ZAKODOWANE LEKCJE
To kolejny projekt realizowany za pomocą mediów elektronicznych, do którego dołączyła klasa I b.
Projekt propagujący kodowanie na zajęciach z dziećmi – na lekcjach z całą klasą oraz na zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych i rozwijających.
Kodowanie, szyfrowanie, współpraca.
CELE:
1. Kształcenie umiejętności logicznego myślenia.
2. Ćwiczenie cierpliwości i konsekwencji w dążeniu do celu.
3. Budowanie atmosfery sprzyjającej uczeniu się.
4. Doskonalenie umiejętności współpracy.
5. Wymiana doświadczeń między uczestnikami projektu.
Super zabawa „Serduszko wyszło”
W dowolnie wybranym przez siebie miejscu planszy, umieszczone jest serce, które będzie sterowane przy pomocy komend „do góry”, „do dołu”, „w prawo”, „w lewo”. Kiedy serce opuści planszę, mówimy „ serce wyszło”. Istotny dla przebiegu jest fakt, że fizycznie serduszko nie zmienia położenia na planszy, wędrówka odbywa się tylko w głowach uczniów. Zabawę uatrakcyjnimy dodając „przeszkadzajki” w postaci kolorowych kubeczków. Kiedy duże serce stanie na polu z przeszkadzajką, należy wykonać przypisaną jej czynność.
Podczas kodowania wykorzystujemy również generatory kodów, wirtualną matę do kodowania, matę do kodowania na dywanie, karty pracy i ostatnio poznane przez nas kolorowe kubeczki.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.
Magdalena Kolasińska
Kodowanie na zajęciach terapii pedagogicznej
Zajęcia terapii pedagogicznej nie mogą być nudne. Dlatego wybieram takie metody, które zachęcą moich uczniów do nauki i podniosą ich motywację. Kodowanie jest właśnie jedną z takich metod. Kodujemy na różne sposoby, wykorzystując:
- maty do kodowania,
- kolorowe kubeczki i krążki tematyczne,
- ozoboty,
- klocki PUS,
- karty pracy,
- zadania online,
- QR kody.
Uczniowie doskonale się przy tym bawią i uczą a ja razem z nimi.
Polecam kodowanie! Poniżej fotorelacja.
Hanna Stasińska-Filary