Uczymy dzieci programować

Klasa I b rozpoczęła przygodę z kodowaniem i programowaniem. Uczniowie biorą udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Uczymy dzieci programować”. Udało nam się wykonać pierwsze zadanie z programu.

Jesień wita nas bogactwem swoich darów: dojrzałe owoce, warzywa, leśne grzyby, piękne kolorowe liście, kasztany i żołędzie. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie stworzyli trasę dla robotów w kształcie kosza na jesienne dary, następnie zakodowali go w taki sposób, że robot przejeżdżał po niej zgodnie ze wskazanym warunkiem.

Dzieci na zajęciach rozwijały miękkie kompetencje, takie jak: umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów.
Zajęcia prowadzi wychowawczyni klasy Magdalena Kolasińska.

 

Kodowanie i programowanie – dajmy dzieciom lepszy start w przyszłość 

W minionym tygodniu, klasa I b,  rozwijała umiejętność rozwiązywania problemów oraz wytrwałości w rozwiązywaniu trudnych zadań.

Uczniowie tym razem ćwiczyli umiejętność kodowania drogi do dni tygodnia, znalezienie drogi do jabłka oraz zaprogramowanie Ozobota, by doprowadził pszczółkę do ula.

W poszukiwaniu kodu do zabawek. 
Ulubione zabawki, ulubione zabawy.

Uczniowie klasy I b  biorący udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Uczymy dzieci programować” – organizowanym prze EDU SENSE i p. Annę Świt – stworzyli tym razem przestrzeń do kodowania z ustawionych w regularnych odstępstwach krzeseł. Na krzesłach zostały ułożone zabawki, a dzieci poruszając się zgodnie z kodem , odkrywały, która zabawka została wybrana przez kolegów i koleżanki. Tym razem dzieci pracowały w zespołach pięcioosobowych i umiejętnie podczas pracy zespołowej, planowały swoje działania – tworzyły kody – które doprowadzały ich kolegów lub koleżanki do konkretnej zabawki.

W kolejnej części zadania, p. Magda pokazała dzieciom spinnera i wraz z pierwszoklasistami omówiła jego działanie. Potem wszyscy zastanawiali się, czy jest jakiś sposób na to, by robot Ozobot też mógł się kręcić, tak by wprowadzić go w ruch, który będzie obrotem ? Od razu znaleźliśmy odpowiedź na to pytanie – to komenda „tornado”! Dzieci poznały nową komendę „rotację”, która składa się z tych samych kolorów, co „tornado” tylko, że w innej kolejności. Chętne osoby wykorzystały kody z grupy „szukaj linii…” Następnie wszyscy zaprezentowali efekty swojej pracy.

Efekty tej suuuuperowej zabawy i nauki poniżej:

W poszukiwaniu zaginionego misia

Pluszowy miś to ulubiona zabawka niejednego dziecka. To przyjaciel najmłodszych, powiernik sekretów, radości i trosk. Klasa I b przygotowała się szczególnie wyjątkowo do obchodów Święta Pluszowego Misia, który odbył się 26 listopada.

W tym dniu każdy uczeń przyniósł swojego PLUSZOWEGO MISIA, pojawiły się również pluszowe rybki, pieski, koniki, bo przecież każdy ma swojego ulubionego pluszowego przyjaciela. Dzieci opowiadały o nich, rysowały je, recytowały wierszyki, śpiewały piosenki i wspólnie na sali gimnastycznej wraz z pozostałymi uczniami klas I-III świętowały ten SUPEROWY DZIEŃ – dzień, który krążył koło tego sympatycznego bohatera wielu bajek.