Rok szkolny 2018/2019 otwiera przed nami nowe wyzwania.
Po raz drugi udało nam się utworzyć team gym art-dance☺
Witamy nową klasę sportową gimnastyczno- taneczną na pokładzie.
Mamy drugi team…zatem bądźcie uważni..bo będzie się działo.
W tym roku szkolnym mamy poraz pierwszy w grupie chłopców.Brawo Panowie.
Rośniemy w siłe?️♂️?
Joanna Kunkel
Przy rozgrzewkach często towarzyszy nam jakiś przybór…dziś było nim koło hul- hop.Uśmiechy na twarzy mówią jedno…było bombowoo;)
Piłki edukacyjne…fajna sprawa…poprzez zabawe dzieci się uczą.Doskonalą sprawność fizyczną ale i równięż podstawy z matematyki czy j.polskiego.
„Magiczny Dywan” to fajna sprawa, przy tym jest również dobra zabawa.
Przeprawa przez Himalaje
….tak…tak…dobrze widzicie. Grupa gimnastyczno – taneczna nie tylko potrafi dobrze tańczyć i wykonywać ćwiczenia gimnastyczne….ale i również ma świetną wyobraźnie i zdobywa z nami najwyższe szczyty!!!
Mała zajawka przed Wami….
Dobra rozgrzewka to podstawa przed rozpoczęciem części głównej lekcji.
Do naszych rozgrzewek są zawsze ćwiczenia odpowiednio dobrane…my ćwiczymy chętnie i z pełnym zaangażowaniem;)
Kolejne gimnastyczne rewolucje za nami.
Mostek też opanowany mamy;)
Brawo I b;)
No i stało się…pierwszaki bardzo szybko zdobywają umiejętności taneczne.
Klasa I b dołączyła do Projektu ” Tańce z różnych stron świata”…
PROJEKT EDUKACYJNY „TAŃCE Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA”
Autorski projekt edukacyjny „Tańce z różnych stron świata” to cykl zajęć muzyczno – tanecznych. Projekt skierowany jest do uczniów z klasy I b i IV b/dz. Uczniowie pod kierunkiem nauczycielek wychowania fizycznego uczą się rozpoznawać muzykę z różnych stron świata oraz poznają podstawowe kroki do danej muzyki. Tworzą układy taneczne, przygotowują stroje z charakterystycznymi elementami do danego tańca. Poszczególne układy taneczne będą filmowane jako efekt wspólnej pracy dwóch zróżnicowanych grup wiekowych i rozwojowych.
Cele projektu:
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania muzyki z różnych stron świata.
- Poznanie najbardziej charakterystycznych tańców świata np. z Polski, Niemiec, Rosji, Grecji, Kuby, Francji, itp.
- Popularyzacja tańca wśród uczniów klas młodszych i starszych.
- Rozwijanie kreatywności twórczej, indywidualnych zainteresowań.
- Prezentowanie swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.
- Kształtowanie postaw społecznych: opiekuńczości, empatii, systematyczności, samodyscypliny, wytrwałości, umiejętności radzenia sobie w sytuacji sukcesu i niepowodzeń.
- Integrowanie uczniów z I i II etapu edukacyjnego.
Przewidywane efekty po przeprowadzeniu projektu dla ucznia:
- Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu dziecka.
- Przezwyciężenie nieśmiałości i wzmocnienie poczucia własnej wartości uczennic poprzez umiejętność zaprezentowania tańca.
- Rozwijanie umiejętności rytmiczno – ruchowych i tanecznych.
- Poznanie historii danego tańca i podstawowych kroków.
- Integracja uczniów z I etapu edukacyjnego i II etapu edukacyjnego.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole uczniów młodszych i starszych w celu osiągnięcia wspólnego sukcesu.
- Rozwijanie umiejętności improwizowania ruchu do danej muzyki.
- Przygotowanie charakterystycznych elementów strojów dla danego tańca.
Przewidywane efekty pracy dla nauczyciela:
- Uatrakcyjnienie zajęć dla uczniów.
- Rozwój kreatywności.
- Przygotowanie choreografii charakterystycznej dla tańca z danego kraju.
- Wymiana doświadczeń między nauczycielkami – dzielenie się wiedzą na temat możliwości prowadzenia zajęć z grupami zróżnicowanych wiekowo.
- Poznanie możliwości swoich uczennic.
- Podnoszenie sprawności ruchowej.
- Sfilmowanie poszczególnych tańców, jako efektu pracy z uczennicami – promocja szkoły w środowisku lokalnym.
Pierwszy kraj jaki odwiedziliśmy to Francja…oprócz charakterystycznego tańca ” Cancana” dla tego kraju…poznaliśmy również trochę historii, kulturę oraz język francuski…Bonjour, Ça va?,Salout…??
kl.I b grupa gimnastyczno/taneczna ora IV b/dz
Filmik…czas start->
Prosto z Francji…ruszyliśmy w kierunku Grecji…
??????????????
Tak, tak Grecji…i dobrze Wam znana grecka „Zorba”.
Poznajemy podstawowy krok „Zorby” na bazie, którego będziemy tworzyć układ taneczny.
Małafilmowazajawka z naszymi umiejętnościami?
Polska…nasza ojczyzna!
????????????????????????????????
A jeśli już mówimy o naszym kraju…to zaczynamy zabawę od dobrze Wam znanego tańca „Kaczuchy”…moc jest z nami.
????????????