Pedagog szkolny

Pedagog szkolny
Pedagog Szkolny pracuje w następujących godzinach:

p. Anna Wietrzykowska

Poniedziałek 12.45 – 17.15
Wtorek 8.00 – 14.00
Środa 8.00 – 12.00
Czwartek 8.00 – 13.00
Piątek 10.05 – 15.05

p. Adriana Helak zast. Dobrogowski Witold

Poniedziałek 9.35 – 11.25
Wtorek 9.45 – 12.15
Środa 14.20 – 15.40
Czwartek 13.25 – 17.00
Piątek 8.00 – 9.35

Indywidualne konsultacje z rodzicami po uprzednim uzgodnieniu.
tel. kom. 507 099 858 sala 104

„Gdy rozszerzamy nasze horyzonty myślowe i nasze poglądy, miłość może swobodnie w nas przepływać. Kiedy sztywno trzymamy się dawnych przekonań, hamujemy jej przepływ.” za Louise L. Hay

Pedagog – znaczy  kto?

Życie nie zawsze jest proste. Miewamy problemy w rodzinie, trudności w kontaktach z przyjaciółmi. czasami nie wiemy kim jesteśmy, jakie mamy możliwości, kim chcielibyśmy być itd.

Jeżeli w tych chwilach nie chcesz pozostać sam, zapraszam Cię – pedagog szkolny (sala 104, nr telefonu 507-099-858, email- awietrzykowskasp1@wp.pl)

Nie mam czarodziejskiej różdżki, która sprawi że wszystkie problemy znikną.

Nie twierdzę, że rozwiążę wsztstkie Twoje problemy.

Ale:

  • mogę pomóc Ci przemyśleć różne sprawy, spojrzeć inaczej na swoje problemy;
  • możemy wspólnie opracować strategię naprawy sytuacji;
  • możemy wspólnie wypracować taki sposób życia i działania, który będzie dla Ciebie zadowalający;
  • możesz dowiedzieć się jaki jesteś wspaniały i jak stawać się coraz lepszym, mądrzejszym, sprawniejszym;

A jeśli w Twoim życiu wydarzy się coś wspaniałego, przyjdź, podziel się ze mną swoim szczęściem!!!

Jak pomagać dziecku w nauce?

Okres przedszkolny

  • Spędzaj z dzieckiem maksymalnie dużo czasu;
  • Często mów do dziecka;
  • Często rozmawiaj z dzieckiem;
  • Czytaj mu na głos;
  • Usprawniaj rączkę dziecka, rysuj z nim, koloruj, wydzieraj, wycinaj, przyklejaj, rób ludziki z kasztanów In żołędzi, rób ozdoby choinkowe, twórz obrazy, buduj domy z pudełek itp.;
  • Rozwiązuj z dzieckiem proste zadania, przeliczaj, dodawaj, odejmuj, mów i pytaj, czego więcej, mniej, o ile więcej, mniej;
  • Jeśli zadajesz sobie pytanie, kiedy to robić? Rób to przy każdej możliwej okazji;
    • Jeśli pierzesz, opowiadaj jak działa pralka, po co używa się proszek;
    • Jeśli przygotowujesz posiłek, mów co trzeba zrobić, aby przygotować np. zupę, mów z czego i dlaczego, licz marchewki, licz sztućce itp. Ostrzegaj przy gotowaniu przed niebezpieczeństwami;
    • Jeśli robisz zakupy wymieniaj nazwy produktów,
    • Spraw, aby dziecko brało czynny udział we wszystkich domowych czynnościach;
    • Ale wyznacz też czas, który poświęcisz tylko dziecku, czas, w którym nie będzie Cię nic rozpraszało, wtedy:
      • Idź z dzieckiem do biblioteki, wypożycz dla niego książeczkę;
      • Czytaj dziecku książeczki;
      • Rozmawiaj o tym, co przeczytałaś/łeś;
      • Już nawet z dwulatkiem możesz rysować i pisać;
      • Zachęcaj dziecko, aby codziennie coś pogryzmoliło, pokazuj mu różne kształty, litery, cyfry;
      • Maluj z dzieckiem palcami;
      • Daj dziecku odpocząć i zostaw je czasami samemu sobie;
      • Pozwól dziecku oglądać TV tylko niezbyt długo;

Anna Wietrzykowska

Na podstawie książki „Jak pomagać dziecku w nauce” Gordon W. Green