Odkrywcy języka angielskiego

ROK SZKOLNY 2017/2018

Zaczął się nowy rok szkolny a wraz z nim wiele ciekawych zajęć związanych z nauką języka angielskiego. Zapraszam do śledzenia strony, aby być na bieżąco z konkursami, wycieczkami i nauką języka angielskiego.

PROJEKT READ ON

 Projekt realizowany jest na kołach języka angielskiego w klasach 4 i 6. Projekt  ma na celu popularyzację czytelnictwa w języku angielskim. Inne zalety projektu to:

  • Rozwijanie kompetencji językowych i czytelniczych oraz umiejętności kluczowych dla odniesienia sukcesu w XXI wieku ( m.in.: myślenie krytyczne, wyszukiwanie i zarządzanie informacją, komunikowanie się) poprzez zachęcanie dzieci do czytania i kształtowanie nawyku czytania dla przyjemności
  • Wspieranie rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dzieci oraz inspirowanie do działania poprzez promocję czytelnictwa
  • Wychodzenie naprzeciw Specjalnym Potrzebom Edukacyjnym poprzez umożliwienie dzieciom rozwijania kompetencji czytelniczych w sposób dostosowany do indywidualnych możliwości każdego dziecka.

Zapraszam do biblioteki szkolnej do wypożyczania i czytania interesujących książek !

SPELLING BEE

W grudniu 2017 odbędzie się pierwszy zaplanowany na rok szkolny konkurs z języka angielskiego. Konkurs przeznaczony jest dla klas 4 i ma na celu:

  • doskonalenie umiejętności językowej jaką jest literowanie
  • rozwijanie zainteresowania językiem angielskim
  • motywowanie do nauki poprzez współzawodnictwo

Uczniowie będą próbować swoich sił w 4 konkurencjach:

  • znajomość alfabetu
  • literowanie usłyszanych słów
  • literowanie zapisanych słów
  • zapisywanie przeliterowanych liter

Konkurs odbędzie się 11 grudnia, 3mamy kciuki za wszystkich uczestników. GOOD LUCK 🙂

WYCIECZKA DO LONDYNU

W kwietniu 2018 odbędzie się już kolejna wycieczka do Londynu. Wycieczka to nie tylko zwiedzanie fantastycznych miejsc w Londynie, ale również niepowtarzalna szansa aby doskonalić swoje umiejętności językowe. W programie między innymi zwiedzanie: Tower of London, Tower Bridge, London Eye, Buckingham Palace, Trafalgar Square, National Gallery, Muzeum Historii Naturalnej, Hyde Park, Greewich, Oxford i oczywiście wizyta w Studio Warner Bross – które odkryje przed zwiedzającymi magię filmu o Harrym Potterze. Miejsca wciąż są, dlatego wszystkich zainteresowanych zapraszam do kontaktu ze mną (Ewa Kruświcka). Zapewniam że będzie to niezapomniany wyjazd!

ROK SZKOLNY 2016/2017 

welcome

Rok szkolny ruszył. W tej zakładce znajdziecie nasze codzienne zmagania z językiem angielskim, a także porady dla Rodziców i dzieci , jak ćwiczyć język angielski w domu. Zapraszam do odwiedzania stronki 🙂

J. Wastowska 


KĄCIK DLA RODZICÓW

Drogi Rodzicu!

Znajdziesz tu wiele wskazówek jak ćwiczyć j. obcy w domu z dzieckiem. Zanim się tego dowiesz, przeczytaj kilka ważnych informacji:

1.Dziecko nie oczekuje od Ciebie znajomości języka. Samo dla siebie jest ekspertem w kwestiach językowych. Ty masz być po prostu obecny.

2.Bądź obecny. Twoja obecność jest bardzo ważna i wpływa pozytywnie na samopoczucie dziecka, kształtowanie samooceny i motywacji do nauki.

3.Pamiętaj, że aby nauka przyniosła efekty, nie wystarczą 2 godziny języka angielskiego w szkole i nauka przed sprawdzianem. Poświęć dziecku przynajmniej 10 minut dziennie. Nie musicie wkuwać słówek na pamięć. Naukę można połączyć z zabawą. Jak to zrobić? Zapraszam do czytania zakładki KĄCIK DLA RODZICÓW. Zaglądajcie także do ENGLISH CORNER FOR CHILDREN , gdzie znajdziecie materiał przerabiany na lekcjach j. angielskiego w szkole.

JAK MOŻE WYGLĄDAĆ PRACA W DOMU?

  1. Porozmawiaj z dzieckiem na temat czego dziecko dowiedziało się na lekcji angielskiego.
  2. Zachęć dziecko do zaśpiewania piosenki, którą poznało na lekcji.
  3. Poproś, aby dziecko opowiedziało Ci historyjkę (w j. polskim), zapytaj o postacie, które w niej wystąpiły, powtórzyło proste dialogi, które usłyszało.
  4. Pobaw się z dzieckiem. Możesz wykorzystać zabawy, w które bawimy się w szkole oraz gry, które wykonujemy na lekcji, np. memory game itp.

Warto bawić się z dzieckiem codziennie. Za najmniejszy postęp chwalić, nie krytykować. Taka współpraca wkrótce zaowocuje dobrym nastawieniem dziecka do nauki j. obcego oraz szybkimi postępami w nauce.

GOOD LUCK ! 


ENGLISH CORNER FOR CHILDREN 

amerika-662-gif-pagespeed-ce-rego1bmol6

POZNAJEMY NAZWY POMIESZCZEŃ DOMOWYCH

Przez kilka ostatnich zajęć w październiku poznawaliśmy nazwy pomieszczeń w domu.

Poniżej przydatne słownictwo:

ENGLISH WYMOWA POLISH
KITCHEN (kiczyn) kuchnia
BEDROOM (bedrum) sypialnia
BATHROOM (bafrum) łazienka
LIVING ROOM (liwing rum) salon
DINING ROOM (dajning rum) jadalnie
TOILET (tojlet) toaleta
GARAGE (garasz) garaż
HALL (hol) hol

ROK SZKOLNY 205/2016

ZOSTAŃ MISTRZEM JĘZYKA ANGIELSKIEGO

31 maja 2016 r. odbył się Szkolny Konkurs Języka Angielskiego pt. „ZOSTAŃ MISTRZEM JĘZYKA ANGIELSKIEGO”.  Uczniowie zostali wybrani do konkursu po eliminacjach klasowych.  Konkurs składał się z 4 zadań, na które uczniowie mieli określony czas. Wcale nie było łatwo. Wszyscy spisali się na medal. Mistrzowie zostali wyłonieni na każdym poziomie.  Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy !

Wyniki prezentują się następująco:

KLASA 1

I miejsce – Wiktoria Loba kl. 1 f

II miejsce – Maja Kazimierczak kl. 1 g

III miejsce – Aleksandra Zielazna kl. I d

KLASA 2

I miejsce – Jakub Czechelski kl. II b

II miejsce – Magdalena Miłowska kl. II g

III miejsce – Olga Walczak kl. II d

KLASA III 

I miejsce – Bartosz Loepke kl. III a

II miejsce – Jakub Wawrzyniak kl. III c

III miejsce – Aleksandra Kubiak kl. III b

CONGRATULATIONS 🙂 

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE W PRZYSZŁYM ROKU !


UWAGA KONKURS !

We wtorek, tj. 31 maja odbędzie się finał konkurs dla klas 1-3 pt.

ZOSTAŃ MISTRZEM JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Regulamin konkursu w załączniku

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS 1 i 2


KOŁO JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS 1-2

ROK SZKOLNY 2014/2015

Na zajęciach dodatkowych z języka angielskiego poznajemy nowe słownictwo, poszerzamy wiedzę i umiejętności, odkrywamy tajniki języka obcego, robimy ciekawe projekty. Odkrywcy języka angielskiego, to właśnie MY ….UCZNIOWIE Z KLAS 1 i 2 🙂 Zachęcamy do śledzenia naszych poczynań.

Opiekun: Justyna Szafrańska


HAPPY MONSTERS


Halloween to zwyczaj popularny w krajach anglojęzycznych, ale nie tylko…powoli napływa również do innych krajów. Na zajęciach z języka angielskiego poznaliśmy słownictwo oraz zwyczaje obchodzenia tego święta, a także zagraliśmy w grę, która nazywa się MONSTERS. Rzucaliśmy kostką, a następnie musieliśmy dorysować tyle części ciała ile wypadło oczek na kostce. Każde oczko miało przyporządkowaną określoną część ciała.

Świetnie się bawiliśmy, a przede wszystkim ćwiczyliśmy: nazwy części twarzy i ciała oraz liczebniki. Powstały naprawdę świetne potwory. Sami zobaczcie 🙂

Słuchaliśmy również historyjki o zwyczajach obchodzenia tego święta oraz oglądaliśmy bajkę o duchach 🙂

KLASA 2

Poznaliśmy bohaterkę książek dla dzieci MEG oraz jej przyjaciół MOG i OWL. Meg to młoda czarownica, która dopiero uczy się czarować. Podczas nauki czarów, przydarzają jej się różne śmieszne i ciekawe przygody.

W tej historyjce Meg zamieniła swoje koleżanki w myszki 🙂 Perypetie MEG słuchaliśmy i oglądaliśmy oczywiście w języku angielskim 🙂 Zachęcamy do obejrzenia innych przygód MEG, bo naprawdę warto 🙂

My oczywiście tak zrobimy 🙂

HAPPY HALLOWEEN


WALKING IN THE JUNGLE

Postanowiliśmy wybrać się w daleką podróż do dżungli…aby poznać nazwy WILD ANIMALS (dzikich zwierząt ). Śpiewaliśmy piosenkę pt. WALKING IN THE JUNGLE, podczas której poczuliśmy się jakbyśmy byli w prawdziwej dżungli; opisywaliśmy również zwierzęta po angielsku i tworzyliśmy plakaty. A nasze poczynania sfilmowała nawet swarzędzka telewizja 🙂

Drodzy odkrywcy, oto kilka nazw zwierząt do utrwalenia 🙂

TIGER – tygrys

LION – lew

RHINO – nosorożec

HIPPO – hipopotam

GIRAFFE- żyrafa

MONKEY – małpa

CROCODILE – krokodyl

ELEPHANT – słoń

CHEETAH – gepard



SAINT PATRICK’S DAY

Zielona koniczynka, garnek złota i LEPRIKON to symbole, które kojarzą się z DNIEM ŚWIĘTEGO PATRYKA, obchodzonym w IRLANDII.

My również postanowiliśmy bliżej zapoznać się z tym świętem. W tym celu poznaliśmy legendę o Św. Patryku.

Patryk, to chłopiec, który został porwany przez Irlandczyków i wywieziony do Irlandii. Irlandczycy byli to ludzie zawzięci, waleczni, niewierzący, nie umieli czytać ani pisać.Na wyspie Patryk stał się niewolnikiem, musiał ciężko pracować, a na domiar złego, w Irlandii było mnóstwo węży, których bardzo się bał. Przez wiele lat  przebywał na wyspie. Obiecał sobie, że jeśli uda mu się wrócić do domu, to w przyszłości powróci do Irlandii i zmieni jej mieszkańców. Pewnego dnia, usłyszał głosy nawołujące go znad morza. Gdy znalazł się nad brzegiem, zobaczył statek kupców. Postanowił się na nim schować…i tym samym trafił z powrotem do domu. Zgodnie z obietnicą, Patryk powrócił na wyspę po kilku latach, ale już jako biskup. Od tamtej pory, w Irlandii, 17 marca, obchodzi się SAINT PATRICK’S DAY, po to, by uczcić pamięć człowieka, który na zawsze zmienił jej mieszkańców.

THE END

 

OUR TRIP TO GREAT BRITAIN

Na zajęciach dodatkowych rozpoczęliśmy nowy projekt…planujemy wycieczkę do WIELKIEJ BRYTANII. Zwiedzamy wyspy brytyjskie…ale oczywiście wirtualnie…chociaż mamy nadzieję, że kiedyś wybierzemy się tam realnie 🙂

Dowiedzieliśmy się już wielu ciekawych rzeczy. Część informacji zgromadziliśmy sami. Wiemy już , że WIELKA BRYTANIA to wyspy, składające się z 4 części. Znamy flagi , symbole narodowe oraz ich patronów.

Na bieżąco będziemy Was informować o kolejnych odkrytych przez nas wiadomościach 🙂