Zadanie tygodnia 22-28.04. – klasa 8 A, B, C
Temat 4: Tworzymy stronę internetową „Podróże po stolicach Europy”
Na dzisiejszych zajęciach będziemy kontynuować tworzenie strony poświęconą stolicom państw europejskich.
W celu wykonania zadania proszę o zapoznanie się z materiałem w podręczniku na stronach 188-192 i zrobienie ćwiczeń:
5, 6, 7,8/192-195.
Możecie także zmodyfikować stronę, używając innych znaczników.
Efekty swojej pracy prześlijcie na platformę Teams (w zadaniach) lub na adres e-mail: kgruszczynskasp1@wp.pl do 28.04.2020r.
Do zobaczenia na platformie 🙂
Zadanie tygodnia 15.04.-21.04.
Temat 4: Tworzymy stronę internetową „Podróże po stolicach Europy”
Na dzisiejszych zajęciach będziemy tworzyć stronę poświęconą stolicom państw europejskich. Na stronie umieścimy m.in. fotografie oraz informacje o najciekawszych zabytkach lub ważnych obiektach.
W celu wykonania zadania proszę o zapoznanie się z materiałem w podręczniku na stronach 188-192 i zrobienie ćwiczeń: 2, 3, 4/189-192. Efekty swojej pracy prześlijcie na platformę Teams lub na adres e-mail: kgruszczynskasp1@wp.pl do 21.03.2020r.
Drodzy Uczniowie – pamiętajcie, że jestem do Waszej dyspozycji na platformie Teams w godzinach naszych zajęć z informatyki. W przypadku pytań proszę o kontakt 🙂
Klasy 8A, 8B, 8C
Zadanie tygodnia 01.04.-08.04.
Temat 3: Narzędzia do tworzenia stron internetowych
Proszę o zapoznanie się z materiałem 🙂
Strona WWW – podobnie jak tabela w arkuszu kalkulacyjnym, rysunek w edytorze grafiki czy tekst w edytorze tekstu – jest dokumentem komputerowym, zapisanym zwykle w pliku z rozszerzeniem htm lub html. Jest to plik tekstowy, w którym umieszcza się specjalne znaczniki języka HTML.
Do utworzenia prostej strony internetowej można zastosować:
- edytory plików tekstowych, w których sami wstawiamy znaczniki, np. Notatnik;
- edytory plików tekstowych dla programistów, np. Notepad ++, Programmer’s Notepad, Notepad3 (dostępne bezpłatnie w internecie);
- edytory tekstu pozwalające na pracę z dokumentem bez znajomości języka HTML (na ekranie edytora widzimy stronę tak, jak będzie wyglądać) oraz na zapis dokumentu w formacie HTML, np. w edytorze Microsoft Word taki zapis umożliwia opcja Zapisz jako/Strona sieci Web.
Edytory tekstu zawierają narzędzia pozwalające na szybkie przygotowanie strony WWW na podstawie szablonu lub istniejącego dokumentu. Korzystamy wówczas ze specjalnych poleceń (umieszczonych na pasku narzędzi), związanych z HTML, które automatycznie tworzą odpowiedni znaczniki HTML.
Do tworzenia rozbudowanej witryny stosuje się:
- specjalistyczne narzędzia przeznaczone dla osób zajmujących się tworzeniem stron internetowych; podczas tworzenia witryny wymagana jest zazwyczaj znajomość baz danych i skryptowych języków programowania;
- systemy zarządzania treścią (CMS) – narzędzia pozwalające na szybkie i łatwe utworzenie strony internetowej (nawet rozbudowanej) przeznaczone dla użytkowników, którzy nie mają szczegółowej wiedzy technicznej.
Oprócz języka HTML do opisywania wyglądu i funkcjonowania witryn internetowych wykorzystuje się kaskadowe arkusze stylów (CSS) oraz języka programowania JavaScript.
Klasy 8A, 8B, 8C
Zadanie tygodnia 25.03.-31.03.
Temat 2: Strona internetowa – zalety i wady
Drodzy Uczniowie!
Jak doskonale wiecie za pomocą komputera możemy tworzyć różne dokumenty np.: obrazy, dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne, prezentacje multimedialne. Uważa się, że strony internetowe, to także dokumenty, które umożliwiają interakcje z użytkownikami. Dokumenty te zapisywane są na serwerach. Za pomocą przeglądarki internetowej możemy pobierać kopię danej strony internetowej i wyświetlać ją na ekranie komputera.
W ciągu najbliższych zajęć będziecie dowiadywać się, w jaki sposób stworzyć prostą stronę internetową.
Zadanie: Zastanówcie się proszę jakie są zalety i wady posiadania strony internetowej (np. gdy ma się własną firmę, gdy prowadzi się bloga itd.) Odpowiedzi proszę przesłać do 31.03. na adres e-mail: kgruszczynskasp1@wp.pl
5 zalet i 5 wad posiadania strony internetowej
Powodzenia! 🙂
Klasy 8A, 8B, 8C
Zadanie tygodnia 16-20.03.
Temat 1: Excel – podstawy
Proszę o zapoznanie się z materiałem zamieszczonym w linku.
Uczniowie po obejrzeniu filmu będą wiedzieć jak:
- można budować tabele w Excelu (oraz inne proste statystyki);
- tworzyć podstawowe obliczenia (np. jak obliczyć sumę);
- wykorzystywać proste funkcje w Excelu 2016;
- wstawiać diagramy do Excela.
Uwaga!
Wszystkich uczniów klas 8 proszę o zastanowienie się w jakim celu wykorzystuje się arkusz kalkulacyjny i przesłanie odpowiedzi na adres e-mail: kgruszczynskasp1@wp.pl (pamiętając o podstawowych regułach pisania wiadomości elektronicznej).