Taniec w Jedynce

ROK SZKOLNY 2019-2020

#HIP – HOP DANCE

W czasie lekcji wychowania fizycznego on line z Panią Asią poznajemy różne formy taneczne. Ostatnia mieliśmy okazję poznać elementy tańca hip – hop.

Hip-hop to jeden z najpopularniejszych nowoczesnych stylów tanecznych. Można go zobaczyć w znanych filmach i teledyskach, a jego historia nieodzownie łączy się z muzyką o tej samej nazwie. Hip-hop zaliczany jest do Street Dance, czyli tańców ulicznych, i powstał na ulicach Nowego Jorku. Dzieli się na różne odmiany, np. oldschool, new style, new age, freestyle, co czyni go wyjątkowo różnorodnym, a każdy miłośnik tańca znajdzie w nim coś dla siebie.

Hip-hop to taniec, z którym spotykamy się stosunkowo często na co dzień. Wystarczy obejrzeć teledyski znanych wykonawców muzyki hip-hop, R&B czy soul takich, jak Ciara, Usher, Missy Elliott, Janet Jackson lub Jennifer Lopez. Mieliśmy także okazję poznać ten styl taneczny bliżej dzięki licznym filmom o tańcu: „W rytmie hip-hopu”, „Step up”, „Honey”, „Street dance” czy „Just dance”.

źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hip-hop

Tworzyliśmy również własne układy taneczne. Pracowaliśmy nad przygotowaniem stroju scenicznego w stylu hip – hopowym. Efekty naszej pracy przedstawiamy Wam poniżej. Uczniowie klasy II b grupa gimnastyczno -taneczna oraz klasy III b grupa gimnastyczno – taneczna.

Natasza M.
Franek D.
Martyna Ś.
Filip C.
Amelia K.
Jagoda B.
Vanessa M.
Stenia Dz.
Natalia S.
Paulina H.
Magdalena T.
Laura S.
Zosia S.
Oliwia K.
Marta K.
Nikola K.
Zosia L.

Joanna Kunkel

#ZUMBA KIDS

TANIEC DLA KAŻDEGO

Na lekcjach on line poznajemy różne formy taneczne. Ostatnio mieliśmy okazję poznać nowe układy taneczne zumby do choreografii wybranej przez Panią Asię . Następnie sami wg własnych pomysłów przygotowywaliśmy strój sceniczny do pokazów. Efekty naszej pracy przedstawiamy poniżej kl. III b grupa gimnastyczno – taneczna.

Zumba – kompletny program treningowy, zawierający wszystkie elementy fitnessu: cardio, pracę mięśni, równowagę i gibkość. Choreografie inspirowane są głównie tańcami latynoskimi (salsamerenguecumbiareggaetonsocasambatango,flamenco), ale także tańcem brzucha czy Quebraditą. Z informacji na stronie internetowej Zumba Fitness LLC wynika, że w cotygodniowych zajęciach Zumby uczestniczy ponad 15 milionów osób, a realizowane są one w około 200 000 miejscach w 180 krajach .

Zumba zawiera w sobie elementy tańca i aerobiku. Jej choreografia łączy w sobie takie style, jak: hip-hopsocasambasalsamerenguemambosztuki walki, oraz elementy Bollywood i tańca brzucha. Wykorzystywane są także elementy treningu siłowego (squat, lunge) oraz treningu cardio. Prowadzenie zajęć Zumby nie wymaga opłat licencyjnych od siłowni lub klubów fitness[ – licencję muszą uzyskać indywidualni instruktorzy. Mogą oni zdobyć kilka stopni np. BasicToning, Aqua, Gold, Kids, Zumbatomic, In the circuit.

źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zumba

Magdaelena T.
Paulina H.
Marta K.
Laura S
Nikola K.
Natalia S.
Oliwia K.
Zosia S.

Joanna Kunkel

POSES CHALLENGE – ULUBIONA POZYCJA GIMNASTYCZNA

Uczniowie kl. 2 b gr.gimnastyczno – taneczna oraz 3 b gr. gimnastyczno – taneczna wzięli udział w #Wyzwaniu gimnastycznym Poses Challenge

Ulubiona pozycja gimnastyczna”.
Zapraszamy Was do oglądania naszej gimnastycznej galerii oraz do podejmowania aktywności fizycznej w domu w czasie wolnym.
My się nie poddajemy i od marca swoją aktywność w dobie koronawirusa podtrzymujemy;)

Kl. 2 b grupa gimnastyczno – taneczna

Stenia Dziczek
Vanessa Myćka
Jagoda Bandosz
Franek Danyluk
Natasha Gąsior
Piekarska Natasza
Filip Cebo
Mierzejewska Natasha
Amelka Knade
Martyna Świgoniak

Kl. III b grupa gimnastyczno – taneczna

Magdalena Taterka
Paulina Hoedt
Natalka Smakowska
Oliwia Książkiewicz
Marta Kiszka
Zosia Sosnowska
Oliwia Knade
Laura Sarnikowska
Zosia Lewanowska
Nikola Kotlarczyk

Joanna Kunkel

29 KWIETNIA MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TAŃCA

Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Tańca.
Jest to ważny dzień dla wszystkich roztańczonych uczniów, którzy tak jak my kochają taniec i nie mogą bez niego żyć.
Międzynarodowy Dzień Tańca -(ang. International Dance Day, World Dance Day) – święto ustanowione w 1982 roku
przez Komitet Tańca Międzynarodowego Instytutu Teatralnego (ang. International Theatre Institute, ITI) ). Dzień obchodów 29 kwietnia wybrano na pamiątkę chrztu francuskiego tancerza i choreografa Jeana-Georges’a Noverre’a
Co raku w naszej szkole obchodzimy ten dzień biorąc udział w konkursie tanecznym „Tańczące Jedynki”. Obecnie świat, w którym żyjemy obrócił się do góry nogami. Ale my się nie poddajemy i ze swoich pasji nie rezygnujemy. Na lekcjach z kamerką również tańcujemy. Zdalnie też ten dzień świętujemy!
W tym roku nasi uczniowie wzięli udział w projekcie pt: „Wszystko będzie dobrze” wspólnie z opiekunem „Tańczących Jedynek” nagrali film dla całej społeczności szkolnej.
Projekt będzie można obejrzeć już wkrótce.
Natomiast już dziś możecie podziwiać nasze piękne prace, które powstały na cześć obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca.
„Jedynki” świętują ten dzień dziś razem.
Muzyka i taniec łączy pokolenia…z miłości do pasji, z miłości do tańca.
Uczniowie szkoły Podstawowej nr 1 Swarzędz zapraszają do tanecznej galerii. Prace są stworzone przez uczniów. Technika wykonania plakatu była dowolna. Uczniowie oprócz ręcznie wykonanych prac korzystali również z nowoczesnych technologii i powstały piękne graficzne arcydzieła!!!

Brawo uczniowie…Gratulujemy! Świętna galeria????

Zosia Sosnowska kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
Paulina Hoedt kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
Natasza Gąsior kl. II b gr.gimnastyczno-taneczna
Magdalena Taterka kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
Weronika Długosz kl. VII a
Marta Kiszka kl. II b gr.gimnastyczno – taneczna
Natasha Mierzejewska kl. II b. gr.gimnastyczno taneczna
Natalia Smakowska kl. III b gr. gimnastyczno – taneczna
Angelika Jałoszyńska kl V d
Oliwia Knade kl. III b gr.gimnastyczno – taneczna
Bruno Begier kl. V d
Stenia Dziczek kl. II b gr.gimnastyczno – taneczna
Zosia Lewanowska kl. III b gr.gimnastyczno – taneczna

Filip Cebo kl. II b gr. gimnastyczno -taneczna
Alicja Ochla kl. V b

Joanna Kunkel

POKAZ TAŃCA W FORMIE ON-LINE

Niestety z powodu sytuacji spowodowanej wirusem COVID-19 nie udało się zrealizować w tym roku szkolnym kilku wydarzeń związanych z tańcem.

Nic straconego!

Zapraszamy wszystkich chętnych, kochających taniec do wzięcia udziału w Pokazie Tańca Online!

Idealna okazja aby zaprezentować swoje taneczne umiejętności, podziwiać występny innych, komentować i wymieniać się spostrzeżeniami. W naszej szkole mamy mnóstwo miłośników tej dyscypliny sportowej, co widać podczas pokazów i sks-ów tanecznych.

Wszystkie informacje zawarte są na plakacie. Zapoznaj się z nimi, skontaktuj z p.Agnieszką Matczak i dołącz do tanecznej grupy na Platformie Microsoft Teams 🙂

Jeśli kochasz taniec i chciałbyś zaprezentować swoje umiejętności przed publicznością to koniecznie zgłoś się do p. Agnieszki Matczak poprzez e-mail lub Platformę Microsoft Teams.

ŚWIĘTO PATRONA SZKOŁY

We wtorek 3 marca odbyło się Święto Patrona Szkoły, którym jest Stanisław Staszic. Patron „Jedynki” zasłynął jako ksiądz, uczony, filozof, geolog i geograf, filantrop, działacz polityczny i oświatowy, jeden z najwybitniejszych przedstawicieli polskiego oświecenia, prekursor badań terenowych i turystyki górskiej, mąż stanu.

Częścią artystyczną zajęły się w tym roku p. Hanna Janowska i p. Agnieszka Matczak.

W pokazach tanecznych wzięły uczennice z różnych klas i poziomów nauczania.

Jedną z choreografii zatańczyły dziewczynki z klasy 3 „a” w składzie: Kinga Błaszczak, Dworak Jessica, Klaszczyńska Olivia, Kurkowiak Jadwiga, Maliczak Małgorzata, Meilakh Valeriia, Paszkowiak Amelia, Soberska Antonina, Węgrzyn Amelia.

Dziewczyny zaprezentowały się cudownie!


Drugą choreografię zaprezentowały dziewczynki z klasy 1 „b” (klasa sportowa o profilu taneczno – gimnastycznym) oraz dziewczynki uczęszczające na taneczne SKSy do p. Agnieszki z klasy 2″a” i 4 „a”. Łącznie w drugim pokazie wzięło udział aż 15 tancerek.

Klasa 1 „b” w składzie: Dziczek Lena, Garasz Nadia, Januszewska Maja, Jęczmionka Liliana, Ochowiak Sonia, Rytwińska Jagoda, Skórzanek Oliwia, Urbaniak Klara.

Klasa 2 „a” : Gończyńska Marta, Jagodzińska Amelia, Łabęcka Lena, Łabęcka Wiktoria.

Klasa 4 „a”: Brutkowska Zuzanna, Czajkowska Konstancja, Umanets Anastasiia.

Dziewczyny mimo różnicy wiekowej zgrały się idealnie. Połączyła je wspólna pasja do tańca oraz nowe przyjaźnie, które powstały na próbach.


Agnieszka Matczak

„TAŃCZYĆ KAŻDY MOŻE”

W naszej szkole tańczyć może każdy! Dzieci mają możliwość uczęszczania na Taneczne SKSy, które są utworzone dla młodszych i starszych grup wiekowych.

Dziewczynki z klas II – V chodzące na taneczne zajęcia miały okazję zaprezentować to, czego nauczyły się na Naszych piątkowych spotkaniach. Uczennice z klasy 2″a” zatańczyły podczas Wigilii klasowej przed swoimi rodzicami, kolegami z klasy oraz Panią wychowawczynią, podobnie jak dziewczyny z klasy 4″a”. Cudownie było patrzeć na ich radość i dumę z możliwości wystąpienia przed publicznością.

Agnieszka Matczak

Lubisz tańczyć? Lubisz pracę w grupie? A może tak jak my bez muzyki i bez aktywności fizycznej nie możesz żyć?

Dołącz do nas…zatańcz z nami…to na Ciebie dziś czekamy??‍?

Taniec dla najmłodszych?

Zapraszamy uczniów klas I-III na zajęcia pozalekcyjne taneczno-gimnastyczno-aerobikowe, które odbywają się w naszej szkole w każdy poniedziałek o godz. 18.05-18.50 oraz czwartek o godz.16.20-17.05.

Czeka Was dużo fajnej zabawy i mnóstwo pozytywnej energii;)

ŁĄCZY NAS PASJA

Tworzyć układy z pomponami lubimy i się bardzo dobrze przy tym bawimy;)

Grupa taneczno – gimnastyczno – aerobikowa z kl. 1 b, 2 b oraz 3 b.

Joanna Kunkel

MIKOŁAJKOWEGO DNIA ŻYCZĄ

„Tańczące Jedynki” – team

6 grudnia 2019 r.

Kreatywność to podstawa…a przy tym jest dobra zabawa.

Na zajęciach oprócz tworzenia układów tanecznych rozwijamy również swoje inne talenty np. plastyczne czy aktorskie…które są również niezbędne podczas tworzenia różnych muzycznych show dance…jeden z nich już wkrótce przed nami.

Praca zespołowa nam dobrze jest znana…dziś mikołajkowa wspólna kartka powstała?

Układy świąteczne przygotowane mamy…więc za kartki świąteczne się zabieramy????

Przygotowujemy świąteczne kartki dla bliskich??

Coraz bliżej święta…????

Joanna Kunkel

ŚWIĄTECZNE DANCE SHOW PODCZAS

„UROCZYSTOŚCI WIGILIJNEJ W NASZEJ SZKOLE”

Podczas „Uroczystości Wigilijnej” zorganizowanej w naszej szkole dla uczniów, nauczycieli oraz pracowników szkoły już tradycyjnie swoje umiejętności taneczne, aktorskie zaprezentowały dziewczęta z grupy tanecznej „TAŃCZĄCE JEDYNKI”, które zaprezentowały się w pokazie Taneczna Kartka Świąteczna. Grupa taneczna wprowadziła nas w magiczny, świąteczny klimat tańcząc przy zmixowanej muzyce największych hitów świątecznych. W tym roku miały swój debiut nasze najmłodsze „Jedyneczki” z kl. I b oraz II b, które dołączyły do zespołu „Tańczące Jedynki”, a tuż po nich wystąpiły nasze wspaniałe Aniołki z kl. III b i zaprezentowały się w pokazie gimnastyczno – tanecznym do utworu „Oh Holy Night”. Atmosfera w tym dniu była bardzo wyjątkowa;)

Joanna Kunkel

Życzenia świąteczne dla wszystkich uczniów, nauczycieli oraz pracowników szkoły przekazała Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 1 Pani Elżbieta Nawrocka wraz z Paniami wicedyrektor Magdaleną Bajer oraz Hanną Stasińską – Filary.

ŚWIĄTECZNA KARTKA TANECZNA W WYKONANIU „TAŃCZĄCYCH JEDYNEK”

„TAŃCZĄCE JEDYNKI”

GRUPA DZIEWCZĄT ” ANIOŁKÓW” Z KL. III b W POKAZIE GIMNASTYCZNO – TANECZNYM

WESOŁYCH ŚWIĄT!!!

Magicznych, wyjątkowych pełnych radości świąt Bożego Narodzenia spędzonych z bliskimi oraz Szczęśliwego Nowego Roku 2020
życzą
„Tańczące Jedynki”& Trenejro

Joanna Kunkel

TANECZNY DEBIUT „1B”

Podczas tegorocznych występów z okazji Świąt Bożego Narodzenia miało miejsce bardzo ważne wydarzenie. Po raz pierwszy swoje taneczne umiejętności zaprezentowały dziewczynki z klasy sportowej. Minęło zaledwie kilka miesięcy od pojawienia się ich w szkole a już zabłysnęły przed szkolną publicznością, rodzicami, nauczycielami i dyrekcją.

Agnieszka Matczak

Rok szkolny 2018-2019

KONKURS „TAŃCZĄCE JEDYNKI” W RAMACH PROJEKTU SU NajKlasa.

Dnia 18 czerwca 2019 roku na sali gimnastycznej w naszej szkole w ramach Projektu SU NajKlasy został przeprowadzony konkurs taneczny „Tańczące Jedynki” dla uczniów kl.IV – VIII pod hasłem”Taniec jako narzędzie do realizacji marzeń”. Organizatorem konkursu był nauczyciel wychowania fizycznego pani Joanna Kunkel.Konkurs odbył się na 5 godzinie lekcyjnej, podczas ktorej uczniowie naszej szkoły zaprezentowali swoje talenty taneczne. W konkursie wzieły udział następujące klasy: IV b, IV d, V a, V d, VI a, VI b, VI d oraz VIII b.Uczniowie zaprezentowali się w solówkach oraz zespołowo.W skład komisji jury zasiedli nauczyciele wychowania fizycznego: pani Magdalena Bajer- przewidnicząca jury, pani Anna Jankowska oraz pan Patrick Miszczak. Jury przy ocenianiu układów brało pod uwagę: poczucie rytmu, synchronizacje ruchu z muzyką, choreografie (wykorzystanie przestrzeni) oraz ogólny wyraz artystyczny. Każda klasa walczyła o punkty do NajKlasy. „Jedynka” w tym dniu była roztańczona a sala gimnastyczna wypełniona widzami.

Po wszystkich występach jury udało się na naradę…a w tym czasie chętni uczniowie mogli brać udział w pokazach tanecznych poza konkurencją…na nich również czekały nagrody.

Punktacja do NajKlasy przedstawia się następująco:

kl.IV b -8,66 pkt; kl.IV d – 9 pkt; kl.V a – 9 pkt; kl.V d – 6,5 pkt; kl.VI a 8,5 pkt; kl.VI b 9 pkt; kl.VI d 9 pkt oraz kl.VIII b – 9,83 pkt.

Uczniowie oprócz punktów zebranych do NajKlasy otrzymali również nagrody w postaci koszulek sportowych…a na zakończenie imprezy wystrzeliliśmy wspólnie konfeti.Było kolorowo;)

Cały konkurs został przeprowadzony w miłej atmosferze.

Jeszcze raz wszystkim serdecznie gratulujemy!

Joanna Kunkel

POKAZY TANECZNE PODCZAS VI RODZINNEGO FESTYNU „JEDYNKI”

Dnia 8 czerwca 2019 roku w naszej szkole na boisku szkolnym po raz kolejny odbył się Festyn Rodzinny „Jedynki” zorganizowany przez Radę Rodziców naszej szkoły.W tym dniu odbyła się również „Talentiada”, podczas której nasi uczniowie zaprezentowali swoje talenty:muzyczne, taneczne, gimnastyczne oraz sportowe. Było bardzo miło,wesoło i energicznie.Pogoda w tym dniu nam bardzo dopisała…a rodzice „Jedynki” jak zawsze staneli na wysokości zadania i przygotowali dla nas dużo niespodzianek.

Podczas Festynu odbyły się trzy losowania wspaniałych nagród…a wśród nich znajdowały się np.hulajnoga, deskorolka, piłki, rakietki do gry bony na lody oraz wiele innych atrakcji.

Główną nagrodą,którą można było wygrać podczas festynu był rower.

Poniżej przedstawiamy fotorelacje z VI Festynu Rodzinnego „Jedynki”

DZIĘKUJEMY RODZICOM „Jedynki” za kolejny wspaniały Festyn. Pokazaliśmy,że wspólnymi siłami możemy przenosić góry…a słowo „niemożliwe”dla Nas nie istnieje.

Cieszymy się,że swoimi pokazami tanecznymi, muzycznymi oraz sportowymi mogliśmy wesprzeć nasz Festyn Rodzinny.

Dziękuję,że po raz szósty mogłam prowadzić dla Was tą wspaniałą imprezę i wspólnie z całą społecznością szkolną dobrze się bawić.

JEDYNKA GÓRĄ JEST…TAK JEST…TAK JEST…TAK JEST!!!

Joanna Kunkel

Projekt edukacyjny „Tańce z różnych stron świata”

Autorski projekt edukacyjny „Tańce z różnych stron świata” to cykl zajęć muzyczno – tanecznych. Projekt skierowany jest do uczniów z klasy I b i IV b/dz. Uczniowie pod kierunkiem nauczycielek wychowania fizycznego uczą się rozpoznawać muzykę z różnych stron świata oraz poznają podstawowe kroki do danej muzyki. Tworzą układy taneczne, przygotowują stroje z charakterystycznymi elementami do danego tańca. Poszczególne układy taneczne będą filmowane jako efekt wspólnej pracy dwóch zróżnicowanych grup wiekowych i rozwojowych.

Cele projektu:

  1. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania muzyki z różnych stron świata.
  2. Poznanie najbardziej charakterystycznych tańców świata np. z Polski, Niemiec, Rosji, Grecji, Kuby,  Francji,  itp.
  3. Popularyzacja tańca wśród uczniów klas młodszych i starszych.
  4. Rozwijanie kreatywności twórczej, indywidualnych zainteresowań.
  5. Prezentowanie swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.
  6. Kształtowanie postaw społecznych: opiekuńczości, empatii, systematyczności, samodyscypliny, wytrwałości, umiejętności radzenia sobie w sytuacji sukcesu i niepowodzeń.
  7. Integrowanie uczniów z I i II etapu edukacyjnego.

Przewidywane efekty po przeprowadzeniu projektu dla ucznia:

  1. Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu dziecka.
  2. Przezwyciężenie nieśmiałości i wzmocnienie poczucia własnej wartości uczennic poprzez umiejętność zaprezentowania tańca.
  3. Rozwijanie umiejętności rytmiczno – ruchowych i tanecznych.
  4. Poznanie historii danego tańca i podstawowych kroków.
  5. Integracja uczniów z I etapu edukacyjnego i II etapu edukacyjnego.
  6. Rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole uczniów młodszych i starszych w celu osiągnięcia wspólnego sukcesu.
  7. Rozwijanie umiejętności improwizowania ruchu do danej muzyki.
  8. Przygotowanie charakterystycznych elementów strojów dla danego tańca.

Przewidywane efekty pracy dla nauczyciela:

  1. Uatrakcyjnienie zajęć dla uczniów.
  2. Rozwój kreatywności.
  3. Przygotowanie choreografii charakterystycznej dla tańca z danego kraju.
  4. Wymiana doświadczeń między nauczycielkami – dzielenie się wiedzą na temat możliwości prowadzenia zajęć z grupami zróżnicowanych wiekowo.
  5. Poznanie możliwości swoich uczennic.
  6. Podnoszenie sprawności ruchowej.
  7. Sfilmowanie poszczególnych tańców, jako efektu pracy z uczennicami – promocja szkoły w środowisku lokalnym.

Projekt prowadzony jest przez nauczycielki wychowania fizycznego: panią Joannę Kunkel oraz panią Magdalenę Bajer.

FRANCJA

??

Pierwszy kraj jaki odwiedziliśmy to Francja…oprócz charakterystycznego tańca ”Cancana” dla tego kraju…poznaliśmy również trochę historii, kulturę oraz język francuski…Bonjour, Ça va?,Salout…

Stroje pierwsza klasa;)

Kl.I b grupa gimnastyczno – taneczna oraz grupa dziewcząt z kl.z IV b ??

Kankancancan – francuski taniec z 2. połowy XIX wieku, pochodzenie niepewne. Według jednej z hipotez rozwinął się z kadryla, według innej był początkowo karykaturą tańców murzyńskich, istnieje również przypuszczenie, że do Francji przywieźli go wracający z Algieru żołnierze. Towarzyszy mu muzyka bardzo szybka, w rytmie galopu, w metrum2/4.

Po błyskawicznej karierze we Francji, u schyłku XIX wieku kankan rozpowszechnił się szybko również i w innych krajach. Jacques Offenbach wprowadził go do swoich operetek (m.in. Orfeusz w piekle). Kankan powstał dzięki młodym pannom/dziewczętom, które same szyły sukienki i tańczyły w miastach dla rozrywki. Charakterystycznymi dla tego tańca są takie figury akrobatyczne, jak szpagat, gwiazda, wyrzut prostej nogi do góry.

Źródło:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Kankan_(taniec)

Filmik…czas start->

Prosto z Francji… ruszyliśmy w kierunku Grecji…

????????????????????????

Tak, tak Grecji….i dobrze Wam znana grecka „Zorba”.

Poznajemy historię, kulturę i podstawowy krok taneczny „Zorby”.

Sirtaki (właściwie Sirtáki, lub Syrtákigrec. συρτάκι) – popularny grecki taniec pseudoludowy, stworzony w 1964 na potrzeby filmu Grek Zorba. Taniec nazywany jest też tańcem Zorby lub po prostu Zorbą. Klimatem i choreografią zbliżony do autentycznych greckich tańców 

Źródło:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Sirtaki

Kiedy opanujemy już podstawowy krok danego tańca wtedy pracujemy nad tworzeniem układów pod okiem pani Asi i pani Magdy.

Z Grecji ruszamy prosto do Polski

Polska nasza Ojczyzna!

????????????????????????????????????????

A jeśli już mówimy o naszym kraju…to zaczynamy zabawę od dobrze Wam znanego tańca „Kaczuchy”…moc jest z nami.

Dzieciaki „Kaczuchy”  opanowały i przy tym frajdę największą miały.

Słynne „Kaczuchy”

????????????

„Kaczuszki” dance????

Pozostając w klimatach naszej pięknej ojczyzny…z „Kaczuchowego” szału…przenosimy się w nieco narodowy taniec poznając podstawowy krok dobrze znanego „Poloneza”.

??????????????????????????????????

Historia „Poloneza”

W zależności od regionu Polski, w którym był tańczony, polonez znany był pod różnymi nazwami: „taniec polski”, „chodzony”, „pieszy”, „łażony”, „wolny”, „powolny”, „powolej”, „okrągły”, „starodawny”, „staroświecki”, „chmielowy”, „gęsi”, „wielki”. Nazwa polonez pojawiła się dopiero w latach trzydziestych XVIII wieku, zapożyczona z języka francuskiego – polonaise.

Pierwsze wzmianki o tańcu w rodzaju poloneza pochodzą z drugiej połowy XVI i początku XVII wieku. Jego pierwowzorem był taniec pieszy pochodzenia ludowego, który z biegiem czasu stał się znany wśród wszystkich warstw społecznych naszego kraju i otrzymał nazwę „taniec polski”.
Od ludu taniec ten przejęły zaścianki szlacheckie, a stamtąd polonez trafił na dwory magnatów i królów polskich. Jest on przede wszystkim tańcem uroczystym, dostojnym, charakteryzującym się posuwistością, okazałością oraz dostojnym nastrojem. Tańczony był (i nadal jest) podczas ważnych uroczystości, najczęściej na rozpoczęcie balu.

Otwiera się nim zwykle reprezentacyjne zabawy, a często także widowiska. Tańczy się go spokojnie, płynnie, ale nie bez pewnej dynamiki, przejawiającej się zarówno w postawie tańczących – godnej, „wysokiej”, jak również przyśpieszonym wydłużeniu pierwszego kroku, czy w zdecydowanych, choć opanowanych gestach rąk tancerza. Tak więc godność, płynność, elegancja, a przy tym pewna, jakby przytłumiona wytwornością, dynamika – są cechami charakterystycznymi tego tańca.

Od połowy XVII wieku polonez zyskał miano tańca narodowego. Pierwszym znanym kompozytorem polonezów był Michał Kleofas Ogiński, który wprowadził formę poloneza z częścią środkową o nazwie Trio. Twórcą najwybitniejszych stylizacji polonezowych w muzyce był Fryderyk Chopin.

W swej najdawniejszej postaci, polonez zachował się w melodiach z początku XVII wieku, a znanych jako kolędy: „W żłobie leży”, „Dzisiaj w Betlejem” czy też „Bóg się rodzi”. Polonezy ludowe oraz zaściankowo-szlacheckie były w większości utworami śpiewanymi i miały dość jednorodną budowę rytmiczną. Natomiast polonezy dworskie charakteryzowały się instrumentalnością, a na dworach królów polskich, polonez był swoistą paradą szlachty przed królem i stanowił nieodzowny element uroczystości.
Na dzisiejszych studniówkach i balach maturalnych, gdzie polonez rozpoczyna te uroczystości, chętnie wykonywany przez młodzież – jest olśniewającą paradą odświętnie ubranych młodych ludzi przed całą społecznością szkolną.

Źródło:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Polonez_(taniec)
https://prawy.pl/4417-polonez-nasz-taniec-narodowy-budzi-zachwyt-na-calym-swiecie/

Po zapoznaniu się z podstawowym krokiem Poloneza…zaczęliśmy tworzyć układ taneczny.

Pierwsze efekty naszej  pracy już widoczne…

I❤ YOU POLAND

Tak bardzo nam się podoba w Polsce, że nie możemy się rozstać z Polonezem;)

Kilka nowych fotek z dzisiejszej pracy przed Wami;)

Ostatnie poprawki…i nagrywamy

W drużynie siła

Mamy to….Brawo dzieciaki?

Kolejny kraj jaki odwiedziliśmy podczas naszej tanecznej podróży po roztańczonym świecie to…

NIEMCY

??????????????????????????????

Guten morgen;)

NIEMCY – Bavaria

Taniec ” Bavarski – pochodzi z Bavari, kraju folkloru.

…..jak to dzieciaki podsumowały…bardzo wesoły oraz energiczny taniec….

Poznajemy podstawowe kroki tańca Bavarskiego…na bazie, którego tworzymy układ taneczny.

PODSUMOWANIE PROJEKTU

„TAŃCE Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA

Dziś zakończyliśmy nasz projekt taneczny.Podsumowanie odbyło się w formie Disco Dance.Uczniowie mogli sami wybrać na dzisiejszą lekcje dowolne, kolorowe stroje. Tańczyli również do wybranych utworów przez siebie.Odbyliśmy raz jeszcze podróż po wszystkich poznanych krajach przypominając sobie krótkie fragmenty poznanych tańców, słów i historii danego kraju. Na zakończenie zrobiliśmy małą ewaluacje projektu …która nas…nauczycielki bardzo miło zaskoczyła.Zobaczcie zresztą sami….

Przypomnijmy,że w projekcie wziełt udział klasy z I i II etapu edukacyjnego:

kl. I b oraz kl. IV b.

Uśmiechnięte buzie uczniów mówią same za siebie?

Joanna Kunkel

Magdalena Bajer

TANECZNY PROJEKT DZIEWCZĄT KLAS SZÓSTYCH

Nasza szkoła posiada bardzo dużą liczbę miłośników tanecznych form ruchu oraz zajęć przy muzyce. Szczególne zainteresowanie tańcem widoczne jest to wśród dziewczynek. Chcąc pozwolić naszym zdolnym uczennicom rozwój umiejętności w tej dziecinie, powstał pomysł by zorganizować taneczny projekt, który przeznaczony był dla wszystkich klas szóstych.

Układ choreograficzny został ułożony, nagrany i zmontowany przez p. Agnieszkę Matczak – nauczyciela wychowania fizycznego. Przygotowane video instruktażowe zostało umieszczone na stronie szkoły oraz wysłane do wszystkich szóstoklasistek. Dziewczęta przygotowywały się do występu m.in. na lekcjach wychowania fizycznego lecz ambitnie ćwiczyły również w domu.

Wszystkie dziewczyny wspaniale opanowały przygotowaną choreografię!

Ostateczny efekt wszystkich prób i przygotowań został zaprezentowany przed większą publicznością podczas Szkolnego Festynu „Jedynki”. Festyn odbył się 8 czerwca 2019 roku na szkolnym boisku. Pokaz przed nauczycielami, rodzicami i uczniami Naszej szkoły był ciekawym lecz z pewnością stresującym doświadczeniem. Dzięki takim występom znikają obawy i stres związany z występowaniem przed publicznością.

Dziewczyny mogą być z siebie bardzo dumne!

Agnieszka Matczak