swoje odpowiedzi na zadane pytania.

POZNAJEMY NOWOCZESSNE FORMY AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ PRZY MUZYCE

ZUMBA DANCE

Zumba – jest to program treningowy zawierający wszystkie elementy fitnessu: cardio, pracę mięśni, równowagę i gibkość. Choreografie inspirowane są głównie tańcami latynoskimi (salsa, merengue, cumbia, reggaeton, soca, samba, tango, flamenco). Zumba zawiera w sobie elementy tańca i aerobiku. Jej choreografia łączy w sobie takie style, jak: hip-hopsocasambasalsamerenguemambosztuki walki oraz elementy Bollywood i tańca brzucha.

ŹRÓDŁO: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zumba

Na dzisiejszej lekcji rozgrzewkę rozpoczęliśmy w tanecznej formie z wykorzystanie TIK – Programu Just Dance.

Następnie doskonaliliśmy kroki taneczne do utworu Jerusalem oraz Country Dance.

Uczniowie świetnie sobie poradzili z opanowaniem kroków tanecznych w rytm zumby.

Na lekcji panowała wesoła atmosfera.

Na zakończenie lekcji zrobiliśmy wspólnie ewaluację lekcji wykorzystując w tym celu plakat przygotowany przez Panią Asię oraz Panią Magdę.

Wspólnie odpowiedzieliśmy sobie na zadane pytanie:

Napisz „jedno” słowo, które chciałbyś/chciałabyś żeby towarzyszyło Ci w tym roku;)

LEKCJA NAM SIĘ BARDZOO PODOBAŁA.

BYŁO RYTMICZNIE, TANECZNIE – ZUMBOWO I WESOŁO;)

Magdalena Bajer

Joanna Kunkel

WYKORZYSTANIE NARZĘDZI BOOST NA LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(TWORZENIE WŁASNYCH POMOCY DYDAKTYCZNYCH NP.KARTY PRACY, PLAKATY, KARTECZKI SAMOPRZYLEPNE I WIELE INNYCH)

„ZAPAMIĘTAJ MOJE IMIĘ”

„GAZETKA SZKOLNA”

KARTA PRACY „TYDZIEŃ DOBRYCH MYŚLI – JAK BYĆ SZCZĘŚLIWYM”

KOŁO FORTUNY „POZNAJMY SIĘ WZAJEMNIE”

KARTY „MOJEJ SUPER MOCY

„SŁOIK DOBRYCH SŁOW”

BALON

PLAKAT „MOJE MOCNE STRONY”

POZYTYWY NA KARTECZKACH SAMOPRZYLEPNYCH np. miłe zwroty

PYTANIE NA „DZIEŃ DOBRY”

„MAGICZNA GWIAZDKA”

„KOPERTA Z MIŁYM SŁOWEM”

NA PODSUMOWANIE LEKCJI

PUDEŁKO Z POZYTYWNYM SŁOWEM

Joanna Kunkel

Magdalena Bajer

ODWIEDZINY „III B” W PROFESJONALNEJ SZKOLE AKROBATYKI

We wtorek 26.04 dziewczynki z klasy sportowej ]wraz ze swoją trenerką Agnieszką Patyk odwiedziły Profesjonalną Szkołę Akrobatyki w Poznaniu ??‍♀️?? Była to pierwsza taka wycieczka klasy sportowej w historii.

Dziewczyny miały okazję trenować z Wicemistrzynią Świata Aerial Hoop 2019 – Natalią Kopielską, która przybliżyła im nieznaną dotąd dyscyplinę – Aerial Hoop.??

AERIAL HOOP jest to taniec w powietrzu, łączący elementy akrobatyczne z wykorzystaniem koła cyrkowego zawieszonego pod sufitem. Wzmacnia siłę naszych mięśni, pozytywnie wpływamy na układ krążenia i oddychania, ulepsza koordynację ruchową, jakość i efektywność naszych ruchów.

Specjalnie przystosowana sala w Szkole Akrobatyki, wyposażona w profesjonalny, najwyższej klasy sprzęt akrobatyczny wywarła na uczestniczkach ogromne wrażenie. Po zapoznaniu się z przyrządem i odpowiedniej rozgrzewce dziewczyny poznały wiele ciekawych ćwiczeń oraz figur, które wykorzystały w choreografii przygotowanej przez p. Natalię.

Zapraszamy do fotorelacji z pierwszego treningu Aerial Hoop naszych BARDZO odważnych sportsmenek?‼️

KONKURS

” TANIEC Z GWIAZDAMI – online”

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie z okazji zbliżającego się Międzynarodowego Dnia Tańca uczniów kl. I – III

oraz kl. IV -VIII

Dołącz do nas…zatańcz z nami..to na Ciebie dziś czekamy;)

Szczegóły konkursu znajdziecie poniżej:

Regulamin konkursu
Cel:

  1. Konkurs ma na celu popularyzację tańca wśród dzieci i młodzieży szkolnej jako formy
    spędzania czasu wolnego.
  2. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień tanecznych uczniów.
  3. Rozwijanie wrażliwości artystycznej, wyobraźni i ekspresji twórczej u dzieci.
  4. Rozbudzanie zainteresowań tańcem i muzyką.
  5. Rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz przełamanie strachu przed
    szerszą publicznością.

Termin Konkursu:

  1. Startujemy: 12.04.2022 r.
  2. Zakończenie: 05.05.2022 r.
  3. Ogłoszenie wyników: 09.05.2022 r.

Uczestnicy:

  1. Konkurs skierowany jest do uczniów kl. I-III oraz IV –VIII

Nagrody:

  1. Trzy pierwsze wyróżnione miejsca na każdym etapie edukacyjnym (kl. I –III oraz
    kl. IV-VIII) zostaną nagrodzone dyplomem oraz pucharem.
  2. Wszystkie osoby, które wezmą udział w konkursie otrzymają ocenę celującą z
    wychowania fizycznego.

Kategorie konkursu:
Konkurs składa się z 2 kategorii do wyboru:
I układ taneczny solo – 1 osoba
II układ taneczny duet – 2 osoby, trio – 3 osoby

Dodatkowe informacje:

  1. Układ taneczny może być z dowolnym przyborem np. koło hula – hop, wstążka
    gimnastyczna, piłka, pompony czy z chustą lub bez przyboru.
  2. Można stosować jeden utwór lub mix muzyczny, można wykorzystać aplikację tik tok,
    InShot i inne.
  3. Nagraj filmik – nie krótszy niż 35 sek. oraz nie dłuższy niż 1.20 i prześlij go do
    nauczycieli na Platformie Teams.

Zasady konkursu:

  1. Zgłoś swój udział w konkursie na platformie Teams na czacie u Pani Joanny Kunkel
    kl. I – VIII oraz u swoich nauczycieli wychowania fizycznego.
  2. Podaj swoje imię i nazwisko oraz klasę (wysłany do konkursu przez Ciebie filmik jest
    zgodą do wzięcia udziału w konkursie oraz zamieszczenie go na Platformie Teams
    |w zakładce “Taniec z Gwiazdami” oraz na stronie internetowej szkoły (facebook).
  3. Wybierz kategorię konkursu.
  4. Przygotuj pomysł na układ taneczny do dowolnej muzyki wybranej przez siebie i
    prześlij nam swój filmik.

Ocena:
Jury przy ocenianiu układów będzie brało pod uwagę:

  1. Poczucie rytmu (0 – 2 pkt);
  2. Synchronizację ruchu z muzyką (0 – 2 pkt);
  3. Choreografię -wykorzystanie przestrzeni (0 – 3 pkt)
  4. Ogólny wyraz artystyczny – strój, dowolny przybór np. koło hula – hop, wstążka
    gimnastyczna, pompony, piłka, chusta. (0-3 pkt).

Talentów tanecznych macie wiele, więc pokażcie je wszystkim mali i duzi przyjaciele.

Czekamy na Wasze wspaniałe roztańczone pomysły!

Powodzenia!

Komisja sędziowska: Małgorzata Tarczewska, Joanna Kunkel, Katarzyna Nadulicz, Agnieszka Patyk, Karolina Gruszczyńska.

Koordynator konkursu:
Joanna Kunkel we współpracy z chętnymi nauczycielami uczącymi w danych klasach wychowania fizycznego.

Dołącz do nas na Platformie Teams i stwórz z nami nie zapomnianą roztańczoną galerię!

Joanna Kunkel

TANECZNE SKSY VOL. 2

W tym semestrze nasza szkoła ponownie dołączyła do programu „Aktywny powrót do szkoły -WF z AWF”. Program stworzony przez Ministerstwo Edukacji i Nauki ma na celu walkę ze skutkami pandemii koronawirusa.

Dwoje nauczycieli WF zdecydowało się na utworzenie zajęć dodatkowych w ramach programu: p. Agnieszka Patyk oraz p. Maciej Kowalczyk.

Zapraszamy wszystkie chętne dziewczęta na zajęcia taneczne prowadzone przez p. Agnieszkę Patyk w poniedziałki i piątki o godz. 12:40 – 13:25.

Zgody na udział w zajęciach oraz szczegółowe informacje znajdziecie u nauczycieli WF.

KLASOWY TURNIEJ GRY W TCHOUKBALL 

“STASZICOWE DZIECI NA SPORTOWO” 

Z okazji Święta Patrona Szkoły uczniowie klasy V b w ramach integracji po powrocie uczniów do szkoły z nauki kształcenia na odległość na wspólnych zajęciach z wychowawcą klasy wzięli udział w Klasowym Turnieju Gry w Tchoukball. 

Przed rozpoczęciem Turnieju uczniowie kl. V b wraz z wychowawcą minutą ciszy uczcili pamięć poległych żołnierzy oraz cywilów, którzy bohatersko walczyli w obronie swojego kraju Ukrainy.

Od 24 lutego 2022 r. trwa inwazja Rosji na Ukrainę.

Wśród Ukraińskich obywateli tego kraju każdy z nas ma swoich znajomych.

Jesteśmy w tym trudnym czasie sercem razem z Wami.

Podczas rozegranego Turnieju Gry w Tchoukball uczniowie doskonalili takie umiejętności jak: rzut piłki na bramkę, podania i chwyt piłki, kooordynację wzrokowo ruchową, współprace w zespole oraz ducha walki fair play.   

Klasa była podzielona na 3 drużyny.

Każda drużyna wymyśliła dla siebie nazwę: grupa I “Ninja”, grupa II “Biedroneczki”, grupa III “Zajączki”.

Wszystkie drużyny miały swoich kapitanów: Wojtka, Szymona oraz Olina. 

Rozegrano mecze systemem “każdy z każdym”.

Walka i dobra zabawa była do samego końca, a na twarzy dzieci panował przez cały czas uśmiech. 

Wszyscy uczniowie w czasie gry wzajemnie się wspierali i dopingowali. 

Rywalizacja końcowa Turnieju przedstawia się następująco:   

Grupa I “Ninja”– I miejsce (złoty medal) 

Grupa III “Zajączki” – II miejsce (srebrny medal) 

Grupa II “Biedroneczki” – III miejsce (brązowy medal) 

Wszyscy uczniowie byli zadowoleni z niespodzianki przygotowanej przez Panią z okazji Święta Patrona naszej szkoły. 

Na zakończenie turnieju każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy medal dzięki współpracy i wsparciu naszych kochanych rodziców.

 Poniżej zapraszamy do obejrzenia naszej foto – relacji z turnieju: 

Joanna Kunkel

POKAZ TANECZNY KLASY „III B” Z OKAZJI ŚWIĘTA PATRONA

Z okazji Święta Naszego Patrona – Stanisława Staszica klasa sportowa III b o profilu taneczno-gimnastycznym przygotowała nową, taneczną choreografię.

W tym roku ze względu na sytuację epidemiologiczną nie odbyła się uroczysta akademia, na której nasze tancerki mogłyby się zaprezentować przed szkolną społecznością.

To nas jednak nie powstrzymało aby przedstawić wszystkim nasze nowe umiejętności.

Trenerka dziewczyn p. Agnieszka Patyk nagrała przygotowaną choreografię i umieściła ją na szkolnym profilu Facebook-owym oraz YT. Pani Agnieszka sama przygotowała stroje dla tancerek szyjąc spódniczki i opaski na głowę.

Zachęcamy wszystkich do odwiedzenia profilu na FB: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Staszica w Swarzędzu, gdzie również zamieszczane są poczynania naszych zdolnych dziewczyn.

LINK DO UKŁADU:

ŚWIĘTO PATRONA SZKOŁY

Najważniejsze święto naszej szkoły „Dzień Patrona” – Stanisława Staszica obchodzimy 3 marca. W tym roku dzień ten świętowaliśmy w innych okolicznościach niż zazwyczaj ze względu na sytuację epidemiologiczną.

Co roku obchodom Święta Patrona Szkoły towarzyszyły: uroczysta akademia, rozdanie nagród, występy artystyczne. W tym roku część artystyczna została zaprezentowana w formie nagranego filmu.

Część artystyczną przygotowały: p. Małgorzata Kruszona, p. Halina Modrzyńska natomiast choreografią oraz montażem filmu zajęła się p. Agnieszka Patyk.

W nagraniach wzięła udział klasa II b oraz IV b.

??Serdecznie zapraszamy całą społeczność szkolną – uczniów, rodziców, nauczycieli, pracowników oraz wszystkich przyjaciół naszej szkoły do obejrzenia poniższego filmu. ??

LINK DO VIDEO:

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE – PEKIN 2022

Wykorzystanie TIK podczas lekcji zdalnych

Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022 [SERWIS SPECJALNY] — Radio Łódź

Zimowe Igrzyska Olimpijskie są drugą największą – po letnich Igrzyskach – imprezą sportową na świecie.

XXIV Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022 rozpoczęły się 4 lutego i potrwają do 20 lutego.

Podczas zdalnego nauczania dziewczyny z klas 7 A, 7 c i 7 D były na bieżąco z informacjami dotyczącymi tej ogromnej, sportowej imprezy. Uczennice dowiedziały się jaka jest historia Zimowych Igrzysk, oglądały ceremonię otwarcia, poznały dorobek Polskich sportowców od samego początku ich trwania. Poznały wszystkie zimowe dyscypliny olimpijskie oraz dyscypliny pokazowe.

Warto zapamiętać, że Zimowe Igrzyska Olimpijskie odbywają się co cztery lata. Pierwsze Zimowa Igrzyska odbyły się w roku 1924 w Chamonix we Francji.

Pierwotnie pierwszych dziewięć dyscyplin sportowych rozgrywanych na Igrzyskach były to: bobsleje, curling, hokej na lodzie, patrol wojskowy (poprzednik późniejszego biathlonu), narciarstwo biegowe, kombinacja norweska, skoki narciarskie, łyżwiarstwo figurowe i łyżwiarstwo szybkie.

Pekin, gdzie odbywają się Igrzyska Zimowe w roku 2022, jest pierwszym miastem, w którym odbyły się zarówno Letnie, jak i Zimowe Igrzyska Olimpijskie.

W obecnie trwających igrzyskach wzięło udział 91 państw. Polska Reprezentacja Olimpijska, która wystąpi w Chinach liczy 57 sportowców (30 kobiet, 27 mężczyzn). 28 naszych młodych sportowców zadebiutuje na olimpijskich arenach.

Dziewczyny z klas siódmych, wykorzystując rozmaite aplikacje komputerowe przygotowały plakaty na temat Zimowych Igrzysk Olimpijskich.

Zapraszamy do obejrzenia galerii 😉

PROGRAM „OWOCE I WARZYWA ORAZ PRZETWORY MLECZNE W SZKOLE”

Podczas wspólnej lekcji wychowania fizycznego przypomnieliśmy sobie zasady zdrowego odżywiania.

Pani Asia przygotowała dla nas filmik oraz przeprowadziła z nami pogadankę na temat zdrowego odżywiania.

W czasie lekcji prezentowaliśmy również swoje zdrowe lunchboxy.

Rozmawialiśmy również na temat Programu Edukacyjnego „Owoce i warzywa w szkole”, w którym bierzemy udział.

Projektowaliśmy plakaty z hasłami dotyczącymi zdrowego odżywiania.

Poniżej przedstawiamy wybrane projekty plastyczne:

Nikola.K
Laura.S
Krzysiu.F
Paulina.H
Zosia.S
Natalia S.
Wojtek. J
Mateusz. W
Magda. T

Oliwia. K i Adrian. Ł

Zosia. L i Szymon. W

Olin. G
Zuzia. D

Joanna Kunkel

BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE

Ferie zimowe to czas wspaniałej beztroskiej zabawy i odpoczynku od nauki.

To czas spędzony z bliskimi oraz przyjaciółmi.

Mamy nadzieję, że tegoroczne ferie mimo panującej pandemii Covid – 19 będą białe, mroźne i radosne oraz bezpieczne i zdrowe.

Poniżej załączam Wam dla przypomnienia kilka Zasad bezpieczeństwa zachowania się podczas ferii zimowych.

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS FERI ZIMOWYCH

TWOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO JEST NAJWAŻNIEJSZE, WIĘC PAMIĘTAJ:

1.Zawsze baw się w bezpiecznym miejscu pod opieką rodziców lub dorosłych.

2.Do uprawiania sportów zimowych wybieraj tylko bezpieczne miejsca!

3. Pamiętaj o zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa związanych z Covid – 19: dystans społeczny, maseczka, dezynfekcja rąk.

4.Wychodząc na dwór pamiętaj o właściwym ubraniu!

5.W momencie, gdy wyczujesz, że twoje ubranie jest mokre udaj się do domu by je zmienić na suche!

6.Często pij gorące napoje.

7.W czasie zabaw śnieżkami nie wybieraj za cel ludzi, zwierząt, ani żadnych szklanych przedmiotów!

8.Nigdy nie zjeżdżaj na sankach w pobliżu dróg.

9.W czasie ferii nie spędzaj zbyt dużo czasu przed komputerem!

10.Pamiętaj o telefonach alarmowych straż pożarna 998, policja 997, pogotowie 999 i numer ratunkowy 112.

11.Pod żadnym pozorem nie wchodź na zamarznięte zbiorniki wodne!

12.W kontaktach z obcymi pamiętaj o swoim bezpieczeństwie!

13.Jeśli jesteś sam w domu nie otwieraj drzwi obcym!

14.Pamiętaj o zdrowym odżywianiu, owoce i warzywa zawierają dużo witamin przydatnych w zimne dni!

15. ODOPCZYWAJ, BAW SIĘ I SPĘDZAJ CZAS Z BLISKIMI;)

WSPANIAŁYCH FERII DLA WSZYSTKICH!!!

Joanna Kunkel

PODSUMOWANIE PROJEKTU „WF Z AWF”

Celem projektu „WF z AWF” była poprawa i monitoring stanu kondycji fizycznej dzieci i młodzieży po powrocie do zajęć stacjonarnych – walka ze skutkami pandemii koronawirusa.

Troje nauczycieli Wychowania Fizycznego zdecydowało się dołączyć do projektu i zorganizować dodatkowe godziny zajęć, w ramach których nasi uczniowie mogli realizować swoje zainteresowania oraz poprawić kondycję fizyczną.

Pani Agnieszka Patyk prowadziła zajęcia taneczne dla dziewcząt z klas II, III, IV, VI i VII. Dziewczyny przez kilka miesięcy poznawały taneczne techniki, rozwijały swoje umiejętności, poprawiały kondycję fizyczną a także zdobyły nowe przyjaźnie.

Zajęcia przebiegały w pozytywnej, radosnej atmosferze. Czas spędzony z osobami, które podzielają naszą pasję jest bezcenny. Kolejny raz potwierdziliśmy, że uczniowie „Jedynki” kochają taniec.

INNOWACJA „TANECZNA FORMA KIBICOWANIA – POZNAJEMY CHEERLEADING”

Cel główny:

  1. Zainteresowanie uczniów nową formą aktywności jaką jest Cheerleading,
  2. Podniesienie atrakcyjności lekcji wychowania fizycznego,
  3. Podniesienie sprawności fizycznej uczniów.

Cele szczegółowe:

  1. Zdobycie wiedzy dotyczącej historii, idei Cheerleadingu,
  2. Wzrost siły i wytrzymałości tkanki mięśniowej, redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej, zwiększenie wydolności krążeniowo – oddechowej,
  3. Kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej poprzez pracę z pomponami i innymi przyrządami,
  4. Przygotowanie układu tanecznego i zaprezentowanie go przed społecznością szkolną,
  5. Wyrobienie poczucia własnej wartości, kultury osobistej oraz szacunku dla innych osób,
  6. Kształtowanie nawyków prawidłowej postawy i estetycznego poruszania się,
  7. Kształtowanie umiejętności pracy w zespole, wzajemne motywowanie i wspieranie.

Dziewczęta klasy 7a kilka miesięcy poznawały Cheerleading od podszewki. Poznały historię tego sportu na świecie i w Polsce. Z charakterem i ideą tej dyscypliny zapoznała dziewczyny pani Agnieszka, która przez wiele lat była cheerleaderką poznańskiej drużyny piłkarskiej „Lech Poznań”. Pani Agnieszka przedstawiła własne zdjęcia i filmy z wielu pokazów tanecznych oraz opowiedziała o tym sporcie na bazie własnych doświadczeń.

Cheerleading to dyscyplina składająca się z elementów gimnastyki, tańca i akrobacji wykonywana w celu kibicowania zespołom sportowym w czasie meczów.

Cheerleading najpopularniejszy jest w USA, ale przyjął się też w wielu innych krajach (między innymi w Polsce).

W USA ta forma dopingu związana jest przede wszystkim z futbolem amerykańskim i – w mniejszym stopniu – z koszykówką. W sportach takich jak piłka nożna, hokej, siatkówka występuje rzadko.

Ciekawostką jest to, że w latach studenckich cheerleading uprawiało wiele przyszłych gwiazd. Sandra Bullock była cheerleaderką w szkole średniej, podobnie jak Miley Cyrus, Madonna, Cameron Cruz, Jennifer Lawrence, Eva Longoria, Lindsay Lohan.

Wśród cheerleaderów byli też czterej późniejsi prezydenci USA – George W. Bush, Ronald Regan, Dwight D. Eisenhower i Franklin D. Roosevelt.

Is it true that cheerleading was initially a male only sport at Ivy League  schools? - Quora
4 U.S. Presidents You Didn't Know Were Cheerleaders - FloCheer

Dziewczyny przekonały się, że do tego sportu nie wystarczą tylko umiejętności taneczne. Cheerleading wymaga dużej sprawności fizycznej, elastyczności, gibkości oraz wytrzymałości. Podczas innowacji dziewczyny bardzo często pracowały w grupach lub parach, motywowały się wzajemnie i wspierały. Nowo poznana dyscyplina nauczyła je, że współpraca popłaca oraz, że siła jest w zespole i wszyscy pracują na zachwycający efekt końcowy.

Jednym z najbardziej wyczekiwanych momentów był trening z wykorzystaniem pomponów – nie odłącznym atrybutem cheerleaderek. Doskonalenie choreografii z pomponami sprawiało dziewczynom wiele radości i obudziło mnóstwo pozytywnych emocji. Nie da się ukryć, że siódmoklasistki pokochały tę formę taneczną i nie mogą doczekać się występu podczas szkolnych uroczystości.

Innowacja miała na celu zaprezentowanie korzyści płynących z nowo poznanej dyscypliny jaką jest Cheerleading. Zajęcia w tej formie wpłynęły na poprawę kondycji fizycznej dziewcząt.

Taniec wyzwala pozytywne uczucia, reguluje napięcie nerwowe, które coraz częściej niszczy psychikę. Zajęcia taneczne sprzyjają odprężeniu psychicznemu, zmniejszają napięcie i likwidują źródła frustracji. Dzieci wyzbywają się kompleksów, zahamowań, otwierają się na świat, są spontaniczne i bardzo często odnajdują swoje miejsce w grupie rówieśniczej.

MIKOŁAJKOWY TURNIEJ GRY W „BALONIADĘ” 

Z okazji Mikołajek uczniowie klasy V b na lekcji wychowania fizycznego wzięli dziś udział w “Mikołajkowym Turnieju Gry w “Baloniadę”.  

Uczniowie w czasie gry doskonalili takie umiejętności jak: rzut i chwyt piłki, kooordynację wzrokowo ruchową, współprace w zespole oraz ducha walki fair play.  

Klasa była podzielona na 4 równe drużyny. Każda drużyna wymyśliła dla siebie nazwę: grupa I “Szalone Mikołaje”, grupa II Śnieżynki, grupa III “Reniferki” oraz grupa IV “Bałwanki”. Wszystkie drużyny miały swoich kapitanów: Antosie, Paulinę, Wiktora i Olina.  

Uczniowie przygotowali również na dziś wesołe stroje Mikołajkowe;)  

Rozegrano mecze systemem “każdy z każdym”. Walka i zabawa była do samego końca, a na twarzy dzieci panował cały czas uśmiech 

Wszyscy uczniowie w czasie gry wzajemnie się wspierali i dopingowali 

Rywalizacja końcowa Turnieju przedstawia się następująco:  

Grupa I “Szalone Mikołaje” – I miejsce  

Grupa III “Renifery” – II miejsce  

Grupa IV “Bałwanki” – III miejsce  

Grupa II “Śnieżynki” – IV miejsce  

Wszyscy uczniowie byli zadowoleni z niespodzianki Mikołajkowej przygotowanej przez Panią. Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał Mikołajkowy upominek oraz słodki poczęstunek

 Mikołajkowego dnia dla Wszystkich!  

Poniżej zapraszamy do obejrzenia naszej foto – relacji z turnieju:

Joanna Kunkel

TANECZNE SKSY – PROGRAM „WF Z AWF”

W tym roku szkolnym nasza szkoła dołączyła do programu stworzonego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki – Aktywny powrót do szkoły „Wf z Awf”.

Celem projektu jest poprawa i monitoring stanu kondycji fizycznej dzieci i młodzieży po powrocie do zajęć stacjonarnych – walka ze skutkami pandemii koronawirusa.

Nauczyciele, którzy zdecydowali się na udział w projekcie utworzyli „Sport kluby”. Celem Sport Klubów jest monitorowanie stanu kondycji fizycznej dzieci i młodzieży oraz wsparcie uczniów w powrocie do pełnej sprawności fizycznej po długotrwałym okresie nauki zdalnej.

Wiedząc, że uczniowie „Jedynki” kochają taniec Pani Agnieszka Patyk utworzyła grupę, która podczas zajęć dodatkowych realizuje tematy związane z tańcem. Zainteresowanie zajęciami było większe niż podejrzewaliśmy. Chęć udziału w Tanecznych Sks-ach zgłosiło prawie 30 dziewcząt z drugich, trzecich, czwartych, szóstych i siódmych klas ! <WOW>

Dążymy do tego aby realizować zainteresowania naszych uczniów i spełniać ich oczekiwania. Bardzo się cieszymy, że nasz pomysł idealnie trafił w potrzeby naszych podopiecznych.

Poniżej fotorelacja z tanecznych zajęć z Panią Agnieszką.

EGZAMIN PRAKTYCZNY NA KARTĘ ROWEROWĄ

Dnia 13 października z samego rana uczniowie klasy V b oraz klasy V a uzyskali zaliczenie z egzaminu praktycznego na Kartę Rowerową.

GRATULUJEMY naszym rowerzystom. brawo uczniowie!

Życzymy im bezpieczeństwa na drodze.

Pamiętajcie o odblaskach i kaskach na głowę!!!

Straży Miejskiej w Swarzędzu DZIĘKUJĘMY za pomoc w przeprowadzeniu egzaminu na Kartę Rowerową

Joanna Kunkel

WF Z AWF – ZAJĘCIA WSPOMAGAJĄCE OD X DO XII 2021 ROKU 

Patrick Miszczak 

Środa 14.20-15.05 gimnastyka sala korekcyjna 

Czwartek 14.20-15.05 szachy sala 12 

Piątek 14.20-15.05 gry zespołowe sala korekcyjna 

Maciej Kowalczyk 

Wtorek 16.10-16.55 gry zespołowe sala gimnastyczna 

Piątek 16.10-16.55 gry zespołowe sala gimnastyczna 

Agnieszka Patyk 

Poniedziałek 12.40 – 13.25 taniec sala korekcyjna 

Czwartek 14.20-15.05 taniec sala korekcyjna 

PRZYGOTOWANIA DO EGZAMINU PRAKTYCZNEGO NA KARTĘ ROWEROWĄ

CZAS START!

Na lekcji wychowania fizycznego pod okiem Pani Asi przygotowujemy sie do egzaminu praktycznego na kartę rowerową.

Mamy już opanowane manewry takie jak slalom, zatrzymanie oraz ósemka i skręt w prawo.

Przed nami krzyżówka i skręt w lewo.

Dzielnie ćwiczymy…mamy nadzieję,że wszystkim z klasy egzamin pójdzie dobrze…tego sobie życzymy.

Zosia.L

Wojtek

Antek

Kolejne manewry za nami;)

Dziś krzyżówkę opanowaną mamy!!!

Team V b

Joanna Kunkel

XVI MEMORIAŁ ARKADIUSZA GOŁASIA W SWARZĘDZU

WARSZTATY SIATKARSKIE DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH Z GMINY SWARZĘDZ PROWADZONE PRZEZ ZAWODNIKÓW Aluron CMC Warta Zawiercie

Dnia 24 września 2021 r. w piątkowe popołudnie w hali widowiskowo – sportowej Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie odbyły się siatkarskie warsztaty dla uczniów szkół podstawowych z gminy Swarzędz podczas XVI Agrobex Memoriału Arkadiusza Gołasia. 

Tuż po konferencji prasowej zorganizowano warsztaty dla uczniów szkół podstawowych gminy Swarzędz, które prowadzili trenerzy oraz zawodnicy Aluron CMC Warta Zawiercie.       

Na zaproszenie Pani Katarzyny Czajkowskiej – nauczyciela wychowania fizycznego ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie, nasze dziewczęta z grupy gimnastyczno – tanecznej miały okazję w nich uczestniczyć pod opieką Pani Joanny Kunkel.

Celem warsztatów było przede wszystkim zarażanie pasją do siatkówki młodzieży szkolnej oraz odciągnięcie uczniów od technologii komputerowej.

Uczniowie doskonalili umiejętności techniczne gry piłki siatkowej min. odbicia górne, dolne, umiejętność poruszania się po boisku, wykonanie bloku czy ataku pod okiem najlepszych na świecie gwiazd siatkówki.

Na zakończenie warsztatów każdy uczestnik mógł zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z gwiazdami siatkówki, zebrać pamiątkowe autografy czy przybić „piątkę”.

WSZYSCY SIĘ SUPER BAWILIŚMY!!!

Memoriał Gołasia, to nie tylko sportowe zmagania czołowych drużyn siatkówki , ale przede wszystkim idea uczczenia Arka – wybitnego człowieka i sportowca. Czcimy jego pamięć podczas sportowych turniejów , ale także przez naukę młodzieży.

Udział w warsztatach był dla nas kolejnym fajnym doświadczeniem oraz niesamowitym przeżyciem, a cenne wskazówki  zdobyte podczas warsztatów pozostaną w naszych głowach na zawsze.

XVI Agrobex Memoriał Arkadiusza Gołasia to impreza, która odbyła się już po raz trzeci w Gminie Swarzędz. Przez weekend rozgrywały się turnieje pod honorowym Patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Swarzędz Pana Mariana Szkudlarka. Hala widowiskowo – sportowa zamieniła się  w arenę siatkarskich zmagań, podczas których rywalizowały ze sobą drużyny.

Joanna Kunkel

Moje wspomnienia z XVI Memoriału Arkadiusza Gołasia w Swarzędzu

W dniach 25.09.2021 r. oraz 26.09.2021r. odbyły się mecze siatkówki podczas XVI Memoriału Arkadiusza Gołasia zorganizowanego w Swarzędzu .

Pierwszy mecz rozegrała Aluron CMC Warta Zawiercie z Sir Safety Conad Perugia.

Perugia wygrała z Wartą Zawiercie 3:2.

Drugi mecz rozegrała grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle z Projektem Warszawa.

W grupa ZAKSA wygrała z Projektem Warszawa 3:0.

W sobotę 26.09.2021 r. odbył się mecz Projekt Warszawa z Aluron CMC Warta Zawiercie.

Warszawa wygrała z Zawierciem.

Największe emocje były gdy grała Sir Safety Conad Perugia z Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. ZAKSA wygrała z Perugia.

Myślę że nigdy nie zapomnę tych dni i tych emocji.

Bardzo mi się podobało. Fajnie się patrzyło gdy ktoś gra.

Magdalena Taterka

II Integracyjny, sztafetowy Bieg im. Romana Firlika

24.09.2021. II Integracyjny Sztafetowy Bieg im. Romana Firlika. Każda szkoła startująca w zawodach musiała wystawić w sztafecie 14 zawodników w skład której wchodziło 5 dziewcząt (każda biegła 400 m), 5 chłopców (każdy biegł 800 m), mama dziecka (400 m), tata dziecka (1200), przyjaciel szkoły (1200) oraz nauczyciel (1200 m). Razem cały zespół musiał przebiec 10 km. Wszyscy zawodnicy reprezentujący JEDYNKĘ dali z siebie 100 %. Rywalizacja przebiegła w super wesołej i przyjacielskiej atmosferze. Nasza sztafeta przekroczyła linię mety na 5 miejscu. Spośród uczniów reprezentowali nas: Marika Droszcz VII d, Maja Kaźmierczak VII d, Nina Gryzka VIII d, Nikola Brzezińska VIII a, Julia Grądziel VII b, Paweł Ratajszczak-Tymczyk VII d, Wiktor Pruchniak VII b, Ignacy Puwałowski VII b, Oliwier Lesiuk VII d, Jakub Jankowiak VII d. Bardzo dziękujemy wszystkim zawodnikom, rodzicom, przyjaciołom szkoły oraz nauczycielom za poświęcony czas i super biegi. „Tam, gdzie są duże chęci, przeszkody nie mogą być zbyt wielkie.” Opiekunami drużyny oraz jednocześnie zawodnikami byli nauczyciele wychowania fizycznego Agnieszka Patyk i Maciej Kowalczyk. GRATULUJEMY !!!!!

III Memoriał im Zenona Baranowskiego

17.09.2021. III Memoriał im. Zenona Baranowskiego. Pierwsze zawody sportowe po bardzo długiej przerwie związanej z pandemią koronawirusa w których wystartowali uczniowie naszej szkoły. Były to zawody lekkoatletyczne dla dziewcząt i chłopców na dystansach sprinterskich – 60 m, 100 m, 200 m, 300 m. Jedynkę reprezentowali: Aleksandra Zielazna VII a, Natalia Wasyluk VII d, Marika Droszcz VII d, Alicja Smoczyńska VII c, Maja Kaźmierczak VII d, Marta Sowada VII a, Szymon Nowak VII d, Mateusz Jeger VII c, Hubert Malinowski VII d, Paweł Ratajszczak-Tymczyk VII d, Wiktor Pruchniak VII b, Jakub Jankowiak VII d, Adam Januszewski VII a, Patryk Stanek IV a, Wojciech Truskolawski IV b, Patryk Bzdak IV b, Krystian Droszcz VI b, Kryspian Urbaniak VI b, Amelia Węgrzyn V a , Zuzanna Brutkowska VI a, Izabela Bosy VI a, Konstancja Czajkowska VI a. W drużynowej klasyfikacji nasi sprinterzy zajęli 5 miejsce. Opiekunami naszej super ekipy byli nauczyciele wychowania fizycznego Agnieszka Patyk i Maciej Kowalczyk. GRATULUJEMY INDYWIDUALNYCH WYNIKÓW !!!!! BRAWO, BRAWO, BRAWO !!!!