Klasa 5a

Rok szkolny 2019/2020

WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM

Wspomnienia z wakacji

W tegoroczne wakacje pojechałam po raz pierwszy na kolonie w góry. Poznałam tam dużo osób z którymi mam kontakt do dzisiaj. Na kolonii robiliśmy mnóstwo wspaniałych rzeczy np: chodziliśmy na basen, wspinaliśmy się na różne góry i zwiedzaliśmy ciekawe miejsca. Najbardziej podobały mi się Czechy ponieważ, były przepiękne i po raz pierwszy byłam za granicą. Kolonia nauczyła nas odpowiedzialności dlatego że wszystkie codzienne rzeczy musieliśmy robić sami. Zostaliśmy podzieleni na małe grupki. Każda z nich spała w oddzielnym pokoju. Zawsze rano Pani budziła nas na wspólne śniadanie. Popołudniu zostawiliśmy zabierani na rozmaite atrakcje. Wieczorem jedliśmy kolację i kładliśmy się spać. W ostatnim dniu pojechaliśmy do sklepu z pamiątkami gdzie kupiłam bryloczek w kształcie misia z napisem ,, Polanica Zdrój” i dwa magnesy. Mam nadzieję że w następne wakacje również pojadę na tak wspaniałą kolonię.

Antosia

Wybory do samorządu klasowego

Na pierwszych zajęciach z wychowawcą dokonaliśmy wyborów do władz klasowych. Na początku wybraliśmy osoby, które chciałyby pracować w samorządzie. Zgłosiło się sporo osób. Potem w tajnym głosowaniu, na kartkach wybraliśmy nasz samorząd. Przewodniczącym został Maks, już drugą kadencję, zastępcą Oliwia a skarbnikiem Antosia. Wszyscy byli zadowoleni z takiego wyniku. Oliwia kandydowała również do Samorządu Uczniowskiego.

A.Z

DZIEŃ CHŁOPAKA

3o września obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Na zajęciach informatyki zrobiłyśmy naszym chłopcom niespodziankę. Pani pozwoliła nam wejść wcześniej do klasy, aby wszystko przygotować. Napisałyśmy życzenia na tablicy i każda dziewczynka otrzymała upominek dla chłopca. Po wejściu kolegów zaśpiewaliśmy sto lat i złożyliśmy życzenia. Ola przygotowała konkurs i wybraliśmy Mistera Klasy. Wszyscy dobrze się bawili.

AZ

NASZE PASJE

Moim hobbi jest jazda konna. Do stajni na zajęcia przychodzę raz w tygodniu, w sobotę. Jeżdżę już półtora roku. Moim ulubionym koniem jest Zafira, kiedyś jeździłam na Czarcie. Uwielbiam galopować i skakać przez przeszkody. Po każdej jeździe moje koniki otrzymują przysmaki, uwielbiają to.

Amelka

Mam na imię Gabrysia. Interesują się psami i sportem, a dokładnie tańcem. Mój pies był labradorem retrieverem, miała na imię Pusia. Miała 12 lat. Lubię skakać na skakance, jeździć na rowerze, grać w koszykówkę. Jednak najbardziej lubię tańczyć. Moim ulubionym stylem jest Street Dance.

Gabrysia

Ja mam wiele zainteresowań, jednym z nich jest gra na pianinie. Uwielbiam grać, bo to mnie relaksuje. Chodzę na zajęcia już 8 lat. Gdy miałam 2 latka już chodziłam na zajęcia. Przez pierwsze 6 lat uczyłam się metodą „Suzuki” teraz już normalnie. To jest moja największa pasja. Lubie również projektować ubrania, na razie ubieram swoje lalki ale w przyszłości kto wie..

Ola

Wyjazd mikołajkowy

6 grudnia o godzinie 10.00 zebraliśmy się na boisku szkolnym, po czynnościach organizacyjnych poszliśmy na przystanek, aby pojechać do Poznania. Celem naszej wycieczki był udział w festiwalu Ale Kino! i obejrzenie filmu pt. „Jak zostać Świętym Mikołajem?”. Seans odbywał się w Multikinie 51. Na miejscu Oliwia poczęstowała nas cukierkami bo miała urodziny w tym dniu. Po zakupach w barze rozpoczął się film. Była to opowieść o dziewczynce, córce Mikołaja, która chciała zostać tak jak tata Świętym Mikołajem. Nie chciano jej zapisać do klasy, gdzie tylko chłopcy uczyli się sztuki bycia Mikołajami, po dużych wysiłkach i pomocy w uzdrowieniu taty Alberta, otrzymała swój strój Mikołaja. Film mi się bardzo podobał.

Laura

Wycieczka

6 grudnia 2019 r. z całą klasą byliśmy na wycieczce w kinie. Braliśmy udział w festiwalu „Ale Kino!”. Filmem, który oglądaliśmy był film pt. „Jak zostać Świętym Mikołajem?”. O godzinie 10 zebraliśmy się na boisku szkolnym, potem jechaliśmy autobusem i tramwajem, seans rozpoczynał się o godz. 12.00. Film był o dziewczynce Lucii, chłopcu o imieniu Albert. Tata Lucii był Świętym Mikołajem. Lucia, też chciała nim być. Tradycja jednak nie pozwalała dziewczynom uczyć się w klas mikołajowych. Podczas zjazdu wszystkich Mikołajów

Lekcja Biologii

Na 21 października 2019r każdy uczeń miał przygotować model komórki zwierzęcej.
Nad przygotowaniem swojego modelu pracowałam cały dzień. Moja praca otrzymała ocenę 6.
Większość klasy przygotowała modele w formacie 3D. Pani od biologii pochwaliła nas mówiąc, że bardzo się staraliśmy przygotowując nasze modele.
Na lekcji odwiedziła nas nasza pani wychowawczyni, której także podobały się zrobione przez nas prace. Pani zrobiła ich zdjęcia, które zostaną na pamiątkę umieszczone na stronie internetowej szkoły.

Gabrysia

Wigilia klasowa

20 grudnia zebraliśmy się w szkole, aby przygotować spotkanie świąteczne. Wszyscy ubrali się świątecznie. Wcześniej przygotowaliśmy wystrój sali, razem z rodzicami wykonaliśmy potrzebne dekoracje. Dziewczyny przygotowały wypieki a rodzice zapewnili napoje. Wspólnie przygotowaliśmy stół świąteczny. Cieszyliśmy się, bo byliśmy w komplecie. Był z nami Kacper. Wszyscy zasiedliśmy do wspólnego stołu, złożyliśmy życzenia i przełamaliśmy się opłatkiem, zgodnie z naszą polską tradycją. Była z nami również pani Ania, pedagog szkolny. Po wspólnym poczęstunku nadszedł czas na prezenty. Wszyscy byli podekscytowani. Prezenty były niespodzianką, ponieważ nie losowaliśmy ich między sobą tylko dziewczynka/chłopiec. Było dużo emocji, wszyscy byli zadowoleni.

Po naszej uroczystości obejrzeliśmy przedstawienie świąteczne w wykonaniu naszych koleżanek i kolegów. Jeszcze raz złożyliśmy życzenia i poszliśmy do domu.