Rok szkolny 2018/2019

Rok szkolny 2018/2019

Joanna Kunkel

Nowy rok szkolny zapowiada się bardzooo tanecznie…nowe wyzwania czekają przed nami.
Grupa Taneczno/Aerobikowa spotyka się w tym roku 4 razy w tygodniu.
Poniżej harmonogram treningów:
Poniedziałek: 16.20 -17.55
Wtorek: 7.05 – 7.50
Czwartek: 7.05 -7.50
Piątek: 8.00 – 8.45
Serdecznie zapraszamy!!!

Projekt Unijny „Wiedza, wychowanie, przyszłość – kompleksowe wsparcie swarzędzkich szkół; prowadzenie warsztatów z pracy zespołowej i kreatywności „Gym. Art. One” dla uczniów kl. VII – VIII.

W naszej szkole są realizowane zajęcia o nazwie Gym Art One.  Razem z moimi koleżankami z klasy w każdy wtorek spotykamy się z Panią Joanną Kunkel na sali gimnastycznej. Wspólnie tańczymy i wymieniamy się pomysłami co do choreografii. Staramy się doskonalić różne style tańca, aby każda z nas miała coraz większe pojęcia o tej dziedzinie sportu. Zajecia polegają na przygotowywaniu różnych choreografii, które uświetniają m.in. uroczystości szkolne i pozaszkolne. Nasze układy prezentowałyśmy na meczu Polska-Irlandia, który odbył się na Unii Swarzędz oraz podczas innych uroczystości szkolnych takich jak Wigilia dla uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły, „Wieczór  Kolęd” oraz XII Charytatywny Bal Jedynki. Obecnie przygotowujemy się do pokazu na Szkolny Festyn Jedynki.

 
Weronika Konieczek VIII b

HOPSports Brain Breaks Physical Activity Solutions

Brain Breaks® to dynamiczna platforma internetowa przeznaczona dla nauczycieli oraz uczniów.

Na naszych lekcjach wychowania fizycznego  oraz treningach korzystamy również z tej platformy. Poznając ciekawe gry, ćwiczenia i zabawy taneczne z całego świata.

Na platformie znajduje się ponad 100 krótkich filmików (trwające od 2 do 5 minut). Filmiki są zaprojektowane specjalnie z myślą o zajęciach w klasie, aby zmotywować uczniów do podejmowania aktywności fizycznej nie tylko na lekcji wychowania fizycznego ale również w czasie przerw śródlekcyjnych oraz są przydatnym narzędziem do wzbogacenia  lekcji (poznawania języka, sztuki, muzyki, a poprzez to również innych kultur).

Brain Breaks® to ponad 100 filmików z udziałem osób (instruktorów, tancerzy, sportowców, itp.) z ponad 50 krajów. Są to interaktywne materiały edukacyjne obejmujące obszar zdrowia i dobrego samopoczucia, akcentujące holistyczne podejście do życia.

Joanna Kunkel


XII Charytatywny Bal „Jedynki”

„Kicz Party” 2019

Dnia 2 lutego 2019 roku w Restauracji „Grays” odbył się XII Charytatywny Bal „Jedynki” zorganizowany przez Radę Rodziców Szkoły Podstawowej nr 1 w Swarzędzu.

Tematem przewodnim było ” Kicz Party”. Wszyscy goście oraz nasza grupa taneczna wystąpili w przygotowanych specjalnie na tę okazje strojach. Po przywitaniu przez Panią Dyrektor wszystkich gości odbył się pokaz talentów przygotowany przez uczniów naszej szkoły. Tańczyłyśmy do zmixowanych utworów  muzycznych lat 80-90 tych po dzień dzisiejszy. Podczas występu nasi nauczyciele również bawili się razem z nami występując w tanecznym Show „Wieś Party”. Atmosfera na balu była świetna, bardzo nam się podobało. Dziękujemy naszej trenerce Pani Joasi Kunkel za poświęcony czas na treningach oraz za możliwość występu na tej wspaniałej imprezie.

Zespół „Tańczące Jedynki” – Ania Drozda kl.VI a

Brawo MY….brawo „Jedynka”…..Brawo Rodzice 😉

Na Balu Charytatywnym „Jedynki” bardzo nam się podobało, była super atmosfera, było śmiesznie i fajnie. Bardzo podobał nam się motyw przewodni balu „Kicz Party”. Byłyśmy bardzo fajnie ubrane i mogłyśmy sobie zrobić makijaż.Jednym słowem było super!

Zespół „Tańczące Jedynki”

Maja Nawrocka kl.VI a


Ferie zimowe…czas START✌

W tym roku jako pierwsi  wraz z innymi województwami rozpoczynamy ferie zimowe. Dla nas jest to czas żeby choć przez chwilę zapomnieć o nauce, zresetować się, zrelaxować i rozwijać swoje taneczne pasje.

Czas wolny podczas ferii zimowych wykorzystałyśmy na spotkanie z trenerka panią Asią…w czasie, którego tworzyłyśmy kolejny projekt taneczny  pt: „Wieś Party”, który zrealizowany będzie podczas  Charytatywnego Balu „Jedynki”.

Pracowałyśmy nad scenografią, strojami oraz choreografią do zmixowanych utworów przez naszą trenerkę. Już nie możemy się doczekać efektów końcowych naszej wspólnej pracy.

A zapowiada się naprawdę bombowa akcja✌

Ania&Martyna&Julia…dobra robota…rekwizyty na 6+

Dziewczęta cały czas dzielnie pracują…a czas spędzony razem mija nam w przyjemnej i wesołej atmosferze.


Wieczór Kolęd

Aniołki z kl. II b w świątecznym układzie podczas „Wieczoru Kolęd” zorganizowanego w naszej szkole.


W ŚWIĄTECZNYM NASTROJU….????

Magicznych i bajkowych świąt dla wszystkich!


WIRTUALNY STEP

Dziś na zajęciach z arobiku….doskonaliłyśmy swoje umiejętności z wykorzystaniem stepów i wirtualnego programu.

Była moc?

Dziewczęta dzielnie pracowały i nowe kroki opanowały.


Dziś z wykładem wkraczam JA?…mała pogadanka na temat zawodów sportowych w aerobiku grupowym. Omawiamy technikę wykonywania poszczególnych elementów gimnastycznych oraz regulamin zawodów sportowych.

Podczas lekcji jest również czas na dobrą zabawe…

Nasze zajęcia są atrakcyjne, ciekawe i nowoczesne.

Oprócz atrakcyjnych przyborów takich jak: pompony,wstążki gimnastyczne, stepy czy piłki gymball…lekcje wzbogacone są o wykorzystanie ciekawych programów komputerowych związanych z aktywnością fizyczna np. Just Dance, Brain Breaks, wirtualny step i wiele innych.Wykorzystujemy również smartfony i dostępne na nich  aplikacje związane  z aktywnością fizyczną i zdrowiem np. Zdrowe zakupy, Endomondo, Sports Tracker i wiele innych.


POKAZY TANECZNE PODCZAS MECZU MIĘDZYPAŃSTWOWEGO POLSKAIRLANDIA U -16

Pierwsze pokazy w nowym składzie już za nami?

Dnia 29 listopada 2018 roku miałyśmy okazje wystąpić podczas meczu międzypaństwowego Polska-Irlandia Północna U- 16, który odbył się na Stadionie Miejskim Unia Swarzędz. Atmosfera w tym dniu była wyjątkowa. Tańczyłysmy w trakcie przerwy…pokazujac dwa układy taneczne tym razem z pomponami. Dziewczęta z klas VIII zaprezentowały się w utworze „Waka waka”, natomiast grupa młodsza VI oraz VII kl. rozgrzewały atmosferę przy utworze Justina Bibera „That power”.

W tym dniu pogoda była minusowa….ale to nam w niczym nie przeszkadzało…na scenie była mega moc.

Mecz zakończył się zwycięstwem naszych rodaków.Brawo Polska…Brawo Chłopcy!!!

W pokazie tanecznym wystąpiły uczennice z kl.VIII b Oliwia Gałdyńska, Weronika Konieczek, Patrycja Konieczek, Jessica Warguła, Wiktoria Szumska, Marta Czujewicz, z kl.VIII a Klaudia Walczak oraz uczennice z kl.VII a Jessika Bąkowska, Alicja Kołtun , VII b Klaudia Skrzypczak, jak i również uczennice z kl VI a Julia Kuźmenko, Martyna Mejzińska, Maja Nawrocka, Weronika Długosz, Ania Drozda oraz VI c Liliana Łukasik.

Brawo dziewczęta?Dumny Trenejro!


PROJEKT EDUKACYJNY „TAŃCE Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA”

Autorski projekt edukacyjny „Tańce z różnych stron świata” to cykl zajęć muzyczno – tanecznych. Projekt skierowany jest do uczniów z klasy I b i IV b/dz. Uczniowie pod kierunkiem nauczycielek wychowania fizycznego uczą się rozpoznawać muzykę z różnych stron świata oraz poznają podstawowe kroki do danej muzyki. Tworzą układy taneczne, przygotowują stroje z charakterystycznymi elementami do danego tańca. Poszczególne układy taneczne będą filmowane jako efekt wspólnej pracy dwóch zróżnicowanych grup wiekowych i rozwojowych.

Cele projektu:

  1. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania muzyki z różnych stron świata.
  2. Poznanie najbardziej charakterystycznych tańców świata np. z Polski, Niemiec, Rosji, Grecji, Kuby,  Francji,  itp.
  3. Popularyzacja tańca wśród uczniów klas młodszych i starszych.
  4. Rozwijanie kreatywności twórczej, indywidualnych zainteresowań.
  5. Prezentowanie swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.
  6. Kształtowanie postaw społecznych: opiekuńczości, empatii, systematyczności, samodyscypliny, wytrwałości, umiejętności radzenia sobie w sytuacji sukcesu i niepowodzeń.
  7. Integrowanie uczniów z I i II etapu edukacyjnego.

Przewidywane efekty po przeprowadzeniu projektu dla ucznia:

  1. Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu dziecka.
  2. Przezwyciężenie nieśmiałości i wzmocnienie poczucia własnej wartości uczennic poprzez umiejętność zaprezentowania tańca.
  3. Rozwijanie umiejętności rytmiczno – ruchowych i tanecznych.
  4. Poznanie historii danego tańca i podstawowych kroków.
  5. Integracja uczniów z I etapu edukacyjnego i II etapu edukacyjnego.
  6. Rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole uczniów młodszych i starszych w celu osiągnięcia wspólnego sukcesu.
  7. Rozwijanie umiejętności improwizowania ruchu do danej muzyki.
  8. Przygotowanie charakterystycznych elementów strojów dla danego tańca.

Przewidywane efekty pracy dla nauczyciela:

  1. Uatrakcyjnienie zajęć dla uczniów.
  2. Rozwój kreatywności.
  3. Przygotowanie choreografii charakterystycznej dla tańca z danego kraju.
  4. Wymiana doświadczeń między nauczycielkami – dzielenie się wiedzą na temat możliwości prowadzenia zajęć z grupami zróżnicowanych wiekowo.
  5. Poznanie możliwości swoich uczennic.
  6. Podnoszenie sprawności ruchowej.
  7. Sfilmowanie poszczególnych tańców, jako efektu pracy z uczennicami – promocja szkoły w środowisku lokalnym.

Projekt prowadzony jest przez nauczycielki wychowania fizycznego: panią Joannę Kunkel oraz panią Magdalenę Bajer.

FRANCJA

Pierwszy kraj jaki odwiedziliśmy to Francja…oprócz charakterystycznego tańca ” Cancana” dla tego kraju…poznaliśmy również trochę historii, kulturę oraz język francuski…Bonjour, Ça va?,Salout…??

Stroje pierwsza klasa;)

Kl.I b grupa gimnastyczno – taneczna oraz grupa dziewcząt z kl.z IV b??

Kankancancan – francuski taniec z 2. połowy XIX wieku, pochodzenie niepewne. Według jednej z hipotez rozwinął się z kadryla, według innej był początkowo karykaturą tańców murzyńskich, istnieje również przypuszczenie, że do Francji przywieźli go wracający z Algieru żołnierze. Towarzyszy mu muzyka bardzo szybka, w rytmie galopu, w metrum2/4.

Po błyskawicznej karierze we Francji, u schyłku XIX wieku kankan rozpowszechnił się szybko również i w innych krajach. Jacques Offenbach wprowadził go do swoich operetek (m.in. Orfeusz w piekle). Kankan powstał dzięki młodym pannom/dziewczętom, które same szyły sukienki i tańczyły w miastach dla rozrywki. Charakterystycznymi dla tego tańca są takie figury akrobatyczne, jak szpagat, gwiazda, wyrzut prostej nogi do góry.

Źródło:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Kankan_(taniec)

Filmik…czas start->

Prosto z Francji…ruszyliśmy w kierunku Grecji…

??????????????????

Tak, tak Grecji…i dobrze Wam znana grecka „Zorba”

Poznajemy historię, kulturę i podstawowy krok taneczny „Zorby”.

Sirtaki (właściwie Sirtáki, lub Syrtákigrec. συρτάκι) – popularny grecki taniec pseudoludowy, stworzony w 1964 na potrzeby filmu Grek Zorba. Taniec nazywany jest też tańcem Zorby lub po prostu Zorbą. Klimatem i choreografią zbliżony do autentycznych greckich tańców 

Źródło:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Sirtaki

Kiedy opanujemy już podstawowy krok danego tańca wtedy pracujemy nad tworzeniem układów pod okiem pani Asi i pani Magdy.

Z Grecji ruszamy prosto do Polski

Polska nasza Ojczyzna!

??????????????

A jeśli już mówimy o naszym kraju…to zaczynamy zabawę od dobrze Wam znanego tańca „Kaczuchy”…moc jest z nami.

Dzieciaki „Kaczuchy”  opanowały i przy tym frajdę największą miały.

Słynne „Kaczuchy”

????????????

„Kaczuszki” dance????

Pozostając w klimatach naszej pięknej ojczyzny…z „Kaczuchowego” szału…przenosimy się w nieco narodowy taniec poznając podstawowy krok dobrze znanego „Poloneza”.

??????????????

W zależności od regionu Polski, w którym był tańczony, polonez znany był pod różnymi nazwami: „taniec polski”, „chodzony”, „pieszy”, „łażony”, „wolny”, „powolny”, „powolej”, „okrągły”, „starodawny”, „staroświecki”, „chmielowy”, „gęsi”, „wielki”. Nazwa polonez pojawiła się dopiero w latach trzydziestych XVIII wieku, zapożyczona z języka francuskiego – polonaise.

Pierwsze wzmianki o tańcu w rodzaju poloneza pochodzą z drugiej połowy XVI i początku XVII wieku. Jego pierwowzorem był taniec pieszy pochodzenia ludowego, który z biegiem czasu stał się znany wśród wszystkich warstw społecznych naszego kraju i otrzymał nazwę „taniec polski”.
Od ludu taniec ten przejęły zaścianki szlacheckie, a stamtąd polonez trafił na dwory magnatów i królów polskich. Jest on przede wszystkim tańcem uroczystym, dostojnym, charakteryzującym się posuwistością, okazałością oraz dostojnym nastrojem. Tańczony był (i nadal jest) podczas ważnych uroczystości, najczęściej na rozpoczęcie balu.

Otwiera się nim zwykle reprezentacyjne zabawy, a często także widowiska. Tańczy się go spokojnie, płynnie, ale nie bez pewnej dynamiki, przejawiającej się zarówno w postawie tańczących – godnej, „wysokiej”, jak również przyśpieszonym wydłużeniu pierwszego kroku, czy w zdecydowanych, choć opanowanych gestach rąk tancerza. Tak więc godność, płynność, elegancja, a przy tym pewna, jakby przytłumiona wytwornością, dynamika – są cechami charakterystycznymi tego tańca.

Od połowy XVII wieku polonez zyskał miano tańca narodowego. Pierwszym znanym kompozytorem polonezów był Michał Kleofas Ogiński, który wprowadził formę poloneza z częścią środkową o nazwie Trio. Twórcą najwybitniejszych stylizacji polonezowych w muzyce był Fryderyk Chopin.

W swej najdawniejszej postaci, polonez zachował się w melodiach z początku XVII wieku, a znanych jako kolędy: „W żłobie leży”, „Dzisiaj w Betlejem” czy też „Bóg się rodzi”. Polonezy ludowe oraz zaściankowo-szlacheckie były w większości utworami śpiewanymi i miały dość jednorodną budowę rytmiczną. Natomiast polonezy dworskie charakteryzowały się instrumentalnością, a na dworach królów polskich, polonez był swoistą paradą szlachty przed królem i stanowił nieodzowny element uroczystości.
Na dzisiejszych studniówkach i balach maturalnych, gdzie polonez rozpoczyna te uroczystości, chętnie wykonywany przez młodzież – jest olśniewającą paradą odświętnie ubranych młodych ludzi przed całą społecznością szkolną.

Źródło:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Polonez_(taniec)

https://prawy.pl/4417-polonez-nasz-taniec-narodowy-budzi-zachwyt-na-calym-swiecie/

Po zapoznaniu się z podstawowym krokiem Poloneza…zaczęliśmy tworzyć układ taneczny.

Pierwsze efekty naszej  pracy już widoczne…

I❤ YOU POLAND

Tak bardzo nam się podoba w Polsce, że nie możemy się rozstać z Polonezem;)

Kilka nowych fotek z dzisiejszej pracy przed Wami;)

Ostatnie poprawki…i nagrywamy

W drużynie siła

Mamy to….Brawo dzieciaki?

??????????????????????????????

Kolejny kraj jaki odwiedziliśmy podczas naszej tanecznej podróży po roztańczonym świecie to…

NIEMCY

Guten morgen;)

NIEMCY – Bavaria

Taniec ” Bavarski – pochodzi z Bavari, kraju folkloru.

…..jak to dzieciaki podsumowały…bardzo wesoły oraz energiczny taniec….

Poznajemy podstawowe kroki tańca Bavarskiego…na bazie, którego tworzymy układ taneczny.