klasa 6a 2021/2022

Zastępca: Marta K

Skarbnik: Piotr W.

Lekcja terenowa w Poznaniu

01.10.2021r. udaliśmy się do Poznania, aby lepiej poznać historię Powstania Wielkopolskiego. Tego dnia mieliśmy okazję odbyć spacer szlakiem najważniejszych miejsc tego wydarzenia. Nie było to jednak zwykłe zwiedzanie. Nasz przewodnik ubrany w mundur powstańczy przygotował dla nas mnóstwo zadań, podczas których musieliśmy wykazać się wiedzą oraz sprawnością fizyczną. Takie zajęcia pozwoliły nam na aktywną naukę oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie oraz integrację klasową.

ANDRZEJKI 2021

W naszej klasie jak co roku obchodziliśmy andrzejki. Był to dla nas czas wróżb, zabaw i słodkiego poczęstunku. Była to okazja do poznawania polskich tradycji takich jak m.in. lanie wosku, wróżenie imion przyszłych mężów i żon. Dowiedzieliśmy się również, kto z nas jako pierwszy stanie na ślubnym kobiercu. Nasza wychowawczyni przygotowała dla nas ciasteczka z wróżbą, które zawierały same dobre wiadomości na nadchodzący rok! Oby wszystkie się spełniły!

KLASOWE MIKOŁAJKI

DBAMY O ŚWIĄTECZNY KLIMAT W NASZEJ SALI

NAJLEPSZE ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE!

“Najserdeczniejsze życzenia

Cudownych świąt Bożego Narodzenia,

Ciepła i wielkiej radości,

Miłych oraz hojnych gości,

Pod choinką dużo prezentów,

A w Waszych sercach wiele sentymentów.”

Wspieramy się wzajemnie!

W związku z trudną sytuacją w Ukrainie chcielibyśmy przekazać słowa wsparcia naszym koleżankom i kolegom, którzy pochodzą z tego kraju. Wierzymy, że wszystko będzie dobrze i pokój zwycięży. Zapewniamy o swoim wsparciu i jesteśmy gotowi do pomocy.

Pysznie, zdrowo…. owocowo! 🙂

Dzisiaj na lekcji wychowawczej wykonywaliśmy pyszne sałatki owocowe. Były owoce, jogurty, orzechy i nasiona… takie drugie śniadanie jest dużo lepsze od chipsów, paluszków i batonów. Niektórzy na swoich talerzach stworzyli prawdziwe dzieła sztuki… inni trochę bardziej abstrakcyjne. Grunt, że wszyscy dobrze się bawili! 🙂

WYCIECZKA DO WARSZAWY

13 maja udaliśmy się na wyczekiwaną wycieczkę do Warszawy. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy wcześnie, bo już o….. 5! Na szczęście wszyscy wstaliśmy i stawiliśmy się punktualnie na miejsce zbiórki. Po kilku godzinach dotarliśmy do stolicy Polski. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spotkania z przewodnikiem, które oprowadził nas po Starym Mieście. Następnie podziwialiśmy wnętrza Zamku Królewskiego. Głodni i zmęczeni udaliśmy się na zasłużoną przerwę… zjedliśmy pyszny obiad. Pełni sił wyruszyliśmy do Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy w pełni oddać się nauce poprzez zabawę. Na koniec przespacerowaliśmy się ogrodami Biblioteki Uniwersyteckiej oraz udaliśmy nad bulwary wiślane. Było super! Kiedy wsiedliśmy do autokaru, zaczął padać deszcz – chyba Warszawie też było smutno, że to już koniec. 🙂

Dzień Dziecka w ZOO

W tym roku Dzień Dziecka postanowiliśmy spędzić w poznańskim zoo wraz z klasą VIIIb. Ze szkoły wyruszyliśmy o godz. 8.00, udaliśmy się na przystanek autobusowy i po krótkiej podróży byliśmy już w Poznaniu. W zoo spędziliśmy aż 5 godzin! Spacerowaliśmy, oglądaliśmy zwierzęta, obcowaliśmy z przyrodą… był również czas na rozmowy i posiłek. Zmęczeni i zadowoleni ruszyliśmy w drogę powrotną.

Pamiętajmy, że każdy z nas pozostaje na zawsze dzieckiem! Pielęgnujmy je w sobie!