Klasa 2 b

Rok szkolny 2019/2020

Witamy i do naszej klasy ZAPRASZAMY

SPIS TREŚCI:

WRZESIEŃ – ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO; LEKCJA KODOWANIA; DZIEŃ KROPKI; DZIEŃ CHŁOPAKA.
PAŹDZIERNIK – OGÓLNOPOLSKI PROGRAM UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ; NASZE WAKACYJNE WSPOMNIENIA; KUBECZKOWA MATEMATYKA; WYCIECZKA DO POZNANIA; EKSPERYMENTUJEMY I OBSERWUJEMY; RÓŻA JERYCHOŃSKA; WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO; CODE WEEK; ZWIERZĄTKA Z PLASTELINY; SMACZNE I ZDROWE ŚNIADANIE KLASOWE; JESTEM-POTRAFIĘ-MAM;
LISTOPAD – NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI; FANTASTYCZNY ŚWIAT ZWIERZĄT – WARSZTATY; MOTYLEK CZYTELNICZY I MUCHY MATEMATYCZNE; OSTATNIE DNI LISTOPADOWE;
GRUDZIEŃ – ŚWIĄTECZNE WARSZTATY Z RODZICAMI; MIKOŁAJKOWE WARSZTATY W ARTZAGRODZIE; WIGILIA KLASOWA;
STYCZEŃ – WYPRAWA DO KRAINY WIECZNYCH LODÓW; TURNIEJ WIEDZY O TWÓRCZOŚCI DANUTY WAWIŁOW DLA KLAS II-III; FERIE ZIMOWE;
LUTY – OPIS LEKCJI MATEMATYKI; MOJE FERIE;
MARZEC – KWIECIEŃ – ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI PLASTYCZNYCH, TECHNICZNYCH I KOMPUTEROWYCH;

Wrzesień

W dniu 02.09.2019 r. o godzinie 12.00 zebrała się nasza klasa II B na boisku szkolnym, gdzie Nasza Pani zaprowadziła nas wszystkich na salę gimnastyczną i tam już rozpoczęła się  uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego. Na tej uroczystości troszeczkę się denerwowałem, ponieważ nie wiedziałem jak to wszystko będzie wyglądało. Cieszyłem się bardzo, że wreszcie spotkałem się z kolegami i koleżankami, mieliśmy tyle do opowiadania. Bo przecież nie widzieliśmy się ponad dwa miesiące. Każdy z nas  spędził je bardzo przyjemnie. Po uroczystości wszyscy udaliśmy się do klasy. Pani przedstawiła rodzicom plan lekcji, potem troszeczkę wszyscy ze sobą porozmawialiśmy. Następnie udaliśmy się z rodzicami do domu.

Bartek

2 września o godzinie 12.00 całą klasą spotkaliśmy się na dużej sali gimnastycznej. Usiedliśmy na ławkach i przywitaliśmy się. Bardzo ucieszyłem się, że spotkałem kolegów. Potem śpiewaliśmy hymn Polski i hymn szkoły. Wysłuchaliśmy przemówienia pani Dyrektor. Po zakończeniu poszliśmy do naszej klasy i pani Magda omówiła plan lekcji.  

Patryk

Na koniec dzisiejszego spotkania, Pani Magda, przekazała nam w kopertach pierwsze zadanie domowe. I dała nam kilka wskazówek:

Po pierwsze – kopertę otworzyć dopiero w domu.

Po drugie – wyjąć z niej zawartość.

Po trzecie – przeczytać i dokładnie zapamiętać, to, co jest tam napisane.

Lekcja kodowania

Odwzorowywanie układu kubeczków, czyli budowanie wieży według wzoru bardzo nam się spodobało. Zanim ułożyliśmy wieżę na macie do kodowania, musieliśmy w parach/grupach ustalić, w których kolorach kubki będą ją tworzyć. Na pierwszym etapie trzeba było wykonać obliczenia w zakresie 20, tu wspieraliśmy się nawzajem i uczyliśmy się od siebie. Kiedy już to było gotowe, spokojnie mogliśmy zająć się układaniem wieży z kolorowych kubeczków.

                Dzisiaj na lekcji budowaliśmy szkołę. Nie z cegieł i betonu, ale z kolorowych kubków. No może nie do końca budowaliśmy, ale kodowaliśmy. Pani Magda wymyśliła, żeby na dużej macie z kratkami dzieci ustawiały w odpowiednich miejscach kolorowa kubki. W ten sposób powstał kolorowy budynek szkoły. Później każdy z nas zakodował taki sam budynek szkoły na karcie pracy. Mieliśmy przy tym dużo frajdy i wesoło minął nam czas. Kodowanie to świetna sprawa.

Franek

Święto kreatywności, odwagi i zabawy.

International Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie, nauczyciele, pracownicy instytucji kultury na całym świecie, organizują tego dnia wiele działań, które pomagają dzieciom odkryć talenty, poznać ich mocne strony i je zaprezentować. 15 i 16 września w naszej szkole najmłodsi uczniowie, od samego rana cieszyli się tym dniem! Odbyła się pogadanka na temat książki The Dot, którą napisał Peter Reynolds (opowiada ona o kropce, która zmieniła świat małej Vashti i dziewczynka uwierzyła w siebie). Następnie uczniowie kl. 2 b wspólnie bawili się przy muzyce, wykonywali kropkowane prace plastyczne i prezentowali swoje talenty.

16 września 2019 r. w naszej klasie świętowaliśmy „Dzień kropki”. W naszej szkole uczniowie od samego rana cieszyli się tym dniem. Ponieważ jest to dzień, w którym odbywa się mnóstwo zabaw, dzieci ubrane są w rzeczy, które posiadają kropki od tych dużych do tych maleńkich. Koledzy i koleżanki z klasy przynieśli balony, którymi się bawiliśmy.

Dzień minął nam na zabawach wesoło i jak zawsze bardzo szybko. 

Bartek

Dzień Kropki to fajne święto, robimy w nim dużo różnych, ciekawych rzeczy, jak na przykład pracę plastyczną pod tytułem „Kropeczkowy obrazek” i rzucamy balonem w grochy na lekcji.

Wiktoria Ł.

A oto dyplom specjalny dla wszystkich uczestników:

Dzień Chłopaka

Ten dzień był super! Cieszę się, że chłopcy są zadowoleni z prezentów, które dostali. Wszystkie dziewczynki razem z Panią śpiewały chłopcom sto lat !!!

Vanessa

Październik

W bieżącym roku szkolnym kontynuujemy przygodę z kodowaniem i programowaniem. Bierzemy udział w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym „Uczymy Dzieci Programować”.

Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa mająca na celu propagowanie nauki programowania wśród dzieci. Logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, szukanie różnych rozwiązań, analizowanie ich i wybieranie tych najbardziej optymalnych to umiejętności, które warto kształcić już od najmłodszych lat. Ich uniwersalność sprawia, że przydadzą się dzieciom na każdym etapie ich życia.

Programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając je do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści.

Na jednych, z pierwszych zajęć, Pani Magda poprosiła nas, abyśmy przygotowali na dywanie matę i kubki w kilku kolorach, następnie mieliśmy postępować według instrukcji – rymowanki, dzięki której dowiedzieliśmy się dokąd zmierza grupa dzieci wesoła.

Kiedy już udało się nam ułożyć wzór na macie – SZKOŁĘ, odwzorowywaliśmy ją na karcie pracy przy pomocy podanych współrzędnych.

Nasze wakacyjne wspomnienia…

Wakacje za nami…ale wakacyjne wspomnienia ciągle są w nas…Na  zajęciach przenieśliśmy się do czasu wakacyjnych  wyjazdów…przypomnieliśmy  sobie  miejsca,  które  odwiedziliśmy, przygody, które przeżyliśmy, nowo poznanych znajomych.

Wakacyjne  wspomnienia  połączyliśmy z tworzeniem offlinowego kodu.

Kubeczkowa matematyka

Odwzorowywanie układu kubeczków, czyli budowanie wieży według wzoru bardzo nam się spodobało. Zanim ułożyliśmy wieżę na macie do kodowania, musieliśmy w parach/grupach ustalić, w których kolorach kubki będą ją tworzyć. Na pierwszym etapie trzeba było wykonać obliczenia w zakresie 20, tu wspieraliśmy się nawzajem i uczyliśmy się od siebie. Kiedy już to było gotowe, spokojnie mogliśmy zająć się układaniem wieży z kolorowych kubeczków.

Wycieczka do Poznania

Cześć !

Jestem Bartek. 2 października 2019 r. wybraliśmy się z całą klasą do Poznania. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Katedry, która jest najstarszym zabytkiem miasta. Następnie zwiedzaliśmy muzeum archeologiczne, które mieści się zaraz przy Starym Rynku na ulicy Wodnej 27. Muzeum posiada cenne zbiory archeologiczne z terenów całej Polski oraz kolekcje pozaeuropejskie. Dowiedzieliśmy się między innymi, jak żyli ludzie i jakie posiadali naczynia i przedmioty w dawnych czasach. Mimo, że pogoda nie była sprzyjająca, bo często padał deszcz, uważam, że czas spędziliśmy bardzo pożytecznie. Dowiedzieliśmy się się wiele o zabytkach Poznania.



Vanessa

Eksperymentujemy i obserwujemy

Sprawdzamy czy uda się nam wyhodować kryształki z soli.

Podziwiamy różę jerychońską… kwiat pustynny

Róża jerychońska to bardzo osobliwa i niezwykła roślina. Występuje w formie zaschniętej kuli, a gdy tylko otrzyma dawkę wilgoci, momentalnie ożywa (stąd jej potoczna nazwa – zmartwychwstanka). Uprawa tej rośliny to bardzo ciekawe doświadczenie – poznajmy więc bliżej tę zjawiskową roślinę.

Dziękujemy p. Ewie, która umożliwiła nam obserwację tego zjawiska 🙂


Wybory do Samorządu Uczniowskiego

Wyniki już znamy – BRAWO JAGODO !!!

# CodeWeek

EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób.

Historia Code Week z Uczymy Dzieci Programować

Dowiedzieliśmy się co to właściwie jest ten Code Week, o co w nim chodzi, dlaczego warto kodować i jak nauka podstaw programowania może przełożyć się na nasze późniejsze życie…

Na podstawie podanych koordynatów kolorowaliśmy pola, następnie wypowiadaliśmy się na temat powstałego wzoru, ich skojarzeń oraz gdzie można go spotkać w codziennym życiu.

Następnie przeszliśmy do samodzielnego pisania programu, w końcu wiedzieliśmy już na czym polega praca programisty i jakie predyspozycje trzeba posiadać, żeby móc ją wykonywać.

Szukamy kodu w codziennych czynnościach z Uczymy Dzieci Programować

Zwykłe, codzienne czynności, stały się świetną okazją do zorganizowania aktywności z elementami kodowania.

W grupach rozpisywaliśmy skrypty wybranej aktywności, w taki sposób, żeby pozostałe zespoły były w stanie ją wykonać.

Kody rozpisywaliśmy do takich czynności, jak: mycie rąk, zakładanie butów, ubieranie się i droga do szkoły.

Tworzymy zakodowane obrazy z Uczymy Dzieci Programować

Podczas zajęć dotyczących zdrowego i aktywnego trybu życia, tworzyliśmy symetryczne części obrazków:

Nasze zwierzątka z plasteliny

Smaczne i zdrowe śniadanie klasowe

Nasza szkoła promuje zdrowe odżywianie.

16 października rozmawialiśmy o zdrowym stylu życia, o pożywnym i wartościowym jedzeniu, a także o zachowaniu higieny podczas robienia posiłków. Przygotowaliśmy miejsca pracy, ubraliśmy się w kolorowe fartuszki 🙂 i zabraliśmy się do przygotowania śniadania. Przygotowywaliśmy kolorowe kanapki. Było przy tym dużo radości i uśmiechu, a także satysfakcji z własnoręcznie przygotowanych posiłków. Kiedy wszystko było już gotowe wspólnie zjedliśmy apetycznie wyglądające, bardzo smaczne i zdrowe śniadanie.

JESTEM – POTRAFIĘ – MAM

Pani Magda przykleiła nam do pleców kartkę z  początkiem 3 zdań:

Jestem…           Potrafię…             Mam…

Chodząc po klasie mieliśmy za zadanie uzupełniać sobie nawzajem zdania pozytywnymi cechami, jakie pasują do danej osoby. Po zakończeniu ćwiczenia dzieliliśmy się wrażaniem na temat tego, jak się czuliśmy podczas dokonywania wpisów oraz jak się czuliśmy podczas odczytywania zdań.

P.S. Nie bój się popełniać błędów, ucz się na nich 🙂

Listopad

Narodowe Święto Niepodległości

W dniu 12 listopada 2019 r., w szkole obchodziliśmy Święto Niepodległości. W tym wyjątkowym dniu, bo jest to już 101 rocznica, jak Polska odzyskała Niepodległość byliśmy wszyscy odświętnie ubrani. Mimo,że zajęcia lekcyjne odbywały się normalnie, to na piątej lekcji uczestniczyliśmy w akademii z okazji tego święta. Na początku odśpiewaliśmy Hymn Polski. Później dzieci z innych klas mówiły wiersze i śpiewały piosenki.

Bartek

Dnia 12 listopada poszliśmy całą klasą obejrzeć akademię szkolną, która odbyła się z okazji Święta Niepodległości. Akademie tę prowadzili koledzy z klasy 3 b. Występ podobał nam się bardziej, ponieważ występowała w nim również nasza koleżanka z klasy. Śpiewaliśmy razem nasz hymn państwowy. Po akademii Pani nagrodziła nas plusami za odpowiednie zachowanie. Była to miła przerwa pomiędzy naszymi lekcjami. 

Kryspian


Fantastyczny świat zwierząt – warsztaty

Bardzo podobały mi się poniedziałkowe warsztaty, ponieważ lubię zwierzęta. Zajęcia były bardzo fajne, dostaliśmy ulotki, jak zajmować się zwierzętami i naklejki z napisem „przyjaciel zwierząt”. Pani z TOZ puściła nam filmik mówiący o tym, jak trzeba chronić zwierzęta. Wypełnialiśmy także karty pracy. Nasz rząd ławek otrzymał karty o tym, jak różne przedmioty mogą zaszkodzić zwierzętom. Czekam na następne takie warsztaty.

Konrad


Motylek czytelniczy i muchy matematyczne pomagają nam w rozwijaniu umiejętności czytelniczych i matematycznych.

Czytanie i zabawa to fajna sprawa !

Tak spędzaliśmy ostatnie dni listopadowe


Nauka i zabawa z Magicznym Dywanem

Ogólnopolski konkurs plastyczny „Smart Szkoła” #OSEWyzwanie organizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji i zwycięska praca Jagody ! 🙂


Takie widoki, podczas porannego spaceru z grupą pływacką na basen „Wodny Raj”

Sprawdzamy, co przyciąga magnes …


Ćwiczenia rytmiczne „Kasztanowe granie” do muzyki klasycznej
„Szkoła do hymnu” – akcja organizowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
Warsztaty i Rogale Świętomarcińskie

Dzień Pluszowego Misia

Dokarmianie ptaków

Grudzień

Świąteczne warsztaty w II b

3 grudnia, w godzinach popołudniowych, spotkaliśmy się z naszymi cudownymi rodzicami na świątecznych warsztatach. Warsztaty odbyły się w naszej sali lekcyjnej. Każdy z nas miał za zadanie wykonać ozdobę świąteczną, którą udekoruje klasową choinkę. Było przy tym mnóstwo zabawy i śmiechu. Ozdoby wyszły nam przepiękne, aż sami byliśmy mile zaskoczeni, że potrafimy wyczarować, tak piękne rzeczy. Dziękujemy naszym kochanym rodzicom za wsparcie i superowe popołudnie.



klasa II b

Mikołajkowe warsztaty w ArtZagrodzie

6 grudnia wyruszyliśmy na mikołajkową wycieczkę do Dymaczewa Starego. Czekały tam na nas trzy warsztaty: ceramiczny, stolarski i cukierniczy. Co jeden, to lepszy. O nudzie nie było mowy. Zapraszamy do naszej galerii:

klasa II b

Wigilia klasowa

Wigilia klasowa to świetny moment,
aby przy dźwiękach kolęd,
wspólnym posiłku oraz w atmosferze wzajemnej życzliwości
wprowadzić wszystkich w magiczny świat Świąt Bożego Narodzenia.
Dziękuję Rodzicom za wspaniałe przygotowanie Wigilii klasowej.



klasa II b

Styczeń

Wyprawa do krainy wiecznych lodów

Dzisiaj zrobiłem plakat na temat wszystkich zwierząt żyjących na Grenlandii. Takie fajne zadanie dostaliśmy od naszej Pani. Grenlandię zamieszkuje dużo, różnych zwierząt,zarówno na lądzie, jak i w wodzie. Robienie tego plakatu sprawiło mi dużo radości.

Konrad

Turniej wiedzy o twórczości Danuty Wawiłow

dla klas II-III

22.01.2020 r., z moim kolegą Hubertem byłem na konkursie pt. ,,Dlaczego daktylom rośnie palma na głowie”. Jury zadawało różne pytania, niektóre były trudne, a niektóre łatwe. Konkurs dotyczył znajomość treści wierszy Pani Danuty Wawiłow.

Razem z Hubertem zajęliśmy lll miejsce!

Wojtek

WSZYSTKIM ŻYCZYMY RADOSNYCH I BEZPIECZNYCH FERII ZIMOWYCH !!!


klasa II b

Luty

Opis lekcji matematyki

Bardzo lubię lekcje matematyki, ponieważ robimy dużo fajnych rzeczy, takich jak na przykład matematyczne muchy. Polega to na tym, że są dwie drużyny, które mają po jednej pacce na muchy i jest jedna osoba, która ma karteczki z działaniami. Drużyny mają za zadanie dotknąć packą poprawnego wyniku.

Wiktoria Ł.

Moje ferie

Ferie były fajne, bo byliśmy u babci i dziadka, a potem pojechaliśmy do Karpacza. Pojechaliśmy na Różową Górę, chcieliśmy wejść na Śnieżkę, ale się nie udało, bo była zamieć śnieżna. Potem poszliśmy do restauracji na pizzę. Następnie pojechaliśmy na bardzo szybkiej kolejce. Następnego dnia byłem na sankach i nauczyłem się jeździć na nartach.

Patryk

W tym samym czasie co Patryk był w Karpaczu, ja byłem po drugiej stronie gór w Czechach. Wysyłaliśmy sobie zdjęcia martwiąc się czy napada śnieg. Już we wtorek lepiłem 4 bałwany z Dominiką, Darkiem i Anią. 5 dni jeździłem na nartach,co bardzo lubię. Szkoda, że na narty jeździmy tylko raz w roku.

Hubert

Marzec – kwiecień

Rozwijamy umiejętności plastyczne, techniczne i komputerowe

klasa II b