Matematyka klasy 5b i 5d

Uwaga! Najnowsze materiały z matematyki będą pojawiać się zawsze na pierwszej stronie

Temat na 21.04. – klasa 5d

Temat: Ułamki dziesiętne – powtórzenie

Witajcie! Przed Wami kolejna część zadań powtórzeniowych z podręcznika.

Do zobaczenia na platformie Teams 🙂

Zadanie 6/40

Zadanie 9/40

Zadanie 10/40

Zadanie 11/40

Zadanie 12/40

Zadanie 13/40

Temat na 21.04. – klasa 5 b

Temat: Ułamki dziesiętne – powtórzenie

Witajcie! Przed Wami kolejna część zadań powtórzeniowych z podręcznika.

Proszę o wykonanie poniższych zadań i przesłanie odpowiedzi na platformę Teams.


Zadanie 11/40

Zadanie 12/40

Zadanie 13/40

Do zobaczenia! 🙂

Temat na 20.04. – klasa 5 d

Temat: Powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych

Witajcie! Rozpoczynamy powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych. 

  • Zapiszcie temat w zeszycie. 
  • Proszę wykonać zadania z podręcznika. 

Zadanie 1/40 (należy rozszerzyć ułamki do mianownika 10, 100, 1000)

Zadanie 2/40

Zadanie 3/40

Zadanie 4/40

Zadanie 5/40

W razie problemów proszę o kontakt na czacie 🙂 


Temat na 20.04. – klasa 5 b

Temat: Ułamki dziesiętne – powtórzenie

Witajcie! Przed Wami kolejna część zadań powtórzeniowych z podręcznika.

Proszę o wykonanie poniższych zadań i przesłanie odpowiedzi na platformę Teams.

Zadanie 6/40

Zadanie 9/40

Zadanie 10/41

Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się 17.04.2020

Temat: Ćwiczenia na koncentrację uwagi

Czym jest koncentracja?

Koncentracja to zjawisko polegające na skupieniu, ześrodkowaniu uwagi (w domyśle świadomości), skierowaniu jej na określoną myśl, przedmiot, zagadnienie, wydarzenie, sytuację czy zjawisko i utrzymywaniu w czasie. Coraz częściej dostrzegamy u siebie problemy z dłuższym utrzymaniem skupienia na danym zadaniu. Wpływa to oczywiście bezpośrednio na jakość wykonywanej pracy, jej ocenę i przez to na naszą motywację do dalszych działań. Dzięki prawidłowej koncentracji jesteśmy w stanie posiąść zdolność świadomego sterowania naszą uwagą, dostrzegania i robienia tego, co istotne.

Ćwiczenie 1: Mózg lubi zmiany 🙂

Spróbujcie wykonać codzienną czynność inną ręką niż zazwyczaj; jeśli jesteście praworęczni, wykonajcie czynność lewą ręką i odwrotnie, np. posmarujcie kromkę chleba, narysujcie coś na kartce lub napiszcie swoje imię – pochwalcie się na platformie Teams lub na WhatsAppie jak Wam poszło 🙂

Ćwiczenie 2: Znajdź różnice

Wyprawa zwierząt wraz z rolnikiem. Niby te same zwierzęta i ten sam człowiek, jednak coś się zmieniło w drugiej wyprawie względem pierwszej. Te różnice należy wychwycić. Spójrzcie na rysunki – znajdźcie różnice i zmierzcie swój czas! Pochwalcie się ile czasu Wam zajęło znalezienie różnic. Czekam na Wasze odpowiedzi!

Życzę Wam dobrej zabawy 🙂

Temat na 16.04. – klasa 5 b

Temat: Powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych

Witajcie! Rozpoczynamy powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych. 

  • Zapiszcie temat w zeszycie. 
  • Proszę wykonać zadania z podręcznika. 

Zadanie 1/40 (należy rozszerzyć ułamki do mianownika 10, 100, 1000)

Zadanie 2/40

Zadanie 3/40

Zadanie 4/40

Zadanie 5/40

W razie problemów proszę o kontakt na czacie 🙂 

Temat na 15.04. – klasy 5 b, d

Temat 11: Zamiana jednostek – rozwiązywanie zadań

Drodzy Uczniowie, proszę aby każdy z Was jeszcze raz przypomniał sobie informacje dotyczące zamiany jednostek, które znajdują się w podręczniku na stronach 35 i 36.

Proszę o wykonanie zadań z podręcznika:

Zadanie 2/37

Zadanie 3/37

Zadanie 7/38

Czy już umiem? Zadanie I, II i III/39

Do zobaczenia na platformie! 🙂

Temat na 08.04. – klasy 5 b, d

Temat 10: Zamiana jednostek – jednostki wagi

Cel lekcji: 
Uczniowie będą umieli:

  • zamieniać jednostki masy: gram, dekagram, kilogram

Proszę o przepisanie do zeszytu informacji zawartych w podręczniku na stronie 35 – jednostki wagi – staramy się je zapamiętać!

Proszę o wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń.

Ćwiczenie 3/101 – zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenie 6/102 – zeszyt ćwiczeń

Powodzenia! 🙂

Temat na 07.04. – klasy 5 b, d

Temat 10: Zamiana jednostek

Cel lekcji: 
Uczniowie będą umieli:

  • zamieniać jednostki długości: milimetr, centymetr, decymetr, metr, kilometr

Proszę o przepisanie do zeszytu informacji zawartych w podręczniku na stronie 35 – jednostki długości – staramy się je zapamiętać!

Proszę o wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń.

Ćwiczenie 1 /101 – zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenie 2/101 – zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenie 4/101 – zeszyt ćwiczeń

Do zobaczenia! 🙂

Temat na 06.04. – klasy 5 b, d

Temat 9: Zamiana jednostek – jednostki długości

Cel lekcji: 
Uczniowie będą umieli:

  • zamieniać jednostki długości: milimetr, centymetr, decymetr, metr, kilometr

Proszę o przepisanie do zeszytu informacji zawartych w podręczniku na stronie 35 – jednostki długości – staramy się je zapamiętać!

Obejrzyj filmik:

Zadanie 1: Zamień na mm:

a) 8 cm = … mm

b) 12 cm = … mm

c) 240 cm = … mm

Zadanie 2: Zamień na cm:

a) 5 dm = … cm

b) 35 dm = … cm

c) 120 dm = … cm

Zadanie 3: Zamień na mm:

a) 6 m = … dm = … cm = … mm

b) 14 m = … dm = … cm = … mm

Zadanie 4: Zamień na cm:

a) 180 mm = … cm

b) 2400 mm = … cm

Zadanie 5: Zamień na km:

a) 25 000 m = … km

b) 248 000 m = … km

Powodzenia! 🙂

03.04.

Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się – klasy 5 b, d

Temat: Zagadki matematyczne

Witajcie! Dzisiaj na zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się macie możliwość rozwiązania dwóch zagadek. Jesteście ciekawi jakie? Zapraszam do zapoznania się z nimi 🙂 

Zagadka 1: Uczestnicy wycieczki szli do muzeum parami. Jola zauważyła, że przed nią idzie 9 par, a gdy spojrzała za siebie – zobaczyła 7 par. Ilu było uczestników wycieczki? 

Zagadka 2: Uzupełnij niewiadome liczby. W każdym przykładzie odpowiedni symbol ukrywa tę samą liczbę. 

Powodzenia! 🙂

Dla chętnych osób – możecie przypomnieć sobie tabliczkę mnożenia:  www.tabliczkamnożenia.pl 

Temat na 02.04. – klasy 5 b, d

Temat 8: Ułamki dziesiętne – quiz


Proszę o wykonanie zaległych quizów.

Powodzenia 🙂

Temat na 31.03. – 01.04. – klasy 5 b, d

Temat 7: Dzielenie ułamków dziesiętnych

Cel lekcji:

  • Uczniowie będą umieli dzielić ułamki dziesiętne sposobem pisemnym.

Proszę o wykonanie zadań:

Zadanie: 6/32 – podręcznik

Czy już umiem? I, II, III / 33 – podręcznik

Temat na 30.03. – klasy 5 b, d

Temat 6: Dzielenie ułamków dziesiętnych

Cel lekcji:

  • Uczniowie będą umieli dzielić ułamki dziesiętne sposobem pisemnym.

Przypomnijcie sobie jeszcze raz w jaki sposób dzielimy ułamki. Zobaczcie film: 

Film

Wykonajcie zadania:

Zadanie: 2/31 poziom A, B, C, D – podręcznik

Zadanie: 3/32 – podręcznik

Zadanie: 4/100 – zeszyt ćwiczeń

Zadanie: 6/100 – zeszyt ćwiczeń

Powodzenia! 🙂

Temat na 26-27.03. – klasy 5 b, d

Temat 5: Dzielenie ułamków dziesiętnych

Cel lekcji:

  • Uczniowie będą umieli dzielić ułamki dziesiętne w pamięci (w najprostszych przykładach) oraz pisemnie.

Proszę o zapisanie w zeszycie od matematyki:

  • tematu,
  • celu lekcji,
  • notatki,
  • rozwiązanych przykładów.

Ile to jest: 1,44 : 1,2 ? Odpowiedź znajdziesz w filmiku! Słuchaj uważnie i rozwiązuj przykłady 🙂

Notatka:

Aby wykonać dzielenie dwóch ułamków dziesiętnych – należy w dzielnej i w dzielniku przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc, ile jest miejsc po przecinku w dzielniku, a potem wykonać dzielenie ułamka dziesiętnego przez liczbę naturalną.

Zadanie 1: Wykonaj zadanie 1 na stronie 31 z podręcznika – poziom B i C. Przykłady wraz z odpowiedziami przepisz do zeszytu

Poziom B:

a) 0,28 : 7

b) 0,2 : 4

c) 0,21 : 3

d) 0,3 : 6

e) 0,25 : 5

f) 0,49 : 7

Poziom C

a) 2,5 : 0,5

b) 4,8 : 0,06

c) 5,6 : 0,7

d) 2 : 0,4

e) 0,012 : 0,3

f) 1 : 0,2

Zadanie 2: Wykonaj zadanie 1 na stronie 99 z zeszytu ćwiczeń

Zadanie 3: Wykonaj zadanie 2 na stronie 99 z zeszytu ćwiczeń

Zadanie 4: Wykonaj zadanie 3 na stronie 99 z zeszytu ćwiczeń

Sprawdź swoją wiedzę z dzielenia ułamków dziesiętnych na quizizz! Kod do gry to: 459601

W przypadku pytań, trudności zapraszam do kontaktu.

Powodzenia! 🙂

Temat na 25.03. – klasy 5 b, d

Temat 4: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczbę naturalną

Cel lekcji:

  • Uczniowie będą umieli dzielić ułamki dziesiętne przez liczbę naturalną w pamięci (w najprostszych przykładach) oraz pisemnie.

Proszę o zapisanie w zeszycie od matematyki:

  • tematu,
  • celu lekcji,
  • notatki,
  • rozwiązanych przykładów.

Drodzy Uczniowie – dzisiaj będziemy uczyć się dzielić ułamki dziesiętne przez liczby naturalne. Jak to robimy? Odpowiedź znajdziecie w filmiku! Zapraszam do zapoznania się z nim.

Uwaga: Oglądając filmik możecie ćwiczyć z osobą prezentującą film – wystarczy zeszyt i coś do pisania.

Notatka:

Dzielenie pisemne ułamka dziesiętnego przez liczbę naturalną wykonujemy tak, jakby nie było przecinka, a w otrzymanym ilorazie dopisujemy przecinek nad przecinkiem dzielnej. Ułamek możemy rozszerzać, dopisując zera po przecinku – korzystamy z tego, gdy nie zakończymy wcześniej dzielenia.

Zadanie 1: Wykonaj zadanie 1 na stronie 31 z podręcznika – poziom A. Przykłady wraz z odpowiedziami przepisz do zeszytu

Poziom A:

a) 0,28 : 2

b) 0,69 : 3

c) 0,84 : 4

d) 0,42 : 2

e) 0,55 : 5

f) 0,36 : 3

Zadanie 2: Oblicz

a) 1,5 : 3

b) 0,48 : 4

c) 7,6 : 2

d) 30,4 : 4

W przypadku pytań, trudności zapraszam do kontaktu (adres e-mail: kgruszczynskasp1@wp.pl, e-dziennik, WhatsApp).

Temat na 24.03. – klasy 5 b, d

Temat 3: Ułamki dziesiętne mi nie straszne

Cel: Utrwalenie wiadomości dot. dodawania, odejmowania i mnożenia ułamków dziesiętnych

Zadanie 1: Proszę, aby uczniowie wybrali 5 produktów (z podręcznika cz.2 strona 16) zapisali ich nazwy i ceny w zeszycie, a następnie obliczyli ile wynosi Wasz zestaw śniadaniowy.

Zadanie 2: Proszę o wykonanie zadania 3/25 z podręcznika.
Baton kosztuje 1,35 zł. Ile zapłacisz za 6 takich batonów?

Zadanie 3: Stwórz samodzielnie treść zadania wykorzystując ułamki dziesiętne. Zadanie oblicz i podeślij do nauczyciela. Możesz to zrobić na grupie klasowej na WhatsApp’ie lub na adres e-mail: kgruszczynskasp1@wp.pl

… A teraz możecie przypomnieć sobie dzielenie pisemne. Poniżej link:

Do zobaczenia jutro! 🙂

Temat 2 – klasy 5 b, d

Przypomnienie wiadomości dot. dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych

a) Obejrzyj poniższe filmy:

Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych


b) Wykonaj ćwiczenia na portalu szalone liczby:

Dodawanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych

c) Uzupełnij zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron: 93-95

d) Sprawdź ile potrafisz – wykonaj quiz na swoim koncie quizizz.com , który będzie umieszczony przez nauczyciela

Tematy na tydzień 16-20.03

Temat 1 – klasy 5 b, d

Przypomnienie wiadomości dot. mnożenia ułamków dziesiętnych

a) Obejrzyj poniższe filmy:

Mnożenie ułamków dziesiętnych

b) Wykonaj ćwiczenia na portalu szalone liczby:

c) Uzupełnij zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron: 96-98

d) Sprawdź ile potrafisz – wykonaj quiz na swoim koncie quizizz.com , który będzie umieszczony przez nauczyciela