Klasa 5d

ROK SZKOLNY 2017-2018

WYCHOWAWCA: ANNA WEWIOR

Witajcie w nowym roku szkolnym

Najnowsze wydarzenia:

WYCIECZKA DO WARSZAWY

Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy !

Dnia 12-13 kwietnia, wyjechaliśmy razem z klasą do Warszawy. Jechał z nami Pan Marcin Kurnatowski , Pani Anna Wewior, Pani Marzanna Adamczak, Pani Izabela Walkowiak i Pani Śmichura. W pierwszy dzień w Warszawie po przyjeździe poszliśmy do Centrum Nauki Kopernik pozwiedzać , fajne było w tym to że nie chodziliśmy całą klasą ale grupkami po 2-4 osoby. Po zwiedzeniu zjedliśmy obiado-kolacje w Centrum Nauki Kopernik. Później podjechaliśmy autokarem pod Moon Hostel.Gdy dojechaliśmy do hostelu Pani Anna Wewior rozdała klucze do pokojów. Gdy każdy dotarł do swojego pokoju można było pograć w gry i się rozpakować. O 20:00 Pan przewodnik zabrał nas na spacer po Warszawie pokazał nam Pałac Kultury i o nim trochę poopowiadał. Po powrocie do hostelu był czas dla siebie do 22:00 czyli, ciszy nocnej Pani odebrała wszystkim telefony. Na drugi dzień Zwiedzaliśmy Stadion Narodowy i byliśmy na Punkcie Widokowym w Pałacu Kultury. Po obiedzie wsiedliśmy w autokar i wracaliśmy już do Swarzędza. Po drodze Pan Przewodnik zadawał zagadki i pytania. Obiecał nam też ,że wiedziemy do Mc Donald’s na kolacje. O 21:00 byliśmy już na parkingu i każdego odebrał rodzić.                     Wiktoria Nowak

W czwartek 12.04.2018 o godzinie 8 wyjechaliśmy autokarem do Warszawy. Po drodze zatrzymywaliśmy się tylko raz. Gdy już dojechaliśmy do Warszawy, zwiedzaliśmy kilka miejsc z przewodnikiem. Następnie pieszo poszliśmy
do Centrum Nauki Kopernik. Podzieliliśmy się na grupy, i wszyscy porozchodzili się po centrum. O umówionej godzinie wszyscy przyszli do kawiarni, gdzie zjedliśmy obiado-kolację.
Pojechaliśmy do hostelu i się rozpakowaliśmy się. Później przeszliśmy się na spacer pod Pałac Kultury i nauki. Po powrocie mieliśmy czas na szalenie, a od 22 była cisza nocna i musieliśmy spać.
Rano spakowaliśmy się, po czym autokar zawiózł nas na Stadion Narodowy. Nikt się nie spodziewał że będzie taki duży z bliska. Następnie podziwialiśmy widoki z Pałacu Kultury i Nauki.
Najgorszy według mnie był spacer po starym mieście. Nie było czasu na odpoczynek. Czekał na nas autokar. Po drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w mcdonaldzie. Każdy się ucieszył.
13.04.2018 o godzinie 21 wróciliśmy z udanej wycieczki.- BARTOSZ LOEPKE

We wtorek 12 kwietnia o 8:00 wyruszyliśmy na 2 dniową wycieczkę do Warszawy. Pierwszego dnia byliśmy w Łazienkach Królewskich, gdzie widzieliśmy letnią posiadłoś Króla Polski. Poszliśmy na stare miasto, po drodze zwidzieliśmy kolumnę Zygmunta Trzeciego Wazy ,Mory Katedry z gąsienica niemieckiego czołgu-miny „Goliata’, który podczas powstania Warszawskiego w 1944 roku zburzył część murów katedry i stary dzwon. Legenda głosi, że wystarczy obejść dzwon jeden raz dookoła przykładając rękę aby spełniło się jedno życzenie. . Następnie dotarliśmy na Stare Miasto, gdzie mogliśmy kupić pamiątki oraz lody. Po udanych zakupach poszliśmy do najbardziej wyczekiwanego przeze mnie Centrum Nauki Kopernik. Było tam bardzo wiele ciekawych doświadczeń, nie starczył by mi dzień żebym tam wszystko bardzo dokładnie zwiedził. Następnie poszliśmy na obiad, który był w Centrum Nauki Kopernik. Po obiedzie pojechaliśmy do hotelu gdzie rozpakowaliśmy swoje bagaże. Jak się rozpakowaliśmy poszliśmy na spacer pod budynek Centrum Nauki i Kultury. Po chwili postoju wróciliśmy do hotelu. Następnego dnia rano po spakowaniu swoich bagaży, pojechaliśmy na śniadanie do Centrum Nauki Kopernik .Po śniadaniu pojechaliśmy na Stadion Narodowy. Najpierw poszliśmy na recepcje, gdzie był sklepik w którym można było kupić pamiątkę, następnie poszliśmy na samą górę stadionu. Po zwiedzeniu stadionu pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki. W Pałacu Kultury i Nauki wjechaliśmy windą na taras widokowy, tam też można było kupić pamiątkę. Po pobycie w Pałacu Kultury i Nauki pojechaliśmy na obiad. Po objedzie poszliśmy pod pomnik Małego Powstańca a później wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do domu. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w restauracji gdzie mogliśmy coś zjeść. Podczas podroży była straszna burza ale dojechaliśmy cało i zdrowo.

Nicolas Banaszkiewicz 5D

Zima nastroiła nas do działań na rzecz innych. Oto najnowsze wydarzenia:

Udział naszych wolontariuszy w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy! 14 stycznia nasza klasa dzielnie uczestniczyła w dyżurowaniu na ulicach Swarzędza z puszkami przyczyniła się do zebrania sporej kwoty

Udział naszych dziewczyn w kiermaszu charytatywnym organizowanym przez panią Beatę Patryas w ramach fundacji „Spełnij marzenia”. Brawo dziewczyny za poświęcenie czasu i przygotowanie słodkości do sprzedania na rzecz spełnienia marzeń Marcina.

W tym roku spotykamy się z naszymi rodzicami lub innymi zaproszonymi gośćmi, prosząc ich, aby opowiedzieli nam o swoich zawodach.

1. Spotkanie z panią Magdaleną Banaszkiewicz – spotkanie z pracą bankowca. 03.10.17
  2. Spotkanie z panem Krzysztofem Rykowskim – jak nowocześnie projektuje się meble? 20.10.17
  3. Spotkanie z panią Zuzanną Nowaczyk – praca aktora i warsztaty teatralne. 16.11.17

W planach następne spotkania! Zapraszamy chętnych do poprowadzenia spotkania do kontaktu z wychowawcą.

Udział w projekcie Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

1. 12.10.17 WOJNA NA DESKI (i wizyta w Muzeum Sztuk Użytkowych)
  2. 13.11.17 ESKIL I TRYNIDAD (i wizyta w restauracji)
  3. 8.12.17 RABARBAR i spacer po Jarmarku Bożonarodzeniowym
    8 grudnia 2017 roku wyjechaliśmy autobusem na wycieczkę do kina Muza na film Rabarbar. To był jeden z najlepszych filmów które widziałem.
    Gdy film się skończył, wyszliśmy z kina i poszliśmy dalej na spacer po jarmarku. Obok było wesołe miasteczko i diabelski młyn.
    Mieliśmy czas, aby coś kupić. Miło spędzony czas minął zbyt szybko. Nadszedł czas powrotu do szkoły. Bartosz Loepke

4. 16.01.18 ŻYCIE WEDŁUG NINO

Inne wydarzenia klasowe:

1. Dyskoteka na rozpoczęcie roku szkolnego 26.09.17
  2. Zabawa na Halloween 30.10.17
  3. Spotkanie integracyjne
    Dnia 1.12.17 na godz 17.00 klasa5D zaprosiła swoich rodziców na Spotkanie Integracyjne.
    Na tym Spotkaniu uczniowie zaprezentowali filmy które sami nagrali,były one o tematyce
    mitologicznej. Później były pokazy artystyczne i pokaz śpiewu oraz pokaz piłki nożnej.
    Amelia,Nadia.Z oraz Roksana wystawiły prace plastyczne.
    Oczywiście uczniowie upiekli ciasta którymi poczęstowali swoich gości.
    Spotkanie się udało,rodzice byli zadowoleni
                                                                                                            DOMINIKA KOWALEWSKA
                                                                                                                      KLASA 5D
  4. Wycieczka do Czerniejewa i Gniezna. 14 grudnia 2017 pojechaliśmy do Czerniejewa do fabryki krówek i można było się poczęstować krówkami. Na dworze
    padał śnieg i rzucaliśmy się śnieżkami. Było super. Potem pojechaliśmy do fabryki bombek. Są 4 etapy produkcji: dmuchanie, srebrzenie, lakierowanie, zdobienie. Potem mieliśmy możliwość kupienia bombek.
    Później jechaliśmy więcej niż pół godziny. Musieliśmy szybko wysiadać, bo kierowca nie miał gdzie zaparkować. Potem szliśmy przez katedrę w Gnieźnie. Jak jechali z powrotem to kierowca zadał pytanie, jak się nazywa kościół w Gnieźnie .Na końcu wycieczki dostawaliśmy bombkę ze swoim imieniem . Kacper Głowacki
  5. Wigilia klasowa 22.12.17 WIGILIA KLASOWAW piątek 22 grudnia 2017 roku spotkaliśmy się na wigilii klasowej. Na początku Wigilii Pani puściła nam krótki filmik na temat składania chusteczek w rożek. Następnie zaczęliśmy zdobić pierniki, w trakcie  zdobienia pierników weszła do naszej klasy Pani Wice Dyrektor aby złożyć nam życzenia. A  później  jak to na Wigilii wszyscy złożyliśmy sobie życzenia świąteczne  dzieląc się  opłatkiem. Na samym końcu było rozdawanie prezentów.