Klasa 1a

ROK SZKOLNY 2017-2018

           WYCHOWAWCA: PANI MAŁGORZATA WESOŁOWSKA

              Witajcie Pierwszoklasiści

Dzień 4 września 2017 r był dla Was dniem pełnym wrażeń, ponieważ po raz pierwszy stanęliście w progach Szkoły Podstawowej nr 1 w Swarzędzu i rozpoczęliście swoja szkolną przygodę jako klasa I a.  Mnie przypadło w udziale wprowadzanie Was w ten świat pełen tajemnic i niespodzianek.  Mam nadzieję, że razem wiele zdziałamy, a  Techniki Freineta, Projekty eTwinning, program „Pomysłowy rok” czy udział w programie Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej pozwolą Wam zdobywać  coraz to nowe wiadomości i umiejętności  oraz rozwijać się w wielu dziedzinach.   Myślę, że będzie to dla Was nie tylko pomysłowy, ale przede wszystkim ciekawy rok w szkole. Życzę więc Wam wielu sukcesów i odważnego podejmowania coraz to nowych wyzwań.

        wychowawczyni  Małgorzata Wesołowska

          Światowy Dzień Kropki

              – piątek 15 września

To był naprawdę niesamowity dzień.!  Zapewne zapytacie dlaczego? Otóż każdego roku 15 września obchodzi się na całym świecie  Światowy Dzień Kropki. Postanowiliśmy dołączyć do grona tych, którzy tego dnia świetnie się bawią i wypełniają ten dzień różnymi kropkami. Już wczoraj nasza pani umówiła się z dziewczynkami, że  przyjdą do szkoły ubrane w groszki. A dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od kodowania. Naszym zadaniem było zakodowanie kropki wg. podanego szyfru. Bardzo nam to podobało i mamy nadzieję, że  kodować będziemy częściej. Później pracowaliśmy w grupach i tworzyliśmy coś z narysowanej na kartce kropki. Trzeba przyznać, że pomysłów nam nie brakowało. Powstała więc łąka z kwiatami, różne zwierzęta, wazon z kwiatami  i wiele innych elementów. Po wykonaniu tego zadania nasza pani przeczytała nam książkę pt: „Kropka” i wówczas dowiedzieliśmy się  dlaczego obchodzi się na świecie takie fajne święto. Spróbowaliśmy też zrobić kropkę z własnego ciała podczas zabawy przy muzyce. Ostatnim zadaniem w dniu dzisiejszym było namalowanie świata kropek. Powstały naprawdę niesamowite obrazy, które zawisły w naszej galerii. To był po prostu fantastyczny dzień w szkole!                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

Musimy jeszcze  dodać, iż nasza pani  stworzyła nam  Padlet, który będzie naszą dodatkową kroniką klasową.

                   Projekt eTwinning 

     „Czytamy przyrodę – las jesienią „

                          21 września

Dzisiejszego dnia rozpoczęliśmy realizowanie zadań  projektu eTwinning, którego autorką jest nasza pani. Wraz z nami w tym projekcie uczestniczą uczniowie z innych szkół w Polsce: z Poznania, z Warszawy, z Bodzanowa, z Chrząstawy Wielkiej i z Wiktorowa. Tak się składa, że prawie wszyscy jesteśmy pierwszoklasistami  bo tylko uczniowie z Chrząstawy Wielkiej są w klasie III. Zadanie pierwsze polegało na stworzeniu krótkiego filmiku powitalnego, abyśmy mogli  poznać się nawzajem. Podobne filmiki stworzyły pozostałe panie i wszystkie zostały umieszczone w Dzienniku projektu na platformie eTwinning. Drugą częścią zadania pierwszego było stworzenie „map myśli” do pojęcia „las”, którą robiliśmy w parach. Tworząc wspólną „mapę myśli” spróbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie: czego nauczymy się o lesie?”

 

 

 

 

 

 

 

Projekt eTwinning – wycieczka do lasu

                wtorek 26 września

Dziś  realizowaliśmy drugie zadanie projektu czyli pojechaliśmy na wycieczkę  do lasu w Łęknie k/ Zaniemyśla. Była to zarazem wycieczka integracyjna więc pojechało z nami kilkoro rodziców. Nasza pani przygotowała dla nas dodatkowe zadanie na kartkach jako Zadania poszukujące Freineta. A co mieliśmy zrobić podczas wycieczki? Po prostu, zgromadzić skarby jesiennego lasu. Trzeba przyznać, że bardzo pomagały nam w tym zadaniu obecne mamy bo nam brakowało rąk na zabranie tego wszystkiego. Były więc liście, kasztany, kawałki kory, gałązki drzew, które zbieraliśmy z ziemi itp.  Niektóre mamy nazbierały nawet sporo grzybów. Po przejściu długiej drogi w towarzystwie pana leśniczego  piekliśmy kiełbaski nad przygotowanym ogniskiem. Tego dnia była piękna, słoneczna pogoda więc wykorzystaliśmy ją również na zabawę na świeżym powietrzu, a bawił się z nami nasz pan przewodnik. Wycieczka bardzo nam się podobała więc do szkoły wracaliśmy zadowoleni, choć zarazem bardzo zmęczeni. Jutro będziemy wykonywać drugą część naszego zadania czyli omawiać skarby lasu i przede wszystkim malować jesienny las.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Zajęcia otwarte dla rodziców

      – środa 4 października

Wszystkie pozostałe dni minionego tygodnia wypełnione były  projektem o jesiennym lesie. Tak, jak zapowiadaliśmy namalowaliśmy jesienny las, nauczyliśmy się piosenki „Jagódki”, poznaliśmy kolejną literę „l L”  oczywiście na podstawie wyrazu „las”.  A dzisiaj? Kolejne, ważne wydarzenie w naszej klasie. Wyobraźcie sobie, że dziś na nasze zajęcia przyszli rodzice, by móc zaobserwować w jaki sposób pracujemy podczas zajęć lekcyjnych. Bardzo się cieszyliśmy, że nasi rodzice przyjdą do nas do klasy i  dziś nie mogliśmy się tej chwili  doczekać. Dwa dni temu wykonaliśmy rysunki na dowolny temat, by nasza pani  w oparciu o nie  mogła stworzyć dla nas kolejny blok tematyczny. W ten sposób rozpoczęliśmy dzisiaj temat „Jesienny ogród” , gdyż kilka spośród naszych prac było z tym związanych. Zajęcia dla rodziców rozpoczęliśmy zagadkami o owocach i warzywach, następnie układaliśmy je z puzzli, dobieraliśmy odpowiednie  modele wyrazów do obrazu, lepiliśmy owoce i warzywa z plasteliny, a na zakończenie wykonaliśmy fiszkę autokorektywną, która była podsumowaniem lekcji. W ciągu jednej godziny zajęć wykonaliśmy mnóstwo zadań więc nasza pani była z nas bardzo dumna. A nasi rodzice? Mamy nadzieję, że również.

  Robimy Lapbooki – trzecie zadanie projektu – czwartek 5.10.2017

Każdy czwartek i piątek to zadania z projektu „Czytamy przyrodę – las jesienią”. Dzisiaj było kolejne, a polegało na wykonaniu Lapbooka, w którym będziemy umieszczać wszystko  to czego nauczymy się o jesiennym lesie. A co to jest Lapbook? Otóż jest to zwykła tekturowa teczka tylko co nieco zmieniona. Zadanie nie było łatwe, ale z pomocą naszej pani wykonaliśmy je bezbłędnie. Po  zrobieniu Lapbooka   narysowaliśmy na małych kartkach skarby lasu, a nasza pani  przygotowała dla nas kartki z podpisami. Fajne te nasze Lapbooki! Teraz będziemy umieszczać w nim wszystkie zdobyte wiadomości dotyczące jesiennego lasu.

                                                         

 

 

 

 

 

 

       Poznajemy leśne drzewa

          środa 11 października

Od pierwszego dnia w szkole prowadzimy  Książkę  Życia Klasy. Do tej pory  to nasza pani  opisywała w niej niemalże każdy dzień pobytu w szkole, ale od dzisiaj będziemy to robić także i my, choć przy pomocy rodziców. Pierwszą, która opisała swoje wrażenia była Zuzia.  A o to  wrażenia Zuzi

„Październikowa  środa była kolejnym, ciekawym dniem w naszej szkole. Nasza pani podzieliła nas na kilkuosobowe grupy, w których mieliśmy wykonać drzewa. Nasza grupa wykonała piękne drzewo owocowe. Namalowaliśmy drzewo, którego pień wykleiliśmy gazetami i pomalowaliśmy farbami na brązowo. Koronę drzewa ozdobiliśmy  śliwkami za pomocą farb i w ten sposób powstało nasze drzewo śliwkowe. Pozostałe grupy również się postarały i stworzyły piękne prace plastyczne w postaci drzewa. Bardzo lubimy takie twórcze prace.”

 

 

 

 

 

 

 

 

Opisujemy drzewo jarzębiny – projekt eTwinning  –  czwartek 12 października

” Robiłem drzewo z jarzębiny” – tak  swój wpis do Książki Życia rozpoczął Marcin. Opis jarzębiny to było kolejne zadanie projektu eTwinning. Tym razem dzieci wykonały to zadanie pod okiem praktykantki, która od pewnego czasu uczestniczyła w naszych zajęciach, a dziś je poprowadziła. Wrażenia opisał właśnie Marcin więc poczytajcie.

” Do szkoły dzieci przyniosły prawdziwe liście i owoce jarzębiny. Dodatkowo używaliśmy krepy w kolorze zielonym, czerwonym i brązowym. Zajęcia mieliśmy z panią studentką. Bardzo podobały mi się  zajęcia z nową panią.  W pierwszej kolejności przykleiłem gałązkę do kartki , później przykleiłem krepę. Następnie przykleiłem liście. Następnie okleiłem pracę kolorową krepą i dokleiłem owoce jarzębiny. Inne dzieci robiły to samo.”

 

 

 

 

 

 

       Poznajemy zwierzęta leśne

      – czwartek 19 października

„Dzień rozpoczął się zajęciami komputerowymi. Jak zwykle nauczyliśmy się  ciekawych rzeczy. Po zajęciach wróciliśmy do  naszej sali, gdzie czekała już na nas pani Paulina, studentka, która przychodzi do nas dwa razy w tygodniu, żeby nauczyć się jak prowadzić lekcje z dziećmi.  Uczyliśmy się dziś o zwierzętach. Dowiedzieliśmy się, że sowa poluje w nocy, a w dzień śpi. Lis lubi jeść mięso, poluje na zające, a czasem zakrada się do kurników”. Poznaliśmy też wilka i jeszcze kilka innych zwierząt leśnych. Zajęcia zakończyliśmy zabawą „Chodzi lisek koło drogi”. Były to bardzo ciekawe zajęcia i dzień pełen wrażeń.

                Wrażenia opisała Antosia S

 

 

 

 

 

 

 

 Kodowanie – wtorek 24 października

„Dziś na zajęciach z edukacji ćwiczyliśmy sposoby kodowania.  Kodowanie to zapisywanie informacji szyfrem czyli w taki sposób, aby nie mogła ich odczytać osoba nieuprawniona. Techniki kodowania wykorzystują informatycy do tworzenia programów komputerowych. Na lekcji samodzielnie rozkodowałem literkę „D”, a moi koledzy i koleżanki rozkodowali inne literki. Potem wykonywaliśmy ćwiczenia dotyczące tych liter. Bardzo lubię kodowanie!”

                           Wrażenia opisał Emil Sz

         Odblaski dla pierwszaków

          – piątek 27 października

W dniu dzisiejszym wybraliśmy się całą klasą do Szkoły Podstawowej nr 3, gdzie odbyła się uroczystość pt: Odblaski”. Było to przedstawienie w wykonaniu innych dzieci, które pokazywały nam jak zachować się na drodze żeby czuć się bezpiecznie, żeby nosić odblaski i kamizelki odblaskowe zwłaszcza o tej porze roku  jak  jesień i zima. Dzięki takim odblaskom i kamizelkom uczestnicy ruchu są bardziej widoczni. Na zakończenie tego spotkania wszyscy uczestnicy otrzymali żółte kamizelki, a następnie wróciliśmy do szkoły.

                    Wrażenia opisał Patryk S

    Pasowanie pierwszoklasistów       piątek  10 listopada

To był wyjątkowy dzień dla nas pierwszoklasistów bo tego dnia odbyło się Pasowanie na ucznia. Dzieci ślubowały na Sztandar Szkoły, a potem pani Dyrektor  pasowała każdego z nas na ucznia. Pani wychowawczyni i rodzice, którzy towarzyszyli nam w tym ważnym momencie byli bardzo z nas dumni. Wręczono nam pamiątkowe Dyplomy i słodkie niespodzianki. Kolejne upominki czekały na nas w naszej sali.

                                 Wrażenia opisał Olek G

Święto Odzyskania Niepodległości

                       – 11 listopada

Każdego roku 11 listopada obchodzimy Święto Odzyskania Niepodległości.  Rozmawialiśmy na ten temat trochę wcześniej ponieważ jak wiadomo przygotowywaliśmy się do uroczystości Pasowania Pierwszoklasistów.  Nasza pani  opowiedziała nam krótką historię Polski, a następnie obejrzeliśmy film edukacyjny „Polak mały”. W poniedziałek już po naszej uroczystości poszliśmy z naszą panią zapalić znicz przy Obelisku poświęconym swarzędzkim dzieciom, które w czasie zaborów walczyły o język polski w szkole.  Pamięć tych dzieci uczciliśmy minutą ciszy.

Lekcja biblioteczna – 17.11.2017

Dzisiaj odbyliśmy pierwsze spotkanie w Bibliotece Publicznej w Swarzędzu. Jedna z pań bibliotekarek przygotowała dla nas lekcję z Teatrzykiem  Kamishibai, a opowieścią była „Bajka o gąsienicy, która zamieniła się w motyla i o tym dlaczego ptaki  wiją gniazda”. Po wysłuchaniu bajki losowaliśmy obrazek z konturem zwierzęcia, który malowaliśmy farbami plakatowymi. Za pędzel służyły nam nasze palce. Musimy przyznać, że wyszły nam bardzo ciekawe, kolorowe prace.  Lekcja biblioteczna bardzo nam się podobała i mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś tam pójdziemy.

       

 

 

 

  „Czy misia można spotkać w lesie?”

       –    program „Pomysłowy rok”

Od dzisiaj rozpoczęliśmy realizowanie scenariusza z programu „Pomysłowy rok”, a jego celem było znalezienie odpowiedzi na pytanie „Czy misia można spotkać w lesie?”. Do kolejnych zadań programu przygotowywaliśmy się na podstawie Fiszki prowadzącej.  Program świetnie nam się dopasował do zbliżającego się Światowego Dnia Pluszowego Misia i zarazem do naszego projektu eTwinning, który dotyczy jesiennego lasu. Rozpoczęliśmy od wykonania portretu misia na Konkurs Szkolny. 

Wrażenia Jadzi  z tego dnia  wpisane do Książki Życia

„Dzisiejszy dzień rozpoczął się od matematyki, którą bardzo lubię. Poznałam nową cyfrę 6 i sposób jej zapisywania. Nasza pani jak zwykle przygotowała dla nas zabawę, aby lekcja była ciekawsza.  Pokazała nam  pudełko, w którym znajdowały się działania z dodawania i odejmowania. Na szafce i na ścianach dostrzegłam kartki z cyframi 1-5. Losowaliśmy działania i znajdowaliśmy swój wynik wśród innych. Kolejną lekcją była plastyka. Rysowaliśmy misia, a później wyklejaliśmy go materiałami lub bibułą.  Mój misio ma niebieską kokardkę na szyi.”

    Światowy Dzień Pluszowego Misia –    poniedziałek 27 listopada

Przez kilka kolejnych dni realizowaliśmy zadania programu „Pomysłowy rok” i zarazem tematu „Czy misia można spotkać w lesie?”  Poznaliśmy więc gatunki niedźwiedzi i ich charakterystyczne cechy oraz miejsce ich życia na Ziemi,  wyjaśniliśmy sobie różnicę między pojęciem niedźwiedź, a miś, stworzyliśmy w parach komiksy o misiu, a nawet kodowaliśmy i programowaliśmy z misiami.  Przygotowywaliśmy się zarazem do naszej co rocznej imprezy w szkole czyli obchodów Światowego Dnia Pluszowego Misia. Nasza pani ułożyła dla nas krótki wierszyk „Smutny miś”, a my nauczyliśmy się go na pamięć, i wyrecytowaliśmy w czasie w/w imprezy szkolnej. 

Klaudia opisała  ten dzień w naszej Książce Życia Klasy , poczytajcie fragment tego wpisu.

„Dzisiaj razem z naszą panią udaliśmy się na salę gimnastyczną, w której  obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Ja,  moje koleżanki i koledzy  przynieśliśmy swoje ulubione misie, misiowe wianki i maski. Ja na uroczystość przyniosłam misia Kubusia Puchatka oraz przepaskę, którą zrobiłam  razem z moją mamą.  Na ostatniej godzinie lekcyjnej kończyliśmy zajęcia  z naszą panią i tematem lekcji było opowiadanie o Pluszowym Misiu. Wykonywaliśmy też tabelkę z misiem oraz ze strzałkami ruchu i znakami graficznymi. Bardzo lubię się uczyć i uczestniczyć w zajęciach.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Andrzejkowe wróżby –

         czwartek 30 listopada

„Dzisiejszy dzień na długo pozostanie w naszej pamięci, ponieważ dzisiaj odbyły się nasze pierwsze,  klasowe Andrzejki. Mieliśmy pierwszą klasową imprezę przygotowaną przez naszą panią i rodziców. Na początek każdy z nas  wróżył sobie z lania wosku. Później przyszedł czas na pyszne pączki i herbatkę. Po poczęstunku bawiliśmy się  przy muzyce w zabawę ruchową „krzesła”, w której zdecydowanie wygrała Małgosia.  Na odpoczynek nie było czasu bo czekały na nas kolejne wróżby: wróżenie z serduszek z imionami dziewczynek i chłopców, kim będziemy w przyszłości. Na zakończenie  mamy, które przez cały czas prowadziły wszystkie zabawy z wróżbami poczęstowały nas ciasteczkami przez siebie upieczonymi. W ciasteczkach znaleźliśmy następną wróżbę zapisaną na kartce. To był dzień pełen wrażeń w szkole. Dziękujemy !”

      Wrażenia Zuzi opisane w Klasowej Książce Życia

 Projekt eTwinning – ekologia

Dobiega końca nasz projekt „Czytamy przyrodę – las jesienią”.  Jednym z ostatnich zadań była ekologia. Wyjaśniliśmy więc sobie jej pojęcie i zastanawialiśmy się w jaki sposób możemy się włączyć w działania ekologiczne, by uchronić naszą Ziemię przed zagładą. Wykonaliśmy nawet fajne plakaty na ten temat. Obejrzeliśmy też na tablicy interaktywnej film pt: „Ekologiczny dom”, który opowiadał między innymi o segregacji śmieci. Ostatnim elementem tego zadania było wykonanie ekologicznych zwierząt z  surowców wtórnych.. Nie macie pojęcia jakie wspaniałe zwierzaki powstały z plastikowych  butelek i innych materiałów. Ze wszystkich tych zwierzaków stworzyliśmy wspaniałą wystawę, która przez długi czas stanowiła dekorację naszej sali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Mikołajki w naszej klasie

         – środa 6 grudnia

„Dzisiaj był wspaniały dzień w szkole. Do szkoły przyszedł dziś Święty Mikołaj z trzema Elfami (dwoma dużymi i jednym małym). Mały Elf czytał nam książkę, a Mikołaj rozdawał prezenty. Dostaliśmy słodycze  i mandarynkę. Mikołaj opowiadał różne ciekawostki, najbardziej rozśmieszyło mnie,  że renifer  Rudolf mówi czasami głupoty. Później na zajęciach plastyczno-technicznych robiliśmy kartki świąteczne z użyciem nici”

  Wrażenia Marcina opisane w Książce Życia klasy

  Warsztaty świąteczne w Skansenie

            – czwartek 7 grudnia

” Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy zajęciami informatycznymi, na których przestawiliśmy świat Świętego Mikołaja. Ja narysowałem miasto, w którym Mikołaj rozdawał prezenty. Następnym etapem dzisiejszego dnia była wycieczka do Skansenu Pszczelarskiego w naszym mieście. Mieliśmy tam wiele zajęć. Nasza pani pokazała nam ule, w których powstaje miodzik. Jak każdy wie ten wspaniały i zdrowy przysmak produkują pszczółki. Potem mieliśmy zajęcia, podczas których ozdabialiśmy bombki. Śpiewaliśmy też kolędy, a także słuchaliśmy opowieści Świętego  Mikołaja. Dzisiejszy dzień był bardzo radosny. Każda wycieczka mojej klasy uczy mnie nowych rzeczy i doświadczeń. Teraz wiem już, że pszczoły są nam bardzo potrzebne.”

                    Wrażenia opisał Kacper

 

 

 

 

 

 

     Tworzymy filmik o nas

        – wtorek 12 grudnia

Dziś w naszej klasie było niesamowite wydarzenie. Otóż podczas naszych zajęć tworzyliśmy film, który miał pokazać w jaki sposób wykorzystujemy tablicę interaktywną i inne narzędzia TIK. Celem naszych zajęć było podsumowanie projektu eTwinning i zarazem sprawdzenie swoich wiadomości na temat lasu jesienią.  Było więc też kodowanie i programowanie. na naszej ceratowej planszy mieliśmy zaprogramowaną leśną Zgaduj – zgadulę i przebywając po niej  określoną drogę odpowiadaliśmy na poszczególne pytania. Pracowaliśmy indywidualnie, w parach i w grupach. W ciągu tej jednej lekcji wykonaliśmy mnóstwo zadań i przewinęło się wiele działań. Film wraz z nami tworzył pana pedagog, który później stworzy całość i umieści go na stronie szkoły. Bardzo się cieszyliśmy, że to właśnie MY mogliśmy być głównymi bohaterami tego filmiku. Zachęcamy Was do obejrzenia. Zanim to nastąpi możecie obejrzeć  wykonane przez nas zadania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nasza klasowa Wigilia – 22 grudnia 2017

Dzisiaj  mieliśmy  naszą pierwszą, klasową Wigilię. Było bardzo uroczyście, gdyż każdy z nas przyszedł do szkoły elegancko ubrany. Nasza pani przygotowała opłatki, a nasze mamy już poprzedniego dnia ustawiły i nakryły stoły białymi obrusami. My natomiast  porozkładaliśmy  przyniesione owoce, słodycze i elementy dekoracyjne. Pomagała nam w tym troszeczkę mama Zuzi. Kiedy nasza pani rozdała nam opłatki, złożyliśmy sobie nawzajem życzenia świąteczne i posłuchaliśmy krótkich fragmentów utworów zagranych dla nas przez Olka na instrumencie klawiszowym. Olek  kształci się w tym kierunku rozwijając swój talent i zainteresowania muzyczne. Przy stole śpiewaliśmy kolędy i miło z sobą rozmawialiśmy. Oczywiście ostatnim elementem naszej Wigilii był rozdanie prezentów pozostawionych pod choinką przez Gwiazdora. Spotkanie wigilijne zakończyliśmy udziałem w Szkolnym Konkursie Piosenki Świątecznej, podczas którego zaśpiewaliśmy  piosenkę „A Mikołaj pędzi”. Przed nami teraz przerwa świąteczna, a do szkoły wracamy 2 stycznia.

 

 

 

 

 

 

 

      Wizyta  w kinie „Muza” – 11 stycznia 2018r

Rozpoczęliśmy Nowy Rok 2018 i mamy nadzieję, że będą się spełniały wszystkie nasze marzenia. Dziś był kolejny wyjazd do poznańskiego kina „Muza”. Tym razem pojechaliśmy zobaczyć film „Jak ukraść psa?”. Dziwny tytuł prawda, ale film zawierał wiele bardzo pozytywnych elementów i był dla nas bardzo pouczający. na filmie „Jak

Wrażenia Jasia

W czwartek byliśmy z naszą panią w kinie „Muza” na filmie „Jak ukraść psa?”. Film bardzo mi się podobał. Mówił o tym jak ważna jest miłość, przyjaźń i kochająca się rodzina.

Wrażenia Marcina

W czwartek po raz drugi byliśmy w kinie „Muza”. Tym razem obejrzeliśmy film pt: „Jak ukraść psa?”. Akcja rozgrywała się w Korei Południowej. Dowiedzieliśmy się z filmu o potrawach w Korei, o tym jak uczą się dzieci, o tym, że liczy się przyjaźń. Był to bardzo pouczający film.

Jesteśmy czytelnikami – 16 stycznia 2018

Dzisiejszy dzień był dla nas szczególny. Na pierwszej lekcji z naszą panią przygotowaliśmy się do występu wykonanych przez nas kukiełek. Zostaliśmy podzieleni na grupy i przedstawialiśmy krótkie scenki. Ja, Amelia, Jasiu i Emil przedstawiliśmy bajkę pt: „Bohater”. Bohater to osoba, która śle pomoc w trudnych sytuacjach oraz jest bardzo odważna. Po przedstawieniu poszliśmy z nasza panią do Biblioteki szkolnej, w której odbyło się „Pasowanie na czytelnika”. Nasze starsze koleżanki przygotowały dla nas niespodziankę. Przebrane za wróżki przygotowały zagadki w postaci różnych bajek.  Po  występie było przedstawienie w jaki sposób wypożyczyć książkę. Ja i moje koleżanki oraz koledzy z klasy otrzymaliśmy książki oraz „Dyplomy pasowania na czytelnika”. Ja dostałam książkę autora Joanna Jagiełło pt: „Babula Babalunga”, którą chętnie przeczytam z moją mamą.

                                    Wrażenia opisała Jadzia

                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wizyta w teatrze – 18 stycznia 2018

W dniu dzisiejszym spędziliśmy miło czas w Teatrze Animacji w Poznaniu. Mieliśmy przyjemność obejrzeć  spektakl pt: „Odlot”. Przedstawienie opowiadało historię pewnego, sympatycznego, białego bociana imieniem Nanji (Fryderyk), który urodził się i dorastał w Afryce, w otoczeniu czarnych bocianów. Nanji był jedynym białym bocianem dlatego też wszyscy się z niego wyśmiewali. Jedyną przyjaciółką Nanjego była czarna bocianica Fantu. Pewnego razu postanowili odbyć podróż do Europy niebezpieczną i zarazem bogatą w ciekawe spotkania z przedstawicielami gatunków innych ptaków. Po dotarciu na miejsce ich role nieoczekiwanie się odwróciły. Teraz to Fantu była jedynym czarnym bocianem wśród białych bocianów europejskich. Z całą pewnością „Odlot” to spektakl dla każdego. Niesie z sobą przesłanie tolerancji. Należy szanować każdego bez względu na kolor skóry, kraj pochodzenia. Po przedstawieniu mieliśmy spotkanie z aktorem. Bardzo ciekawie opowiedział nam o pracy  w teatrze oraz pokazał nam różne lalki w galerii lalek.

                                   Wrażenia opisał Olek

 

 

 

 

 

 

Karnawałowy bal – 19 stycznia 2018

Balik noworoczny był ostatnim elementem naszego klasowego projektu „Świat teatru”. Dzisiaj wszyscy przyszliśmy do szkoły przebrani w różne postaci z bajek. Nasz balik rozpoczęliśmy od przedstawienia się kim dziś jesteśmy. Zabawa była świetna! Bawiliśmy się przy muzyce, którą włączał nam pan Marcin i nasza pani, ale poza tym były też konkursy z nagrodami. Bawiliśmy się naprawdę doskonale, a do domu wracaliśmy nie tylko zadowoleni, ale przede wszystkim bardzo zmęczeni. Trzeba przyznać, iż Świat teatru dostarczył nam bardzo wielu wrażeń i to przez kilkanaście dni. To był bardzo ciekawy blok tematyczny.

                                                                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Zabawa Ozobotem –

                  poniedziałek 22 stycznia 2018

Dzisiaj nasza pani powiedziała nam, że będziemy mieć niespodziankę. Po śniadaniu poszliśmy do klasy III b, do której chodzi też moja siostra. Wychowawczyni tej klasy pani Hania Janowska zaprezentowała nam Ozobota . To taki mały robot edukacyjny, którego można zaprogramować rysując rysunek z odpowiednimi kodami. Ozobot porusza się po trasie wyznaczonej czarną linią, na której należy dokładnie pokolorować kwadraciki w odpowiednich kolorach. Wraz z klasą III bpołączyliśmy się w pary i wspólnie programowaliśmy ruchy Ozobota.! Był to bardzo fajny dzień, w którym super się bawiliśmy, a dzięki poznaniu Ozobota nauczyliśmy się także nowych metod kodowania.

                     Wrażenia opisał Emil

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Chronimy się przed chorobami – wtorek 6 lutego

Nasza pani przyniosła dziś do klasy mikroskop. Mikroskop służy do oglądania  bardzo, bardzo małych preparatów. Pod mikroskopem oglądaliśmy bakterie. Wyglądały one jak kropki  w środku z pęcherzykami. Gołym okiem bakterie ledwo widzialne, a pod mikroskopem dużo większe. Następnie rozmawialiśmy o różnych bakteriach: jak wyglądają, co powodują. Mają one bardzo różne kształty: są owalne, podłużne, kwadratowe. Olek opowiadał nam o różnych bakteriach, o rozprzestrzenianiu się wirusów drogą kropelkową poprzez kaszel, kichanie i dotyk z zakażoną powierzchnią. Olek bardzo dokładnie opowiedział nam też o układzie odpornościowym, aby wiedzieć w jaki sposób możemy uchronić się przed zakażeniem wirusami. To były bardzo ciekawe opowieści. Gratulujemy Olkowi tak ogromnej wiedzy na ten temat. Brawo!

     Wrażenia Jasia zawarte w Książce Życia Klasy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jesteśmy na ClassDojo – 6 lutego 2018

Jaś napisał: Dzisiaj nasza pani zapoznała nas z zasadami korzystania z ClassDojo. To rodzice w ten sposób mogą komunikować się ze szkołą i z postępami swojego dziecka.

Tak, rzeczywiście wprowadziłam całą klasę na platformę ClassDojo i zaprosiłam do wspólnych działań rodziców dzieci kl. I a. Od dziś będziemy codziennie oceniać się pod względem zdobywanych umiejętności, a rodzice będą mogli każdego dnia kontrolować swoje dziecko i sprawdzać ile punktów i za jaką umiejętność otrzymało. Wpisując dzieci na platformę każdemu z nich przydzielono kolorowego Awatarka i dlatego dziś wykonaliśmy ich portrety, które zawisły w określonym miejscu klasy. Mam nadzieję, że ClassDojo będzie dla nas wszystkich kolejnym wyzwaniem, ale zarazem pomoże nam w kontrolowaniu swojego zachowania. Będzie to również dla nas kolejna kronika klasy, gdyż tam również opisuję wydarzenia z życia w klasie I a. Na ClassDojo  istniejemy jako klasa „Ciekawi świata” bo rzeczywiście uwielbiamy ciągle coś poznawać i zmieniać się.

          Zdrowie i MY – środa 7 lutego

Dziś rozmawialiśmy o ciele człowieka. Nasz kolega Olek podzielił się z nami swoją wiedzą na temat budowy człowieka. Bardzo ciekawie opowiadał o sercu i o tym jak zmierzyć puls. Dowiedzieliśmy się też sporo o ciśnieniu krwi i bólach głowy.

                                    Wrażenia Kacpra

                 Bezpieczna impreza –  czwartek 8 lutego

Dzisiaj tj. w czwartek  8 lutego mieliśmy dzień pełen wrażeń, gdyż wzięliśmy udział w imprezie o bezpieczeństwie podczas ferii zimowych zorganizowanej przez Straż Miejską i Policję. Najciekawsze były wszelkie pojazdy policyjne, do których mogliśmy wsiąść, włączyć klakson, syrenę alarmową itp. Hałasu nie brakowało, ale wrażeń również. Druga część tego spotkania odbywała się na sali gimnastycznej Liceum Ogólnokształcącego i dotyczyła różnych zachowań podczas ferii. Impreza bardzo nam się podobała więc do szkoły wróciliśmy pełni wrażeń i pozytywnych emocji.

                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Drzwi otwarte dla nowych uczniów”

       – czwartek  1 marca  2018

Zapewne zastanawiacie się teraz dlaczego opisujemy to spotkanie skoro my już jesteśmy pierwszakami w naszej szkole. Otóż dlatego, że w dużym stopniu  przyczyniliśmy się do tego, aby to popołudnie w szkole było udane. Wraz z naszą panią przygotowaliśmy zajęcia otwarte z kodowaniem i programowaniem. Dodatkowo w tych zajęciach uczestniczyli również niektórzy z naszych rodziców, a temat zajęć dotyczył oczywiście naszej szkoły jako, że następnego dnia mamy Święto Szkoły.  Nasze zajęcia były super! Kodowanie i programowanie to nasze ulubione czynności w szkole więc z wielkim zapałem zabraliśmy się do pracy, ale nasi rodzice również pomimo, że robili to po raz pierwszy. Bawilismy się przy tym wspaniale, a nasze mamy dostały nawet od pani oceny Celujące.  Oczywiście kodowaliśmy szkołę. Potem było programowanie na macie z wykorzystaniem strzałek ruchu i znaków graficznych „Weź”. Najpierw my programowaliśmy drogę dla naszych rodziców, a potem było odwrotnie. W czasie odbywania zaprogramowanej drogi trzeba było odpowiedzieć na kilka pytań oczywiście o szkole i naszym patronie.  W czasie naszych zajęć odwiedzali nas goście czyli rodzice i dzieci przyszłych klas pierwszych. Niektórzy spróbowali nawet zakodować literki, które przygotowała dla nich nasza pani. To popołudnie w szkole było fantastyczne!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Święto Szkoły – piątek 2 marca

Dzisiaj obchodziliśmy w naszej szkole Święto Patrona lub inaczej Święto Szkoły.  Nie mieliśmy dziś lekcji wg. planu tylko uczestniczyliśmy w uroczystej akademii. Oczywiście wszyscy przyszliśmy ubrani w strojach galowych.  Akademię przygotowały klasy trzecie. Bardzo nam się podobało.

        Wyjazd do  kina „Muza” w Poznaniu

                         – wtorek 13 marca

Dziś całą klasą wybraliśmy się na wycieczkę do kina „Muza” na film z serii „Biuro detektywistyczne Lassego i Mai” pt”Stella Nostra”. Film ten przedstawia pełne humoru i zaskakujących zwrotów akcji przygody dwójki detektywów: Lassego i Mai. Akcja dzieje się w miasteczku szwedzkim, w którym to szykuje się ważna uroczystość dwojga młodych ludzi czyli ich ślub. Lasse i Maja mają w tym swój udział jednak wszystko się komplikuje w momencie, gdy do miasteczka zjeżdżają się członkowie rodzin.  Film bardzo nam sie podobał, a wycieczka jak zawsze była super!

                  Wrażenia Emila wpisane do klasowej Książki Życia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Kolejny projekt eTwinning

            – czwartek 22 marca

Dziś rozpoczęliśmy nowy projekt eTwinning. Tym razem temat dotyczy wiosny, a nazwa projektu to „Eko – wiosna”. Rozpoczęliśmy od zakodowania tej nazwy i stworzenia krótkiego filmiku powitalnego dla naszych kolegów i koleżanek współpracujących z nami w projekcie. Następnie pracując w grupach stworzyliśmy „mapy myśli” do pojęcia „wiosna” i jedną wspólną mapę do pojęcia „eko – wiosna”. To były nasze pierwsze zadania do projektu. Dzisiaj też powitaliśmy wiosnę w naszej szkole i wszyscy byliśmy ubrani na zielono. Każda klasa przygotowała portret „Pani Wiosny” i swój wiosenny okrzyk. Wspólnie zaśpiewaliśmy przygotowane piosenki. Szkoda tylko, że pogoda nie pozwoliła nam wyjść na ulice miasta bo dziś było akurat bardzo zimno i nawet padał śnieg. A co do projektu eTwinning to zadania będziemy wykonywać do 22 kwietnia czyli do Dnia Ziemi.

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Śniadanie wielkanocne –  środa 28 marca

Od kilku dni przygotowywaliśmy się do Świąt Wielkiej Nocy. Rozmawialiśmy o tradycjach wielkanocnych w naszych domach i wykonywaliśmy mnóstwo prac plastycznych. A dzisiaj zawitał do nas bardzo ważny gość czyli Zając, który przyniósł dla nas piękne koszyczki ze słodyczami. Chyba wszedł do naszej sali bardzo wcześnie bo kiedy przyszliśmy do szkoły to już na nas czekał otoczony prezentami.  Dzisiaj wykonaliśmy jeszcze ostatnie zadania związane ze świętami, a następnie utworzyliśmy jeden długi stół wokół którego zasiedliśmy do wspólnego śniadania. Na stołach pojawiły się serwetki i zajączki, które wykonaliśmy do dekoracji naszej sali. Bardzo nam się podobało takie śniadanie bo było inaczej i bardziej uroczyście. A teraz przed nami ferie świąteczne więc trochę wypoczniemy.

                  

          W poszukiwaniu wiosny – środa 4 kwietnia

Dzisiaj wróciliśmy do szkoły po świętach i od razu wykonaliśmy drugie zadanie naszego projektu eTwinning. Było nim poszukanie przejawów wiosny więc wybraliśmy się na spacer do miejskiego parku. Zadanie jednak nie było takie proste, gdyż nasza pani przygotowała dla każdego z nas zadania do wykonania czyli tzw. doświadczenia poszukujące Freineta. Zadania były spisane na kartce, a my musieliśmy zabrać z sobą  kartki, notatniki i coś do pisania, aby stworzyć tam na miejscu swoje krótkie notatki z obserwacji. Po powrocie do klasy porównywaliśmy swoje obserwacje w grupach, a następnie malowaliśmy zaobserwowaną wiosnę. Fajny był ten pierwszy dzień po krótkiej przerwie świątecznej bo   jak to u nas znów coś się działo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Wiosenne Lapbooki – czwartek 5 kwietnia

Wykonując poszczególne zadania projektu eTwinning „Eko – wiosna” postanowiliśmy  umieszczać wszystkie wiadomości na ten temat w wykonanych przez nas Lapbookach. W związku z tym dzisiaj otrzymaliśmy od naszej pani zwykłe, białe, wiązane  teczki i zabraliśmy się do pracy. Nie był to dla nas pierwszy Lapbook do wykonania więc dziś poradziliśmy sobie z tym zadaniem dużo łatwiej niż jesienią. Po przygotowaniu Lapbooka i naklejeniu na okładce informacji czego dotyczy zabraliśmy się do wykonania ilustracji czyli wiosennego krajobrazu na okładce i podpisania swojego Lapbooka. Od razu zrobił się ładniejszy. Tak jak poprzednio, tak i dzisiaj Lapbooki umieściliśmy w przygotowanym pudełku i od dziś będziemy umieszczać w nim wszystkie zdobywane wiadomości o wiośnie. Bardzo lubimy taką naukę.                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kodujemy kwiaty – zajęcia otwarte dla nauczycieli

                     poniedziałek 9 kwietnia

Dzisiaj w naszej klasie były cztery panie, które obserwowały nasze zajęcia. Nasza pani podzieliła nas na grupy i każda z grup kodowała swoje kwiaty na specjalnie przygotowanych do tego matach. W mojej grupie były Kinga i Amelka W. Kodowaliśmy dwa krokusy koloru niebieskiego. Na tablicy interaktywnej utrwalaliśmy poznane kilka dni temu wiosenne kwiaty. To był bardzo przyjemny, słoneczny dzień.

Wrażenia Olka zamieszczone w klasowej Książce Życia

Dodam jeszcze, że dzisiejsze zajęcia  dotyczyły projektu eTwinning, podczas których utrwalaliśmy wiosenne kwiaty na różne sposoby. Olek opisał tylko kodowanie kwiatów i pracę na tablicy interaktywnej. Ale nasze zajęcia rozpoczęliśmy od zakodowania dzisiejszego tematu dnia czyli „Utrwalamy wiosenne kwiaty”. Każde z dzieci kodowało jedną literę i z całości stworzyliśmy temat. Było też programowanie na naszej ceracie ze strzałkami ruchu i znakami graficznymi „Weź”. Jak zwykle działo się bardzo dużo, a dzieki temu mogliśmy pokazać jak pracujemy i ile już potrafimy pomimo, że jesteśmy dopiero w klasie pierwszej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyjazd do kina „Muza” – piątek 13 kwietnia

Dzisiejszego dnia po raz ostatni w tym roku szkolnym pojechaliśmy do kina „Muza” na film pt: „Alfie, mały wilkołak”.  Film opowiadał o małym chłopcu Alfiem wychowującym się w rodzinie zastępczej. Chłopiec w dniu swoich siódmych urodzin przeżywa zaskoczenie bo nagle zmienia się w białego, puszystego wilkołaka. Z obawy przed reakcją przybranych rodziców i utratą domu postanawia utrzymać swój sekret w tajemnicy. Nie do końca jednak to się udało. Podcza filmu ja i moje koleżanki trochę się bałyśmy, gdy Alfie zmieniał się w wilkołaka, ale film bardzo nam się podobał. Nauczył nas tolerancji wobec inności.

                    Wrażenia Amelki W wpisane w „Książce Życia Klasy”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Savoir – vivre w naszej klasie

             – środa 18 kwietnia

Ten dzień był bardzo ekscytujący. Odwiedziła nas pewna pani, która opowiadała nam o zasadach dobrego wychowania czyli Savoir – vivre. Dowiedzieliśmy się, że to chłopiec powinien pierwszy przywitać się z dziewczynką, jak układać sztućce na stole oraz, że należy ustępować miejsca starszym. Nie należy też zapominać o używaniu zwrotów „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam”. Na zakończenie zajęć stworzyliśmy plakat o dobrym zachowaniu.

    Piszemy listy – platforma Wczesnoszkolni

Wysyłamy kartki do różnych szkół w Polsce i nie tylko.         Ale zabawa!

Dzisiaj też dowiedzieliśmy się od naszej pani, że do naszej klasy przyszły pocztą dwie kartki z pozdrowieniami od dzieci  ze szkół w Rumii i w Szczecinie. Nasza pani przygotowała kartki z widokami Swarzędza, na których  napisaliśmy pozdrowienia od nas dla dzieci z innych szkół w Polsce. Mamy nadzieję, że nasze życzenia sprawią im wiele radości.

                 Wrażenia Antosi wpisane w Książce Życia Klasy

 

 

 

 Projekt „Dzień Ziemi”- piątek 20 kwietnia

W dniu dzisiejszym na lekcjach tworzyliśmy mozaiki z nakrętek od butelek. Większość dzieci stworzyła swoje mozaiki w kształcie kwiatów. Moja mozaika również przedstawiała kwiat, a dokładnie był to przebiśnieg. Bardzo podobały mi się te  zajęcia.

 

 

 

 

 

 

                          Lekcja otwarta z orkiestrą

Później poszliśmy na Plac Niezłomnych na lekcję otwartą ze Swarzędzką Orkiestrą Dętą. Wszystkim bardzo się podobało. Było kolorowo i głośno. To był wspaniały dzień pełen wrażeń, który na długo zapamiętam.

 

 

 

 

 

 

 

             Wrażenia z całego dnia opisała Amelka P

                      Święta majowe

W poniedziałek 30 kwietnia omawialiśmy święta majowe jakie właśnie są przed nami. Od dziś wiemy już co oznaczają trzy ważne dla nas Polaków daty.

1 maja – Święto pracy

2 maja – Święto Flagi

3 maja – Święto Uchwalenia Konstytucji 3 Maja

Wiemy także, że nasza Konstytucja była pierwszą w Europie i drugą na świecie po Stanach Zjednoczonych.

Dla nas obecnie święta majowe to długi weekend bo do szkoły wracamy dopiero 7 maja.

Goście w naszej klasie –  środa 16 maja

Na dzisiejsze zajęcia przyszły do nas dwie panie: p. Magda K i p. Mariola M. Naszym zadaniem dzisiaj było pokazać tym paniom w jaki sposób kodujemy i programujemy. Rozpoczęliśmy od kodowania, a następnie programowaliśmy drogę do Zgaduj – zgaduli o naszej lekturze „Jak Wojtek został strażakiem”
          Fragment wpisu Helenki do Książki Życia Klasy
Rzeczywiście środa była dniem pełnym wydarzeń, zresztą chyba jak zawsze w naszej klasie. Zaprezentowaliśmy obu paniom różne sposoby kodowania i programowania. Zakodowaliśmy więc temat dnia, następnie programowaliśmy z wykorzystaniem strzałek ruchu i znaku graficznego „Weź”, kodowaliśmy na matach do kodowania wykorzystując kolorowe kwadraty i wreszcie bawiliśmy się na tablicy interaktywnej  na różnych platformach edukacyjnych. Był to znów bardzo pracowity dzień. ale cóż! Przecież my nie lubimy się nudzić!

    Zabawa w pisanie kartek trwa!

         – poniedziałek 21 maja

Wyobraźcie sobie, że wysłaliśmy już ponad 20 kartek. Niemalże codziennie otrzymujemy przynajmniej jedną kartkę od dzieci z innych miast i szkół. Bardzo nam się to podoba tym bardziej, że nasza mapa Polski coraz bardziej się zapełnia. Pani powiedziała nam, że jeszcze wyślemy ok 10 widokówek więc już nie możemy się doczekać kiedy je napiszemy. Dzisiaj też dostaliśmy dwie kartki: ze Studzienic i z Chełmna. Ciekawe ile nazbieramy ich do końca roku szkolnego?

 

 

 

 

 

 

             Kartki dla Joasi

Z wielką ochotą włączyliśmy się w akcję „Kartki dla Joasi”. A kim jest Joasia? Otóż jest dziewczynką chorująca na chorobę nowotworową. Właśnie niebawem skończy 5 lat i ma marzenie, by dostać dużo laurek z życzeniami. Piękne marzenie zwłaszcza dla takiej dziewczynki i dlatego z dużym entuzjazmem przyłączyliśmy się do tej wspaniałej akcji w naszym mieście. Stworzyliśmy laurki, wypisaliśmy życzenia, a nasza pani przekazała laurki osobie, która dostarczy je Joasi. Bardzo się cieszymy, że możemy tej dziewczynce sprawić radość i pomóc spełnić jej marzenie.

Jako wychowawczyni bardzo Wam dziękuję za chęć pomagania innym i spełniania ich marzeń. W sumie  wykonaliście 14 pięknych kartek i myślę, że sprawiliście małej Joasi olbrzymia radość. Chciałabym, żebyście zawsze pamiętali o innych i rozumieli ich uczucia. Wierzcie mi, to naprawdę ważne w naszym życiu. Dziękuję!

              Lekcja w muzeum i nie tylko ……

                     wtorek 22 maja 2018

Ten dzień był bardzo bogaty w wydarzenia. Otóż najpierw  wczesnym rankiem pojechaliśmy na zajęcia do Muzeum Narodowego w Poznaniu. Było super! Rozpoczęliśmy od zwiedzania, a ponieważ naszym tematem były zwierzęta to szukaliśmy obrazów i rzeźb o tej tematyce. Przy każdym obrazie się zatrzymywaliśmy i go omawialiśmy zastanawiając się nad jego cechami charakterystycznymi. Podobnie było z rzeźbami. Kiedy nasze zwiedzanie się skończyło przeszliśmy do drugiej części naszych zajęć, a było nią lepienie zwierząt z plasteliny. Z wielką ochotą zabraliśmy się do pracy i trzeba przyznać, że stworzyliśmy świetne zwierzaki. Nasza pani umieściła je wszystkie w przygotowanych pudełkach, aby nam się nie zniszczyły podczas podróży do szkoły. Te zajęcia bardzo nam się podobały i mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś przyjedziemy do muzeum na kolejne spotkanie ze sztuką na żywo.

 

 

 

 

 

                     Wizyta w „Finezji”

Tego samego dnia kilkoro spośród nas odbyło drugą wycieczkę, ale tym razem na zajęcia taneczne. W godzinach popołudniowych pojechaliśmy z naszą panią do poznańskiego Klubu Tańca Towarzyskiego „Finezja”. Mogliśmy nie tylko obserwować, ale również uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez jedną z pań, byłą tancerkę tańca towarzyskiego. Na początku czuliśmy się onieśmieleni i z dużą niepewnością weszliśmy na parkiet, ale później było już coraz lepiej. Nauczyliśmy się podstawowego kroku samby i walca angielskiego. Bardzo nam się podobało. To był bardzo artystyczny dzień !                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Taneczny dzień w szkole – poniedziałek 11 czerwca

To był kolejny niesamowity dzień. Kilkoro spośród nas przygotowywało się do tego od kilku tygodni. Każdego roku odbywa się Szkolny Konkurs Taneczny czyli po prostu You can dance dla klas I – III. Organizatorką i zarazem prowadzącą była nasza pani.  Na ten dzień każda z klas wybiera swoich tanecznych reprezentantów lub występuje całą klasą. Nas reprezentowało 7 dzieci: sześć dziewczynek (Oliwia, Kinga, Małgosia, Antosia, Amelka P i Zuzia) oraz  jeden chłopiec, którym był Jaś.  Tańczyli układ do piosenki „Despacito”. Trzeba przyznać, że zatańczyli bardzo ładnie i wszystko im się udało. Gratulujemy udanego występu!
Wrażenia Zuzi z tego dnia:
Dzisiejszy dzień rozpoczął się tanecznie, ponieważ kilkoro dzieci z naszej klasy brało udział w Szkolnym Konkursie Tanecznym klas I – III organizowanym przez naszą panią. Mogę śmiało powiedzieć, że było to fajne doświadczenie, gdyż miałam okazję zatańczyć wspólnie z koleżankami i kolegą do piosenki „Despacito”. To był bardzo ciekawy i miły dzień.

 

 

 

 

 

 

                         Ozoboty w ruch

Po powrocie do sali zabawy nie było końca, gdyż dzisiaj nasza pani przyniosła do klasy ozoboty, które bardzo lubimy. Co to są ozozboty? To takie małe, okrągłe robociki, które należy zaprogramować wg. podanych kodów. Najpierw otrzymaliśmy od pani plansze z pszczółkami i mieliśmy narysować wiosenny ogród. Następnie łącząc się w grupy programowaliśmy drogę, po której będą się poruszały nasze ozoboty. Uwielbiamy to robić więc pomysłów na wykorzystanie kodów do programowania nam nie brakowało. A kiedy plansza była już cała gotowa włączaliśmy ozoboty i sprawdzaliśmy czy poruszają się tak, jak zaprogramowaliśmy. To dopiero była zabawa! To był super dzień w szkole!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wycieczka do ZOO w Poznaniu – środa 13 czerwca

Dzisiejszy dzień to jeden z tych najciekawszych w szkole.  Razem z naszą panią i kilkoma rodzicami pojechaliśmy na wycieczkę do poznańskiego ZOO na Malcie. Do Poznania dojechaliśmy autobusem, a potem kolejką „Maltanka” przez stacje „Ptyś” i „Balbinka”. Podróż była bardzo ciekawa, wszyscy jechaliśmy w jednym wagoniku. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od basenu z fokami, a potem były lemury, flamingi, osły,wilki sowy. Najbardziej interesowały nas słonie, żyrafy, zebry i wielbłądy. W azylu dla niedźwiedzi mieszkają „Borys”, „Ewka”, „Genia” i „Cisna”. Do Motylarni dojechaliśmy kolejką jeżdżącą po terenie ZOO. Naszą podróż powrotną znów odbyliśmy „Maltanką”, a następnie autobusem do Swarzędza. Była to bardzo udana i pouczająca wycieczka.
             Wrażenia Jasia opisane w „Książce Życia Klasy”