ROK SZKOLNY 2020/2021
WITAJCIE W NOWYM ROKU SZKOLNYM
JUŻ PO RAZ KOLEJNY NASZA SZKOŁA DOŁĄCZYŁA DO PROGRAMU EDUKACYJNEGO
„TRZYMAJ FORMĘ”.
W TYM ROKU SZKOLNYM OBJĘLIŚMY PROGRAMEM NASTĘPUJĄCE KLASY: kl. V a,
kl. VIII a, VIII b oraz kl. VIII c.
W ROKU SZKOLNYM 2020 – 2021 UDAŁO NAM SIĘ UZYSKAĆ CERTYFIKAT UCZESTNICTWA W PROGRAMIE „TRZYMAJ FORMĘ”.
WPŁYW AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ NA ZDROWIE
I SAMOPOCZUCIE CZŁOWIEKA
Aktywność fizyczna jest ważna w życiu każdego człowieka. Pomaga w osiągnięciu i utrzymaniu prawidłowej masy ciała, oraz obniżać ryzyko przewlekłych chorób. Jest również elementem dłuższego, zdrowszego, szczęśliwszego życia. Ruch wzmacnia układ kostny i elastyczność mięśni, przeciwdziała osteoporozie, zapobiega zwyrodnieniom stawów, poprawia równowagę, a nawet może pomagać w leczeniu stanów bólowych. Aby dodatkowo się ruszać, poza zwykłymi czynnościami codziennym możemy wykonywać dodatkową aktywność. Minimum 30 min dziennie przez większość dni w tygodniu np.
Bieganie w terenie:
Jazda na rolkach:
Jazda na rowerze:
Skakanie na skakance:
Spacer z kijkami nordic walking:
ŹRÓDŁO: https://www.zikodlazdrowia.org/blog/ruch-to-zdrowie/?fbclid=IwAR3gSWHEAnzi5rS52Uo-7KROPRp3x6yjJiNnq_VsTh4p2G9we6r6RPWGvq0
Liliana Łukasik kl. VIII c
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z TRENOWANIA TAŃCA
Julia Kuźmenko kl. VIII a
Sport w życiu wielu nastolatków pełni ważną rolę.
Może on być sposobem na relaks, na spędzenie
czasu ze znajomymi lub może być po prostu źródłem radości i dobrej zabawy.
Jedną z popularniejszych dziedzin sportu jest taniec. Powodów, dlaczego tak wiele osób się na niego decyduje jest równie dużo co stylów tańca. Niektórzy mogą tańczyć hobbistycznie, inni, ponieważ odnaleźli w tym swoje powołanie.
Ktoś może tańczyć, bo pozwala mu to wyrazić emocje lub chce
dzięki ciągłym ćwiczeniom dążyć do lepszego wyczucia swoich ruchów oraz do większej świadomości własnego ciała. Powodów jest wiele, a każdy z nich jest dobry i ważny.
Z tego właśnie powodu 29 kwietnia obchodziliśmy w naszej szkole Międzynarodowy Dzień Tańca.
Z tej okazji, uczennice przygotowywały prezentacje o swoich ulubionych stylach tańca. Pomimo
trudnej sytuacji – dotyczy panującej pandemii Covid – 19 inicjatywa spotkała się z ogólną aprobatą dziewcząt, które ochoczo prezentowały i opowiadały o swoim ulubionym tańcu. Jednymi z częściej pojawiających się styli były balet oraz
taniec współczesny. Oba style są związane z wyrażaniem siebie i swoich uczuć poprzez taniec, lecz różnią się one techniką oraz mentalnością. Ważne jest też to, że żeby podziwiać lub być
zafascynowanym jakimś tańcem, wcale nie trzeba tańczyć. Taniec jako widowisko samo w sobie
może urzekać pięknem oraz energią, która od niego bije. I to właśnie starały się pokazać uczennice.
Bo choć jest dużo stylów tańca, każdy z nich ma coś w sobie i czym innym może urzekać.
Martyna Mejzińska kl. VIII
WYZWANIE „ZDROWIE NA TALERZU”
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie
Wyzwanie „Zdrowie na talerzu uczniów kl. I – III oraz kl. IV -VIII .
Szczegóły konkursu znajdziecie poniżej.
Do łącz do nas na Platformie Teams i stwórz z nami wspaniałą galerię zdrowych nawyków żywieniowych.
Pomysłów macie wiele, więc pokażcie nam je drodzy przyjaciele.
Regulamin konkursu
Cel: Promowanie wśród uczniów nawyków zdrowego żywienia.
Uczestnicy: Konkurs skierowany jest do uczniów kl. I-III oraz IV –VIII.
Nagrody: Trzy pierwsze wyróżnione miejsca na każdym etapie edukacyjnym
(kl. I –III oraz kl. IV-VIII) zostaną nagrodzone dyplomem oraz upominkiem.
Wszystkie osoby, które wezmą udział w konkursie otrzymają ocenę celującą z wychowania fizycznego.
Zdjęcia wyróżnione przez komisję sędziowską – nadesłane przez uczniów zostaną umieszczone na stronie szkoły.
Kategorie konkursu:
Konkurs składa się z 2 kategorii do wyboru:
I “Wyzwanie na zdrowe śniadanie w domu”;
II “Wyzwanie na zdrowy lunchbox do szkoły”.
Zasady konkursu:
1.Zgłoś swój udział w konkursie u Pani Joanny Kunkel na platformie Teams na czacie i powiadom swojego nauczyciela wychowania fizycznego. Podaj swoje imię i nazwisko oraz klasę. (wysłane do koordynatora konkursu przez Ciebie zdjęcie jest zgodą do wzięcia udziału w konkursie oraz zamieszczenie go na Platformie Teams w zakładce Wyzwanie “Zdrowie na talerzu”.
2. Wybierz kategorię konkursu.
3. Przygotuj pomysł na zdrowe śniadanie w domu lub zdrowy lunchbox do szkoły.
4. Zrób zdjęcie – prześlij je do Pani Joanny Kunkel.
5. Opisz pod zdjęciem z jakich produktów się składa Twój posiłek.
6. Powodzenia!
Czekamy na Wasze smaczne i zdrowe pomysły.
Startujemy 9.12.2020 r.
Zakończenie 16.12.2020 r.
Ogłoszenie wyników: 22.12.2020 r.
Joanna Kunkel – koordynator we współpracy z chętnymi nauczycielami uczącymi w danych klasach wychowania fizycznego.
Komisja sędziowska: Magdalena Bajer, Joanna Kunkel, Patrick Miszczak
Joanna Kunkel
Przyczyny i skutki otyłości oraz nieuzasadnionego odchudzania się.
Na lekcji wychowania fizycznego z panią Joanną Kunkel oraz Panią Magdaleną Bajer przygotowywałyśmy prezentacje multimedialne na temat:
„Przyczyny i skutki otyłości oraz nieuzasadnionego odchudzania się”.
Była to lekcja związana z dość dotkliwym tematem zarówno u kobiet jak i mężczyzn – zaburzeniem odżywiania.
W związku z panującą sytuacją na świecie Covid – 19 i powrotem do nauczania na odległość, musiałyśmy wspomóc się nowoczesną technologią, wykonując prezentacje same w domu przy pomocy platformy teams – programu PowerPoint a następnie prezentowałyśmy je podczas wspólnych lekcji zdalnych.
Wcześniej panie podzieliły nas na grupy i dały nam do wylosowania różne tematy takie jak np.:
Efekt yoyo, rozstępy i cellulit , anoreksja , bulimia , otyłość oraz nadwaga.
Kiedy już zapoznaliśmy się z tematem każda z grup połączyła się prywatnie na platformie teams wykonując wspólnie prezentacje. Po ich skończeniu wysyłaliśmy je do pań a następnie każda grupa przedstawiała swoją prezentacje podczas lekcji wychowania fizycznego.
Taki temat na pewno zaciekawił każdego, gdyż dowiedziałyśmy się np. jakie mogą być skutki takich wydarzeń i do jakiego stanu można się doprowadzać, ponieważ jest to bardzo szkodliwe w obydwu przypadkach zarówno anoreksji jak i otyłości. Straszną rzeczą jest to że ludzie patrząc na siebie w lustrze i widzą kompletnie inną osobę oraz nie zdają sobie z tego sprawy jaką krzywdę sobie robią. Na pewno każdy z nas dowiedział się dużo nowych rzeczy i wie na czym polega dana choroba dzięki temu mamy jakieś pojęcie na ich temat i możemy w niektórych sytuacjach chronić swoje zdrowie zarówno fizyczne jak i psychiczne.
Weronika Długosz kl. VIII a