Uczniowie poznawali książki, w których bohaterem jest pies. Rozwijali kompetencje czytelnicze, poznali i wykorzystywali proste narzędzia komunikacyjne TIK.
Celem projektu było:
- rozwijanie kompetencji językowych uczniów;
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych;
- promocja czytania i zachęcenie do korzystania z zasobów biblioteki;
- rozwijanie logicznego myślenia poprzez elementy kodowania, gry dydaktyczne;
- wdrażanie do wyszukiwania informacji;
- poznawanie historii psich bohaterów oraz formy ich prezentacji: książka, bajka filmowa, wydawnictwa na różnych nośnikach;
- przygotowanie do korzystania z prostych programów komputerowych dostępnych w sieci (addtext.com; jigsawplanet.com);
- kształtowanie umiejętności mądrego korzystania z zasobów internetu;
- kształtowanie postaw społecznych: umiejętności współpracy, odpowiedzialności, uwrażliwienie na potrzebę pomagania innym i uczenie się odpowiedzialności za zwierzęta.
Projekt był realizowany w kl. II a oraz podczas zajęć terapii pedagogicznej w kl. 0-III.