Klasa 1b

ROK SZKOLNY 2018-2019

 
Klasa sportowa

I b

o profilu pływackim i gimnastyczno –  tanecznym

wychowawczyni: p. Magdalena Kolasińska

Wrzesień

3, 2, 1…………………Start !!!

Dzień dobry witam was,

 na naukę nadszedł czas,

jestem ja, jesteś ty,

zaczynamy RAZ, DWA, TRZY !!!

MOI DRODZY,

UCZNIOWIE klasy I b,

 witam Was słowami rymowanki, 

 którą bardzo dobrze znacie.

Jednak tym razem rozpoczynam od tych słów, aby

 powitać Was na Naszej stronie klasowej.

 To tu będziemy opowiadać, wspominać i przeżywać 

 jeszcze raz, niezapomniane chwile z życia naszej klasy.

           No to – zaczynaaaaaamy    

   i do oglądania oraz czytania

                                                        WSZYSTKICH ZAPRASZAMY   !!!                                                  

wychowawczyni: Magdalena Kolasińska

PIERWSZY DZIEŃ W SZKOLE

„Mamusiu załapałam trzy koleżanki…. Aż trzy !!! Siedziałam z Mają. Chłopacy są bardzo głośni. Pani Magda jest miła wiesz mamo. Mieliśmy zajęcia jest o wiele fajniej niż w przedszkolu, bo więcej robimy wiesz mamo. Uwierzysz trzy koleżanki już załapałam !!! Wiktoria Ł. jest śmieszna –  lubię ją. Mogę iść jutro wcześniej proszę…. ”

Stefka

UCZYMY SIĘ PROGRAMOWAĆ Z OZO 🙂

Niedawno mieliśmy lekcję o Ozobotach. Troszeczkę wam o nich opowiem:
Ozoboty to są takie małe robociki o białym kolorze.Miały za zadanie zaprowadzenie pszczółki do ula. Do tego służyły im kody, które musiały odczytać z kartki.Kody miały różne kolory i oznaczały, m.in.:
– super prędkość – TURBO,
– JEDŹ PROSTO,
– ZAWRÓĆ NA KOŃCU LINII.
Roboty wykonały to zadanie bardzo dobrze. Zainteresowały mnie te zajęcia, bo nie miałem pojęcia,że istnieje coś takiego jak Ozoboty, było bardzo fajne i chcę więcej.
Bartosz 

W zeszłym tygodniu na zajęciach w szkole, z naszą Panią mieliśmy ćwiczenia z programowania Ozobotami. Ozoboty to małe robociki, które służą do odczytywania kolorowych kodów. Ja i Kryspian mieliśmy do odczytania dwa kody: niebieskiczerwony oraz niebieskizielonyniebieski. Po odczytaniu kodów,  Ozoboty jeździły na planszy po wyznaczonych trasach, pomagając pszczółce dolecieć do ula. Było naprawdę SUPER!
Wojtek
  
październik

W czwartek, 4 października 2018 r., po raz  pierwszy z moją klasą           I B pojechaliśmy na wycieczkę szkolną do Czeszewa. Po dotarciu na miejsce przeprawiliśmy się promem na drugą stronę rzeki. Pan leśniczy opowiadał nam, jak zachowywać się w lesie. Wspólnie oglądaliśmy bajkę o zwierzątkach. Następnie odbyło się ognisko, na którym piekliśmy pyszne kiełbaski. Buło cudownie. 
Jagoda

      

 

Dziękujemy za pomoc w czasie wycieczki mamie Filipa – p. Małgosi i tacie Patryka – p. Emilowi.

ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT

4 października to bardzo wymowna data. Na ten dzień przypada zarówno wspomnienie w Kościele powszechnym św. Franciszka z Asyżu, patrona zwierząt, ekologów i ekologii, jak i Międzynarodowy Dzień Zwierząt.

Cały październik jest Międzynarodowym Miesiącem Dobroci dla Zwierząt.

Obchody tego święta mają na celu przypomnienie wszystkim ludziom o prawach zwierząt,a przede wszystkim do ich godnego życia,bezpieczeństwa i wolności.

15 października – w piękny, jesienny poniedziałek -odwiedził naszą  klasę p. Kamil, wolontariusz            oraz p. Kasia, która jest inspektorem Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami.

Pani Kasia zwróciła uwagę na krzywdzone zwierzaki,przypomniała o odpowiedzialności za ich warunki życia oraz uświadomiła nam z czym związana jest decyzja o przyjęciu nowego zwierzaka do domu.

Spotkanie ze zwierzakami to dobra okazja,żeby odwdzięczyć się swoim pupilom za dostarczanie tylu radości i szczęścia w ciągu całego roku. Potrafią nam dać wytchnienie,swoje przywiązanie i miłość.

Przekazaliśmy karmę dla podopiecznych TOZ                     i prace plastyczne, których wykonanie sprawiło nam ogromną przyjemność  Poznaliśmy Adonisa, świnkę morską, która była bardzo ciekawska i przeszkadzała Bratkowi w słuchaniu ciekawostek oraz achatiny 🐌🐌🐌 – ślimaki olbrzymie, które widzieliśmy pierwszy raz w życiu. Dziękujemy p. Kasi i p. Kamilowi za wspaniałe zajęcia.

 

 

listopad

Pasowanie na ucznia 

i

obchody 100–lecia odzyskania przez Polskę niepodległości 


Witajcie!
9 listopada 2018 r. mieliśmy pasowanie na ucznia. W tym dniu również nasza szkoła świętowała 100-lecie powstania Państwa Polskiego. Mama mówi, że to wielkie szczęście i wielka radość móc żyć w wolnym kraju, bo nie zawsze tak było. Akurat w takim dniu my również mieliśmy swoje święto. Przyszliśmy do szkoły odświętnie ubrani, nie mieliśmy ze sobą książek ani zeszytów. Rodzice, którzy świętowali razem z nami przyszykowali poczęstunek w naszej klasie i w tak miłej atmosferze czekaliśmy na ten wielki moment, jakim jest pasowanie na ucznia.
Po pewnym czasie wszyscy przeszliśmy na salę gimnastyczną, gdzie miała odbyć się cała uroczystość. Byliśmy tam wszyscy, czyli pierwszoklasiści, nauczyciele, Pani Dyrektor i rodzice. Po odśpiewaniu hymnu, piosenek i wyrecytowaniu wierszyków nastąpił wreszcie ten moment!
Pani Dyrektor wielkim ołówkiem dotknęła mojego ramienia i powiedziała „Pasuję cię na ucznia” i wreszcie zostałem przyjęty do braci uczniowskich. Nareszcie – bo czekałem na to ponad dwa miesiące. Tyle już chodzę do szkoły! Później były robione pamiątkowe zdjęcia.
Oj, to był wspaniały dzień.
Chciałem podziękować naszej Pani, że tak dobrze nas przygotowała na tą uroczystość. Wszystko się udało. Wracałem z rodzicami ze szkoły do domu zadowolony i bardzo szczęśliwy.
Wasz kolega
Bartosz 

15 listopada
W dniu dzisiejszym odbyły się bardzo ciekawe zajęcia z pierwszej pomocy przedmedycznej .
Dowiedzieliśmy się dużo ważnych i potrzebnych rzeczy, m.in. co robić w razie zagrożenia zdrowia i życia . Ratownik medyczny, który prowadził zajęcia pokazał nam, jak bezpiecznie ułożyć ciało poszkodowanego , a także nauczył nas, jak prawidłowo wykonuje się reanimacje .
Wiem już co to numer 112 i jakie informacje podać dyspozytorowi na infolinii w celu szybszego przybycia służb ratunkowych. 
Lekcja dużo nas nauczyła , mamy nadzieję że w razie potrzeby będziemy mogli pomóc osobom poszkodowanym 😀
Dyktowała Wiktoria

Podziękowania dla mamy Nataszy i Wiktorii, p . Marysi, która zorganizowała dla nas warsztaty. Serdeczne podziękowania kierujemy również do p. Dominika, który je poprowadził.

Wycieczka do Teatru Animacji w Poznaniu na spektakl teatralny ” Nie bój się, Tygrysie.” 

22 listopada

Co to znaczy „mieć coś na własność”? Maleńki Tygrys wyrusza w pełną przygód wędrówkę, by się o tym przekonać. W wielkim świecie, na początku przerażającym swym ogromem, poznaje wiele istot, które próbują mu pomóc w znalezieniu odpowiedzi na nurtujące go pytanie. 

Spektakl przygotowany był w konwencji japońskiego teatru Kamishibai ( kami- papier, shibai – teatr , przedstawienie, sztuka ; inaczej teatr ilustracji , teatr obrazkowy , dosłownie : teatr papierowy). Kamishibai to tradycyjna japońska sztuka opowiadania historii za pomocą ilustracji w małej skrzynce pełniącej rolę sceny. Można go porównać do wędrownego teatru np. marionetek, w którym miejsce lalek zajmują obrazy.

  

Wycieczka była fajna, ale tym razem bardzo krótka. Na wycieczce był teatr, były różne rzeczy. Było akwarium, wszyscy weszliśmy i myśleliśmy, że tam jest woda. Zatkaliśmy nosy i buzie ! Okazało się, że to jest zwykła szyba i reflektory. Weszliśmy do jakiejś sali, były tam pacynki i takie drewniane lalki na sznurkach. Był Harry Potter, pacynka – wiedźma, żołnierz, któremu wyskakiwała woda – yyyy… głowa ! Miał dwa kijki i pan, który go trzymał tak śmiesznie nim kierował. Były też różne zdjęcia przedstawień.
Stefka
Bardzo podobała mi się wycieczka do teatru. Tego dnia pojechaliśmy autokarem do Poznania. W autobusie, po raz pierwszy, czytałem sam swoją ulubioną książkę ” ŚWIAT OGROMNYCH.” W teatrze weszliśmy małymi drzwiami do szatni, gdzie zostawiliśmy plecaki. Potem było przedstawienie, w którym grał tylko jeden aktor. Przekładał obrazki i opowiadał historię tygryska. Mimo, iż nie było więcej aktorów i akcji na scenie – bardzo mi się podobało. Po przedstawieniu poszliśmy oglądać teatr. Przeszliśmy przez szklane drzwi do korytarza, który udekorowany był, jak głębina morska – bardzo mi się to podobało. Już się nie mogę doczekać naszej kolejnej wycieczki do teatru.
Hubert
Wyjazd do teatru był dla mnie ważnym wydarzeniem ponieważ to nasza pierwsza klasowa wycieczka do tak ważnego miejsca. Jechaliśmy z inną klasą dużym autokarem. Przedstawienie było o Tygrysie podróżującym i szukającym przyjaciół. Bardzo mi się podobało, szczególnie aktor który opowiadał o tygrysie. Wszyscy byliśmy ładnie ubrani, grzeczni i weseli. Bardzo fajne są takie wspólne wycieczki, możemy się dużo dowiedzieć, nauczyć i zobaczyć ciekawe miejsca.
Maja R.
 
Dziękujemy mamie Wiktorii, p. Karolinie za wspólnie spędzony czas podczas wycieczki.
26 listopada
W poszukiwaniu zaginionego misia
Pluszowy miś to ulubiona zabawka niejednego dziecka. To przyjaciel najmłodszych, powiernik sekretów, radości i trosk. 
Klasa I b przygotowała się szczególnie wyjątkowo do obchodów Święta Pluszowego Misia, który odbył się 26 listopada.
W tym dniu każdy uczeń przyniósł swojego PLUSZOWEGO MISIA, pojawiły się również pluszowe rybki, pieski, koniki, bo przecież każdy ma swojego ulubionego pluszowego przyjaciela. Dzieci opowiadały o nich, rysowały je, recytowały wierszyki, śpiewały piosenki i wspólnie na sali gimnastycznej wraz z pozostałymi uczniami klas I-III świętowały ten SUPEROWY DZIEŃ – dzień, który krążył koło tego sympatycznego bohatera wielu bajek. 

 

 

 

W dzień pluszowego misia opowiadaliśmy wiersz o o misiu. Wcześniej przygotowaliśmy specjalnie na ten dzień maski misiów,które założyliśmy na występ. Na końcu,w sali gimnastycznej była zabawa, puszczanie piosenek, niektórzy tańczyli i podrzucaliśmy misiami do góry. Jeden z misiów utknął do góry i dopiero gdy ktoś rzucił w niego drugim misiem, tamten spadł. Bardzo nam się podobał ten dzień. Kryspian i Konrad

 
W poniedziałek byliśmy na największej sali gimnastycznej. Odbywały się tam występy, podczas których śpiewaliśmy piosenkę w maskach misia. Najfajniejszą częścią dla mnie, było rozdanie nagród za prace plastyczne. Pierwsze klasy rysowały Misia z rodziną, drugie pisały zaproszenie dla Misia, a trzecie tworzyły książeczkę – Miś w szkole.
Hubert
 
Okazało się, że tylko jedna osoba wygrywa w konkursie rysowania pluszowego Misia. W tym dniu mieliśmy ze sobą misia, każdy opowiadał jego historię. Pani powiedziała, że moja historia jest bardzo ładna. Rzucaliśmy nimi, aż do siatki i taki mały miś utknął w siatce i ktoś rzucił większym i ten mały spadł i … puff na głowę koleżanki. Tańczyliśmy pluszową piosenkę, pamiętam jeszcze słowa ” Wiadomo to na świecie, wcale nie od dziś…” właściwie to był wierszyk…aaaa i niektóre klasy chodziły na bosaka !
Stefka

W Dzień Pluszowego Misia mogliśmy przynieść do Szkoły swoje ulubione przytulanki Misie. W ten dzień na sali gimnastycznej mówiliśmy wiersz o Misiu, słuchaliśmy piosenek i innych wierszy o Misiach Pluszowych. Bardzo mi się podobało, że mogliśmy występować przed innymi klasami, oraz to że mogliśmy bawić się misiami na sali gimnastycznej z innymi dziećmi. Był to bardzo miły i fajny dzień, już tęsknie za kolejnym.

Maja R.

Gratulujemy naszemu koledze z klasy – Frankowi, który zdobył III miejsce w Szkolnym Konkursie Plastycznym dla klas I-III – Portret Misia z Rodziną.

Gratki !!!

3 grudnia

„Każde zwierzę na szacunek zasługuje i godnego traktowania oczekuje”.

Od późnej jesieni do wczesnej wiosny można pomagać ptakom. Pamiętajmy jednak, by ich nie rozpieszczać nadmiarem pokarmu, gdy nie ma silnych mrozów i dużych śniegów. Ptakom zimą najlepiej służą mieszanki nasion (np. dyni, maku, ogórka, owsa, prosa, pszenicy, słonecznika), kasze, owoce (np. aronia, czarny bez, głóg, jałowiec, jarzębina, kalina, róża), kawałki żółtego sera oraz niesolony tłuszcz.
Uczniowie klasy I b kochają zwierzęta i bardzo lubią im pomagać.
Dziękujemy Rodzicom Patryka za taką miłą niespodziankę, zarówno dla nas , jak i ptaków.
Uczniowie mogą teraz obserwować z sal lekcyjnych przylatujące i posilające się ptaki.

Ogromne podziękowania należą się p. Kaziowi, który nam pięknie zamontował karmnik. 
DZIĘKUJEMY  😉
KLASA I B

Dnia 04.12.2018 pojechaliśmy całą naszą klasą 1 B do Teatru im. A.Fredry w Gnieźnie na przedstawienie pod tytułem „Królowa Śniegu/ Zbitego lustra nie trzeba się bać”. Bardzo mi się podobał spektakl, stroje, muzyka i treść. Oglądałam już kilka bajek pod tym tytułem, rodzice też czytali mi książki, ale ta przygoda była dla mnie nowa. Bardzo ciekawy przygoda. Chciałabym częściej razem z klasą chodzić do teatru. Ładnie też wyglądało miasto Gniezno z okien autokarów.
Maja R./rodzice

Mikołajkowe czytanie w bibliotece szkolnej

Święty Mikołaj do nas przychodzi,
dużo prezentów dzieciom przynosi.
W buciki wszystko zwinnie upycha
 i jak czarodziej w pośpiechu znika.

Oto my 😉 – w kilku sytuacjach szkolnych …

 

     

 

 

 

Konkurs recytatorski „TĘCZOWY ŚWIAT POEZJI”

12 grudnia 2018 roku odbył się w naszej szkole konkurs recytatorski dla klas 1-3. Było fajnie, bo mogłem reprezentować naszą klasę. Przygotowałem wiersz pod tytułem „Cesarz i lew”, który napisał pan Paweł Gołuch. Konkurs bardzo mi się podobał, bo wszystkie dzieci mówiły wesołe wiersze i były w kolorowych przebraniach. Ja też się przebrałem: założyłem strój cesarza Napoleona i miałem maskotkę lwa. Przed występem dzieci trochę się denerwowały i ja oczywiście też. Ale panie z jury i widzowie byli uśmiechnięci, więc stres szybko minął. Udało mi się zająć III miejsce z czego bardzo się ucieszyłem.
Franek

 
Dzień 12 grudnia zostanie na długo w mojej pamięci, ponieważ pierwszy raz w życiu brałam udział w konkursie recytatorskim „Tęczowy Świat Poezji”. Wybrałam jeden z moich ulubionych wierszyków Jana Brzechwy „Żuk”.Opowiada on o biedronce, za którą się przebrałam. Na konkurs wybrała mnie pani Magda. Byłam bardzo dumna, że mogłam reprezentować swoją klasę. Spotkałam tam nawet sąsiadkę. Kiedy każdy wyrecytował już swój wierszyk, pani powiedziała, żebyśmy usiedli w kółku i poczekali na wyniki. Rozmawialiśmy o różnych rzeczach. Powiedziałam, że polecam książkę ” Lenka i magiczne drzewo” oraz opowiedziałam o moim psie Lucy. Nie wygrałam konkursu, ale to nic, bo liczy się przecież dobra zabawa. Wygraną było dla mnie to, iż mogłam reprezentować klasę. Dostałam paczkę z cukierkami i dyplom. Słodyczami podzieliłam się z siostrą.
Lena


eTwinning – społeczność szkół w Europie

W ramach unijnego programu pod patronatem Komisji Europejskiej, przy pomocy technologii informacyjno-komunikacyjnych, dołączyliśmy się do realizacji projektu NIEPODLEGŁOŚCIOWA CHOINKA.

Zapraszamy do oglądania przygotowanych przez nas ozdób na świąteczną choinkę – oto efekty naszej pracy:

 

 

CERTYFIKAT eTwinning

etw_certificate_183899_pl

„Bajkowe Jasełka” w Zielonej Półnutce

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas dla każdego z nas. To czas miłości, spokoju, wspólnych chwil spędzonych w gronie rodziny i najbliższych. Wiąże się z nim wiele zwyczajów. Jeden z nich to jasełka, które wprowadzają w ten niezwykły, świąteczny klimat i przypominają, że w Betlejem przyszedł na świat Zbawiciel.

Przedświąteczny czas to również okazja do spotkań w gronie przyjaciół. 14 grudnia młodzi aktorzy z Publicznego Przedszkola „Zielona Półnutka”zaprezentowali licznie zgromadzonym uczniom bajkowe przedstawienie bożonarodzeniowe. Wśród zaproszonych gości byliśmy i my.

Dziękujemy mamie Jagódki, która umożliwiła nam udział w tak cudownym przedstawieniu.

 

 

Akcja „Razem na Święta”

Okres przedświąteczny to najlepszy czas, aby okazać wsparcie osobom starszym, chorym, samotnym, potrzebującym pomocy z naszych społeczności szkolnych i lokalnych, jak również wesprzeć schroniska dla zwierząt.
Nasza klasa przystąpiła do ministerialnej akcji „Razem na Święta” i wraz z uczniami pozostałych klas naszej wspaniałej szkoły, zebraliśmy mnóstwo darów dla podopiecznych schroniska ze Skałowa.
Byliśmy bardzo szczęśliwi, że mogliśmy sprawić im odrobinę przyjemności na nadchodzące święta.
Dziękujemy naszym kochanym rodzicom oraz nauczycielom za pomoc w zbiórce.


 
Niech magiczna moc Wigilijnego Wieczoru
przyniesie spokój i radość.
A Nowy Rok obdaruje pomyślnością i szczęściem.
Spokojnych, śnieżnych, niezwykle rodzinnych i ciepłych najbliższych dni …
Magdalena Kolasińska

ŚWIĄTECZNIE W I b

 

Wykonane przez nas prace, dekorują – rzecz jasna – naszą salę 😉

 

Wigilia klasowa… i kilka momentów z tego dnia – innego niż wszystkie. Bardzo nam się podobało… 

 

 

 

Mikołaj – nasz kalendarz adwentowy – i odliczanie dobiega końca. Nasz kolega Krystian,  odcina już ostatnie widniejące na nim dni.
Lenko, dziękujemy za kalendarz – to był super pomysł ! Oczekiwanie na Wigilię upłynęło nam miło.
No i długo oczekiwany konkurs piosenki świątecznej You Can Sing – daliśmy z siebie ogromną moc i  zdobyliśmy 10 punktów do NAJKLASY. Jesteśmy z siebie DUMNI !!!
KLASA I b
Styczeń 2019
Przygoda z kodowaniem i programowaniem

Od września 2018 roku bierzemy udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Uczymy dzieci programować” – organizowanym prze EDU SENSE i p. Annę Świć. Udało nam się wykonać już kilka zadań z programu.

Na zajęciach rozwijamy miękkie kompetencje, takie jak: umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów.

Zachęcamy do oglądania efektów rozwijanej przez nas kreatywności i naszego oswajania z nowoczesnymi technologiami w zakładce NASZE PROGRAMY – UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ ( zakładka znajduje się na stronie głównej szkoły ).

  

 

 

 

klasa I b

Serdeczne gratulacje dla naszego kolegi Patryka, który spróbował swoich sił w świetlicowym konkursie plastycznym „Najładniejsza choinka bożonarodzeniowa”.
Brawo Patryk !!!
klasa I b

Dzisiaj na lekcji uczyliśmy się o zwierzątkach. Każdy opowiadał o swoim pupilku. My akurat mamy psa Lucy.  Bardzo ją kochamy i o nią dbamy. O inne zwierzęta też trzeba dbać. Nalewamy jej wodę i wsypujemy jedzenie do misek. Przytulamy i kochamy, głaszczemy i dajemy jej buziaki. 

Wiki i Lenka

Rozpoczynające się ferie zimowe to dla wszystkich moment odpoczynku, oderwania się od szkolnych obowiązków oraz szansa na zebranie sił na drugi semestr nauki.

Przede wszystkim jest jednak okazja o wykorzystania uroków tej pory roku i aktywnego spędzania czasu – ruch bez wątpienia jest znakomitą alternatywą bez telewizora czy komputera.

Bądźcie zawsze czujni i uważni, nie ufajcie napotkanym obcym, nie dajcie się namówić na ryzykowne zabawy.

Pamiętajcie o przestrzeganiu zasad ruchu drogowego, zawsze przy sobie noście elementy odblaskowe.

Pamiętajcie o bezpiecznych zabawach zimowych !

Życzę Wam fantastycznych, śnieżnych ferii.

Wychowawczyni – Magda Kolasińska

 
Bawcie się dobrze
i odpoczywajcie,
udanych i bezpiecznych ferii !!!

LUTY 

Zakodowany alfabet…

Przy poznaniu kolejnej literki posłużyliśmy się matą do kodowania i kolorowymi kubeczkami. Skorzystaliśmy również z gotowych wydruków i interaktywnej maty Edu Sense. Zapraszamy do galerii naszych zdjęć. Jesteśmy ciekawi, kto z Was odgadnie, jaką poznaliśmy w tym dniu literę ? 

 

 

 

P.S. Podpowiemy, że na interaktywnej macie do kodowania musieliśmy stworzyć kod, dzięki któremu ułożyliśmy wyraz ZIMA…

klasa I b

 

Pasowanie na Czytelnika

11 luty

W dniu 11.02.2019 uczestniczyliśmy w pasowaniu na Czytelnika Biblioteki Szkolnej. Była to dla nas bardzo ważna uroczystość. Razem z naszą panią wychowawczynią przeszliśmy z naszej sali do biblioteki, która znajduje się na pierwszym piętrze naszej szkoły. Pani bibliotekarka przygotowała dla nas konkurs,który polegał na odgadywaniu przez nas tytułów książek- bajek. Później każdy z nas otrzymał kartę biblioteczną i mógł wypożyczyć swoją pierwszą książkę. Pani bibliotekarka wyjaśniła nam również zasady obowiązujące przy wypożyczeniu książek,między innymi jak należy o nie dbać,jak długo możemy je mieć u siebie w domu. Wszyscy bardzo się ucieszyliśmy,że w końcu możemy korzystać ze szkolnej biblioteki i zamierzamy to często robić.

 

Konrad i Kryspian

Dnia 11 lutego w poniedziałek odbyło się w naszej szkole Pasowanie na Czytelnika.
Przed obiadem poszliśmy do biblioteki szkolnej, która mieści się na I piętrze.
Wszystkie dzieci z klas I-szych zostały pasowane przez Panią wicedyrektor Szkoły na czytelnika i otrzymały dyplomy oraz książki wypożyczone na 2 tygodnie.
To był bardzo miły i wesoły dzień. Cieszymy się, że możemy od tej pory samodzielnie wypożyczać książki i uczyć się dobrze czytać.

Maja R.

Cała klasa poszła do biblioteki. Tam rozwiązywaliśmy zagadki. Występowały dla nas uczennice z czwartej klasy. Każdy z nas przyłożył stempelek na plakacie. Stempelkiem była sowa. To było takie potwierdzenie, że dołożymy starań do przestrzegania zasad związanych z wypożyczaniem książek.  Od p. Izy dostaliśmy karty, dzięki którym możemy wypożyczać książki. Każdy z nas już wypożyczył książkę, aż na dwa tygodnie.

Stefka 

 

  

 
Dzień Kobiet

 

Tradycyjnie dnia 8 marca odbył się w naszej szkole Dzień Kobiet.
Tego dnia chłopcy z naszej klasy obdarowali wszystkie 13 dziewczynek lizakami w kształcie serduszek i kolorowymi ozdobami do włosów.
Oczywiście nie zapomnieli o Pani Magdzie, której wręczyli piękne kolorowe kwiatki w doniczce oraz różowe róże.
To był bardzo miły i wesoły dzień.
Maja R.

Teatrzyk Kamishibai – 12 marca

Dnia 12 marca w naszej szkole wystąpił teatrzyk Kamishibai. Występ oglądały dzieci z klas pierwszych.
Bohaterem był Groszek, który spadł z krzaczka na ziemię do dziury i się zakopał w niej, a wtedy wyrósł mu nos. Po przespanej
nocy, obudził się i zobaczył, że wyrosły mu ręce. Był bardzo tym zdziwiony. Następnie Groszkowi wyrosły kiełki, a dalej łodyga
która się zakręciła i wtedy zauważył, że ma również liście. Na łodydze Groszka pojawił się strączek, który się otworzył i były w nim trzy
małe groszki. Te groszki spadły na ziemię i się zakopały. Tak zakończył się teatrzyk.
Tego samego dnia mieliśmy warsztaty przyrodnicze, na które przynieśliśmy małe doniczki, ziemię i rękawice gumową.
Ziarenka groszku dostaliśmy od Pani i posadziliśmy je w doniczkach. Następnie odłożyliśmy je na parapet w naszej klasie.
Czekamy czy wyrosną nam groszki, ale musimy pamiętać o podlewaniu.

 

 

Oto efekty naszej pracy 😉

  

Maja R.

Zabawy z BUM BUM RURKAMI

RURKĘ MAMPIĘKNIE GRAM

W wyniku podjętych działań, na edukacji muzycznej,  poznaliśmy zestaw  rurek melodycznych gamy c-dur. Na lekcji lub podczas gimnastyki śródlekcyjnej mamy możliwość wspólnego zagrania melodii wybranej piosenki. Nauczyliśmy się również odczytywania zapisu linii rytmicznej i melodycznej, co pomaga nam wspólnie zagrać wybrane utwory, a tym samym zdobyć nowe wiadomości i umiejętności.

 

 

klasa I b

 

Witamy wiosnę

21 marca

 

Bierzemy udział w akcji 😉

 

 

Przywitaliśmy przyrodę budzącą się do życia, zmieniające się barwy, pojawiające się pierwsze kwiaty i promyki słońca:

 

         

  

       

klasa I b