Klasa III B – grupa o profilu gimnastyczno-tanecznym 2020/2021

ROK SZKOLNY 2020-2021

PRZED NAMI KOLEJNA NOWA PRZYGODA GIMNASTYCZNO – TANECZNA.
JESTEŚMY JUŻ W III KLASIE, JAK TEN CZAS SZYBKO LECI…DOPIERO CO ZACZYNALIŚMY EDUKACJĘ SZKOLNĄ.
CAŁY CZAS DZIELNIE NA LEKCJACH PRACUJEMY NAD DOSKONALENIEM SWOICH UMIEJĘTNOSĆI GIMNASTYCZNYCH ORAZ TANECZNYCH.
ZAPRASZAMY WAS DO NASZEJ GALERII, W KTÓREJ TO BĘDZIEMY PRZEDSTAWIALI WAM NASZE POSTĘPY GIMNASTYCZNO – TANECZNE
.

NIECH ŻYJĄ WAKACJĘ!!!

Drodzy uczniowie,

życzę Wam wspaniałych, wymarzonych wakacji. Pełnych słońca, uśmiechu i dobrej zabawy. Spędzajcie czas z najbliższymi czerpiąc z tych wspólnych chwil wiele radości.

Pamiętajcie o wszystkich zasadach bezpieczeństwa podczas WAKACJI!

Resetujcie się, relaksujcie i nabierajcie mocy do powrotu we wrześniu do szkoły.

Przed Wami nowe wyzwania, nowe projekty i akcje taneczno – gimastyczne.

Do zobaczenia we wrześniu…i to już w klasie IV:)

Wasza trenerka Pani Asia:)

ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2020 – 2021

WRĘCZENIE NAGRÓD UCZNIOM ZA UDZIAŁ W KONKURSACH SPORTOWYCH O TEMATYCE ZDROWOTNEJ, TANECZNEJ ORAZ GIMNASTYCZNEJ.

Uczniowie kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna brali aktywny udział w licznych akcjach, projektach oraz konkursach organizowanych w naszej szkole również podczas kształcenia na odległość. Cała grupa taneczno – gimnastyczna wzięła udział w konkursie Wyzwanie na zdrowe śniadanie, Taniec z gwiazdami – online oraz Poses Challenge – moja ulubiona pozycja gimnastyczna.

Na zakończenie roku szkolnego przyznaliśmy uczniom nagrody za godne reprezentowanie Szkoły Podstawowej nr 1 w Swarzędzu w sporcie szkolnym w roku 2020/2021.

Uczniom za zdobycie pierwszych trzech miejsc na podium na pamiątkę wręczono puchary oraz medale.

Na zakończenie po nagrodzeniu wszystkich sportowców nie mogło zabraknąć naszego „Jedynkowego” okrzyku…..”JEDYNKA” GÓRĄ JEST…TAK JEST, TAK JEST, TAK JEST!!!

GRATULUJĘ RAZ JESZCZE WSZYSTKIM MOIM WYRÓŻNIONYM UCZNIOM;)

JESTEM DUMNA Z WASZYCH POSTĘPÓW GIMNASTYCZNO – TANECZNYCH.

To był trudny rok, kolejny Wasz rok pracy podczas kształcenia na odległość…ale pokazaliśmy po raz kolejny, że w każdej sytuacji potrafimy się odnaleźć i rozwijać swoje pasje..nawet przed monitorem komputera na odległość!

DOSKONALIMY WSPÓŁPRACE W ZESPOLE Z DOWOLNYM PRZYBOREM

WYBRANYM PRZEZ SIEBIE.

Podczas lekcji wychowania fizycznego rozwijaliśmy swoją kreatywność oraz umiejętności taneczne pracując w zespołach. Jako przybór wybraliśmy tym razem pompony.

Na początku Pani Asia pozwoliła nam się dobrać w pary, gdzie wspólnie z wybraną osobą przez siebie przeprowadzaliśmy rozgrzewkę już z pomponami. Następnie po rozgrzewce, Pani podzieliła nas na dwa zespoły, w których to pracowaliśmy nad własnym układem tanecznym z pomponami. W każdym zespole Pani wyznaczyła lidera, który współpracował ze swoją grupą nad pomysłami na układ, a następnie łączył jej w całość. Po przepracowanym wspólnie czasie ze swoją grupą i przygotowanie fragmentów układu tanecznego z pomponami przyszedł czas na prezentacje.

1 CZERWCA

KOCHANI NAJLEPSZE ŻYCZENIA Z OKAZJI DNIA DZIECKA

ŻYCZĘ WAM ABY WASZE DZIECIŃSTWO BYŁO NAJPIĘKNIEJSZE I TRWAŁO JAK NAJDŁUŻEJ!

NIECH SPEŁNIAJĄ SIĘ WASZE WSZYSTKIE MARZENIA

OGŁOSZENIE WYNIKÓ KONKURSU POSES CHALLENGE

MOJA ULUBIONA POZYCJA GIMNASTYCZNA

Drodzy uczniowie, po wspólnych naradach z komisją sędziowską w skład, której wchodzili
nauczyciele wychowania fizycznego: Pani Magdalena Bajer, Pani Joanna Kunkel
oraz Pani Agnieszka Matczak jest nam niezmiernie miło ogłosić dziś wyniki konkursu Poses
Challenge – moja ulubiona pozycja gimnastyczna, na które Wszyscy czekacie
z niecierpliwością
.

Dla przypomnienia:

Celem konkursu było:

  • popularyzacja gimnastyki wśród uczniów klas sportowych o profilu gimnastyczno –
    tanecznym;
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień gimnastycznych uczniów;
  • rozbudzanie zainteresowań gimnastyką;
  • rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz przełamanie strachu przed szerszą
    publicznością
    .

Konkurs skierowany był dla uczniów kl. sportowych o profilu gimnastyczno – tanecznym
(kl. II b, kl. III b oraz kl. IV b).
Uczniowie wybierali swoją ulubioną pozycję gimnastyczną w pozycji wysokiej lub niskiej,
którą należało wykonać dobrze technicznie i przesyłali swoje zdjęcia do nauczycieli
wychowania fizycznego
.

W konkursie wystartowało 5 uczniów z kl. II b gr. gimnastyczno – taneczna, 10 uczniów
z kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna oraz 10 uczniów z kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna.
Łącznie w konkursie wzięło udział 25 uczniów „Jedynki”.
Za co serdecznie dziękujemy!

Jury przy ocenianiu pozycji gimnastycznych brało pod uwagę:

  1. Technikę wykonania pozycji gimnastycznej (cecha gimnastyczna – palce stóp + dłonie obciągnięte) (0 – 2 pkt).
  2. Poziom trudności wykonania ćwiczenia (0 – 3).
  3. Wyraz artystyczny (odpowiednio dobrany strój do ćwiczeń, spięte włosy) (0 – 3).

Trzy pierwsze nagrodzone miejsca w każdej klasie (kl. II b, kl. III b oraz kl. IV b
gr. gimnastyczno – taneczna) zostaną nagrodzone dyplomem oraz medalem.
Dyplomy oraz medale zostaną wręczone uczniom na zakończenie roku szkolnego.

Wszystkie osoby, które wzięły udział w konkursie gimnastycznym otrzymują pamiątkowy
dyplom oraz ocenę celującą z wychowania fizycznego
.

Poniżej przedstawiamy wyniki konkursu:

Kl. II b gr. gimnastyczno – taneczna
I miejsce Garasz Nadia
II miejsce Ochowiak Sonia
III miejsce Jęczmionka Lilianna

Kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
I miejsce Bandosz Jagoda, Dziczek Stefania, Piekarska Natasza
II miejsce Mierzejewska Natasha
III miejsce Świgoniak Martyna

Kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
I miejsce Smakowska Natalia, Sosnowska Zofia, Taterka Magdalena
II miejsce Kotlarczyk Nikola
III miejsce Książkiewicz Oliwia, Lewanowska Zofia

Poniżej zapraszamy Was do naszej gimnastycznej galerii:

kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna

Bandosz Jagoda w swojej ulubionej pozycji gimnastycznej – pół szpagat w staniu na przedramionach

Dziczek Stefania i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – mostek gimnastyczny z uniesioną nogą w górze

Piekarska Natasza

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – mostek gimnastyczny z uniesioną nogą w górze

Mierzejewska Natash

w swojej ulubionej pozycji gimnastycznej do stania na rękach

Świgoniak Martyna 

w swojej ulubionej pozycji gimnastycznej – mostek gimnastyczny z nogą uniesioną w górze

POZOSTALI UCZESTNICY KONKURSU Z KL. III B GR. GIMNASTYCZNO – TANECZNA

AMELIA KNADE

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – leżenie przerzutne tzw, świecia

FILIP Cebo

i jego ulubiona pozycja gimnastyczna – podpór łukiem leżąc przodem o nogach ugiętych tzw. „foczka”

Natasza Gąsior

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – lerzenie przerzute tzw. świeca

Vanessa Myćka

i jej ulubiona pozycja gimnastyczna – leżenie przerzutne tzw. świeca z uniesioną jedną nogą w górze

Franciszek Danyluk

i jego ulubiona pozycja gimnastyczna – leżenie przerzutne tzw. świeca z uniesioną jedną nogą w górze

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy i gratulujemy wspaniałych pokazów swoich ulubionych pozycji gimnastycznych.
Było nam niezmiernie miło Was oglądać 

Wszyscy jesteście wspaniali!

Joanna Kunkel

OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU Z OKAZJI

MIĘDZYNARODOWEGO DNIA TAŃCA
„TANIEC Z GWIAZDAMI” – ONLINE

Drodzy uczniowie, po wspólnych naradach z komisją sędziowską (a przyznamy szczerze, że nie było łatwo) w skład, której wchodzili nauczyciele wychowania fizycznego oraz edukacji wczesnoszkolnej: Pani Joanna Kunkel, Pani Agnieszka Matczak, Pan Łukasz Szyc oraz Pani Magdalena Kolasińska jest nam niezmiernie miło ogłosić dziś wyniki konkursu tanecznego „Taniec z Gwiazdami – online, na które czekacie z niecierpliwością.
Dla przypomnienia:
Celem konkursu było
:

  • popularyzacja tańca wśród dzieci i młodzieży szkolnej jako formy spędzania czasu wolnego;
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień tanecznych uczniów;
  • rozwijanie wrażliwości artystycznej, wyobraźni i ekspresji twórczej u dzieci;
  • rozbudzanie zainteresowań tańcem i muzyką;
  • rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz przełamanie strachu przed szerszą publicznością.

Konkurs skierowany był dla uczniów kl. I-III oraz IV – VIII i składał się z 2 kategorii do
wyboru:
I układ taneczny solo – 1 osoba;
II układ taneczny duet – 2 osoby, trio – 3 osoby.

W układzie tanecznym można było wykorzystać dowolny przybór np. koło hula – hop, wstążkę gimnastyczną, piłkę, pompony czy chustę lub bez przyboru. Można było zastosować jeden utwór muzyczny lub mix muzyczny, jak i również wykorzystać
aplikację tik tok, InShot i inne.

W konkursie wystartowało 19 uczniów na poziomie kl. I -III oraz 21 uczniów
na poziomie kl. IV -VIII. Łącznie w konkursie wzięło udział 40 uczniów „Jedynki”.
Za co serdecznie dziękujemy!

Jury przy ocenianiu układów brało pod uwagę:

  1. Poczucie rytmu (0 – 2 pkt);
  2. Synchronizację ruchu z muzyką (0 – 2 pkt);
  3. Choreografię -wykorzystanie przestrzeni (0 – 3 pkt)
  4. Ogólny wyraz artystyczny – strój, dowolny przybór np. koło hula – hop, wstążka
    gimnastyczna, pompony, piłka, chusta. (0-3 pkt).

Trzy pierwsze nagrodzone miejsca na każdym etapie edukacyjnym (kl. I –III oraz kl. IV-VIII)
zostaną nagrodzone dyplomem oraz pucharem.

Trzy pierwsze wyróżnione miejsca na każdym etapie edukacyjnym (kl. I –III oraz kl. IV-VIII)
zostaną nagrodzone dyplomem oraz drobnym upominkiem.
Dyplomy oraz puchary zostaną rozdane uczniom na zakończenie roku szkolnego.

Wszystkie osoby, które wzięły udział w konkursie tanecznym otrzymują ocenę celującą
z wychowania fizycznego oraz pamiątkowy dyplom, który zostanie przesłany na platformie Teams.

Poniżej przedstawiamy wyniki konkursu:
kl. I – III
I-III miejsca

Kategoria – solo, duety
I miejsce Franciszek Danyluk kl. III b r. gimnastyczno – taneczna
II miejsce Amelia Knade kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
III miejsce Stefania Dziczek kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna & Lena Dziczek kl. II b gr. gimnastyczno – taneczna

III wyróżnienia
1. Filip Cebo kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
2. Maja Januszewska kl. II b gr. gimnastyczno – taneczna
3. Martyna Łuczak kl. III a

kl. IV –V III
I-III miejsca

Kategoria – solo, duety
I miejsce Magdalena Taterka kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
II miejsce Zosia Lewanowska kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
II miejsce Natalia Smakowska kl. IV b gr. gimnastyczno – taneczna
III miejsce Alicja Smoczyńska kl. VI c & Julia Gołub kl. VI c

III wyróżnienia:
1. Zuzanna Rutkowska kl. IV a
2. Jan Sikorski kl. IV a
3. Anna Drozdowska kl. VIII a

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy i gratulujemy wspaniałych
pomysłów na układy taneczne Było nam niezmiernie miło Was oglądać.

Jesteście wszyscy wspaniali 
Koordynator konkursu Joanna Kunkel we współpracy z nauczycielami wychowania
fizycznego oraz edukacji wczesnoszkolnej
.

Wspomnijmy to jeszcze raz  Poniżej załączam link z filmikiem – wszystkich nagrodzonych uczniów podczas konkursu tanecznego „Taniec z Gwiazdami online” zorganizowanego z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca
Może wśród nich znajdziecie swoje talenty klasowe Drodzy Wychowawcy
Wszystkim uczestnikom, którzy wzięli udział w konkursie jeszcze raz serdecznie dziękujemy i GRATULUJEMY wspaniałych pomysłów na układy taneczne
.

Wyniki konkursu „Taniec z Gwiazdami” – online

Joanna Kunkel

DZIEŃ DOBRY PONIEDZIAŁKU..OD RANA WITAMY NOWY TYDZIEŃ PRACY..TYM RAZEM PO DRUGIEJ STRONIE EKRANU.

POMIMO POWROTU DO KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ ĆWICZYĆ NIE PRZESTAJEMY

I DO PRZODU CAŁY CZAS IDZIEMY

OSTATNI DZIEŃ W SZKOLE PRZED POWROTEM DO NAUKI ZDALNEJ UWIECZNILIŚMY SOBIE NA WSPÓLNYM ZDJECIU

Od poniedziałku wracamy ponownie do kształcenia na odległość.

NIECH MOC BĘDZIE Z NAMI!!!

21 MARCA ŚWIATOWY DZIEŃ OSÓB Z ZESPOŁEM DOWNA – DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI

21 marca jest nie tylko pierwszym Dniem Wiosny, ale także Światowym Dniem Osób z Zespołem Downa, Dzień osób z dodatkowym Chromosomem Miłości, Dzień Kolorowej Skarpetki!
Święto zostało ustanowione z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa.
Wiecie dlaczego poprzez założenie dwóch różnych skarpetek okazujecie solidarność z osobami z zespołem Downa, ich rodzinami i wszystkimi, którym są oni bliscy? Te skarpetki to symbol chromosomu nie do pary.
Jak co roku jesteśmy w tym dniu razem!
Dwa lata temu przyszliśmy do szkoły w kolorowych skarpetkach, rok temu świetowaliśmy zdalnie i w tym roku szkolnym również świętujemy zdalnie i jeszcze do pątku stacjonarnie.
Ale jak zawsze pamiętamy o osobach z zespołem Downa oraz ich najbliższych i dużo kolorowej mocy przesyłamy…”Jedynka Team”.
Meldujemy wykonanie zadania:

kl. III B gr. gimnastyczno – taneczna

STEP – SUPER JEST!

Podczas lekcji wychowania fizycznego wzmacniamy również siłę mm. RR, mm. przedramion oraz mm. brzucha podczas ćwiczeń z wykorzystaniem stepów.

KARNAWAŁ DANCE 2021 r.

Uczniowie klasy III b gr. gimnastyczno – taneczna wzięła udział w Projekcie Tanecznym

pt: „Karnawał Dance 2021 r.”

W czasie trwania projektu uczniowie na lekcji wychowania fizycznego pracowali nad swoimi układami solo do wybranego utworu przez siebie. Projektowali zaproszenia karnawałowe oraz pracowali nad pomysłem przy przygotowaniu w domu stroju oraz makijażu artystycznego na karnawał. Następnie na zakończenie projektu grupa zaprezentowała swoje solówki na lekcji wychowania fizycznego, a swoje pomysły na strój karnawałowy uczniowie przygotowywali w formie pracy zdalnej z wykorzystaniem Platformy Teams.

Zapraszamy do naszej foto relacji:

NASZE POMYSŁY NA ZAPROSZENIA KARNAWAŁOWE

POMYSŁY NA STRÓJ KARNAWAŁOWY

Franek
Jagoda
Martyna
Natasza G.

Natasha M.

Natasza.P
Vanessa

Amelia

Stenia Dziczek

ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Po długiej przerwie świątecznej oraz feriach zimowych w dobie panującej pandemii wracamy ponownie do szkoły. Trochę w innej formie niż dotychczas, cały czas w reżimie sanitarnym…ale cieszymy się, że znów jesteśmy razem.

HARTOWANIE ORAGNIZMU WAŻNA SPRAWA..A PRZY TYM JEST RÓWNIEŻ DOBRA ZABAWA

Na wspólnych lekcjach razem z Panią Asią korzystając z zimowej aury za oknem…wybraliśmy się na boisko szkole ciesząc się dookoła śniegiem, który nas otacza. Postanowiliśmy wspólnie spędzić ten czas na zabawach na świeżym powietrzu, hartując tym samym nasz organizm.

Po krótkiej rozgrzewce rozpoczęliśmy lepienie bałwanów ze śniegu, a potem przeszliśmy do ich prezentacji. Zabawa była super, a czas spędzony na świeżym powietrzu dał nam dużo radości.

Poniżej nasza foto – relacja:


PROJEKT TANECZNA KARTKA ŚWIĄTECZNA

Nasza grupa gimnastyczno – taneczna wraz z uczniami kl. IV b gr. gimnastyczno – tanecznej oraz dziewczętami z klasy VIII a i kl. VIII b wzięła udział w projekcie świątecznym

pt:” „Taneczna Kartka Świąteczna”, którego opiekunem zespołu jest Pani Joanna Kunkel

Do projektu przygotowywaliśmy się podczas zdalnych lekcji online.Uczyliśmy się układu przygotowanego przez Panią Asię oraz opracowaliśmy również swoje układy w domu.

Następnie Pani ze wszystkich nadesłanych naszych filmików tanecznych stworzyła mix świąteczny „Taneczną kartkę świąteczną”, która wyszła wspaniale.

Całym projektem tanecznym podzieliłyśmy się z nauczycielami naszej szkoły , rodzicami oraz na grupach klasowych online.

MAGICZNYCH, ZDROWYCH, SPOKOJNYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT DLA WSZYSTKICH

Franek Danyluk
Martyna Świgoniak
Natasha Mierzejewska
Pani Asia
Stenia Dziczek

PODCZAS LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO CAŁY CZAS DOSKONALIMY NASZE UMIEJĘTNOŚCI GIMNASTYCZNE POD OKIEM TRENERA.

Wiele ćwiczeń udało nam się wypracować po powrocie do szkoły we wrześniu. Mamy nadzieję i wierzymy, że będziemy mogli jak najdłużej w szkole trenować.

Rok szkolny 2020-2021 jest trudny ze względu na panującą pandemię Covid -19…jednak my cały czas trenujemy i się nie poddajemy.

Jagoda Bandosz
Natasha Mierzejewska
Filip Cebo
Natasha Mierzejewska

Joanna Kunkel