TIK W SPORCIE 2021-2022

ROK SZKOLNY 2021 – 2022

WYKORZYSTANIE TIK NA LEKCJACH WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Na lekcjach wychowania fizycznego w celu urozmaicenia zajęć uczniom oraz zwiększenia motywacji uczniów do podejmowania aktywnego i zdrowego stylu życia wykorzystujemy następujące narzędzia TIK:

– laptop;

– projektor oraz rzutnik;

– smartfon + słuchawki bezprzewodowe;

– opaski monitorujące aktywność fizyczną;

– kamerę;

– korzystamy z Programów edukacyjnych np.Brain Break – to dynamiczna platforma internetowa na której znajdują się ćwiczenia oraz zabawy taneczne z całego świata. Brain Breaks® to ponad 100 filmików z udziałem osób (instruktorów, tancerzy, sportowców, itp.) z ponad 50 krajów. Są to interaktywne materiały edukacyjne obejmujące obszar zdrowia i dobrego samopoczucia, akcentujące holistyczne podejście do życia, JUST DANCE.

Platforma edukacyjna Kinder Joy of moving Altermatywne lekcje wf.

– wykorzystujemy różne aplikację np. zdrowe zakupy, MapMyRun, Endomondo,  krokomierz, GetSet, Spotify (kanał z muzyką), VivaVideo, Microsoft Teams i inne.

– tworzymy własne materiały na lekcję wychowania fizycznego  z wykorzystaniem TIK np. aplikacja wordwall. Jamboard, mentimenter,  Canva, Padlet, Genially, PowerPoint, QUIZZIZ,  kanał Youtube, i inne.

Joanna Kunkel

STRETCHING W TRENINGU SPORTOWYM

Podczas lekcji wychowania fizycznego uczniowie oprócz wiedzy praktycznej – wykonywania poszczególnych ćwiczeń fizycznych wynoszą również wiedzę teoretyczną, która przydaje się w życiu.

Na ostatniej wspólnej lekcji w kl. IV a, c gr. dziewcząt oraz w kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna zrealizowałyśmy wspólnie temat z innowacji pedagogicznej dotyczący „Stretchingu w treningu sportowym”, wykorzystując w tym celu TIK – laptopa/rzutnik/ projektor.

Przekazałyśmy uczniom wiedzę na temat rozgrzewki – jaką pełni funkcję w treningu sportowym oraz jaką funkcję pełnią mięśnie.

Omówiłyśmy z uczniami podstawowe ćwiczenia rozciągające wraz z pokazem poszczególnych mięśni jakie są rozciągane przy wykonywaniu danego ćwiczenia oraz w jaki sposób rozciągać poszczególne partię mięśni.

Odpowiedzieliśmy sobie również na pytanie: W jaki sposób należy zregenerować mięśnie po wysiłku fizycznym?

Po przeprowadzeniu wspólnej „burzy mózgu” wśród naszych odpowiedzi znalazły się następujące przykłady: rozciąganie, rolowanie, kąpiel, automasaż, odpowiednie odżywianie, picie wody, odpoczynek, relaks.

Na zakończenie lekcji przeprowadziliśmy wspólnie z uczniami ewaluację lekcji.

Dokończ zdanie: dzisiejsza lekcja podobała mi się ponieważ?

Poniżej przykładowe odpowiedzi uczniów:

Stenia: To była ciekawa lekcja, ponieważ Panie przekazały nam dużo ciekawej wiedzy.

Natasza: Było ciekawie i miło.

Martynka: Ponieważ zobaczyłyśmy jakie mięśnie są rozciągane podczas wykonywania ćwiczeń.

Franek: Ponieważ wykonywaliśmy wspólnie ćwiczenia.

Magdalena Bajer

Joanna Kunkel

WYKORZYSTANIE TIK NA LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

TIK – wykorzystujemy również podczas naszych treningów np. do analizy układów aerobikowych opracowanych przez Panią Asię na zawody sportowe czy pokazy taneczno – aerobikowe.

Jest to bardzo pomocne narzędzie, ponieważ na dużym ekranie możemy analizować poszczególne ćwiczenia wykonywane w pozycjach wysokich oraz niskich.

Możemy analizować swoje błędy podczas video- nagrań i doprecyzować poszczególne ruchy oraz dokonać analizy tworzenia układów aerobikowych zgodnie z regulaminem zawodów.

Są to ciekawe zajęcia, które uczą nas analizować swoje błędy oraz rozwijać kreatywne myślenie.

Doskonalimy elementy techniczne ćwiczeń układu aerobikowego na bazie, których będziemy tworzyć układ aerobiku sportowego.

Joanna Kunkel

„VALENTINES DAYS NA SPORTOWO” Z WYKORZYSTANIEM TIK

W minionym tygodniu uczniowie klasy IV b oraz klasy V b gr. gimnastyczno – taneczna, jak co roku o tej porze z okazji Walentynek wzięła udział w lekcjach wychowania fizycznego pt:„VALENTINES DAYS NA SPORTOWO” stacjonarnie oraz zdalnie. Lekcję rozpoczęliśmy od wspólnej rozgrzewki z wykorzystaniem aplikacji Wordwall, podczas której odkrywaliśmy karty z ćwiczeniami rozgrzewające poszczególne partię mięśni oraz karty z miłymi „cytatami” w formie niespodzianki przygotowanej dla nas. Następnie poznaliśmy nowe zabawy taneczne z wykorzystaniem TIK – np. aplikacji Canva, Programu „Just Dance”, Brain Breaks i inne, podczas których doskonaliliśmy poczucie rytmu, synchronizację ruchu z muzyką, prawidłowe rozliczenie kroków, naśladowanie poszczególnych ruchów tanecznych oraz koordynacje wzrokowo – ruchową. Przygotowaliśmy również Walentynkowe życzenia dla siebie w formie tradycyjnej z wykorzystaniem bloku, brystolu, pisaków, kredek oraz z formie zdalnej z wykorzystaniem aplikacji Jamboard, Canva i inne. Na zakończenie lekcji przeprowadziliśmy wspólnie ewaluacje lekcji z wykorzystaniem narzędzi BOOST dzieląc się „miłym” słowem oraz tworząc wspólnie Walentynkowy plakat. Pamiętajmy o dobrym słowie „każdego dnia” nie tylko z okazji Walentynek

NIESPODZIANKA SIĘ WSZYSTKIM PODOBAŁA I SPRAWIŁA NAM DUŻO RADOŚCI.

Poniżej załączamy naszą foto – relację

Joanna Kunkel