Rok szkolny 2017/2018
Witamy w Nowym Roku Szkolnym…
Przed Nami nowe wyzwania, ciekawe pomysły i dużo wspaniałej zabawy…
Do zobaczenia na zajęciach…TRENEJRO;)
Zajęcia Aerobikowe
odbywaja się w każdy poniedziałek
w godzinach 16.00 – 16.45
Zajecia Taneczne dla uczniów kl.VI -VII
odbywają się w każdy poniedziałek
w godzinach 17.40 – 18.25
Zajecia taneczne dla uczniów kl.I-III
odbywają się w poniedziałki
w godzinach 18.30 -19.30
SERDECZNIE ZAPRASZAM
„JEDYNKA” PODCZAS FINAŁU IX EDYCJI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU IM.EUGENIUSZA PIASECKIEGO W POZNANIU PT:” LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO REALIZUJĄCA PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ Z WYKORZYSTANIEM ATRAKCYJNYCH FORM AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ”
Dnia 17 maja 2018 r. wraz z naszą trenerką Panią Joanną Kunkel na zaproszenie Akademii Wychowania Fizycznego – Zakładu Dydaktyki Aktywności Fizycznej w Poznaniu, pojechałyśmy na Finał IX Edycji Ogólnopolskiego konkursu im.Eugeniusz Piaseckiego dotyczący wykorzystywania atrakcyjnych form aktywności fizycznej na lekcji wychowania fizycznego. Podczas finału nasz zespół „Tańczące Jedynki” wystąpił w pokazie aerobiku grupowego.
Joanna Kunkel
PROJEKT EDUKACYJNY „TAŃCE Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA”
Autorski projekt edukacyjny „Tańce z różnych stron świata” to cykl zajęć muzyczno – tanecznych. Projekt skierowany jest do uczennic z klasy I b i V d. Uczennice pod kierunkiem nauczycielek wychowania fizycznego uczą się rozpoznawać muzykę z różnych stron świata oraz poznają podstawowe kroki do danej muzyki. Tworzą układy taneczne, przygotowują stroje z charakterystycznymi elementami do danego tańca. Poszczególne układy taneczne będą filmowane jako efekt wspólnej pracy dwóch zróżnicowanych grup wiekowych i rozwojowych.
Cele projektu:
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania muzyki z różnych stron świata.
- Poznanie najbardziej charakterystycznych tańców świata np. z Polski, Niemiec, Rosji, Grecji, Kuby, Francji, itp.
- Popularyzacja tańca wśród uczennic klas młodszych i starszych.
- Rozwijanie kreatywności twórczej, indywidualnych zainteresowań.
- Prezentowanie swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.
- Kształtowanie postaw społecznych: opiekuńczości, empatii, systematyczności, samodyscypliny, wytrwałości, umiejętności radzenia sobie w sytuacji sukcesu i niepowodzeń.
- Integrowanie uczennic z I i II etapu edukacyjnego.
Poznajemy podstawowe kroki „Poloneza”
Polska…biało czerwoni…
Kolejnym krajem były Niemcy
Poznajemy taniec „Bavarski”
Czas na Francje;)
Comment ça va?…Bonjour….Merçi…
Poznajemy krok podstawowy „Cancana”
Taniec Grecki „Zorba”
Kaczuchy
Na zakończenie projektu odbyło się Disco Party, podczas którego każda z nas mogła wystąpić w dowolnym stroju przygotowanym przez siebie. Tańczyłyśmy do ulubionych utworów i bawiłyśmy się wyśmienicie.
Przewidywane efekty po przeprowadzeniu projektu dla ucznia:
- Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu dziecka.
- Przezwyciężenie nieśmiałości i wzmocnienie poczucia własnej wartości uczennic poprzez umiejętność zaprezentowania tańca.
- Rozwijanie umiejętności rytmiczno – ruchowych i tanecznych.
- Poznanie historii danego tańca i podstawowych kroków.
- Integracja uczennic z I etapu edukacyjnego i II etapu edukacyjnego.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole uczennic młodszych i starszych w celu osiągnięcia wspólnego sukcesu.
- Rozwijanie umiejętności improwizowania ruchu do danej muzyki.
- Przygotowanie charakterystycznych elementów strojów dla danego tańca.
Przewidywane efekty pracy dla nauczyciela:
- Uatrakcyjnienie zajęć dla uczennic.
- Rozwój kreatywności.
- Przygotowanie choreografii charakterystycznej dla tańca z danego kraju.
- Wymiana doświadczeń między nauczycielkami – dzielenie się wiedzą na temat możliwości prowadzenia zajęć z grupami zróżnicowanych wiekowo.
- Poznanie możliwości swoich uczennic.
- Podnoszenie sprawności ruchowej.
- Sfilmowanie poszczególnych tańców, jako efektu pracy z uczennicami – promocja szkoły w środowisku lokalnym.
TANECZNE PRZERWY W „JEDYNCE”
Szkoła to nie tylko nauka, ale i zabawa – wiedzą o tym dobrze uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 im. Stanisława Staszica w Swarzędzu. Na przełomie wrzesień – październik oraz kwiecień – czerwiec, w naszej szkole długie przerwy wyglądają zupełnie inaczej, ponieważ czas miedzy zajęciami wykorzystujemy na aktywność fizyczną. Projekt Taneczne Przerwy w „Jedynce” skierowany jest do uczniów klas I-VII, którzy uczestniczą w przerwach śródlekcyjnych na boisku szkolnym. Uczniowie podczas takich aktywnych przerw mogą się odstresować, rozładować negatywną energię, a także dobrze się bawić. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela wychowania fizycznego pani Joanny Kunkel wykonują różne układy taneczne do muzyki z przyborem np. stepy, pompony czy wstążki gimnastyczne lub bez przyboru. Poszczególne układy taneczne są filmowane jako efekt wspólnej pracy.
Celem projektu jest:
- Zwiększenie bezpieczeństwa podczas przerw śródlekcyjnych w szkole;
- Zachęcenie uczniów do systematycznego podejmowania aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia;
- Odprężenie i zrelaksowanie uczniów po intensywnym wysiłku umysłowym oraz pobudzenie czynności układu oddechowego i krążenia;
- Popularyzacja tańca, innowacyjnych pomocy dydaktycznych wśród uczniów klas młodszych i starszych;
- Rozwijanie kreatywności twórczej, indywidualnych zainteresowań;
- Prezentowanie swoich osiągnięć przed szerszą publicznością;
- Integracja społeczności szkolnej.
Przewidywane efekty po przeprowadzeniu projektu dla ucznia:
- Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu dziecka.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie społecznej.
- Umiejętność wykonywania ćwiczeń do muzyki z przyborem np. stepy, pompony, wstążki gimnastyczne.
- Rozwijanie umiejętności improwizowania ruchu do danej muzyki.
- Przezwyciężenie nieśmiałości i wzmocnienie poczucia własnej wartości uczniów poprzez umiejętność zaprezentowania tańca.
- Rozwijanie umiejętności rytmiczno – ruchowych i tanecznych.
- Integracja społeczności szkolnej.
- Aktywny udział w życiu szkoły.
- Zachęcenie uczniów do systematycznego podejmowania aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.
Przewidywane efekty pracy dla nauczyciela:
- Uatrakcyjnienie czasu wolnego podczas trwania przerw śródlekcyjnych dla uczniów.
- Wzrost bezpieczeństwa podczas trwania przerw śródlekcyjnych.
- Rozwój kreatywności.
- Wzrost sprawności ruchowej uczniów.
- Przygotowanie różnych choreografii tanecznych.
- Poznanie możliwości swoich uczennic.
- Podnoszenie sprawności ruchowej uczniów.
- Rozpoznanie potrzeb uczniów.
- Sfilmowanie poszczególnych tańców, wykonywanych w czasie przerwy śródlekcyjnej, jako efektu pracy z uczniami – promocja szkoły w środowisku lokalnym.
„TAŃCZĄCE JEDYNKI”
W FINALE I LIGI W RAMACH XIX WIELKOPOLSKICH IGRZYSK MŁODZIEŻY SZKOLNEJ W AEROBIKU GRUPOWYM”.
Dnia 24 kwietnia 2018 roku w Hali Sportowej w Pleszewie rozegrano Finał Wojewódzki w ramach Igrzysk Dzieci, Młodzieży Szkolnej oraz Licealiady w Aerobiku Grupowym. Ponad 41najlepszych zespołów – odpowiednio po 15 ze szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz 11 ze szkół ponadgimnazjalnych z całej wielkopolski wzięło udział w finale I Ligi, który po raz pierwszy odbył się w Pleszewie. Wysoki poziom turnieju, ciekawe choreografie układów i umiejętności taneczne zawodniczek wywarły duże wrażenie, zarówno na licznie zgromadzonych kibicach, jak i komisji sędziowskiej. Komisja sędziowska oceniała między innymi choreografię, dobór muzyki, elementy akrobatyczne, ćwiczenia w pozycjach górnych i dolnych oraz estetykę stroju. Po wielogodzinnych zmaganiach nastąpiło ogłoszenie wyników. Reprezentacja naszej szkoły w składzie: Ewelina Jąśkowiak, Klaudia Skrzypczak, Amelia Wojtal, Ewa Kręglewska, Julia Koralewska, Jessica Bąkowska, Aleksandra Kruszyńska, Oliwia Kaźmierczak oraz Patrycja Konieczek zdobyła VIII miejsce. Trenerem zespołu jest Pani Joanna Kunkel – nauczyciel wychowania fizycznego.
Klasyfikacja końcowa zawodów przedstawia się następująco: I miejsce w kategorii szkół podstawowych zajęła Szkoła Podstawowa w Kobylej Górze. Wśród gimnazjów najlepsze okazały się uczennice z Gimnazjum nr 2 w Ostrzeszowie. Z kolei w Licealiadzie zwyciężyło III Liceum Ogólnokształcące w Ostrowie Wielkopolskim.
Dziękujemy wszystkim kibicom, którzy byli na miejscu z nami…oraz tym, którzy nas duchowo wspierali;)
” Jedynka” górą jest…tak jest…tak jest…tak jest!!!
Joanna Kunkel