W roku szkolnym 2020/2021, jak co roku, szkoła wzięła udział w Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia. Była to już X edycja tego wydarzenia.
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia odbył się w piątek 2 X 2020 r. w godzinach zajęć lekcyjnych.
Matematycy uczący w klasach IV – VIII przeprowadzili sprawdzenie znajomości tabliczki mnożenia podczas zajęć lekcyjnych, a w klasach III za zgodą nauczycieli uczących taki sprawdzian przeprowadzały zespoły założone z wybranych uczniów klas VI c i VII d. W ten sposób na lekcjach przetestowano 275 uczniów (uczniowie obecni tego dnia w szkole, którzy oddali karteczki z działaniami), co stanowi 82% uczniów klas III- VIII. W tym roku w związku z pandemią i obostrzeniami związanymi z reżimem sanitarnym zrezygnowaliśmy z badania umiejętności tabliczki mnożenia podczas przerw, co było miłą praktyką dotychczasowych obchodów tego dnia.
Dla uczniów klas IV – VII przeprowadzono konkurs szybkości bezbłędnego wyliczenia wylosowanych działań. Na podstawie protokołów od nauczycieli matematyków, którzy przeprowadzili badanie podczas lekcji wyłoniono najszybciej liczących uczniów:
Wyniki X edycji Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia – Konkursu dla klas IV – VII
Maksymilian Mełeń kl. VI A – czas 00:09,00
Dawid Bieszkowski kl. VII B – czas 00:10,22
Olgierd Czajkowski kl. VII B – czas 00:10,80
Czasy poniżej 20 sekund uzyskali jeszcze następujący uczniowie:
Adam Januszewski kl. VI A – czas 00:13,00
Olgierd Ryszka kl. VI A – czas 00:13,00
Natalia Nowak kl. VII B – czas 00:14,39
Aleksander Gablewski kl. IV A – czas 00:18,40
Podobny konkurs przeprowadzono w klasach III i tam wyniki są następujące:
Arek Korenevskyi kl. III A – czas 00:49,42
Aleks Szczudlak kl. III C – czas 01:00,65
Antek Cieśla kl. III C – czas 01:00,71
Klasy VIII w dniu 2 października rozwiązywały test online.
Przygotowania do Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia trwały cały tydzień od poniedziałku 28 IX do finału w dniu 2 X. Nauczyciele matematyki ćwiczyli podczas zajęć znajomość tabliczki mnożenia. Na gazetkach w holu szkoły i w salach przygotowano okolicznościową dekorację z plakatami, przykładami „sprytnego liczenia”, propagującymi znajomość TM. Wyniki ogłoszono też poprzez wywieszenie na gazetce. Najlepiej liczący uczniowie w każdej klasie otrzymywali plakietki EKSPERT TABLICZKI MNOŻENIA.
Odpowiedzialne za zorganizowanie tego dnia byli wszyscy nauczyciele matematyki, a działania koordynowały: Rozalia Dziekan i Danuta Czosnowska